Era sarcasm. Nu exista in dogmele ortodoxe notiunea de "jumatate de botez".
Atat timp cat el a fost botezat (chiar si in conditii spitalicesti) este considerat botezat.
Da! Trebuie sa mai dai bani la un popa, pentru ca daca nu-i bagat in ceva cazan cu apa de un "erou in armura neagra" nu-i un crestin adevarat!
Am pus aceasta intrebare deoarece asa auzisem.Nu mi se pare ca e ceva amuzant daca ma interesez de ceva ce nu stiu sigur daca e adevarat sau nu.Dar fiecare raspunde in modul sau...
Eu cred că ar trebui să-ți ții copilul departe de doctrinele și stafiile jîdanilor. În loc să fie spălat pe creier de la naștere cu tâmpenii evreiești religioase false mai bine am încuraja copiii de mici să gândească singuri.
Desul de rău, deoarece pe copil precis nu l-ai întrebat dacă e de acord să se întâmple asta; la la fel cum au făcut și ai mei cu mine, chestie ce o consider și acum(și nu sunt singurul) un abuz din partea părinților mei.Nu trebuia să te iei după doxe și să-i faci un abuz că cică îl scapi de păcatul strămoșesc; care păcat? că s-a născut?
Cunosc chestia cu datinile, chiar de ele sunt de proveniență păgână, cum e cea cu împodobitul bradului de crăciun și altele. Dacă era copilul meu îl lăsam așa și obțineam doar certificatul de botez.Precis se poate și fără ritualuri , ca orice om are dreptul la propria identitate, cică garantat prin constituție (e drept modificabilă numai la noi după cum bate vântul de la palatul Victoria la Cotroceni, dar în fine )
Deci in situatii exceptionale, botezul se poate face si fara elementele standard (scufundare de 3 ori, rugaciunile aferente etc.). Spre exemplu cand omul (copilul) e bolnav si nu se stiu sigur daca o sa supravietuiasca bolii sau in inchisoare in perioada comunista, cand comunistii prigoneau crestinii, botezul se poate face chiar fara preot.
Termenul "jumatate-de-botez" vine din faptul ca, daca scapi de situatia aceea exceptionala, te mai botezi o data cu toata randuiala. Daca nu scapi, ci mori in situatia aceea, omul e considerat boteza ca orice botezat.
Ai inteles?
Deci daca copilul tau a supravietuit, du-te acum si boteaza-l dupa randuiala. Daca nu, atunci il poti considera botezat dupa randuiala.
Ce conteaza? Botezul nu are absolut nicio importanta daca cel botezat nu crede. Cum mai cred oamenii in apa magica in care intri si gata mergi in cer? Asa ar fi toti in cer, nu? E absurd. Nu va inselati gandindu-va ca "asa se face", "e o traditie". Faceti copilul sa creada ca el nu va mai avea nevoie sa creada si sa se boteze, ceea ce il opreste de la mantuire. Biblia nu sustine niciodata botezul copiilor. "Cine crede si SE boteaza va fi mantuit, dar cine NU VA CREDE va fi osandit." Nu conteaza botezul, ci credinta. E un pacat sa crezi in "ape magice".
În ce an a fost introdus botezul la copiii mici? Încă de la începutul creştinismului. Biblia cu un manual de interpretări libere, gen literatura română, sau consideri credibile mărturiile istoriei Creştinismului:
Origene ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi ŞI PRUNCILOR botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe COPII, pe tineri şi pe bătrâni"
Din ce motive primele comunităţi creştine au practicat încă de la început botezul copiilor?
Pentru că nu există ÎN MOD REAL condiţii de vârstă şi de pocăinţă (pentru iertarea păcatelor) înainte de botez! Am arătat mai sus contextul în care a fost scris Marcu 16, 16.
Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!
Ca sa faca si popa un ban cinstit.
Scrie undeva in Biblie de randuiala?
Ciudat pentru ca sincer, toti "popii" pe care eu ii cunosc (zeci si zeci personal cunoscuti) boteaza mai intai, si de abia "dupa" ii intrebi eventual de achitat ceva. Si... nu pot baga mana in foc pentru toti, dar, chiar si atunci acestia te lasa pe tine sa decizi ce oferi.
De acord cu tine, atunci cand ei conditioneaza de la inceput oficieri- acestia nu au ce cauta in preotie, si in acest scop, chiar as vrea sa-i cunosc personal. Mi-ar face mare placere sa-i "ajut" sa se directionez spre alte "meserii".
Biblia, singura carte complet adevarata, interzice chiar botezul copiilor mici. Spune ca botezul este marturia unui cuget curat si ca doar cei care cred se pot boteza. Orice om se naste in pacat. Nu este nimic magic in apa aia care sa faca un copil sa mearga automat in rai. Ce spunem atunci de bietii copii ce nu au avut sansa unui botez? E ca la inmormantare aici? Daca nu ti se face "slujba" care te trimite in rai indiferent de cum ai trait, mergi in iad? Sigur apostolii ar fi mentionat asta in Biblie daca ar fi fost posibil. Dar in loc de asta, Biblia spune ca doar "Cine crede si se boteaza va fi mantuit". Botezul nu are nimic magic in el, nu are rost daca nu crezi. Conteaza mult ordinea, la fel cum conteaza ca boii sa fie inaintea carutei si nu invers. Care ar fi motivul sa botezi copiii mici? Biblia spune ca "Cine nu va CREDE va fi osandit." Odata ce un om poate intelege mantuirea poate fi botezat, chiar daca e mai tanar, dar nu e cazul la bebelusi
Există însă foarte multe contexte din care reiese faptul ca apostolii botezau întreaga familie sau intregul grup al celor dinaintea lor.
Matei 28, 19-20 mai degrabă sugerează botezul în masă ("botezaţi toate neamurile") decât să "departajeze" grupe de vârstă! Această diferenţiere greşită nu este posibilă decât într-o imaginaţie suprapusă realităţii…
"Drept aceea, mergând, învăţaţi TOATE NEAMURILE, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh," - Matei 28, 19-20
Sau
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!
Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".