Da.
In primul rand ar trebui sa intelegem de ce e pacat.
E pacat pentru ca asa a decis Dumnezeu sau e pacat pentru ca porcul e murdar, traieste intr-un mediu necurat, prezinta un grad mare de infestare cu paraziti si microbi, H1N1, e plin de grasime?
A interzis Dumnezeu a se manca grasime animala?
Daca da, de ce?
Leviticul 3:17 = Pentru ca grasimea animala e nesanatoasa.
Sa nu uitam ca Dumnezeu si-a ales un popor pentru a fi CURAT si SFANT, nu NECURAT si PACATOS.
Iar ca verset voi da unul in care sa ne piara pofta de bacon:
https://www.biblegateway.com/......?/passage/
" Feriţi-vă de orice vi se pare rău."
Go Vegan.
Matei 5:17:" Să nu credeți că am venit să desființez Legea sau Profeții. N-am venit să desființez, ci să împlinesc." - Dar ce a vrut el să spună prin cuvintele „să împlinesc"? Pentru a înţelege, să ne gândim la următoarea ilustrare: Un constructor încheie un contract prin care se angajează să construiască o clădire. El îşi împlineşte obligaţiile nu rupând contractul, ci finalizând lucrarea. Când clădirea este terminată şi clientul este mulţumit, obligaţiile contractuale au fost împlinite, iar constructorul nu mai trebuie să respecte acel contract. În mod asemănător, Isus nu a desfiinţat Legea, cu alte cuvinte nu a rupt contractul, ci a împlinit Legea, respectând-o în mod perfect. Întrucât Legea a fost împlinită, poporul lui Dumnezeu nu mai are obligaţia de a o respecta. Prin jertfa sa Isus a implinit legea mozaica sau a dus la implinire scopul legii mozaice ce a prefigurat jertfa lui Isus. Odata ce Isus a fost jertfit legea mozaica ( scopul legii mozaice ) a fost implinita in mod deplin si s-a trecut la o noua etapa ( legea lui Cristos ) spre ducerea la implinirea a scopului lui Dumnezeu cu omenirea.
"Deci, prin credinţă desfiinţăm noi Legea? Nicidecum. Dimpotrivă, noi întărim Legea." Romani, 3:31
Legea mozaica este ca o lucrare a carei incheiere ( desavarsire ) este jertfa lui Isus. Eu nu desfiintez legea mozaica si o intaresc intrucat cred in valoarea legii mozaice si in modul in care aceasta a fost desavarsita si intarita de Isus prin jertfa sa.
Romani 9:30-33:"30 Ce vom spune deci? Că oamenii națiunilor, deși nu urmăreau dreptatea, au ajuns la dreptate,+ dreptatea care vine prin credință;+ 31 dar Israelul, deși urmărea dreptatea care vine prin respectarea legii*, n-a ajuns la ea. 32 De ce? Pentru că nu a urmărit-o prin credință, ci prin lucrări. Ei s-au poticnit în „piatra de poticnire",+ 33 după cum este scris: „Iată că pun în Sion o piatră+ de poticnire și o stâncă de cădere, iar cine își întemeiază credința pe ea nu va fi dezamăgit" - dumneata faci exact ce au facut Israelul antic si evreii care l-au respins si il resping pe isus. Tu nu urmaresti legea mozaica prin credinta ci prin lucrari. E ca si cum privesti la lucrarile care au loc pentru realizarea unui proiect dar nu privesti la scopul final al acestor lucrari adica la proiect in ansamblu si la scopul urmarit de proiect. Tu ramai la lucrari adica mereu cauti sa pui aceleasi caramizi de parca proiectul nu s-ar termina ( desavarsi ) niciodata. Asta inseamna credinta, credinta si viziunea sau observarea scopului proiectului sau scopul pentru care au fost date acele legi cu privire la sabat, la animale curate si necurate, circumcizie din legea mozaica. Acum crestinii nu se mai circumcid in carne ci cu inima avand legea lui Isus gravata in inima. Acum crestinii nu mai fac deosebire intre animale curate si necurate intrucat acestea au avut legatura cu jertfele de animale care la randul lor au fost duse la perfectiune prin jertfa lui Isus odata si pentru totdeauna.
Circumcizia a fost un semn prin care se identificau evreii si se separau fata de celelalte neamuri.
