Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Dacă cei maturi pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos?
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Nu se poate...
Ești în mare eroare.
Botezul este botez când îl faci din toată inimă ta din dorință ta și din credință ta și convingerile tale
Un copil mic nu poate decide el nu poate să își dorească asta
Nu realizează ce se întâmplă nu știe ce e ală botez
Domnul a fost botezat la maturitate și biblia ne învăța ca să ne botezăm din credință și din toata inimă noastră din sufletul nostru
Deci trebuie să ne botezăm când ne dorim asta din tot sufletul
Domnul Dumnezeu să te lumineze
Doamne Ajuta! Amin!
Tinand cont de faptul ca Isus nu s-a botezat ca sa devina crestin, si de faptul ca Ioan Botezatorul a spus referindu-se la Christos, ca va veni cineva dupa el care nu va boteza cu apa ci cu Duhul Sfant AL CONSTIINTEI adica se va naste inca o data de sus, trag concluzia ca botezul asa cum se face la cultele neo-protestante, adica cu apa chioara, este total gresit, pentru ca asta se cheama baie si nu botez
Din ce motive primele comunităţi creştine au practicat încă de la început botezul copiilor?
Pentru că NU există ÎN MOD REAL condiţii de vârstă şi de pocăinţă (pentru iertarea păcatelor) înainte de botez! Am arătat mai sus contextul în care a fost scris Marcu 16, 16.
Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!
Din ce cauze gruparea din care faci parte NU RESPECTA Biserica apostolică, dacă botezul copiilor este CONFIRMAT în 253 e.n. (sinod din Cartagina) dar cu mult timp înainte şi de marii teologi creştini?
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Esti sigur ca cei care practicau botezul bebelusilor erau crestini? Botezul nu este o initiere cu forta in crestinism, ci o marturie a credintei. Atunci cum explici celebrul verset: "Cine crede si SE boteaza va fi mantuit, dar cine NU VA CREDE va fi osandit"? Ordinea este credinta, botez. Apa nu este magica, botezul nu are efect fara credinta.
Primi creștini nu practicau botezul copiilor mici mai documentează te după anul 500 și ceva după Hristos au început să se boteze și copii mici documentează te
Și nu am spus ca botezul te mântuiește dar dacă nu te botezi și nu faci fapte bune și nu crezi sincer nu poți fi mântuit și să te pocăiești fără să faci botezul din toată inimă ta și din voiinta ta din dorinta ta de ăți dedica viață față de Hristos
Adevărat ai spus tu.tu ce părere ai despre botezul copiilor mici o să îți dau funda
Doamne ajuta!
Daca cineva a incercat ca te intoxice cu minciuni nu stiu, dar, UN LUCRU ESTE EVIDENT: crestinismul nu s-a nascut in secolul XIX, atunci cand a aparut liderul sectei adventiste. Dovezile istorice arata ca acest CRESTINISM este "ceva mai vechi"
Iata de ce...
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Marcu 16,16 "Cine va crede şi se va boteaza se va mantui. Iar cine nu, va fi osandit".
La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.
În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la un tipar standard de botez ci la o situaţie conjuncturală neobişnuită: era perioada RĂSPÂNDIRII CREŞTINISMULUI, situaţie în care primii din familie cine erau vizaţi, copiii sau părinţii?
La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care toate familiile să fie creştine. După acceptul părinţilor de a se boteza, urmau şi copiii (nu exista nici o interdicţie în acest sens).
Prioritatea era la început RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI. La acest fel de botez se referă evanghelistul, la cel care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI (o situaţie de excepţie)!
Marcu 16, 16 se află în legătură cu MISIUNEA ÎNCREŞTINĂRII ("mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura" - Marcu 16, 15) şi mai apoi cu aceea a botezului!
Iar ca dovada...
Noul Testament include de multe ori botezul copiilor în cadrul botezului întregii familii:
Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeşte în repetate rânduri:
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!
- I Corinteni 10, 2: "Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare."
- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat."
- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat TOT POPORUL, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul."
- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la TOT POPORUL lui Israel."
"Amin!?"
acel semn al intrebarii te va trimite in iad, cum iti permiti sa te indoiesti de cuvantul lui dzeu?
Am sa raspund la intrebare, sa spun de ce. Diferenta este data de faptul ca unii crestini au impresia falsa ca apa botezului este magica si te spala de pacate, desi Biblia spune ca nu este o curatire de intinaciunile trupesti ci marturia unui cuget curat. Noi ceilalti credem ca botezul este doar un simbol, ca faptul in sine nu mantuieste cat credinta. tot asa cum daca un matur se boteaza si nu crede, la fel botezul bebelusilor nu are efect.Tocmai de asta se grabesc sa boteze copii mici, sa ii "spele de pacate ". Copiii trebuie predati Domnului de mici, nu trebuie lipsiti de har, dar botezul este serios. In Biblie nu scrie despre asa ceva, si nu cred ca Pavel sau Petru au botezat bebelusi. Poate biserica ortodoxa care spune ca nu a pierdut din invatatura apostolilor, dar este clar ca s-au chiar adaugat lucruri. Dupa plecarea apostolilor in cer, pamantenii religiosi au adaugat in timp botezul bebelusilor.
In plus, pe langa credinta, candidatii de botez trebuie sa treaca printr-o perioada de cateheza, ca sa inteleaga ce inseamna credinta. Nu cred ca bebelusii fac asta. Si cum sa mearga bebelusii in iad doar asa, ca nu sunt botezati? Cum adica sa creada nasii pentru copil? De ce nu traiesc nasii atunci crestin, si bebelusul sa traiasca oricum, ca cred nasii pentru el. Nu poti obliga pe nimeni la mantuire. Nu se interzice botezul bebelusilor in Biblie fiindca nici nu se pune problema de asa ceva.
Daca botezul era doar asa un simbol, cum crede secta dumitale, Apostolul Pavel nu era trimis sa se boteze de catre Anania din Damasc, imediat dupa convertirea de catre Iisus pe drumul Damascului.
"
10 Si am zis: Ce sa fac, Doamne? Iar Domnul a zis catre mine: Ridica-te si mergi in Damasc si acolo ti se va spune despre toate cele ce ti s-au randuit sa faci.
16 Si acum de ce zabovesti? Sculandu-te, boteaza-te si spala-ti pacatele, chemand numele Lui." Fapt. Apost. 22
Intr-adevar in secta dumitale si alte secte, botezul e doar un simbol, adica este inexistent.
Nevand preoti, Sfinte Taine, sectantii care fac parte din adunare, nu din Biserica lui Hristos, sunt ca si nebotezati.
CU CE SCOP SE FACE BOTEZUL?
- Harul primit de copil la botez reprezintă un dar de care acesta are nevoie, un dar care protejează viaţa spirituală a copilului chiar în perioada în care copilul este foarte vulnerabil!
Harul divin are rolul de a întări viaţa spirituală a copilului chiar când acesta este în deplină formare şi în momentul în care are maximă nevoie de ea! Harul păstrează integritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală.
Iar acest HAR tine doar de singura Biserica si preotie lasata direct de Dumnezeu Intrupat...
"Botezul" adventist nu e decat apa de ploaie...
Si noi avem preoti, exact la fel de "succesorii apostolilor" ca ai vostri. Oare fariseii de pe vremuri nu erau preoti, fiii lui Avram? Pentru ei toti apostolii erau sectanti. Dar sectantii astia Il aveau ca Preot pe Hristos.
Harul in Noul Testament presupune TRANSMITERE CONCRETA. Baptistii nici nu viseaza la asa ceva...
In Noul Testament harul Duhului Sfant este legat doar de Biserica intemeiata de Fiul lui Dumnezeu. Acesta se transmite prin Intermediul "preotiei" lasate direct de Hristos:
- I Timotei 4, 14 - Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor.
Până şi un vrăjitor pe nume Simon, întâlnit în Faptele Apostolilor, cunoştea cele legate de TRASMITEREA HARULUI DUHULUI SFÂNT:
- Fapte 8, 17 : "Atunci îşi puneau mâinile peste ei, şi ei luau Duhul Sfânt."
- "Şi Simon văzând că PRIN PUNEREA MÂINILOR APOSTOLILOR se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani," (Fapte 8, 18)
- "Zicând: Daţi-mi şi mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt." (Fapte 8, 19)
Există în acest sens peste 50 de citate despre preoţie, episcopi, diaconi. Hristos a legat însăşi mântuirea oamenilor de Biserica pe care a întemeiat-o!
In cine avem pana la urma incredere? In comunitatea unicei Biserici intemeiate direct de Dumnezeu Intrupat, in invataturile pastrate cu sfintenie de aceasta (sute de mii de crestini au fost arsi de vii, fierastruiti, aruncati la fiare, jupuiti de vii- pentru ca nu au vrut sa schimbe cu nimic invataturile) sau,
...o incredere vinovata acordata vreunuia din cei 40000 de intemeietori de secte de secol de mileniu II, III, IV...
Eu tocmai asta spun: in cine avem incredere? In biserica secolului 3 sau in biserica apostolilor, prima biserica? Eu nu am incredere in intemeietorul "sectei" mele baptiste, ci in Biblie! Si baptisti au fost destui martiri. Apoi, biserica primilor crestini este clar diferita de biserica secolului 3. Chiar apostolul Pavel, in epistole, critica ereziile aparute in timp in biserica.
Nu va mai certati degeaba, copil sau adult, te botezi degeaba, e doar o tampenie religioasa fara nici un sens.
Ce functie are botezul, de aici pleaca intelgerea. Botezul este moartea spirituala fata de omul vechi si totodata nasterea noului om. Botezul mai este o DECLARATIE de credinta, in nici unul in cazurile de mai sus nu poate fi implicat un nou nascut ci numai un om care stie ce vrea. Restul sunt snoave traditionaliste.
Botezul NU este "o declaratie de credinta".
- nicaieri in Biblie nu intalnim explicat acest lucru;
-Biblia prezinta cazuri de familii botezate cu prunci cu tot;
De 2000 de ani, fara intrerupere, pruncii POT SI EI (in primul rand ei) se se bucure de MINECUVANTARILE NOULUI LEGAMANT:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos?
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru!
Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, a dat si pruncilor inca de la inceput această posibilitate a intrarii in NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (care este darul lui Dumnezeu catre om, pe cand credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu);
Rizztheseballs6969 întreabă: