Iudaismul este originalul iar crestinismul si islamul sunt chinezarii. Nici macar Isus nu a spus ca trebuie schimbata religia iudaica sau sa fie biserici in loc de sinagogi. El invata pe oameni in sinagogi, astazi preotii prostesc oamenii in biserici.
Da și nu, creștinismul în sine numai poate fi numit sectă a iudaismului deoarece s-a desprins de perceptele iudaice. Islamul la fel de bine e un mix religios între creștinism, iudaism și religia păgână care era în vremea respectivă, acesta nu s-a desprins dintr-o religie.
Asa e, iudaismul e religia originala, adevarata si singura a evreilor, mesia trebuia sa uneasca evrei si sa puna stapanire pe toate popoarele
Si pavel recunoaste asta
apostolul Pavel (Corinteni 1:23).
„Evreii care îl așteptau pe Mesia erau convinși că el va fi un personaj măreț și dinamic care va executa voința lui Dumnezeu aici pe pământ, cum ar fi să-i înlăture de la putere pe inamicii lui Dumnezeu într-un măreț tur de forță. A fost Isus așa? El a fost tocmai pe dos — mai degrabă decât să fie un războinic puternic care să alunge romanii din Țara Făgăduită, Isus a fost un predicator itinerant care s-a nimerit să încalce legea și a fost torturat și crucificat cu duritate de către dușmanii lui Dumnezeu. El s-a aflat cel mai departe de a fi Mesia.
Încerc să exemplific studenților mei reacția instinctivă a celor mai mulți evrei din primul secol cărora li se spunea că Isus a fost Mesia. Închipuiți-vă că cineva v-ar spune că David Koresh a fost atotputernicul Fiu al lui Dumnezeu, Mântuitorul lumii. David Koresh? Individul din Waco care a fost omorât de FBI? Da, el este Domnul universului! Mă-ndoiesc.[4]"
—Bart D. Ehrman, The lost Gospel of Judas Iscariot: a new look at betrayer and betrayed
Crestinismul este unul dintre fundamentele civilizatiei europene. Cultura greaca si Roma politica sunt alte doua fundamente. Crestinismul s-a aflat in lupta cu cele doua, apoi a dominat societatea.
Victorios in cele din urma prin transformarea lui in religie de stat a Romei universale, crestinismul avea sa devina in mileniul medieval elementul esential al civilizatiei europene.
In primele patru secole ale istoriei sale, crestinismul parcurge un drum dificil, inaintea de a deveni un cult legal si apoi universal, prin transformarea lui in religia imperiului roman. Momentele centrale ale acestui drum au fost legate de contributia apostolului Pavel la transformarea mesajului iudaic intr-un mesaj catre alte neamuri. Deasemenea, introducerea credintei in Hristos in imperiul roman de catre Constantin cel Mare a fost definitorie.
Ai mai jos exemple despre originea crestinismului, ce este el in comparatie cu alte religii si ce religii l-au influentat la randul sau.
https://mythologica.ro/originile-crestinismului-si-influenta-altor-religii/
Trebuie sa intelegi istoria crestinismului si originile sale inainte de a pune o astfel de intrebare. Iar "intrebarea" nu era formulata corespunzator si pleca de la premise gresite.
Asta e parerea ta, daca ai dovedi ceea ce afirmi ar fi altceva
Dovezi? Istoria religiei, mitografia, arheologia, studiile extinse ale lui Muller, Eliade, Culianu, Gibbson cu celebra "Caderea si declinul Imperiului Roman".
Si mai am o lista:
Arnal, William Edward; Desjardins, Michel Robert, eds. (1997), Whose historical Jesus?, Studies in Christianity and Judaism, Wilfrid Laurier University Press, ISBN 978-0-88920-295-5
Barry, Rev. Msgr. John F (2001). One Faith, One Lord: A Study of Basic Catholic Belief. Nihil obstat, Imprimatur. Gerard F. Baumbach, Ed.D. ISBN 0-8215-2207-8.
Bokenkotter, Thomas (2004). A Concise History of the Catholic Church. Doubleday. ISBN 0-385-50584-1.
Brabazon, James (2000), Albert Schweitzer: a biography, Syracuse University Press
Bromiley, Geoffrey W. (1988), The International standard Bible Encyclopedia, Wm. B. Eerdmans Publishing, ISBN 978-0-8028-3785-1, ISBN 0-8028-3785-9
Brown, Raymond E.; Meier, John P. (1993), Antioch and Rome: New Testament Cradles of Christianity, Paulist Press
Brown (1997), Introduction to the New Testament, Anchor Bible
Bruce, FF (1982), New Testament Documents: Are They Reliable, InterVarsity Press, ISBN 0-87784-691-X
Brunt, P.A. (1990), Roman imperial themes, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-814476-2, ISBN 0-19-814476-8
Chadwick, Henry (1993), The Early Church, Penguin Books
Chadwick, Owen (1995), A History of Christianity, New York: St. Martin's Press, ISBN 0-312-13807-5
Chesnut, Glenn F. (1986), The First Christian Histories: Eusebius, Socrates, Sozomen, Theodoret, and Evagrius
Crossan, John Dominic (1998), The essential Jesus, Castle Books
Crossan, John Dominic; Watts, Richard G. (1999), Who is Jesus? Answers to your questions about the historical Jesus, Westminster John Knox Press
Cullman, Oscar (1962), Peterisciple, Apostle, Martyr (2 ed.), Westminster Press
Davies, Philip R. (2002), "The Jewish Scriptural Canon in Cultural Perspective", in McDonald, Lee Martin; Sanders, James A., The Canon Debate, Hendrickson Publishers, ISBN 978-1-56563-517-3
Duffy, Eamon (1997). Saints and Sinners, a History of the Popes. Yale University Press. ISBN 0-300-07332-1.
Dunn, D.G. (2003), Jesus Remembered, Christianity in the Making, Eerdmans Publishing, ISBN 978-0-8028-3931-2
Dunn, J.G.D. (1998), The Christ and the Spirit, Volume I: Christology, Eerdmans / T&T Clark
Dupuis, C.F. (1984), The Origin of All Religious Worship, Garland translation of Origine de tous les cultes, published by Chasseriau in 1794.
Durant, Will (1972), Caesar and Christ, Simon and Schuster
Edmunds, Rev. John (1855), The seven sayings of Christ on the cross, Thomas Hatchford Publishers
Ehrman, Bart (2003), Lost Christianities, New York: Oxford University Press
Eisenman, Robert (1997), James Brother of Jesus: The Key to Unlocking the Secrets of Early Christianity and the Dead Sea Scrolls, Viking Penguin
France, R.T. (1986), The Evidence for Jesus
Grudem, Wayne (1994), Systematic Theology, Inter-Varsity Press
Guignebert, C. (1956), Jesus, University Books translated by S.H. Hooke
Habermas, Gary R. (1996), The historical Jesus: ancient evidence for the life of Christ, College Press, ISBN 978-0-89900-732-8
Harris, Stephen (1985), Understanding the Bible, Mayfield Pub., ISBN 978-0-87484-696-6
Herzog, WR II (2005), Prophet and Teacher, WJK, ISBN 0-664-22528-4
Houlden, James Leslie, Jesus in history, thought, and culture: an enxyclopedia, Volume 2
Kelly, J.N.D. (1996), Oxford Dictionary of the Popes, Oxford University Press
Küng, Hans (2004), Islam, Past, Present and Future, One World Press
Lindars, Barnabas (1990), John, Sheffield Academic Press
MacCulloch, Diarmaid (2010). A History of Christianity: The First Three Thousand Years.
Mannion, Gerard; Gaillardetz, Richard; Kerkhofs, Jan (2003), Readings in Church Authority: Gifts and Challenges for Contemporary Catholicism, Ashgate Publishing
Marshall, Howard (2004), I Believe in the Historical Jesus, Regent College Publishing, ISBN 1-57383-019-4
McKnight, Scot (1996), "Who is Jesus? An Introduction to Jesus Studies", in Wilkins, Michael J.; Moreland, J P, Jesus Under Fire, Zondervan, ISBN 0-310-21139-5
Meier, John P. (1991), A Marginal Jew: Rethinking the Historical Jesus, 1, Doubleday
Meyer, Marvin; Robinson, James M. (2007), The Nag Hammadi Scriptures: The International Edition, HarperOne, ISBN 0-06-052378-6
Moynahan, Brian, William Tyndale. If God Spare my Life, Abacus, ISBN 978-0-349-11532-0
Murphy, Catherine M. (2007), The Historical Jesus for Dummies, For Dummies Pub.
Newton, Francis (1999), "The Date of the Midecean Tacitus", The Scriptorium and Library at Monte Cassino, 1058–1105, Cambridge University Press
O'Grady, John (1997), The Roman Catholic church: its origins and nature
Orlandis, Jose (1993). A Short History of the Catholic Church. Scepter Publishers. ISBN 1-85182-125-2. translated by Michael Adams in 1985 from Historia breve del Cristianismo, published 1983 by Ediciones Rialp, S.A. in Madrid.
Pagels, Elaine (1989), The Gnostic Gospels, Vintage Publishers
Powell, Mark Allan (1998), Jesus as a figure in history: how modern historians view the man from Galilee, Louisville, Ky.: Westminster John Knox Press, ISBN 978-0-664-25703-3
Robinson, James M. (1988), The Nag Hammadi Library in English (3 ed.), Harper-Collins, ISBN 978-0-06-066934-8
Robinson, John A.T. (1977), Redating the New Testament, SCM Press, ISBN 978-0-334-02300-5
Sanders, E.P. (1993), The Historical Figure of Jesus, Penguin
Stagg, Evelyn; Stagg, Frank (1978), Woman in the World of Jesus, Westminster Press, ISBN 0-664-24195-6
Theissen, Gerd; Merz, Annette (1998), The historical Jesus: a comprehensive guide, Fortress Press
Thompson, Marianne Maye (2006). "The Gospel according to John". In Stephen C. Barton. The Cambridge Companion to the Gospels. Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-80766-1.
Thompson, Marianne Maye (1996), "The Historical Jesus and the Johannine Christ", in Culpepper, R. Alan; Black, C. Clifron, Exploring the Gospel of John, Westminster John Knox Press
Van Roo, William A. (1982), Basics of Roman Catholic theology, Facultatis Theologiae, Editrice Pontificia Università Gregoriana
Van Voorst, Robert E. (2000), Jesus outside the New Testament: an introduction to the ancient evidence, Grand Rapids, Mich.: W.B. Eerdmans, ISBN 978-0-8028-4368-5
Vermes, Geza (2004), The authentic gospel of Jesus, Penguin Books
Volney, Constantin-François (1796), The Ruins, or a Survey of the Revolutions of Empire, Davis translated from Les ruines, ou Méditations sur les révolutions des empires, published by Desenne in 1791.
Wansbrough, Henry (2001), The Four Gospels in Synopsis, The Oxford Bible Commentary, Oxford University Press, ISBN 0-19-875500-7
Weaver, Walter P. (1999), The historical Jesus in the twentieth century, Harrisburg, Pa.: Trinity Press International, ISBN 978-1-56338-280-2
Dupa ce ii citesti, poate treci si pe la sectia de Arheologie a unei universitati. Iti ajung dovezile?