Nici un om nu la văzut pe Dumnezeu.
Iacov a luptat cu un înger, un reprezentatnt al lui Dumnezeu. Când Avraam primeşte 3 drumeţi din dialog ar părea că vorbeşte faţă-n faţă cu Dumnezeu, dar apoi Biblia precizează că el a găzduit îngeri.
Degeaba te stărui.
Amandoua sunt bune. In Ioan este vorba despre Dumnezeu Tatal iar in Geneza este vorba despre Dumnezeu Fiul (Isus Hristos, Iahve, Emanuel, etc).
Iacov nu a,, luptat''cu Dumnezeu?
Dar aceasta descriere,, spune'' că DA :8 Apoi a zis: „Numele tău nu va mai fi Iacov, ci te vei chema Israel; căci ai luptat cu Dumnezeu şi cu oameni şi ai fost biruitor."
Degeaba te stărui. adevarul este Dumnezeul omului liber!
Amandoua sunt bune?
In geneza este,, vorba de fiul?
CUM? de abia in NT ni se descrie fiul! si tu spui ca in Geneza?
Te intreb daca tu crezi in trinitate : cum de in apocalipsa ni se descrie CLAR ca numai Tatăl va sti cand va fi sfârșitul, nici Fiul nu va sti!
Pai daca sunt una si aceeasi, cum de țin,, secrete''unul față de celălalt? Nu reiese de aici ca sunt separate? Sau de fapt e o snoavă de speriat copii?
Scuza-ma ca intervin... dar citeste te rog Osea 12:4 si vezi ca a fost vorba de un inger...
Ţi-am dat 1 exemplu dar sînt multe de genul acesta.
matei cap. 8 un centurion vine la Isus să-l roage pentru servitorul său, dar luca cap. 7 precizează că a făcut lucrul acesta prin nişte bătrâni ai iudeilor
"In geneza este,, vorba de fiul?
CUM? de abia in NT ni se descrie fiul! si tu spui ca in Geneza?"
Nu o spun eu ci BIBLIA o spune:
Matei 22,
42. "Ce credeti voi despre Hristos? Al cui fiu este?" "Al lui David", I-au rãspuns ei.
43. Si Isus le-a zis: "Cum atunci David, fiind insuflat de Duhul, Îl numeste Domn, când zice:
44. "Domnul a zis Domnului Meu: "Sezi la dreapta Mea, pânã voi pune pe vrãjmasii Tãi sub picioarele Tale?"
45. Deci, dacã David Îl numeste Domn, cum este El fiul lui?"
Marcu 12,
35. Pe când învãta pe norod în Templu, Isus a zis: "Cum zic cãrturarii cã Hristosul este fiul lui David?
36. Însusi David, fiind insuflat de Duhul Sfânt, a zis: "Domnul a zis Domnului meu: "Sezi la dreapta Mea, pânã voi pune pe vrãjmasii Tãi sub picioarele Tale."
37. Deci chiar David Îl numeste Domn; atunci cum este El fiul lui?" Si gloata cea mare Îl asculta cu plãcere.
LUCA 20,
41. Isus le-a zis: "Cum se zice cã Hristosul este fiul lui David?
42. Cãci însusi David zice în Cartea Psalmilor: "Domnul a zis Domnului meu: "Sezi la dreapta Mea,
43. pânã voi pune pe vrãjmasii Tãi sub picioarele Tale."
44. Deci David Îl numeste Domn; atunci cum este El, fiul lui?"
Ioan 2, 25. Cãci David zice despre El: "Eu aveam totdeauna pe Domnul înaintea mea, pentru cã El este la dreapta mea, ca sã nu mã clatin.
"Te intreb daca tu crezi in trinitate : cum de in apocalipsa ni se descrie CLAR ca numai Tatăl va sti cand va fi sfârșitul, nici Fiul nu va sti!"
Absolut, cred in Trinitate dar este evident ca nu ai inteles CAND nu stia Isus Hristos despre timpul SFARSITULUI, inainte de reanviere.
Ştiu că Isus a fost creat înaintea tuturor lucrurilor şi că a fost folosit la crearea tuturor lucrurilor.
Scriptura arată că şi după înălţarea la cer Isus îi este supus Tatălui şi că va fi şi în continuare.
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi".
