In Biserica impartasania NU ESTE DOAR SIMBOLICA ci presupune o prefacere in trupul Mantuitorului, o prezenta reala a Acestuia. Acest lucru se realizeaza prin lucrarea harului Duhului Sfant, transmis in mod continuu in Biserica de la Hristos si de la apostoli.
Incepand cu protestantismul care a iesit din comuniunea Bisericii si a harului transmis aici s-a ajuns doar la comemorari simbolice care inlocuiesc Sf. Impartasanie.
Esti pocait? De cand? Raspunsul tau nu are sens sub perspectiva asta. Cat ortodocsii au idoli, icoane si traditii ce-s cu siguranta pagane (ce le accepta orice etnolog ca fiind pagane), nu stiu cum cineva cu o barna atat de mare isi da cu parerea legat de cum isi tin altii ritualurile. Mergi inainte!
Ca sa raspund la intrebare: ca si baptist se lua cu vin (alb) si chifla. Si se insista in a se cita referintele biblice ce le-a zis Isus (si Pavel) legate de amintirea lui Isus. Se insista in a ne aminti de jertfa mantuitorului.
Eu sunt ORTODOX, dar nu pot sa nu observ ca si denominaţiunile sectante au "icoanele" lor, imaginile lor, un cult al "reprezentărilor" asemanator. Fiecare cult creştin exploatează excesiv FUNCŢIA DE REPREZENTAREA A IMAGINII.
Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli? La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!
Icoana nu primeşte "personalitate proprie", ea are doar „funcţia" de a „reprezenta" o persoană reală (care există în realitate, în afara icoanei), are funcţia de a aminti persoana reprezentată, aşa cum cărţile, bibliile şi revistele şi filmele oricărui cult amintesc de persoanele biblice! Gândul de respect sau cinstire care însoţeşte privirea icoanei se îndreaptă spre personele respective, cu existenţă reală.
Pentru informarea corecta a ta, Neo Protestanti, cei carora li se spune in mod general si luati la gramada "pocaitii" iau ceea ce a LASAT Isus Hristos ca AMINTIRE a MORTI SALE, Cina Domnului sau Stanta CINA care se ia in functie de Cult la anumite date sau perioade de timp. In functie de cult se foloseste vin si paine sau pentru religile anti alcoolice se foloseste Vinul Biblic (un must care nu fermenteaza) si Pasca.
Acum pentru intelesul tuturor crestinilor indiferent de religie, TOTI cei ce DORESC sa fie cu Dumnezeu TREBUIE sa se POCAIASCA. Nimeni NEPOCAIT nu v-a intra in cer.
"Pocăinţa" reprezintă hotărârea de a nu mai greşi, urmată de marturisire (spovedanie) si primirea concretă a Harului in Biserica apostolica.
Sf. Scriptura cheama oamenii la asemanarea cu Dumnezeu. Cea care sadeste in sufletul omului smerenia, modestia atat de necesara, este "pocăinţa", părerea de rău pentru păcatele facute (mărturisirea, taina spovedaniei sau a "pocăinţei").
Ca regret pentru păcatele făcute, ca primire a a harului iertării prin spovedanie, ea însoţeşte întreaga viaţa a omului.
Este necesar ca păcatele respective să nu mai fie repetate, altfel pocăinţa (regretarea păcatului, spovedania şi îndreptarea vieţii) nu este dusă până la capăt.
"Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect!"
Dragul meu, ai gasit un etnolog ce zice ca nu-s icoane ce au motive pagane, precum:
- soarele si luna ca fiind persoane
- referinte la Adam si Eva mancand mere
- Isus ca fiind de rasa caucaziana
- diferite motive precum Satan arata ca o capra neagra
Toate acestea se gasesc in icoane si daca arata un respect sau nu, eu nu pot comenta, ce pot comenta e ca e clar ca cine lucreaza in domenii precum etnologie gasesc manipulari laice in "arta" religioasa.
Daca sunt asa, te poti juca cum vrei tu cu ce inseamna "respect", dar din pacate ai mai multe probleme decat crezi ca le rezolvi. Te las totusi pe tine sa te justifici. Si un criminal daca ar ucide pe cineva ar zice: "a fost autoaparare", sau "desi am ucis dusmanul, eu l-am iubit ca si crestin", si multe alte de genul.
E alegerea ta sa faci gimnastica biblica, eu nu ader la ea oricum ar fi ea citita, dar o citire directa a Bibliei, in special NT, nu mai are referinte la idoli si imagini la care ne rugam.
Noul Testament nu mai face referire la interzicerea idolilor pentru ca nu mai era acel context al evreilor de acum 4000 de ani care se confruntau cu "uitarea" lui Dumnezeu, cu inlaturarea Lui pentru a fi inlocuit cu zeitati inezistente.
Nimeni din Biserica nu considera ca soarele si luna ar fi persoane. Acesta este un aspect eronat, si nu oricum ci unul tendentios.
Reprezentarea Mantuitorului Iisus ca avand profil caucazian este universal, dar NU ESTE O PRETENTIE EXCLUSIVISTA. Exclusivista nu este nici reprezentarea universala a lui Adam si a Evei mancand mere. Prezentarea este pur stilistica. Nu exista pretentia ca fructul interzis era un mar. In sederea lor in rai cu siguranta au mancat si mere...
Vreau sa fac cateva note, critica constructiva:
- cand dai "raspunde" da click la cel ce raspunde. Daca nu, unul ca mine poate sa inteleaga ca nu raspunzi la ceea ce zic eu, sau tu in mintea ta gandesti ca ai raspuns dar nu ai primit raspuns ca ai o critica foarte avansata
- Vezi de exemplu aici: http://sprezzatura.it/......fixion.jpg sunt soarele si luna personificate?
Dar aici: http://files.abovetopsecret.com/files/img/se50491ef1.jpg
- originea cu marul este acceptata de aproape orice istoric (mai putin unul ultra-ortodox) ca e de origine greaca. Sigur "stilistica" si "cu respect"
- "Reprezentarea Mantuitorului Iisus ca avand profil caucazian este universal, dar NU ESTE O PRETENTIE EXCLUSIVISTA."
La final, caucazian, eh:
http://www.popularmechanics.com/......312-de.jpg
Respect Milan!
"Nimeni din Biserica nu considera ca soarele si luna ar fi persoane."
Transformare unui aspect natural (referitoare la creatia care "surprinde" sau "participa" la suferinta Creatorului- luna care a eclipsat soarele in timpul rastignirii) in metafora vizuala e posibila dar DOAR SUB ASPECT STILISTIC. Altfel nu. Altfel devine o gafa.
Prezentarea oferita de tine este pur stilistica, si oricum FOARTE RARA (e prima data cand vad asta).
Profilul "caucazian" este universal. E luat de model atat atat catolici cat si de protestanti. http://www.popularmechanics.com/......312-de.jpg
Respect Ciprian! :)
Soarele si luna sunt sub aspect stilistic azi! Ma mir ca nu iei acelasi standard al iepurelui de paste. E doar un fel stilistic de a da un cadou copiilor un ou de ciocolata, alt simbol stilistic la ouale rosii, ce e un simbol al darului lui Isus.
Arta bizantina abunda cu aceste motive la finalul primului mileniu:
http://www.labyrinthdesigners.org/......lennium/2/
Deci reflectarea realitatii cu: "Nimeni din Biserica nu considera ca soarele si luna ar fi persoane. Acesta este un aspect eronat, si nu oricum ci unul tendentios. " respectiv: "Prezentarea oferita de tine este pur stilistica, si oricum FOARTE RARA (e prima data cand vad asta). " fac ultimele afirmatii (putin) gresite!
Te rog sa cauti arta bizantina in evul mediu (in special inainte de renastere, sau Galileo) si sa imi arati locuri unde soarele nu-i personalizat!
Pe pamant DAR un ALT PAMANT, deci o alta locatie, evident in Cer.
2 Petru 3, 10. Ziua Domnului însã va veni ca un hot. În ziua aceea, cerurile vor trece cu troznet, trupurile ceresti se vor topi de mare cãldurã, si pãmântul, cu tot ce este pe el, va arde.
11. Deci, fiindcã toate aceste lucruri au sã se strice, ce fel de oameni ar trebui sã fiti voi, printr-o purtare sfântã si evlavioasã,
12. asteptând si grãbind venirea zilei lui Dumnezeu, în care cerurile aprinse vor pieri, si trupurile ceresti se vor topi de cãldura focului?
13. Dar noi, dupã fãgãduinta Lui, asteptãm ceruri noi si un PAMANT NOU, în care va locui neprihãnirea.
"cum se poate ca peste 40000 de culte sa fie adevarate daca Hristos a lasat o singura biserica?"- poti fi din orice religie, daca respecti Cuvantul Lui faci parte din Biserica Lui, care e una singura. "Harul Duhului Sfant" il are oricine e crestin adevarat. Hristos este prezent real la Impartasanie si nu are cum ca ea sa nu fie simbolica
Transmite harul lui Dumnezeu făcea obiectul unei lucrări cu totul speciale. Imediat după Înviere (lucru care arată importanţa fundamentală a celor transmise), Mântuitorul Hristos le-a spus apostolilor:
Ioan 20, 21 :"Şi Iisus le-a zis iarăşi: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi (iniţial doar pe apostoli, ulterior –pe episcopi şi preoţi). "
Ioan 20, 22 :"Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; "
Ioan 20, 23 :"Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute (taina pocăinţei şi iertării- taina Spovedaniei)."
Transmite HARULUI era o actiune CONCRETA:
I Timotei 4, 14 - Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor.
Până şi un vrăjitor pe nume Simon, întâlnit în Faptele Apostolilor, cunoştea cele legate de TRASMITEREA HARULUI DUHULUI SFÂNT:
Fapte 8, 17 : "Atunci îşi puneau mâinile peste ei, şi ei luau Duhul Sfânt."
"Şi Simon văzând că PRIN PUNEREA MÂINILOR APOSTOLILOR se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani," (Fapte 8, 18)
"Zicând: Daţi-mi şi mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt." (Fapte 8, 19)
Biserica este una, asta inseamna ca NU inglobeaza pe toate cele 40000 de grupari si secte.
Ea reprezintă o singura credinta/confesiune, suma anumitor PRINCIPII concrete şi inconfundabile, ea formează "un corp distinct" care nu se interpretează aleatoriu.
Acest "un corp distinct", această "realitate distinctă" putem să o numim fie credinţă, fie religie... Asta reprezintă Biserica: o formă concretă instituită de Dumnezeu, fără interpretări, fără variante, fără confuzie.
Biserica este comunitatea celor care cred în Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, care păstrează ierarhia harică instituită de Hristos, sacramentele de transmitere a harului, care păstrează nealterate învăţăturile apostolice ale primelor comunităţi creştine...
- Evidenţa responsabilităţilor uriaşe pe care le au preoţii în vederea mântuirii oamenilor face ca exemplele negative din rândul lor să fie deplânse dar asta nu schimbă cu nimic lucrarea lui Dumnezeu în biserică şi aceeaşi reconfirmare de 2000 de ani a preotului ca purtător al harului divin absolut necesar mântuirii...
Avertismente in privinţa eticii, a corectitudiniii lor, au primit şi preoţii lăsaţi de Fiul lui Dumnezeu, dar asta nu L-a împiedicat pe Fiul lui Dumnezeu să întemeieze Biserica Sa: Timotei 5, 17, I Tim. 5, 19, Tim. 5, 22; I Tim. 3, 6, I Petru 5, 1-2, Fapte 20, 28, I Tim. 4, 14, Matei 18, 6, etc).
Inca de la inceput, de cand i-a creat pe adam si eva, Dumnezeu le-a dat porunca de a umple pamantul cu descendentii lor, dar nu le-a zis pentru cat timp vor locui pe pamant.
la prima vedere asta se intelege din versetele amintitte de tine, dar la o studiere mai amanutita, o sa observi ca termenul "pamant" sau "pamant nou" din versetele amintite de tine, se refera la altceva.
uite alte veresete care arata ca pamantul nu va fi distrus, niciodata:
Psalmul 104:5; Psalmul 119:90; Eclasiatul 1:4; Isaia 11:9; Isaia 45:18.
interesant este ce spune si Apocalipsa 11:18!
aici se spune ca vor fi distrusi cei ce distrug pamantul azi. prin urmare, gandeste-te: ar fi logic si drept din partea lui Dumnezeu sa ii distruga pe cei care azi ruineaza pamantul, iar mai apoi sa il distruga el?
este ca si cum un paritne in timp ce fumeaza in fata copilului sau, ii spune ca fumatul ii rau, si ca il va pedepsi daca il va prinde fumand. cam asa ar veni acest verset: Apoc. 11:18.
Cand Fiul lui Dumnezeu a intemeiat Biserica, completand astfel Revelatia divina, eliberand poporul de Legea Veche, El Nu a intemeiat o "secta", El a infiintat BISERICA!
- Cuvantul sectă vine din limba latina si înseamnă ruptură, ori dacă astăzi sunt peste 40000 de grupări, de denominaţiuni, acestea nu pot fi altceva decât,, rupturi", din moment ce la început a existat doar o singură Biserică, BISERICA, pe care Fiul lui Dumnezeu a întemeiat-o cu preţul vieţii Sale, o singură Biserică, doar Una, a cărei unicitate a fost confirmată de atâtea ori în Noul Testament: Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17. .).
Pentru transmiterea Evangheliei
Mantuitorul a lasat Biserica. Noul Testament confirmă de la început şi până la sfârşit întemeierea Bisericii şi ierarhia în Biserică (distincţia între diaconi, preoţi şi episcopi):
- NOUL TESTAMENT despre episcopi (mitropolitul este episcop, are în rândul clerului distincţia harică de episcop, diferenţa de titulatură ţinând doar de organizare):
- 1). -I Timotei 3, 2:,, Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii."
2). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
3). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."
- NOUL TESTAMENT despre preoţi:
1). - I Timotei 4, 14:,, Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor."
2). -Iacov 5, 14 :,, Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn in numele Domnului."
3). -Ioan 20, 21-23:,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
4). -Tit l, 5:"Pentru aceasta te-am lăsat în Creta, ca să îndreptezi cele ce mai lipsesc şi să aşezi preoţi prin cetăţi, precum ţi-am rânduit."
5). -I Petru 5, 1-2:,,Pe preoţii cei dintre voi îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
6). - Timotei 5, 17:,, Preoţii, care îşi ţin bine dregătoria, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
7). -I Tim.1, 14:,, Comoara cea buna ce ti s-a incredintat, pazeste-o cu ajutorul Sfântului Duh, care sălăşluieşte întru noi."
8). Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi erau supuşi credinţei.
9). -Faptele Apostolilor l4.23:,,Şi hirotonindu-le preoţi in fiecare biserică, rugâdu-se cu postiri, i-au încredinţat pe ei Domnului în care crezuseră."
10). -II loan 1.1:,,Preotul, către aleasa Doamnă (Biserica) şi către fiii ei, pe care eu îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul."
11). -I Timotei 6, 20:,, O, Timotei, păzeşte comoara ce ţi s-a încredinţat, depărtându-te de vorbirile desarte şi lumeşti şi de împotrivirile ştiinţei mincinoase."
12). -Fapte 11, 30 :..."Ceea ce au şi făcut, trimiţând preoţilor prin mâna lui Barnaba şi a lui Saul."
13). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
14). - Timotei 5, 22:,, Nu-ţi pune mâinile degrabă pe nimeni, nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat."
15). -Fapte 20.17:,,Şi trimiţând din Milet la Efes, a chemat la sine pe preoţii Bisericii."
16).-Evrei 7,24:,,Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoţie netrecătoare (veşnică)".
NOUL TESTAMENT despre diaconi:
1). -I Timotei 3, 10:,, Dar şi aceştia să fie mai întâi puşi la încercare, apoi, dacă se dovedesc fără prihană, să fie diaconiţi."
2). -I Timotei 3, 8-9 :,, Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cucernici, nu vorbind în două feluri, nu dedaţi la vin mult, neagonisitori de câştig urât, păstrând taina credinţei în cuget curat."
3). -I Timotei 3, 12:,, Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure femei, să-şi chivernisească bine casele si pe copiii lor."
4). -Faptele Apostolilor 6, 6: "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, şi ei, rugându-se şi-au pus mâinile peste ei ( i-au hirotonit diaconi)."
Scriptura confirmă şi existenţa "cerului" ca loc al veşniciei. El se poate referi chiar la un spaţiu, nelimitat, armonios, lipsit de monotonie, cu mult peste farmecul existenţei actúale:
- "După acestea, am auzit, în cer, ca un glas puternic de mulţime multă zicând: Aliluia! Mântuirea şi slava şi puterea sunt ale Dumnezeului nostru!" Apoc 19, 1 (SUFLETELE DIN CER pot răspunde)
- "Căci ştim că, dacă acest cort, locuinţa noastră pământească, se va strica, avem zidire de la Dumnezeu, casă nefăcută de mână, veşnică, înceruri." II Corinteni 5, 1
- "Căci de aceea şi suspinăm, în acest trup, dorind să ne îmbrăcăm cu locuinţa noastră cea din cer" II Corinteni 5, 2
- "Şi a trâmbiţat al şaptelea înger şi s-au pornit, în cer, glasuri puternice care ziceau: Împărăţia lumii a ajuns a Domnului nostru şi a Hristosului Său şi va împărăţi în vecii vecilor." Apoc 11, 15
- "Şi am auzit glas mare, în cer, zicând: Acum s-a făcut mântuirea şi puterea şi împărăţia Dumnezeului nostru şi stăpânirea Hristosului Său, căci aruncat a fost pârâşul fraţilor noştri, cel ce îi pâra pe ei înaintea Dumnezeului nostru, ziua şi noaptea." Apoc 12, 10
-"Pentru aceasta, bucuraţi-vă ceruri şi cei ce locuiţi în ele. Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul a coborât la voi având mânie mare, căci ştie că timpul lui e scurt." Apoc 12, 12
- "Şi şi-a deschis gura sa spre hula lui Dumnezeu, ca să hulească numele Lui şi cortul Lui şi pe cei ce locuiesc în cer." 13, 6 etc..., etc.