| mentholinks a întrebat:

Ce parere aveti de faptul ca toate evangheliile au fost publicate anonim de catre crestini din a 2 a sau a 3 a generatie? Asta sustin toti cercetatorii. Si inca un lucru interesant la evanghelia dupa Ioan este ca continutul este imposibil sa fi fost tradus din alta limba fiindca contine jocuri de cuvinte si terminologii posibile doar in limba greaca. Atunci putem noi sa mai avem incredere ca in aceasta evanghelie sunt chiar cuvintele lui Isus?

7 răspunsuri:
| SG1995 a răspuns:

Da și nu. Evident evangheliile nu sunt acurate, dar au la bază surse orale mai mult sau mai puțin realiste. În genre cercertări tema asta încă caută ce 100% real în legătură cu viața lui Iisus, si ce face parte din mistificarea care a apărut în jurul personalități sale extrem de dubioase.

| RAY a răspuns (pentru SG1995):

Mai tu faci reclama la Borsec

| SG1995 a răspuns (pentru RAY):

Ha? Nu, nu fac.

| xerxes1 a răspuns:

Practic au fost scrise de niste anonimi la 70 de ani dupa evenimente in alta limba si la 3000km distanta.
Cum ai pune niste pakistanezi sa scrie despre rascoala din 1907.
Plus ca faza cu adultera este falsa.Cauta pericope adulterae.

| Nilsson a răspuns:

Ma gandesc si eu ca un om incuiat la minte, daca la a doua sau a treia generatie crestinismul a ajuns deja raspandit in bazinul Mediteranei, fapt recunoscut de istorici, atunci pe invataturi s-au propavaduit invataturile crestine decat acelea care au fost consemnate si in evanghelii?

| RAY a răspuns:

Https://ateism-vs-teism.blogspot.com/......iilor.html
Majoritatea savanților cred că Marcu a fost scris de o creștină a doua generație, în jurul sau la scurt timp după căderea Ierusalimului și distrugerea celui de-al doilea templu în anul 70. [77] [78] [79]
Potrivit unora, geografia lui Mark nu a fost întotdeauna corectă, de exemplu Mark 7:31, descriind Isus mergând de la Tir până la Marea Galileei prin Sidon (la 20 mile mai spre nord și pe coasta mediteraneană). Autorul lui Mark nu părea să știe că nu ar trece prin Sidon să meargă de la Tir până la Marea Galileii și nu exista nici un drum de la Sidon până la Marea Galileii în secolul I, doar unul de la Tire. ] [82] Învățătorii catolici au interpretat acest pasaj ca fiind fără probleme, deoarece Isus ar fi călătorit într-un cerc larg, mai întâi la nord, apoi la est și la sud. [83]
Matei a fost cel mai probabil scris la Antiohia, apoi parte a Siriei Romane [84] sau în Palestina de Nord. [85] Cei mai mulți oameni de știință susțin că Matei a atras greu asupra lui Mark și a adăugat învățătură din documentul Q. [86] În timp ce Matei a aranjat acest material în compilații, cum ar fi Predica de pe Munte, o mare parte din material se întorc la Isus istoric. [87] Potrivit lui EP Sanders, narațiunea copilăriei este o invenție. [88] Matei prezintă lucrarea lui Isus ca fiind limitată la evrei, deși înviatul Isus îi ordonă ulterior discipolilor să predice lumii. Geza Vermes consideră că slujirea lui Isus era exclusiv pentru evrei și că ordinea de a proclama Evanghelia tuturor națiunilor era o dezvoltare creștină timpurie [89].
Luke a fost scris într-un oraș mare la vest de Palestina, deși Burton Mack, pe baza convorbirilor grecești și clare ale lui Pauline și a acceptării sale ulterioare de marcioniți eretici, sugerează un autor din Grecia sau din Asia Mică de Vest. 98] Ca și Matei, Luca a tras-o pe Mark și a adăugat materialul din Q. [99] Luca include de asemenea o cantitate mare de material unic, cum ar fi pilda bunului samaritean, și multe dintre aceste pilde par să fie autentice. [100] Luca subliniază caracterul universal al misiunii și mesajului lui Isus [101], dar Geza Vermes concluzionează că această temă nu este autentică pentru Isus istoric [102]. Ca și în cazul lui Matei, multe controverse au înconjurat narațiunea de naștere Lukan [88].
În general, este de acord că Evanghelia după Luca și Faptele Apostolilor au fost scrise de același autor și sunt adesea denumite o singură lucrare numită Luca-Luc. Dovezile cele mai directe provin din prefectele fiecărei cărți. Ambele prefaceri au fost adresate lui Theophilus, iar Faptele apostolilor (1: 1-2) spune cu referire la Evanghelia lui Luca: "În vechea mea carte, Theophilus, am scris despre tot ceea ce Isus a început să facă și să învețe până în ziua El a fost înălțat la cer, după ce a dat instrucțiuni prin Duhul Sfânt apostolilor pe care îi alesese ". (NIV) În plus, există asemănări lingvistice și teologice între cele două lucrări, sugerând că au un autor comun [111]. [112] Ambele cărți conțin, de asemenea, interese comune. [113]
Richard Bauckham a susținut că topografia găsită în Evanghelia după Marcu, când este privită din punctul de vedere al unui pescar din Capernaum, este destul de precisă [80]. Thomas Howe a examinat descrierea lui Luke despre călătoriile lui Pavel, inclusiv referințele lui Luke la treizeci și două de țări, cincizeci și patru de orașe și nouă insule și a declarat că nu poate găsi greșeli. [217] Cu toate acestea, Mark Allan Powell consideră că cunoașterea lui Luke despre geografia palestiniană pare atât de inadecvată încât un om de știință proeminent a fost condus să remarce că "traseul lui Isus nu poate fi reconstruit pe o hartă și, în orice caz, Luca nu a avut unul". [218]

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Canonic majoritatea bisericilor creștine recunosc patru evanghelii, cuprinse în Noul Testament:

Evanghelia după Matei, scrisă c. 70–100.[3] c 80-85.[4] Unii cercetători conservatori susțin că a fost scrisă înainte de anul 70, în special cei care nu acceptă teza că prima evanghelie care a fost scrisă a fost cea a lui Marcu.
Evanghelia după Marcu, scrisă c. 68–73,[3] c 65-70[4]
Evanghelia după Luca, scrisă c. 80–100, cei mai mulți istorici susținând că a fost scrisă în jurul anului 85, [3] c 80-85[4]
Evanghelia după Ioan, scrisă c 90-100,[4] c. 90–110,[5] Opinia majoritară este că ea a fost scrisă pe etape, deci nu are o singură dată a scrierii.
Cele patru evanghelii din canonul Noului Testament sunt scrieri pseudonime, ele fiind scrise de autori anonimi și atribuite în mod tradițional (dar inexact) lui Matei, Marcu, Luca și Ioan:[6][7][8]