Isi dai seama ca sunt basme, eu nu inteleg de ce mai puneti intrebari, biblia e o colectie de basme, crestini cred din interese si atat
EU cuvintele lui Isus Hristos NU le interpretez si nici nu fac categorisiri dupa gradele de rudenie DEOARECE nu sunt in masura sa inteleg aceste lucruri. Spune clar Isus Hristos, pe DUMNEZEU TATAL nu l-a VAZUT NIMENI de pe pamant:
IOAN 1, 18. NIMENI N-A VAZUT vreodatã pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sânul Tatãlui, Acela L-a fãcut cunoscut."
Ceea ce spui tu privind capul familiei nu are nici o legatura cu subiectul in discutie si nici cu ceva "ierarhi" din cer. Nu vreau sa te tulbur dar aici Biblia nu lasa loc de indoiala. Numai bine si mult studiu.
UIte o traducere mai exactă şi în limbaj modern.
5 Păstraţi în voi acest mod de gândire care era şi în Cristos Isus, 6 cel care, deşi avea chip de Dumnezeu, nu s-a gândit la uzurpare, adică să fie egal cu Dumnezeu. 7 Nu, ci s-a golit pe sine, a luat chip de sclav, ajungând la fel ca oamenii. 8 Mai mult decât atât, când la înfăţişare s-a găsit ca om, s-a umilit şi a fost ascultător până la moarte, da, moarte pe un stâlp de tortură. 9 De aceea, şi Dumnezeu l-a ridicat într-o poziţie înălţată şi i-a dat cu bunăvoinţă numele care este mai presus de orice alt nume, 10 pentru ca în numele lui Isus să se plece orice genunchi: al celor din cer, al celor de pe pământ şi al celor de sub pământ, 11 şi orice limbă să recunoască deschis că Isus Cristos este Domn spre gloria lui Dumnezeu, Tatăl.
De acord, o traducere bună redă exact sensul cuvintelor din original. De asenenea este înţelept să mai consulţi şi alte traduceri. Ca de exemplu:
În BC este redat astfel: „Să aveţi în voi gândul acesta, care era şi în Hristos Isus: El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuşi n-a socotit ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu". (BG redă: „n-a ţinut ca la o pradă la egalitatea sa cu Dumnezeu".) NW redă versetul 6 astfel: „cel care, deşi avea chip de Dumnezeu, nu s-a gândit la uzurpare [greceşte har·pag·mon′], adică să fie egal cu Dumnezeu".
Care idee este în armonie cu contextul? Versetul 5 îi sfătuieşte pe creştini să-l imite pe Cristos în această privinţă. Puteau fi ei îndemnaţi să considere că ‘a fi egal cu Dumnezeu’ era un drept al lor, nu „un lucru de apucat", o „uzurpare"? Fireşte că nu! Ei puteau, în schimb, să-l imite pe Cristos care „nu s-a gândit la uzurpare, adică să fie egal cu Dumnezeu" (compară cu Geneza 3:5). Această traducere este în armonie şi cu ceea ce a spus Isus Cristos: „Tatăl este mai mare decât mine". — Ioan 14:28.
Daca cineva are dorinta si dragostea de al cauta pe Dumnezeu nu se v-a "lovi" de neintelegerea trinitati deoarece Domnul Isus Hristos spune:
Ioan 14, 9. Isus i-a zis: "De atâta vreme sunt cu voi si nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a vãzut pe Mine, a vãzut pe Tatãl. Cum zici tu dar: "Aratã-ne pe Tatãl?" 10. Nu crezi cã Eu sunt în Tatãl, si Tatãl este în Mine? Cuvintele, pe care vi le spun Eu, nu le spun de la Mine, ci Tatãl, care locuieste în Mine, El face aceste lucrãri ale Lui. 11. Credeti-Mã cã Eu sunt în Tatãl, si Tatãl este în Mine; credeti cel putin pentru lucrãrile acestea.
15. Dacã Mã iubiti, veti pãzi poruncile Mele.
16. Si Eu voi ruga pe Tatãl, si El vã va da un alt Mângâietor, care sã rãmânã cu voi în veac;
Este clara Trinitatea sau nici acum nu ai "inteles" ori "intelegerea" ta se "izbeste" cu putere de ..confesiune?
DeProfundis99 întreabă: