Frumos. La un botez se incepe cu "slujba" obisnuita de duminica, adica rugaciune, inchinarea prin cantari cantate de cor sau alte grupuri, si in a doua parte predica. La botez se incepe de obicei mai repede pentru timp. De obicei se boteaza mai multe persoane, mai ales in bisericile mari, apoi urmeaza rugaciunea pentru cei botezati( nu esre vorba de o rugaciune anume sau din vreo carte). Nunta este la inceput ca toate nuntile(dar mai frumoasa), dupa intrarea mirilor la fel, rugaciune, cantari si cateva predici scurte. De obicei nu sunt nasi, dar sunt si cu. Apoi urmeaza rostirea angajamentului (ca la botez), unde in general se raspunde cu da. Apoi urmeaza masa la un restaurant eventual, cu muzica crestinta sau clasica(pentru oameni culti), in nici un caz manele nu vei gasi aici. Fara dans si oameni beti, poate sunt niste jocuri, e frumos. Inmormantarea tot asa cu rugaciune, cateva predici care sunt pentru cei ramasi, fara rugaciuni inutile pentru cel care a murit, scopul este de a fi alaturi de cei ramasi si a ne aminti unele lucruri, in mod normal trebuie sa ne amintim ca asta este o sarbatoare pentru cel plecat, nu prea vei vedea aici lipsa de speranta sau altceva de acest gen. Apoi mai este si muzica, de obicei cor, si apoi bineinteles fanfara, dupa care se merge la mormant. Credem ca acel om este deja in vesnicie atunci. Un alt lucru este ca nu vei gasi superstitii sau alte lucruri. Sper ca am ajutat. Daca am uitat ceva, revin.
Credem ca Botezul, ca si cununia religioasa reprezinta un Legamant sfant si este tratat cu toata seriozitatea. Cei care se casatoresc trebuie sa fi dus o viata crestina, si la fel si de atunci, deoarece nu se permite divortul. Nu spun ca in alte culte e permis.
Uneori se organizeaza si evanghelizari, speciale unde sunt invitati in special cei nemantuiti.
Te invit sa vezi cu ochii tai cum e la o biserica baptista.
A si, in unele duminici, de obicei o data pe luna este Cina Domnului, adica Impartasania, care, dupa termimarea serviciului divin( slujbei) se intampla asa: mai intai, dupa ce se citeste Textul biblic cu privire la Impartasanie, dupa rugaciune(rugaciunea si mai ales citirea Bibliei sunt prezente pe tot parcursul slujbei sau oricarei activitati din biserica), membrii bisericii(cei botezati care traiesc ca niste crestini) iau deodata Cina, mai intai bucati mici de paine si peste un timp pahare foarte mici cu vin sau mai ales must. Scopul este comemorarea Jertfei Domnului si Legamantului cel Nou.
Alteori este binecuvantarea copiilor mici, unde este citit din Biblie textul pentru Binecuvantare din Vechiul Testament, si sunt adusi copii pentru a fi binecuvantati, urmant poate o cantare de binecuvantare. Cantarile pot fi cantate si de intreaga biserica. Apoi bineinteles, rugaciunea parintilor si a pastorilor.
In tpul serviciului divin se face si colecta, unde oamenii aduc darurile de bunavoie.
Aceste acte ("cununie", "botez", "inmormantare") la baptisti sunt de natura pur simbolica, fara o lucrare a HARULUI asa cum a lasat Fiul lui Dumnezeu in Biserica Sa.
Transmiterea HARULUI este o lucrare concreta doar in Biserica.
- In Noul Testament harul Duhului Sfant este legat doar de Biserica intemeiata de Fiul lui Dumnezeu. Acesta se transmite prin intermediul "preotiei" lasate direct de Hristos:
I Timotei 4, 14 - Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor.
Până şi un vrăjitor pe nume Simon, întâlnit în Faptele Apostolilor, cunoştea cele legate de TRASMITEREA HARULUI DUHULUI SFÂNT:
Fapte 8, 17 : "Atunci îşi puneau mâinile peste ei, şi ei luau Duhul Sfânt."
"Şi Simon văzând că PRIN PUNEREA MÂINILOR APOSTOLILOR se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani," (Fapte 8, 18)
"Zicând: Daţi-mi şi mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt." (Fapte 8, 19)
Vreau sa iti dau multe detalii asa ca prefa-te ca am scris doar un mesaj lung, nu patru sau zece. Nu am spus despre cum decurge Botezul. Deci in majoritatea cazurilor( mai demult la tara sau unde erau ape era altfel, poate si acum se intampla), inauntru in biserica este un baptistier, ca un bazin mai mic umde intra cei ce vor fi botezati, imbracati in haine albe, si acolo este un pastor sau doi care ii boteaza, imbracati in alb(simbolizand haina alba si curata a sufletului celor mantuiti, dar si o zi de sarbatoare) sau negru( simbolizand moartea omului cel vechi). Ei sunt scufundati o data, in Numele Tatalui, al Fiului si al Duhului Sfant. Aceasta scufundare inseamna identificarea cu Moartea Domnului Isus, ingroparea Lui si apoi, la ridicarea din apa, invierea la o viata noua alaturi de El. Inaintea Botezului unuia din candidatii de botez, pastorul spune de obicei cateva cuvinte, apoi cel ce va fi botezat rosteste angajamentul, adica raspunde cu "da", ( ca va trai o viata pe placul Domnului si ca a fost mantuit, crede in Domnul Isus care ii este mantuitorul personal si ca este nascut din nou), ca la cununia religioasa, in fata martorilor vazuti si nevazuti. Inainte de Botez se face de obicei cateheza, unde cei ce vor sa se boteze sunt invatati despre trairea crestina si credinta, si se face sigur daca aceia chiar s-au nascut din nou si cu adevarat vor sa se boteze fara motive cum ar fi casatoria.
Credem ca Botezul este marturia mantuirii ce s-a produs deja. Mantuirea are doua conditii: credinta si pocainta. Duhul Sfant a fost primit o data cu mantuirea. Cam asa, sunt din cultul baptist si de asta stiu atatea sper ca te-am ajutat.
La noi este biserica Duminica, dimineata si dupa-masa, de obicei de la 9 sau 10 si de la 5. Tine cam doua ore. Mai sunt si ore de rugaciune, chiar zilnic si un serviciu divin si in timpul saptamanii seara, de obicei miercuri sau joi. De sarbatori cum ar fi Nasterea Domnului, Invierea Domnului, Coborarea Duhului Sfant, chiar si Anul Noi, se tin in general doua zile cu program ca duminica (de obicei), de Paste si Vinerea Mare. La Inaltarea Domnului si Botezul Domnului este tot asa, o "slujba" mai speciala, de obicei una.Nu sunt tinute sarbatori sau zile ale sfintilor. Mai este si Sarbatoarea Multumirii, intr-o Duminica.
Oamenii sunt imbracati frumos si decent, cu haine de sarbatoare. Si biserica este o sala mai mare (eventual in cladire sunt si alte sali de nunti, de repetitii, etc.), in fata este amvonul si corul, iar in biserica (unele biserici au di balcon( un etaj) stau oamenii.
Una este alegerea unui "pastor" unde intalnim aceeasi procedura ca in cazul alegerii sefului clasei (intre elevi) si cu totul altceva este lucrarea de TRANSMITERE A HARULUI, lucrare special ace are loc doar in Biserica, acea Biserica lasata de Fiul lui Dumnezeu in Noul Testament:
Ioan 20, 21 :"Şi Iisus le-a zis iarăşi: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi (iniţial doar pe apostoli, ulterior –pe episcopi şi preoţi). "
Ioan 20, 22 :"Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; "
Ioan 20, 23 :"Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute (taina pocăinţei şi iertării- taina Spovedaniei)."
I Timotei 4, 14 - Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor.
Până şi un vrăjitor pe nume Simon, întâlnit în Faptele Apostolilor, cunoştea cele legate de TRASMITEREA HARULUI DUHULUI SFÂNT:
Fapte 8, 17 : "Atunci îşi puneau mâinile peste ei, şi ei luau Duhul Sfânt."
"Şi Simon văzând că PRIN PUNEREA MÂINILOR APOSTOLILOR se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani," (Fapte 8, 18)
"Zicând: Daţi-mi şi mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt." (Fapte 8, 19)
@pet555, multumesc pentru raspunsuri, chiar mi-ai fost de ajutor, chiar te rog sa imi spui cat mai multe detalii.
Si mai spun ca muzica este de obicei muzica clasica pusa pe versuri, se canta cu voce sau cu tot felul de instrumente. In bisericile care sunt baptiste de obicei nu se canta cu instrumente de rock sau altceva de genul acesta, nici manele " crestine "sau rock, pop, rap sau etc."crestin".