Eu nu sunt evreu, deci nu ma circumciz.
Ziua de sabat a fost si ea un semn prin care se identificau evreii printre alte popoare.
"Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi... acesta este semn veșnic între Mine și fiii lui Israel."
Vedem deci, în primul rând, că Sabatul era pus ca semn veșnic între Dumnezeu și fiii lui Israel!
Eu nu sunt evreu, deci nu pazesc ziua de odihna.
Animalele necurate nu sunt semn, ci porunca.
Eu sunt din neam, deci implinesc porunca Legii.
Ar trebui sa privesti veganismul precum puritatea sexuala, ca e mult mai apreciata decat Romani 14:21.
Fapte 10:9-16 avea in vedere orice altceva animale necurate nu.
Da, asta vreau sa spun, ca taratoarele acelea din vedenia lui Petru se referea la neamuri.
LOL, cat de departe s-a ajuns cu ipocrizia in F.A 10:9-16, uite aici raspuns la ea:https://www.biblegateway.com/......?/passage/
Ce sa mai zic ma nene si de Coloseni 2:16, 17?
Ca i-ai umplut topicul baiatului ista si mie capul cu versete.
Coloseni 2:16, 17.
Cauta referinta lui si vei gasi in cele din urma la ce mancare si bautura se referea acolo.
Cauta si vei gasi, nu sa caut eu pentru tine si sa iti gasesc.
Dar asa, in mare parte, se referea la categoria aceia de oameni care manacau numai verdeturi si ii criticau pe aceia care mancau carne curata.
Gandeste-te un lucru. Daca Pavel ar fi calcat porunca conform careia animalele necurate sunt interzise, nu l-ar fi judecat partidele religioase pentru hula care a dat dovada?
Adica cum poti tu sa vorbesti peste cuvantul lui Dumnezeu?
Eu nu judec decat ce vad si aud!
Romani 14:21:"Este mai bine să nu mănânci carne, să nu bei vin și să nu faci niciun alt lucru în care se poticnește fratele tău." Aici nu se interzice carnea decât dacă poticnește pe cineva. In noul testament nu apare interdicția de a nu mânca animale necurate. Ba chiar se face o aluzie la a consuma târâtoare. Fa 10:9-16.
O aluzie într-un context în timp ce aluzia nu e figurativă ci reală sau propriu-zisă și valabilă așa cum e scrisă putând ignora contextul. Iată o comparație între contextul din Fa 10:9-16 și Români 7:2-7. In Fa contextul e primirea națiunilor. In Romani contextul e legea lui Cristos. In Romani 7 se face aluzie la căsătorie deși ce scrie despre căsătoria unei femei cu un bărbat și legea bărbatului e adevărat adică un singur partener in timp ce în legea mozaică li se permitea mai mulți parteneri adică poligamia.
Da pentru ca Isus era si Domn al Sabatului.
Adica cum poti Tu cel care a instituit Sabatul sa il respecti?
Daca privesti din context, da, insa versetul pare se ca se rupe din el.
E adevarat ca nu apare interdictia( animale necurate) in N.T, dar nici nu dispare printr-o formulare clara si concreta care ar putea lasa de inteles ca a eliminat-o.
Daca nu lasa, nu lasa si punct, fara alte interpretari.
Daca FA 10:9 se referea la ce spuneti dta se apucau ucenicii in clipa aia sa manance dobitoace necurate, stati linistiti.
Legea sabatului a fost desăvârșită și prefigura ce avea să facă Isus. Prin jertfa lui Isus ne putem bucura de odihna permanenta și nu doar o zi pe săptămână.
In noul testament se repeta toate legile din vechiul testament care rămân în vigoare. Cele care nu se repeta nu mai sunt în vigoare.
"Daca privesti din context, da, insa versetul pare se ca se rupe din el." - cu atât mai mult poate fi ignorat contextul.
Deci acum intelegeti de ce e mai bine sa nu scoti din context?
E in Isus și în noi creștinii. Se vorbește despre odihna lui Dumnezeu în timp ce el lucrează în acest sabat milenar care a început după crearea Evei. In sabatul milenar Dumnezeu lucrează pentru a aduce toată creația sub supunere. In cele 6 zile a lucrat doar la partea materiala. In sabat se ocupa de aducerea sub autoritate și reglementarea controversei iscată de Satan. Înțelegând acestea prin credință, noi ca creștini nu mai suntem sub lege ca sa respectam o zi de sabat săptămânală ci permanent 7 din 7.
Eu am mai zis ca, nici o frantura din lege nu va fi scoasa, nici daca nu ar scrie in N.T ea tot ar ramane.
Hotararea bisericii a fost ca, citez: "Căci încă din generaţiile din vechime Moise are în fiecare cetate oameni care-l proclamă în sinagogi, el fiind citit în fiecare Sabat." F.A 15:21
Daca vrei cu contextul, se complica mai tare pentru tine. Animalele necurate prefigurau oamenii natiunilor si astfel, prefigurand acestea, prin credinta nu mai e nevoie sa respectam legea cu animale necurate stiind ca se aplica la oameni si nu la animale. Acum luand in considerare contextul.
Prin jertfa sa Isus face posibil impacarea oamenilor cu Dumnezeu. Prin impacare, oamenii ajung sub supunerea lui Dumnezeu.
Prin jertfa sa Isus face posibil impacarea oamenilor cu Dumnezeu. Prin impacare, oamenii ajung sub supunerea lui Dumnezeu, si prin supunerea Lui, in supunerea Legii Lui.
La asta voiam sa ajung. Subiect incheiat.
"Eu nu sunt evreu, deci nu ma circumciz." - crestinii sunt evrei spirituali chiar daca provin din toate natiunile pamantului. Noi ca si crestini trebuie sa ne circumcidem insa nu in sens literal ci sa ne circumcidem inima avand legea lui Cristos scrisa in inima si minte.
"Eu nu sunt evreu, deci nu pazesc ziua de odihna." - ca si crestin eu pazesc ziua de odihna si nu doar o zi pe saptamana ci intr-un sens mai larg adica 7 din 7.
"Animalele necurate nu sunt semn, ci porunca.
Eu sunt din neam, deci implinesc porunca Legii." - animalele curate erau curate pentru ca aveau legatura cu jertfele si prefigurau jertfa lui Isus si jertfa crestinilor in sens figurat si moral. Romani 12:1, 2:"Vă implor deci, fraților, prin îndurarea lui Dumnezeu, să vă prezentați corpurile+ ca o jertfă vie, sfântă+ și plăcută lui Dumnezeu, aducând un serviciu sacru cu puterea rațiunii voastre.+ 2 Nu vă mai lăsați modelați de acest sistem*, ci transformați-vă prin înnoirea minții voastre,+ ca să vă convingeți singuri+ cu privire la voința cea bună, plăcută și perfectă a lui Dumnezeu." In Fapte 10:9-16 oamenii natiunilor sunt animale necurate facute curate prin innoirea mintii aducandu-se pe ele insele jertfa dupa ce s-au curatit de ideile, credintele din vechiul mod pagan de trai. Evreii si oamenii pana la Cristos ( pe linia lui Sem ) nu aveau voie sa manance animale necurate pentru ca Dumnezeu avea treaba doar cu animalele curate adica doar cu oamenii din linia genealogica a lui Sem, inlocuitorul lui Abel. Odata ce Israelul antic sau animalele curate l-au respins pe Isus, Dumnezeu s-a orientat si spre animalele necurate adica spre cei care nu sunt evrei ( din linia genealogica a lui Sem ) din nastere. Asadar, Dumnezeu ne mai facand distinctie intre evrei ( animale curate ) si neevrei ( animale necurate care sunt curatite ), nici legea privitoare la interdictia de a manca animale necurate nu mai este in vigoare. Asta, tinand cont de contextul din Faptele 10:9-16. De exemplu, Isus a comparat mancatul animalelor necurate care sunt curatite ( facerea de discipoli ) cu pescuitul pentru a fi mancate sau integrate in scopul sau in corpul lui Isus care e adunarea universala de slujitori omenesti si ingeresti care e in unitate cu Dumnezeu.
"Prin jertfa sa Isus face posibil impacarea oamenilor cu Dumnezeu" - adica curatirea animalelor necurate care ii reprezinta pe oamenii din natiuni ( necurati ) care sunt curatiti.
Da este întinăciune al trupului tot ce este necurat porcu este o carne necurata
IonelAndrei7 întreabă:
recedaniel3 întreabă: