| doctorandus a întrebat:

Credeti ca teoria creatiei a preotului catolic Georges Lemaitre ar trebui predata in scoli la orele de stiinta?

9 răspunsuri:
| halogen001 a răspuns:

Daca e teorie creaționistă, merge mai bine la orele de religie.

| halogen001 a răspuns:

Astrophysicists like to ignore that Super-Massive Black Holes Disprove the Big Bang Theory. Super-massive and ultra-massive black holes can have up to 50 billion times the mass of the sun, while the largest stars are around 100 times the mass of the sun. Gas/plasma clouds are also not big enough, nor dense enough to form them during the proposed 13.8 billion age of a big bang universe. It is more likely that the largest ultra-massive black holes take over a trillion years to form, thus invalidating the big bang model.

Https://www.youtube.com/watch?v=5KGN4J1qiWE

https://www.youtube.com/watch?v=X1Xkf13IFAk

| Darkmagic a răspuns:

Absolut nu.
https://www.tpu.ro/go-to-answer/15839353/
Lemaitre a impulsionat Stiinta, a facut-o sa iasa din certitudinile de atunci, cele ale unui univers static, dar nu are o matematica in spate si nici nu este o "teorie a creatiei" in sens religios, insusi Lemaitre a spus Papei ca Dumnezeu nu are nicio legatura cu descoperirea sa.
"Teoria" sa (ghilimelele sunt pentru ca nu are ecuatiile necesare pentru acest nume) a fost "redescoperita" de Eddington, Hubble, Einstein, Penzias, etc, si a devenit o certitudine abia pe la mijlocul anilor '60.

| Darkmagic a răspuns (pentru halogen001):

Nu ai nicio idee despre cum se darama imediat si iremediabil ideile din articolul de pseudostiinta pe care l-ai pus aici, asa-i? big grin

| LupusDei1993 a răspuns:

Nu, orice tine de religie si pseudostiinte nu au ce cauta la nicio ora de scoala.

| halogen001 a răspuns (pentru Darkmagic):

Nu sunt asa de interesat, pentru ca nu-mi ajuta la nimic. Cine poate si se pricepe, e liber sa studieze problema mai profund. Eu nu am datele necesare, nici timp si nici pricepere ca sa studiez mai bine subiectul, dar ce spune omul din clip e de bun simt. (parerea mea)

| halogen001 a răspuns (pentru Darkmagic):

Atata vreme cat nu se poate vedea "capatul" "Universului", nici o teorie nu poate fi confirmata practic decat in mod restrans, atat cat se poate. Asta nu inseamna cunoastere adevarata. E o modelare trecatoare a universului vizibil.

| halogen001 a răspuns (pentru Darkmagic):

Cine e interesat de fizica poate sa se uite la clipurile astea https://www.youtube.com/channel/UCEnDI1gBRt1CnVwvm-tOjFg/videos si poate gaseste ceva interesant pentru el. Eu am vazut cateva si par destul de ok. Eu nu am priceperea sa le verific corectitudinea stiintifica si nici nu ma intereseaza. Nu am timp si cunostinte suficiente in domeniu.

| tudorvolcano a răspuns:

Nu. În primul rând, nu ar trebui să fie un singur curs de știință, ci ore separate din domeniul științei: chimie, biologie, fizică etc.

Trebuie predate rezultatele percepute de oamenii de știință în urma experimentelor, și teoriile care derivă din acestea.

Acum, ce nivel de știință (fizică, biologie, chimie etc.) ar trebui predat în școli, e de interpretat.
Ar trebui ca, de exemplu, pe deasupra mecanicii clasice, la orele de fizică să se ajungă în clasele 1-12 la teoria relativității a lui Einstein, la entropie, la mecanică cuantică, și la analizarea critică a diverselor teorii moderne despre univers, cum ar fi Quantum-Gravity Loop, String Theory, și multivers? Nu aș avea nimic în potrivă, dacă școala cu clasele 1-12 este făcută de așa natură încât să poată încorpora o cantitate așa vastă de informații noi, și dacă profesorii care predau au toate competențele necesare spre a putea preda toate acestea, deși sunt mai degrabă informații care sunt mai bine înțelese și transmise mai departe mai degrabă de către doctoranzi, lectori universitari, profesori universitari etc.

Aș fi vrut, sincer, să fi avut profesori care să facă zeci de ore despre entropie, despre ecuațiile de căldură etc., și despre cum le-aș putea simula pe un computer.