Nu cred ca ucenicii si apostolii dim vremea aceea sunt prezenti la punerea mainilor. Toti cei care asculta de Cuvantul lui Dumnezeu sunt apostolii Lui si au acelasi drept si har ca si cei care se considera ca fiind singurii urmasi ai apostolilor. Sa admitem ca doar aceia au "har". De unde stiti ca tocmai ei sunt succesorii apostolilor? Cand incetati odata cu "biserica apostolica este ortodoxia, doar fiindca are un nume care intamplator a fost pus de oameni ca insemnand credinta dreapta? De unde stii ca voi ati pastrat intocmai credinta? Reforma a sters doar "infloriturile" ce se adaugasera si a aratat care este Credinta de atunci, de 2000 de ani.
"De unde stiti ca tocmai ei sunt succesorii apostolilor?" Asta e evident din faptul ca Fiul lui Dumnezeu a inclus misiunea PREOTIEI CRESTINE în linia activităţii Bisericii pe care a întemeiat-o pentru mântuirea oamenilor (subliniind durata misiunii lor: „până la sfârşitul veacurilor"). A considerat lucrarea lor de transmiterea a învăţăturilor şi harului ca fiind indispensabilă Bisericii Sale:
- NOUL TESTAMENT despre preoţi:
1). -Iacov 5, 14 :"Este cineva bolnav între voi? Să cheme PREOŢII BISERICII (categorie aparte deci) şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn in numele Domnului."
2). - Timotei 5, 17:"Preoţii, care îşi ţin bine DREGĂTORIA, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
3). - I Timotei 4, 14: "Nu fi nepăsător faţă de HARUL CARE ESTE ÎNTRU TINE, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor MAI-MARILOR PREOŢILOR (transmiterea SPECIALĂ a harului- făcută doar în cazul preoţilor)."
4). -I Petru 5, 1-2: "Pe PREOŢII CEI DINTRE VOI (doar unii aveau această misiune harică, nu toţi!) îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
5). -Tit l, 5: "Pentru aceasta te-am lăsat în Creta, ca să îndreptezi cele ce mai lipsesc şi să aşezi PREOŢI PRIN CETĂŢI (doar unii erau numiţi preoţi), precum ţi-am rânduit."
6). -Ioan 20, 21-23:,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: LUAŢI DUH SFÂNT; Cărora VEŢI IERTA PĂCATELE se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
7). - Timotei 5, 22: "NU-ŢI PUNE MÂINILE DEGRABĂ PE NIMENI (gest prin care episcopii transmiteau harul), nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat. (consacrarea preotului era o acţiune HARICĂ- transmitere de HAR)"
8). -I Tim.1, 14:,, Comoara cea buna ce ti s-a incredintat, pazeste-o cu ajutorul Sfântului Duh, care sălăşluieşte întru noi."
9). -Faptele Apostolilor l4.23:,,Şi hirotonindu-le preoţi in fiecare biserică, rugâdu-se cu postiri, i-au încredinţat pe ei Domnului în care crezuseră."
10). -II loan 1.1:,,Preotul, către aleasa Doamnă (Biserica) şi către fiii ei, pe care eu îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul."
11). -I Timotei 6, 20:,, O, Timotei, păzeşte comoara ce ţi s-a încredinţat, depărtându-te de vorbirile desarte şi lumeşti şi de împotrivirile ştiinţei mincinoase."
12). -Fapte 11, 30 :..."Ceea ce au şi făcut, trimiţând preoţilor prin mâna lui Barnaba şi a lui Saul."
13). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
14). Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi erau supuşi credinţei.
15). -Fapte 20.17:,,Şi trimiţând din Milet la Efes, a chemat la sine pe preoţii Bisericii."
16).-Evrei 7,24:,,Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoţie netrecătoare (veşnică)".
17). – Evrei 6, 2:..."A învăţăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor (ritual de transmiterea a harului preoţilor), despre învierea morţilor şi despre judecata veşnică."
- NOUL TESTAMENT despre episcopi (mitropolitul şi patriarhul având tot harul de episcopi, diferenţa de titulatură ţinând doar de organizare administrativă):
1). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
2). -I Timotei 3, 2:,, Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii."
3). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."
NOUL TESTAMENT despre diaconi:
1). -I Timotei 3, 10:,, Dar şi aceştia să fie mai întâi puşi la încercare, apoi, dacă se dovedesc fără prihană, să fie diaconiţi."
2). -I Timotei 3, 8-9 :,, Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cucernici, nu vorbind în două feluri, nu dedaţi la vin mult, neagonisitori de câştig urât, păstrând taina credinţei în cuget curat."
3). -I Timotei 3, 12:,, Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure femei, să-şi chivernisească bine casele si pe copiii lor."
4). -Faptele Apostolilor 6, 6: "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, şi ei, rugându-se şi-au pus mâinile peste ei ( i-au hirotonit diaconi)." Etc...
Sub pretextul razbunarii fata de catolici, Martin Luther si excesul sau de orgoliu nebun ("reforma" sa) au sters cu ura viscerala invatari de baza ale Bisericii Mantuitorului Hristos (PREOTIA CRESTINA, TRANSMITEREA CONCRETA a HARULUI DIVIN, etc...)
Deci in concluzie, conteaza DE UNDE vin invataturiile crestine: de la Martin Luther si acolitii lui, Calvin si Zwingli (eretici ai sec XVI), sau daca invataturile sunt lucruri neschimbate de-a lungul timpului, lucruri lasate chiar de apostoli si continuate in mod neschimbat de episcopii Bisericii primelor secole crestine...
Exista o diferenta ca de la cer la pamant intre PREOTIA intemeiata de Fiul lui Dumnezeu pe de o parte, si liderii de grup numiti cu de la sine putere "preoti" pe de alta parte (in vreunul din cele 40000 de culte).
neoprotestante.
In Biserica, TRANSMITEREA HARULUI este un lucru concret, si cunoaste o "inlantuire" neintrerupta de la Hristos si pana la ultimul preot si diacon de astazi...
"Noi nu am adaugat nimic". Dar noi ce am adaugat? Si voi de unde ati scos invataturi ca „cele douazeci de vami" sau ca poti scapa mortul de pacate( habar nu am ce rost are astfel trairea crestina), si multe altele ce seamana a superstitii? Daca nu ai de gand sa raspunzi la ce intreb, nu raspunde deloc
Te rog, nu ai raspuns la toate intrebarile. Si nu, nomal ca nu il ajuta. Omul nu mai are treaba cu noi daca a murit. Ori e in rai, ori in iad. Nu il ajuta ce facem noi cu nimic, la fel cum nici el nu ne ajuta de acolo. Altfel ar fi absurd. Omul merge direct in rai sau iad dupa moarte si nu il ajuta nimic din ce facem. Nu se cantaresc faptele bune cu rele. Acolo conteaza doar daca L-ai primit pe Hristos, si astfel normal ca ai facut fapte bune. Dar doar faptele bune nu te duc in rai, ca altfel nu ar mai fi venit Domnul Isus.
Un astfel de mod de gandire este mai demonic decat insusi "Iadul"!
Aceasta gandire a cultului caruia i-ai cazut victima Il transforma pe Dumnezeu intr-un satrap sinistru care daca nu ofera fericire vesnica il arunca pe om in infernul vesnic. Ori acest lucru nu este adevarat! Starea omului la un anumit moment dat ii defineste o anumita pozitie in raport cu Dumnezeu: mai aproape sau mai departe de El. Obisnuim sa spunem "iad" pentru ruperea sau indepartarea iremediabila de Dumnezeu, dar in realitate orice fapta buna este luata in considerare de Dumnezeu pentru starea de mai bine a acelui suflet.
De ce secta ta nu cunoaste acest lucru? De ce Scriptura incurajeaza rugaciunile unora pentru ceilalti? Dupa modul tau de gandire tu nu ar trebui sa primesti vreun ajutor daca eu ma rog pentru tine (pentru ca e rugaciunea mea si tu nu ai nici un merit) dar LA DUMNEZEU NU ESTE ASA, pentru ca Dumnezeu nu gandeste in termenii gruparii baptiste care a parasit Biserica Sa! Dumnezeu primeste INTOTDEAUNA rugaciunile unora pentru ceilalti...
Putem sa ne rugam unii pentru altii, dar nu unii pentru morti. Eu cred ca aici victima esti tu, deoarece eu cred dupa ce am cercetat daca secta mea respecta Bibloa. Tu, in schimb, habar nu am de unde stii tu ca cu cat faci fapte bine cu atat te apropii de Dumnezeu. Fals. Atunci oamenii care Il urasc pe Dumnezeu dar fac nu stiu ce misiuni de caritate ajung in cer? Si despre "satrapul sinistru", te rog sa imi dai dovada ca omul ajunge si in alt loc in afara de rai sau iad. Cum a fost cu saracul si Lazar? Cine crezi ca s-a rugat pentru Lazar? Cred ca bogatul ar fi avut parte de nu stiu ce "cinstiri", si in plus, ei. dupa moarte au mers direct in vesnicie. Da, e adevarat, vor fi pedepse diferite si rasplatiri diferite, depinde cum ai trait. Dar voi de unde ati scos asta cu cinstirea mortilor?
Ca sa dau mai multe detalii, cand omul pleaca de pe pamant, cei rai ajung in Locuinta Mortilor, pana la judecata cand merg in iad, iar cei buni in "Sanul lui Avraam", un loc de fericire, in rai. Daca nu mergi in rai, mergi in iad. Asa cum va fi la judecata: cei binecuvantari si cei blestemati, nu cei "superbinecuvantati" sau "mai putin blestemati". Plata unui singur pacat e moartea, adica iadul, despartirea vesnica de El si chin vesnic.
Si *Biblia
Eu nu vreau sa judec, dar unul din lucrurile pe care le-am observat, la inmormantarile ortodoxe, la televizor, este ca toti sunt trimisi in rai, toti care au murit, ba nu conteaza ca ei nici vorba nu aveau nimic cu credinta. Baptistii nu au parasit Biserica Sa. Asa se stie ca cineva este al Domnului: daca respecta Cuvantul Lui, Biblia. Biserica Sa nu se numeste nici baptista, nici ortodoxa, ci este a copiilor Lui, fie ei din orice religie. Doar si apostolii erau numiti sectanti de religia care exista de la inceput, cea aleasa, de preotii foarte religiosi. Cu cat cei dintr-o religie sunt mai urati de oameni, cu atar sunt sanse mai mari sa fie iubiti de Dumnezeu.
Pentru milan şi pet:
Vă recomand blogul următor:
http://www.cezar-iasi.blogspot.ro
De pe acest blog recomand, în primul rând, articolul cu titlul Argumente şi dovezi ale existenţei lui Dumnezeu şi a vieţii veşnice de dincolo de moarte (articolul cel mai amplu, din partea de jos a blogului). În afară de acesta, blogul conţine: înregistrări video cu miracole, videoclipuri, filme documentare, legături cu numeroase site-uri foarte interesante, posturi TV şi radio on-line, cărţi care pot fi citite direct pe internet (fără a necesita descărcare în calculator), articole foarte interesante. Vă rog intraţi pe blog şi trimiteţi-l mai departe, ca să folosească şi altora.
Recomand şi documentarul Minuni Euharistice (subtitrat în română) - Un documentar foarte interesant despre minuni şi prezenţa reală a Domnului Isus Cristos în Euharistie confirmată şi de investigaţiile ştiinţifice. Vizionaţi şi trimiteţi mai departe.
http://www.youtube.com/watch?v=6FsZVatSrUw&feature=youtu.be
Biserica reprezinta o credinta unica.
Să nu intrăm în "confuzie universală" şi să numim tot creştinismul cu cele 42000 de culte drept "Biserică"! Asta ar fi culmea... Cele 42000 de grupari dizidente la un loc se pot numi "sincretism", se pot numi "mândria dezbinării", dar în nici un caz "BBISERICĂ".
Iată de ce:
Biserica presupune un SET UNIC de învăţături specifice. Biserica constituie "o credinţă", "o religie"!
Biserica reprezintă suma anumitor PRINCIPII concrete şi inconfundabile, ea formează "un corp distinct" care nu se interpretează aleatoriu.
Acest "un corp distinct", această "realitate distinctă" putem să o numim fie credinţă, fie religie... Asta reprezintă Biserica: o formă concretă instituită de Dumnezeu, fără interpretări, fără variante, fără confuzie.
Biserica este comunitatea celor care cred în Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, care păstrează ierarhia harică instituită de Hristos, sacramentele de transmitere a harului, care păstrează nealterate învăţăturile apostolice ale primelor comunităţi creştine...
Când ne adresăm sfinţilor nu facem altceva decât să-i luăm rugători alături de noi către Dumnezeu, DUPĂ CUVÂNTUL SCRIPTURII:
Studiind Biblia ne convingem că şi rugăciunile sfinţilor sunt primite de Dumnezeu:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa 8, 3-4)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...
- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
Îngersuav întreabă: