Nu cred ca stie cineva exact cum e, s-ar putea sa fie complet diferita de ce ne imaginam noi. recomand o carte "Matei, vorbeste-mi despre Rai. O relatare directa despre viata de dincolo" scrisa de Suzanne Ward. Este scrisa de o mama care si-a pierdut baiatul de 17 ani intr-un accident si a reusit sa ia legatura cu el si i-a raspuns la multe intrebari. Daca e adevarata povestea asa ar arata lumea de dincolo, cum e descrisa in carte... eu tind sa cred ca e adevarata...
Nu se stie daca exista o viata de apoi.
Se spune ca in creier dupa moarte mai exista activitate cerebrala, cateva minute, zeci de minute sau mai mult, in care ti se deruleaza diverse amintiri, momente din viata iar asta in capul tau pare ca dureaza mult mai mult.
"Spectaculos: Ce se întâmplă în CREIER după moarte, timp de 15 MINUTE. Studiul care explică TUNELUL luminos"
https://www.dcnews.ro/......59246.html
"A replay of life: What happens in our brain when we die?"
https://blog.frontiersin.org/......en-we-die/
Biblia spune că morții „nu mai știu nimic" (Eclesiastul 9:5). La moarte, nu trecem într-un alt plan al existenței ori al gândirii, ci în nonexistență. Învățătura „vieții de apoi" nu are bază biblică (Ezechiel 18:4). Totuși, în Biblie este prezentată o perspectivă unică asupra viitorului - Paradisul pe pământ. Conform învățăturilor prezentate în Sfintele Scripturi, Dumnezeu a pregătit un viitor splendid pentru cei care îi urmează căile și îl iubesc cu adevărat.
În 1 Tesaloniceni 5:23 scrie:
"Dumnezeul păcii să vă sfinţească El Însuşi pe deplin; şi: duhul vostru, sufletul vostru şi trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană la venirea Domnului nostru Isus Hristos". Deci sufletul e diferit de trup, nu cum spun martorii lui Iehova ca sufletul este trupul, omul.
În Filipeni 1:21-24 scrie:
"Căci pentru mine a trăi este Hristos şi a muri este un câştig. Dar dacă trebuie să trăiesc în trup face să trăiesc; şi nu ştiu ce trebuie să aleg. Sunt strâns din două părţi: aş dori să mă mut şi să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine; dar, pentru voi, este mai de trebuinţă să rămân în trup". Deci Pavel voia mai mult sa moară ca să poată fi împreună cu Domnul Isus, deci, după moarte NU moare și sufletul.
În 2 Corinteni 5:6-8 Pavel spune așa:
"Aşadar, noi întotdeauna suntem plini de încredere; căci ştim că, dacă suntem acasă în trup, pribegim departe de Domnul - pentru că umblăm prin credinţă, nu prin vedere. - Da suntem plini de încredere, şi ne place mult mai mult să părăsim trupul acesta, ca să fim acasă la Domnul". Deci noi (creștinii) vrem mai mult sa murim ca să fim LA DOMNUL, nu ca să moara sufletul. Și unde e Dumnezeu? Nu e în cer? De asta Domnul Isus în Ioan 14 a spus ca Se duce în cer sa ne pregăteasca un loc și Se va întoarce înapoi ca să ne ia și sa fim cu El.
În Apocalipsa 6:9-11 scrie:
"Când a rupt Mielul pecetea a cincea, am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră junghiaţi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu şi din pricina mărturisirii pe care o ţinuseră. Ei strigau cu glas tare, şi ziceau: 'Până când Stăpâne, Tu, care eşti sfânt şi adevărat zăboveşti să judeci şi să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?' Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi al fraţilor lor, care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deci sufletele acelor oameni care au fost omorâți strigau și vorbeau, deci erau CONȘTIENTE, nu moarte, cum zice utilizatorul de mai sus.
În Matei 10:28 scrie:
"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul şi trupul în gheenă". Deci Dumnezeu are puterea de a trimite un suflet în iad, care da, e real.
Și sa nu mai vorbesc de toate versetele care descriu raiul sau iadul. Deci nu ești credibil, la fel ca restul martorilor lui Iehova.
Salut.
Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. Când spunem că o persoană este vie, înţelegem prin aceasta că persoana trăieşte. De asemenea, am putea spune că persoana are viaţă. În acelaşi mod, o persoană care trăieşte este un suflet. Totuşi, în timp ce aceasta trăieşte, despre „suflet" se poate spune că este ceva ce persoana are. În cântările Martorilor lui Iehova, oare cum a fost permisă expresia „trup și suflet"?
În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația.
În Filipeni 1:21-24, Pavel declară că era presat de două posibilităţi: viaţa sau moartea. „Dar ceea ce doresc eu", a adăugat el menţionând o a treia posibilitate, „este eliberarea şi faptul de a fi cu Cristos". Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea.
În 2 Corinteni 5:6-8, Pavel se referă la cei care au speranță cerească, adică creștinii unși. La fel și Isus în Ioan 14.
În Revelația 6:9, întrucât „sufletul [sau viaţa] cărnii este în sânge", la baza altarului se află, de fapt, sângele slujitorilor fideli ai lui Isus care au fost „înjunghiaţi" din cauza predicării lor pline de curaj şi de zel. — Leviticul 17:11.
În Matei 10:28, termenul „suflet" se referă la viața pe care o persoană o va avea în viitor datorită învierii, sau posibilitatea de a trăi din nou. Despre Gheenă, probabil că știi și tu la ce se referă. Nu există nicio dovadă că în Gheenă (numele grecesc al Văii lui Hinom) s-ar fi aruncat animale sau oameni pentru a fi chinuiți sau arși de vii. Așadar, Gheena nu poate fi un simbol al unui loc invizibil unde sufletele oamenilor sunt chinuite veșnic într-un foc literal.
„... în iad, care da, e real.", sursa e „trust me, bro"? Sau alte versete care descriu Gheena sau un iaz cu sulf?
În ce privește faptul de a fi credibil, modul în care oamenii percep credibilitatea poate varia și poate fi subiectiv în funcție de perspectiva fiecărei persoane.
Sper sa nu te infurii urasc sa agit oamenii, dar vreau doar sa fac o remarca:
Uita-te si la celelalte cuvintele vechi נֶפֶ ש pentru sufletul din levitic 17:11:
https://www.wordsense.eu/%D7%A0%D7%A4%D7%A9/
ψυχην pentru Matei:10:28: ψυχην https://en.wiktionary.org/wiki/%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AE
traducerea din greaca: acel cuvant chiar inseamna suflet ca spirit,
in revelatia 6:9: ψυχaς acest cuvant: e un plural la cuvantul din matei, cele 2 cuvinte nu au acelasi sens:(
Maleachi 4:1 cuvantul cuptor chiar inseamna cuptor כַּ תַּ נּוּר
In Matei 25 46 https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/z/z-a-om.html acest cuvant inseamna viata ca a trai, nu e ceva figurat, ci e opusul la a muri, cand spune viata, chiar spune viata vesnica,
asta e din revelatie 20 15: https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/l/l-i-m-et-n.html
aici nu prea am ce spune, la acest verset,
2 Petru 3:10: ουρaνος https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/o/o-u-r-a-n-o-sfin.html
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/p/p-u-r.html
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/g/g-et.html
Cuvintele de la suflet au doua sensuri diferite in cele 2 texte, deci nu au nici o treaba una cu cealalta si inca chiar foarte usor ghena poate exista, nu e neaparat o figura de stil:(
Daca vrei iti dau site ul de pe care m-am uitat, e unu pentru torah in ebraica si unul pentru noul testament in greaca, nu sunt un cunoscator al bibliei experimentat, dar cunosc ceea ce trebuie sa stiu.
Biblia nu a fost scrisa nici in engleza nici in Romana daca gasesti 2 cuvinte care se traduc la fel, si le folosesti ca sa contrazici ceva, nu inseamna neaparat ca ele inseamna acelasi lucru, sa nu uitam ca pentru dragoste in greaca sunt 4 cuvinte: έρως (eros), φιλίa (philia), στοργή (storge) și aγάπη (agape).
Si toate se traduc la fel, dar fiecare are alt sens
Https://www.gotquestions.org/dead-know-nothing.html
aici ai explicatia si pentru Eclesiastul 9:5, si daca ar fi pe pamant tot eternal punishment ar ramane, dar aici versul se refera la cei vii care mostenesc imparatia si la cei morti care ajung in iad,
apocalipsa 21:8 „Dar cât despre fricoși, necredincioși, scârboși, ucigași, curvari, vrăjitori, închinătorii la idoli și toți mincinoșii, partea lor este în iazul care arde cu foc și cu pucioasă, adică moartea a doua."
moartea a doua, cu viata este scris pentru cei care merg spre cer, ca sunt vii vesnic:)
Aia e perspectiva oamenilor vii, si morti dupa cum i am explicat, cei vii, care or sa ajunga in cer, stiu ca o sa moara, si se pregatesc, aici spune ca mortii, nu stiu nimic, nici un reward, etc. ei nu s ar pregatit, or sa ajunga in iad si o sa fie uitati, faptele lor sunt inutile fara Dumnezeu ceea ce se face pe pamant e trecator.
Chestia este ca a fii cu Christos in biblie inseamna sa accepti crucea, crucea ca obiect a aparut mult mai tarziu versetul nu se refera sa mergi cu crucea legata de gat, crucea din acel context se refera la a merge cu incarcatura in spate, e asemanator cum spune luati jugul meu,
https://ro.wikipedia.org/wiki/Jug
acela e n jug, uitate la boi, Isus aici spune ca el ia mare parte din greutati, ca el va impinge cu forta ca tu sa nu trebuiasca sa te lovesti de tot, El lasa numai cat trebuie, https://www.gotquestions.org/Bible-brokenness.html
omul care chiar daca spune ca asculta are aceste caractere, e zdrobit ca sa se schimbe:)
Judecata de apoi e reala.
Sa nu uitam de versetul: eu nu am venit sa aduc pacea, ci sabia...
spusa chiar de Isus, aici nu se refera ca Isus vrea ca omul sa dezbine, ci ca numele Sau va aduce dezbinare, cine nu e in stare sa lupte pentru Numele Sau, nu e vrednic de El, cine nu e in stare sa l urmeze, nu e vrednic de El, cui ii e rusine de El nu e vrednic de El, In vechiul testament: Isaiah 45:7 "Eu întocmesc lumina şi fac întunericul, Eu dau propăşirea şi aduc restriştea, Eu, Domnul, fac toate aceste lucruri."
https://sciencebible.org/terminology/c-terms/chshk/
acesta e cuvantul:חֹ שֶׁ ) pentru darkness in acel verset,
Faptele apostolilor spun despre un alt darkness:
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/s/s-k-o-t-o-sfin.html
Dar si in biblie cand spune de pacat si altele cu aceste idei: se foloseste ideea ca pacatul e lipsa lui Dumnezeu, fara Dumnezeu nu putem face nimic, prin noi e cu neputinta:)
Propria putere si noul testament nu prea se leaga:). Tot ceea ce spune cumva e ca omul sa munceasca si sa nu se gandeasca ca primeste fara sa faca nimic, sa nu devina lenes.
Si hai sa spunem ca iadul si cerul sunt pe pamant nu schimba faptul ca omul sufera vesnic, dupa judecata, una doar sufera in cer, si alta in centrul pamantului sau unde o mai fi.
"Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile.
""Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile. " - Ce? Care a treia posibilitate? În versetele 23 și 24 sunt scrise CLAR doar DOUĂ posibilități: viata sau moartea: "Sunt strâns din DOUĂ părți: (1)aș dori să mă mut și să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine, dar, (2)pentru voi, este mai de trebuință să rămân în trup.". Sunt doar 2 posibilități, nu 3.
"Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea." - De unde deduci ca a vorbit despre evenimentele din acea perioadă? Serios, de ce voi adăugați atâta la Biblie? Pavel a spus ca ar dori sa moara ca să fie cu Hristos, nu a spus că vrea să moară ca să fie inconștient și abia la înviere sa fie cu toți cu Hristos. Atunci ar fi vrut sa mai trăiască dacă tot "murea și sufletul" după moartea trupească.
Frumos raspuns.
Eu sunt mai putin cunoscator decat tine, dar incerc sa apar cuvantul, trebuie sa mai citesc din biblie
"În 2 Corinteni 5:6-8, Pavel se referă la cei care au speranță cerească, adică creștinii unși. La fel și Isus în Ioan 14. " - Mhm... Toți avem speranța cerească, nu numai unii. Sau asa ar trebui, dar voi de fapt sperați la acest pământ, pe când Biblia ne promite cerul, ne promite un cer nou și un pământ nou.
" În Revelația 6:9, întrucât „sufletul [sau viaţa] cărnii este în sânge", la baza altarului se află, de fapt, sângele slujitorilor fideli ai lui Isus care au fost „înjunghiaţi" din cauza predicării lor pline de curaj şi de zel. — Leviticul 17:11. " - Nu cred ca sufletul de acolo are același sens cu sufletul de aici. Adică poate sângele sa strige? În următorul verset scrie ca acele suflete strigau și vorbeau cu Dumnezeu. Sângele nu poate vorbi sau striga.
" În Matei 10:28, termenul „suflet" se referă la viața pe care o persoană o va avea în viitor datorită învierii, sau posibilitatea de a trăi din nou. " - Din nou, de unde îți reiese ție aceasta interpretare? Nici măcar nu ai baza biblica sa spui ceea ce spui.
" Despre Gheenă, probabil că știi și tu la ce se referă. Nu există nicio dovadă că în Gheenă (numele grecesc al Văii lui Hinom) s-ar fi aruncat animale sau oameni pentru a fi chinuiți sau arși de vii. Așadar, Gheena nu poate fi un simbol al unui loc invizibil unde sufletele oamenilor sunt chinuite veșnic într-un foc literal. " - De fapt, gheena este chiar iadul, fie ca iti place, fie că nu. În Matei 5:22-b scrie "și oricine va zice fratelui său: 'Prostule!' va cădea sub pedeapsa soborului; iar oricine-i va zice: 'Nebunule!' va cădea sub pedeapsa focului gheenei. "
În Matei 18:9 scrie iar de focul gheenei iar mai sus cu un verset scrie "sa fii aruncat în focul veșnic". Deci focul gheenei e un foc veșnic și despre acest foc veșnic știm din Matei 25:41 ca a fost pregătit satanei și îngerilor lui și ca acolo vor merge cei ce nu au fost copiii lui Dumnezeu.
"„... în iad, care da, e real.", sursa e „trust me, bro"? happy Sau alte versete care descriu Gheena sau un iaz cu sulf? " - Stai tu calm, ca am destule versete care descriu iadul sau măcar vorbesc despre el (la fel și despre rai).
Mulțumesc, totuși nu înțeleg de ce s-a stricat, adică nu e asa cum l am scris, au dispărut anumite pasaje și altele au apărut încă o data... Măcar sper ca se înțelege ideea
Eu pe parcurs am prins atâtea, adică m-am contrazis cu alți martori sau oameni de diferite religii și am cercetat în Biblie ca să știu cum sa răspund.
""Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile.
"În Filipeni 1:21-24, Pavel declară că era presat de două posibilităţi: viaţa sau moartea. „Dar ceea ce doresc eu", a adăugat el menţionând o a treia posibilitate, „este eliberarea şi faptul de a fi cu Cristos". " - Ce? Care a treia posibilitate? În versetele 23 și 24 sunt scrise CLAR doar DOUĂ posibilități: viata sau moartea: "Sunt strâns din DOUĂ părți: (1)aș dori să mă mut și să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine, dar, (2)pentru voi, este mai de trebuință să rămân în trup.". Sunt doar 2 posibilități, nu 3.
"Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea." - De unde deduci ca a vorbit despre evenimentele din acea perioadă? Serios, de ce voi adăugați atâta la Biblie? Pavel a spus ca ar dori sa moara ca să fie cu Hristos, nu a spus că vrea să moară ca să fie inconștient și abia la înviere sa fie cu toți cu Hristos. Atunci ar fi vrut sa mai trăiască dacă tot "murea și sufletul" după moartea trupească.
Am văzut că te-ai documentat mult de zici că mai sunt proroci in secolul 21 in renascentism au fost doar trimiși atât și ultimul trimis de Dumnezeu a murit în 1990 care a profețit multe și toate sau împlinit până în zilele noastre. Al trimis a lui Dumnezeu a murit în 1977 care a zis când va veni sfârșitul lumii.
Încă mai sunt proroci și în zilele noastre ptc Biblia nu se invecheste niciodată, e valabilă în continuare, deci dacă scrie in 1 Corinteni 14 parcă, sa cerem darul prorociei, înseamnă că încă e valabil.
Încă mai sunt proroci și în zilele noastre ptc Biblia nu se invecheste niciodată, e valabilă în continuare, deci dacă scrie in 1 Corinteni 14 parcă, sa cerem darul prorociei, înseamnă că încă este valabil.
Primul verset face parte din cartea Eclesiastul, care are o perspectivă pământească și temporală a vieții, fără a lua în considerare viața de apoi.
Înțelesul acestui verset este că, atunci când o persoană moare, ea nu mai are nicio conștiință sau experiență de viață pe pământ. Persoana nu mai poate interacționa cu cei vii și nu poate primi nicio recompensă sau răsplată în această lume. Înțelesul acestui verset se limitează la viața pe pământ și nu face referire la existența sau experiențele unei persoane în viața de apoi.
Dacă rămânem la Eclesiastul 9 și ajungem la versetul 10, vedem că în Mormânt, sau în Șeol, nu există lucrare și nici plan. Dacă cei morți nu sunt conștienți de nimic, iar în Șeol nu există cunoștință, lucrare și plan, cum ar putea ei să sufere într-un iaz literal, cu foc și cu sulf?
Citeste asta: https://www.blueletterbible.org/faq/don_stewart/don_stewart_156.cfm
In mare vorbeste despre viata pe pamant, dar de fapt el vorbeste despre viata fara Dumnezeu, nu stiu de unde iei tu chestia asta ca descrie viata pe pamant numai, nu scrie in biblie asta, judecata despre care se vorbeste apare in alte parti ca judecata de apoi, sau sunt 2 judecati?
e clar nu fa asumtion, Eclesiastel spune despre viata pe pamant...
spune cine? biblia, sau un preot?
Să ascultăm dar încheierea tuturor învățăturilor: Teme-te de Dumnezeu și păzește poruncile Lui. Aceasta este datoria oricărui om. Căci Dumnezeu va aduce orice faptă la judecată, și judecata aceasta se va face cu privire la tot ce este ascuns, fie bine, fie rău.
Singurul mod in care tu vorbesti e doar daca Eclesiastul ar vorbi numai despre viata pe pamant dar nu vorbeste si daca vorbeste cum spui tu contrazice restul bibliei, si fie trebuie scoasa restul bibliei, fie Eclesiastul sa aiba sens, nu merge cum vrei tu, biblia nu se poate contrazice, sau poate de fapt doar incerci sa contrazici biblia, cand ti a spus cineva ca Eclesiastul vorbeste despre viata pe pamant, ai mai mare incredere in vorbele unui preot decat in biblie, deci da nu adauga cuvinte la biblie.
Argumentul trebuie sa fie dat pe ce scrie in biblie nu pe niste reprezentari din mintea noastra, ca am auzit nu stiu unde ca represinta nu stiu ce: te intreb a spus biblia asta? dar tu spui ca este, uitate cate versete din biblie sunt scrise si sensul lor nu e la figura de stil, sunt luate sa le iei cuvant cu cuvant, am cautat definitii, nu are cum sa fie figurat, fie contrazice un alt verset, fie spune despre moarte, care o accepti, te intreb din nou?
Tu ai spus că „versul se refera la cei vii care mostenesc imparatia si la cei morti care ajung in iad". Când am zis că se vorbește despre viața pe pământ, am vrut să spun că nu se vorbește și despre o viață de după moarte. Se vorbește în Eclesiastul atât despre viața fără Dumnezeu, dar și despre viața cu el. Referitor la judecată, Biblia conține mai multe pasaje care vorbesc despre judecata de apoi și răsplata sau pedeapsa în funcție de faptele fiecăruia. În Matei 25:31-46, Isus vorbește despre judecata finală în care oamenii vor fi judecați în funcție de faptele lor și de modul în care au trăit în acord cu principiile divine. De asemenea, în Apocalipsa se vorbește despre judecata finală și despre ce se va întâmpla cu cei drepți și cei răi.
Cartea Estera, spre exemplu, vorbește despre ce fel de viață? Ar trebui scoasă din Biblie?
Nu mi-a zis nimeni că „Eclesiastul vorbeste despre viata pe pamant". Pur și simplu am citit-o și asta am înțeles.
Nu eu spus ca argumentul nu trebuie facut cu cartea aceea spune despre asta, am scris despre ce vorbeste de fapt acea carte.
Ci doar cu veresete, eu daca spun ca am inteles ca vorbeste despre intelptiune mai crede? unul poate crede ce vrea despre o carte, nu inseamna ca asta reprezinta, de aceea am eu nu am spus ca cartea trebuie scoasa ci ca argumentul e null.
Aici ai o explicatie a cartii Estera.
Eclesiastul nu vorbeste despre viata pe pamant desi intuitiv asa ar parea, deci te rog nu mai fa aceasta greseala, daca tu ai presupus ceva nu se ia ca argument, numai biblia se ia ca argument in o discutie Chrestina.
Pe scurt ceea ce ai spus nu poate sa contrazica ceea ce eu am scris mai sus sau Eusuntbeapasant, deoarece iti expui parerea inloc sa dai un verset biblic cu care sa ne contrazici sau sa dai cu ebraica si cu greaca daca stii, numai asa merge, nu mergem pe asa simt eu. Mergem pe asa scrie.
Figuri de stil pot fi și comparațiile pe care le-a folosit Isus în Predica de pe Munte. Dacă am crede că sensul fiecărui cuvânt ar fi literal și că nu ar exista cuvinte la sens figurat, atunci am fi ca femeia samariteană care îi cerea lui Isus „apa vie", fără să înțeleagă că Isus nu se referea la apa propriu-zisă.
Pe scurt tot la argumentul ca viata cer si iad exista, si Eclesiastul nu neaga si nu spune ca el spune numai despre viata pe pamant, deci totul se leaga frumos, si lasam asa.
Isus si cand spune despre pilde explica din istoria poporului Israel, eu am invatat la fiecare pilda ca tot ceea ce el explica de fapt era un fel de traditie, ceea ce vezi acolo in pilde nu sunt simple povesti sau figuri de stil, sunt luate dupa viata lor ca sa descrie altceva, cand spune despre apa vie spune despre un izvor nesecat, referinduse la apa care o bem da sete, dar ce crezi ca inseamna iadul si cerul, si dupa ce s-a luat din viata omului, nu e luat dupa nimic din istoria lor.
„Ci doar cu veresete, eu daca spun ca am inteles ca vorbeste despre intelptiune mai crede?" Vorbește și despre înțelepciune, și te cred pentru că am citit versetele din carte care vorbesc despre înțelepciune.
„daca tu ai presupus ceva nu se ia ca argument" Și dacă și alte milioane de oameni au înțeles că Eclesiastul vorbeste despre viata pe pamant, nici așa nu se „ia ca argument in o discutie" creștină?
„uitate cate versete din biblie sunt scrise si sensul lor nu e la figura de stil". Corect, sunt foarte multe astfel de versete, mai ales în cartea Eclesiastul .
Am dat mai multe versete biblice și aș fi vrut să mai dau, nu am apucat să le dau pe toate. Dar o să încerc.
Eu nu merg „pe asa simt eu", mai ales în cazul versetului din Eclesiastul 9:5, ci pe „asa scrie".
Păi normal că el „nu spune ca el spune numai despre viata pe pamant", ci ne lasă pe noi să vedem despre ce spune.
„cand spune despre apa vie spune despre un izvor nesecat, referinduse la apa care o bem da sete," Nu, așa a crezut și femeia samariteană, dar Isus i-a explicat: „„Oricui bea din apa aceasta îi va fi din nou sete. 14 Dar celui ce bea din apa pe care i-o voi da eu nu-i va mai fi sete niciodată, ci apa pe care i-o voi da va deveni în el un izvor de apă care țâșnește ca să dea viață veșnică"".
„dar ce crezi ca inseamna iadul si cerul, dupa ce s-a luat din viata omului, nu e luat dupa nimic din istoria lor." Scuze, nu am înțeles ce ai vrut să spui aici.
Aici am luat un exemplu prost m-am referit sa spun ca vorbeste numai despre intelepciune, sa punem in balans faptul ca daca spune in carte despre viata pe pamant in multe versete inseamna ca toate trebuie sa fie despre viata pe pamant, la intelepciune cam aceeasi logica, trebuia sa arunc un exemplu credibil.
Partea cu figura de stil, m-a luat gura pe dianinte(m-am grabit in prostie), m-am gandit ca ei nu vroiau sa spuna figuri de stil, si am zis o prostie(una foarte mare), oricum da apare si antiteza si metafora, care tot comparatii sunt, si cam ai dreptate daca ma gandesc putin. Intrebarea e totusi atunci orice verset poate fi o figura de stil, cum iti dai seama care e sau nu e?
https://onthelineministries.com/is-there-a-literal-hell/
ce parere ai de asta?
Spiritul sfânt ne poate ajuta să discernem figurile de stil. Pentru aceasta, trebuie să analizăm contextul. De asemenea, trebuie să vedem dacă o idee intră în contradicție cu o altă idee care este prezentată de mai multe ori.
Îți dau un exemplu:
Vezi vreo figură de stil în cuvintele lui Isus: „Cerul şi pământul vor trece, dar cuvintele mele nicidecum nu vor trece"? (Matei 24:35). Mulţi nu observă. Ei au impresia că Isus indică aici că, într-o bună zi pământul va fi distrus. Ceea ce nu este adevărat. De ce?
În primul rând, să analizăm puțin contextul chiar în același verset.
Dacă vorbele lui Isus sunt şi mai veșnice, ca să spun așa, decât cerul şi pămîntul — iar cerul şi pământul sunt eterne —, înseamnă că ele sunt, într-adevăr, veșnice. Chiar dacă s-ar petrece imposibilul şi cerul şi pământul ar trece, totuşi cuvintele lui Isus tot ar rămâne.
În al doilea rând, cei care l-au ascultat pe Isus chiar au crezut că cerul și pământul se vor sfârși? Bineînțeles că nu. Ei ştiau deja din lectura Scripturilor Ebraice că pământul va rămâne veşnic (Psalmul 104:5; Eclesiastul 1:4; Isaia 45:18) Așadar, ideea că cerul și pământul vor trece nu poate fi pusă în contradicție cu ideea că pământul va rămâne veșnic, idee care este prezentată de multe ori în Scripturi. Prin urmare, cuvintele lui Isus: „Cerul şi pămîntul vor trece, dar cuvintele mele nicidecum nu vor trece" reprezintă o hiperbolă.
În ce privește învățătura iadului, există mai multe contradicții cu Biblia. Una dintre acestea este faptul că în lacul de foc va fi aruncată moartea (Revelația 20:14). Ea nu este o entitate, ci reprezintă o stare de inactivitate, absența vieții (Eclesiastul 9:10). Moartea nu poate fi arsă în mod literal. Așadar, lacul de foc nu este iadul, ci reprezintă distrugerea eternă.
Despre Diavol și îngerii lui știm ca sunt creaturi spirituale, invizibile si extrem de puternice. De acord? Deci ei nu au un corp material, vizibil, ca noi oamenii. De acord? Atunci apare o întrebare: cum un foc fizic din Gheena sa ardă niște corpuri spirituale? Cam ciudat nu? Sau luam doar ideea ca este Gheena și ca arde, gata, avem dovada ca exista Iad? Bată-l căluț să-l bată.
De diavol și îngerii lui știm ca sunt exact ca îngerii (ptc au fost îngeri în trecut). Îngerii de atâtea ori s au arătat oamenilor, au transmis mesajul lui Dumnezeu și asa mai departe. Deci, au o formă vizibila, o forma palpabila. Deci, la fel sunt și satana și demonii, deci, cu siguranță că pot să meargă în iad, în focul veșnic.
În Judecătorii 13:20, îngerului lui Dumnezeu nu i se face un rău fizic printr-un foc literal. Fiind o creatură spirituală, la fel este și în cazul Diavolului
Ia citește versetul 22: "și a zis nevestei sale: "Vom muri, căci am văzut pe Dumnezeu." ". În versetele precedente scrie ce Îngerul Domnului li S a arătat, deci, comparând Biblia cu Biblia, Îngerul Domnului era Dumnezeu și normal ca nu ar fi putut arde. Nu mai scoateți versete din context ca să "argumentați" învățăturile voastre false.
Și, ca să vezi că îngerii sunt ființe materiale, citește Daniel 9:21. Acolo scrie ca îngerul Gavril l a atins pe Daniel. Cum poate ceva imaterial sa atingă un om?
„Nu mai scoateți versete din context ca să "argumentați" învățăturile voastre false." Serios?!
Manoah și soția lui nu au murit imediat. „Ia citește versetul" 24: „Mai târziu, femeia a născut un fiu". Dacă îngerul Domnului ar fi Dumnezeu, atunci ce s-ar întâmpla cu Manoah și soția lui, având în vedere că niciun om ‘nu poate să-l vadă pe Dumnezeu și să trăiască’? (Ex. 33:20)
„Acolo scrie ca îngerul Gavril l a atins pe Daniel." Îmi pare rău, nu văd unde scrie asta.
Nu, nu sunt ființe materiale. Și Isus Cristos a avut corp carnal, astfel a putut să mănânce, să bea, sa i-a copilașii în brațe. Și pentru toate astea nu putem spune ca Isus are corp material.
În plus îngerii locuiesc în cer, în domeniul spiritual. 1Corinteni 15:50 spune clar că, carnea și sângele nu pot să existe în locul unde totul este spiritual. Nu?
Sau zice beaupasant că se poate. Deci da. Îngerii sunt de carne. Și tot noi schimbăm Biblia?
Acel verset cu carnea nu se refera la trup https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/s/s-a-r-x.html
12 Căci noi nu luptăm împotriva cărnii şi a sângelui, ci împotriva stăpânirilor, a autorităţilor şi a puterilor acestui veac întunecat, împotriva duhurilor rele din locurile cereşti.
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/a/a-i-m-a.html
Asta explica ca carnea si sufletul sunte entitati separate
26 Au vâslit mai departe, înspre ţinutul gherasenilor[a], care se află în dreptul Galileii. 27 Când a coborât pe ţărm, I-a ieşit înainte un anumit om din cetate, care era stăpânit de demoni. De multă vreme nu[b] purta haine şi nu locuia într-o casă, ci în morminte. 28 Când L-a văzut pe Isus, a strigat, I s-a închinat şi a zis cu glas puternic:
– Ce am eu de-a face cu Tine, Isuse, Fiu al Dumnezeului cel Preaînalt? Te rog să nu mă chinui!
29 Căci Isus îi poruncise duhului necurat să iasă din om. De multe ori acesta punea stăpânire pe el; fusese pus sub pază şi legat cu lanţuri şi cătuşe, dar rupea legăturile şi era dus de către demon în locuri pustii.
30 Isus l-a întrebat:
– Care-ţi este numele?
– „Legiune"[c], I-a răspuns el.
Căci în el intraseră mai mulţi demoni. 31 Aceştia îl rugau să nu le poruncească să se ducă în Adânc
Si nu conteaza ca a avut corp carnal, urmatoarele versuri sunt explicatia:
"La început era Cuvântul[a], şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu. 2 El era la început cu Dumnezeu. 3 Toate au fost făcute prin El şi nici un lucru care a fost făcut n-a fost făcut fără El. 4 În El era viaţa[b], şi viaţa era lumina oamenilor.[c] 5 Lumina luminează în întuneric şi întunericul n-a învins-o[d]."
Ioan 1:1-5 deci cuvantul era Dumnezeu
"14 Şi Cuvântul a devenit trup şi a locuit[i] printre noi, iar noi am privit slava Lui, o slavă ca a Singurului născut din Tatăl[j], plin de har şi de adevăr. "
Cuvantul s-a intrupat, Ioan 1:14, el nu a avut corp fizic, s-a intrupat in unul:(, (aici scrie The Word became flesh deci nu putem spune ca era inainte
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/s/s-a-r-x.html
acesta e cuvantul folosit:),
alt verset: Ioan 8:57-59:57 Atunci iudeii I-au zis:
"– N-ai nici cincizeci de ani şi l-ai văzut pe Avraam?!
58 Isus le-a răspuns:
– Adevărat, adevărat vă spun că, mai înainte să se fi născut Avraam, Eu sunt[o]!
59 Atunci au luat pietre ca să arunce în El. Dar Isus S-a ascuns şi a ieşit din Templu."
Este clar ca vorbeste despre Isus cand zice despre cuvant, el nu a avut trup, el s-a intrupat in trup pamantesc:(
Isus s-a aratat pe munte apostolilor,
28 Cam la opt zile după cuvintele acestea, Isus i-a luat cu Sine pe Petru, pe Iacov şi pe Ioan şi au urcat pe munte ca să se roage. 29 În timp ce se ruga, I s-a schimbat înfăţişarea feţei, iar hainele Lui au devenit strălucitor de albe. 30 Şi iată că doi bărbaţi stăteau de vorbă cu El – erau Moise şi Ilie, 31 care se arătaseră în slavă. Ei vorbeau despre exodul Lui, pe care urma să-l ducă la îndeplinire în Ierusalim. 32 Petru şi cei ce erau cu el erau îngreunaţi de somn, dar când s-au trezit bine au văzut slava Lui şi pe cei doi bărbaţi care stăteau împreună cu El. 33 Chiar când aceştia se despărţeau de El, Petru I-a zis lui Isus: „Stăpâne, este bine să fim aici! Să facem trei corturi: unul pentru Tine, unul pentru Moise şi unul pentru Ilie!" Nu ştia ce zice.
"34 În timp ce spunea el aceste lucruri, a venit un nor şi i-a acoperit. Când au intrat în nor, s-au înspăimântat. 35 Şi din nor s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu, pe Care L-am ales[h]! De El să ascultaţi!" 36 Când s-a auzit glasul, Isus se afla acolo singur. Ei au păstrat tăcerea şi n-au spus nimănui nimic, în zilele acelea, despre lucrurile pe care le văzuseră."
Matei 16:1-8 exact acelasi lucru care s-a intamplat pe munte, Dumnezeu s-a ascuns dupa munte, el a avut trupul pamantesc. de aceea ei erau protezati
Aceeasi poveste, fara nor: "2. Şi după şase zile a luat Iisus cu Sine pe Petru şi pe Iacov şi pe Ioan şi i-a dus într-un munte înalt, de o parte, pe ei singuri, şi S-a schimbat la faţă înaintea lor.
3. Şi veşmintele Lui s-au făcut strălucitoare, albe foarte, ca zăpada, cum nu poate înălbi aşa pe pământ înălbitorul.
4. Şi li s-a arătat Ilie împreună cu Moise şi vorbeau cu Iisus.
5. Şi răspunzând Petru, a zis lui Iisus: Învăţătorule, bine este ca noi să fim aici; şi să facem trei colibe: Ţie una şi lui Moise una şi lui Ilie una.
6. Căci nu ştia ce să spună, fiindcă erau înspăimântaţi.
7. Şi s-a făcut un nor care îi umbrea, iar un glas din nor a venit zicând: Acesta este Fiul Meu cel iubit, pe Acesta să-L ascultaţi.
8. Dar, deodată, privind ei împrejur, n-au mai văzut pe nimeni decât pe Iisus, singur cu ei."
Si aici el era ascuns dupa nori, cu forma sa Dumnezeiasca
deci na o explicatie merit si pentru acest vers?
Nu am nimic cu tine, si imi pari un om de treaba, dar explicatia voastra nu mi raspunde la aceste versete.
Spune-mi simplu și succint ce explicație aștepți, ca nu am înțeles ce trebuie sa îți explic. Mi-ai dat o grămada de versete pe care le pot citi și eu în Biblia mea, dar nu mi-ai zis clar ce nu înțelegi.
Punele cap la cap, Isus a existat inainte de tip(scrie in ioan 1:1), asta inteleg eu, si ca el s-a intrupat(the world become flesh, deci eu inteleg ca nu a a avut trup inainte), deci nu cred ca ingerii sau demonii au nevoie de trup in acelasi caz, sau ca trupul si sufletul sunt acelasi lucru
Am pus versetele doar ca sa citesti cu ce argumentez, deci argumenteaza pe baza la ceea ce am scris, de ce ar fi gresit ceea ce am scris, ca Isus nu a avut trup dintotdeauna, poate argumentezi ca a avut, de unde sa stiu.
"Manoah și soția lui nu au murit imediat. „Ia citește versetul" 24: „Mai târziu, femeia a născut un fiu". Dacă îngerul Domnului ar fi Dumnezeu, atunci ce s-ar întâmpla cu Manoah și soția lui, având în vedere că niciun om ‘nu poate să-l vadă pe Dumnezeu și să trăiască’? (Ex. 33:20)" - Exact, te prinzi repede. Deci ei L au văzut pe Dumnezeu și totuși nu au murit. Asta înseamnă că L au văzut pe Domnul Isus, care e tot Dumnezeu. Cine Îl vede pe Dumnezeu Tatăl în trup va muri, nu cine Îl vede pe Domnul Isus. Deci, evident ca n au murit dacă nu L au văzut pe Dumnezeu Tatăl.
"„Acolo scrie ca îngerul Gavril l a atins pe Daniel." Îmi pare rău, nu văd unde scrie asta. " - Of... Citez Daniel 9:21: "pe când vorbeam eu în rugăciunea mea, a venit repede în zbor, iute, omul Gavril, pe care-l văzusem mai înainte într-o vedenie și m-a atins în clipa când se aducea jertfa de seară."
Cum adică nu putem spune ca Domnul Isus are corp material? Chiar și după înviere El a spus ucenicilor sa pună mâna pe locurile în care au fost bătute cuiele, le-a dat pâine și pește, ba chiar a și mâncat o bucata de peste fript și un fagure de miere în fata lor tocmai pentru a le arăta că are un trup real.
Cât despre îngeri, Gavril l a atins pe Daniel, iar în Geneza 3:24 scrie că Dumnezeu a pus la răsăritul grădinii Edenului niște heruvimi care sa învârtească o sabie invapaiata. Întreb din nou: cum poate ceva imaterial să atingă un om? Sau cum poate ceva fără trup real sa învârtă o sabie?
Pai e foarte simplu ce spui tu.
Isus Cristos după ce a fost înviat a avut uneori trup material, de carne, pentru a-i ajuta pe apostoli și oamenii sinceri, să aibă credință în înviere. (Arata-mi te rog versetul unde spune ca Isus a mâncat fagure de miere)
Dar Isus Cristos nu s-a dus la cer cu trup de carne. Sper ca nu trebuie sa îți explic asta. nu?
Îngerul Gabriel, posibil sa fi avut pentru moment corp carnal sa îl poată atinge pe profetul Daniel. Iar heruvimii care erau de pază la gradina Eden, nu e neapărat sa fi avut corp de carne. Sau poate da, au avut. Din nimic din toate aceste cazuri nu indică ca ei s-au întors la cer cu trupuri carnale. Pentru ca în domeniul spiritual, invizibil nu exista trupuri carnale vizibile, doar ca nu găsește Eubeaupasant explicația, cum a fost posibil. Știi ce însemnă numelui Dumnezeu, Iehova? Știi ce semnificație are?
Tradus în limba română însemnă El face să devină. Adică poate face orice, oricând, oricum, ca scopul său devină realitate. Poate face ca o sabie învăpăiată să se învârtă, poate face ca Daniel sa simtă o atingere a unui înger, sau poate face ca un singur înger să ucidă într-o noapte 185.000 de soldați asirieni. Poate sa îl învie pe Isus Cristos care era mort.
Poate sa facă orice. Chiar. tu realizezi ca prin faptul ca susții învățătura falsă conform căreia Isus este Dumnezeu, indirect afirmi ca Dumnezeu a fost omorât de oameni?
Doamne, cât de ilogic sa gândești sa poți accepta că:
1) Dumnezeu a fost omorât de oameni. Biblia spune ca "Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea încât la dat pe FIUL Său Să moară."
2) Dumnezeu era în cer, dar Dumnezeu era și pe pamant, astfel fost posibil ca Dumnezeu din ceruri sa ii vorbească lui Dumnezeu de pe pământ și sa îi spună: " Acesta este FIUL meu cel iubit, de el să ascultati"
3) Iehova Dumnezeu a condamnat din totdeauna idolatria. Națiunile păgâne din trecut se închinau la triade de zei falși. La trinități. Cum sa accepți ca Dumnezeu i-a distrus pe aia și pentru ca se închinau la triade de zei, dar el este o trinitate misterioasă pe care trebuie sa o acceptăm.
De fapt tu accepți multe lucruri ciudate, și ilogice: Dumnezeu va arde pământul, zici tu, și apoi susții ca asta este un lucru bun. Și repede vii cu 2 Petru 3:13, deși îți aduc alte 15-20 de versete care arata contrariul, tot asa susții, chiar și în ciuda faptului că Iehova ii va distruge pe cei care distrug pământul. Revelația 11:18. Cum vine asta? Oamenii rai și lacomi distrug pământul în prezent, pentru asta Dumnezeu ii va distruge, apoi vine el să îl ardă.
E de noapte minții câta gândire ilogică și irațională acceptați.
Luca 24:42, 43: "I-au dat o bucată de pește fript și un fagure de miere. El le-a luat și le-a mâncat înaintea lor."
În plus, eu nu am spus ca îngerii au mereu trup de carne, sau ca Domnul Isus are mereu trup de carne, asta nu știu eu.
"Chiar. tu realizezi ca prin faptul ca susții învățătura falsă conform căreia Isus este Dumnezeu, indirect afirmi ca Dumnezeu a fost omorât de oameni?" - De fapt, El Si a dat singur viața, nu I a luat o nimeni pentru ca are putere s o dea și s o ia înapoi, după cum scrie în Ioan 10:18.
Pentru 1) și 2) nu începe iar sa repeți la nesfârșit ca Domnul Isus e Fiul lui Dumnezeu. Ti am spus, știam asta deja, nu e nevoie sa îmi reamintești.
3) Ti se pare ceva păgân sa te închini lui Dumnezeu? Ciudat. De fapt, chiar Tatăl ne cere sa ne închinăm Domnului Isus, deci nu condamnă Sfânta Treime asa cum o faci tu. În plus, ti am explicat foarte, dar foarte clar ca Domnul Isus e Dumnezeu, tu sari peste ceea ce spun eu și începi sa repeți la nesfârșit ideile martorilor lui Iehova. Și tot eu am ochelarii de cal? Tu vezi în fata ochilor numai ce vrei sa vezi și te învârți în ideile care ți au fost băgate în cap, spre ex dacă îți spune cineva ca Domnul Isus e Dumnezeu și îți dă multe versete care susțin afirmația asta, tu continui la nesfârșit cu ideea ta ca este doar Fiul lui Dumnezeu și că Trinitatea e ceva păgân. Serios?
Pai hotărăște-te fetiță: ori e Dumnezeu, ori e Fiul lui Dumnezeu.
Uite, facem altfel: eu vreau sa accept ce spui tu, ca împărația lui Dumnezeu este în inima oamenilor. Sunt un cititor al Bibliei, și ajung cu citirea la Matei 4:17, citesc, și ma opresc sa ma gândesc la ce am citit. Nu înțeleg. Explica-mi tu te rog, ce anunța Isus?
Merg mai departe cu citirea. ajung la Matei 24:14, înțeleg ca înainte de sfârșit, trebuie să anunțăm ceva ca mărturie pentru toți oamenii. Dar nu înțeleg ce sa anunț. Vreau sa anunț. dar ce?
Eu sunt pregătit sa accept răspunsurile tale, dacă sunt logice, și rationale, și argumentate cu Biblia. Vreau sa accept ca Isus Cristos este Dumnezeu, dar am 15-20 de versete care arata altceva. Explica-mi te rog: Isus Cristos a fost ispitit, Matei 4. Poate Dumnezeu sa fie Ispitit? Iacov 1:13, 14. Când Isus a fost Ispitit sa se închine Diavolului, a răspuns asa: "Pleacă Satan, ca este scris numai lui Iehova Dumnsa te închini, și numai pentru EL să îndeplineşti un serviciu sacru"
Dacă Isus este Dumnezeu, de ce nu a spus, numai pentru noi, sa îndeplinești un serviciu sacru?
Sau: Dumnezeu nu face nimic nedrept. Da? Tot ce face el este perfect, drept, și adevărat.
Atunci de ce a distrus pe oamenii care si-au ars copiii în foc pentru Moloh, ca pentru ca au practicat idolatriecrasă, Dar este este drept și corect ca el sa ii ardă pe oameni în foc ca pedeapsă? Unde e dreptatea? Unde e echitatea?
De ce oamenii lacomi care distrug planeta pământ prin poluarea aerului a solului, cu tot felul de devresări, defrișări ilegale doar ca să vândă lemnul, sa facă mulți mulți bani, bombe chimice, și nucleare care distrug în masă. e pe toți ăștia Dumnezeu ii va distruge, pentru ca distrug pământul. Apocalipsa 11:18.
apoi vine el, și îl arde. Deci, tot distrugere, dosr ca printr-o singura metoda. Unde e dreptatea? Unde e echitatea?
Triade, și trinitate? Chiar da. Chiar este ceva păgân. Când israeliţii au primit legământul Legii, care face parte din Biblie, Dumnezeu le-a poruncit: „Să nu ai niciodată alţi dumnezei în afară de mine" (Deuteronomul 5:7). Câte persoane vorbeau aici? În Deuteronomul 6:4 se spune în mod clar: „Ascultă, o, Israele: Iehova, Dumnezeul nostru, este un singur Iehova". Deci nu sunt trei dumnezei în unul. Poporul Israel abia fusese eliberat din Egipt. Acolo, oamenii se închinau la triade de dumnezei, printre care Osiris, Isis şi Horus (imaginea din stânga). De aceea, israeliţilor li s-a poruncit să se închine doar unui singur Dumnezeu. Cât de important era ca poporul să înţeleagă această poruncă? Iată ce a spus rabinul Joseph Herman Hertz: „Această proclamare sublimă a monoteismului absolut era o declaraţie de război împotriva tuturor formelor de politeism... Şema exclude trinitatea crezului creştin ca pe o violare a Unităţii lui Dumnezeu". Dar arata-mi tu te rog, unde este trecut în Biblie termenul treime, sau trinitate, sau unde se spune ca l-ar fi folosit Isus Cristos.
Și încă ceva. pentru faza cu banii la biserică. dacă primiți s-au nu, ia uite un link, de pe ministerul cultelor. deci nu e mânărit de Martori. Accesează doar link-ul din 2021, sau din oricare an vrei tu. vezi ce spune la poziția 14. Dar și la 18.
Cum ar putea Dumnezeu să vorbească dintr-un nor dacă ar avea un trup pământesc?
De fapt, în exemplul tău, putem spune că „acel copac" este precum dezvoltarea. Deci, putem vorbi despre o figură de stil simplă, care este, în acest caz, comparația.
Dar comparația nu are un impact atât de puternic precum metaforele.
Isus a folosit o metaforă când le-a spus continuatorilor săi: „Voi sunteți sarea pământului". (Mt 5:13) În această figură de stil, subiectul este „voi", sau continuatorii lui Isus. Imaginea este „sarea". Asemănarea este proprietatea de conservare a sării. Care este ideea transmisă? Așa cum sarea conservă hrana împiedicând alterarea ei, tot așa discipolii îi puteau ajuta pe oameni să-și păstreze puritatea morală învățându-i poruncile lui Isus.
Alte metafore se găsesc în Ps 18:2; 84:11; 121:5; Ioa 10:7; 15:1.
Mai sunt și alte figuri de stil folosite de Isus și de alții în Biblie, precum hiperbola sau antiteza.
„ei ar fi trebuit sa stie despre iad, ca sa fie folosita ca explicatie pentru altceva" OK, atunci de ce nu apare cuvântul „iad" efectiv în Biblie?
Aici m-am referit ca trebuiau sa stie despre iadul cu foc ca sa l foloseasca ca explicatie, dar m-am mai gandit putin, nu m-am referit la termenul iad, ca sheol si altele, ci la faptul ca daca e vazut iadul cu foc, nu asa ar fi trebuit sa l cunoasca?
Dar mai am un argument: multi oameni au murti pentru biblie inclusiv apostolii, de ce s ar duce ei spre pierzare daca nu exista viata dupa moarte, ei au stat cu Isus, pana si criminalul care a stat langa Isus i s-a spus ca o sa fie cu el in rai, daca mortea inseamna pierdere, acest verset greu au sens
Omul nu se duce la moarte daca asta e ultima viata, si de ce i-a spus chiar in clipa aceea va fi in imparatie cu Isus la acel criminal, poti explica?
Apostolii și mulți oameni care au murit pentru Biblie au avut aceeași credință ca cea a apostolului Pavel, care a spus: „Și am în Dumnezeu speranța pe care o au și oamenii aceștia: că va fi o înviere atât a celor drepți, cât și a celor nedrepți."(Faptele 24:15)
Versetul din Luca 23:43, unde Isus a vorbit cu acel răufăcător, ar putea fi mai bine tradus „„Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis!"". Asta pentru că termenul „paradis" provine din cuvântul grecesc pa · raʹdei · sos, și cuvinte similare pot fi găsite atât în ebraică (par · des, la Ne 2: 8; Ec 2: 5; Ca 4:13) și persană (pairidaeza). Această promisiune făcută de Isus nu a fost promisiunea de a fi în " paradisul lui Dumnezeu " menționat la Revelația 2: 7, întrucât această promisiune a fost făcută " celui care cucerește, " adică coregenții lui Cristos în Împărăția cerească. (Lu 22: 28-30) Acest criminal nu a fost un cuceritor al lumii cu Isus Hristos; nici nu fusese " născut din apă și spirit. " (Ioan 3: 5; 16:33) El va fi, evident, unul dintre " cei nedrepți " care vor fi înviați ca supuși pământeni ai Împărăției atunci când Cristos va stăpâni peste pământul Paradisului timp de o mie de ani. —Faptele 24:15; Revelația 20: 4, 6.
Acel răufăctor a înțeles că Isus „n-a făcut nimic rău" și și-a schimbat atitudinea. (Poți citi Luca 23:40, 41) Mai mult, el și-a exprimat convingerea că Isus avea să fie înviat și că, într-o zi, va fi rege. El i-a spus: „Isus, adu-ți aminte de mine când vei ajunge în Regatul tău!". (Luca 23:42) Datorită credinței pe care a avut-o răufăcătorul, Fiul lui Dumnezeu i-a răspuns: „Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine [nu în Regat, ci] în Paradis!". (Luca 23:43)Prin modul în care i s-a adresat răufăcătorului, Isus a conferit acestei promisiuni un caracter personal. Rostind aceste cuvinte, Isus i-a dat speranță acelui om aflat în ultimele sale momente de viață, întrucât știa că Tatăl său este plin de îndurare. (Ps. 103:8)
Deci spui ca i-a promis viata dupa moarte, chiar daca spui ca nu e in cer, apoi apare alta problema: asta cam se bate cu invatatura din eclesiastul ca omul moare si atat,
Eclesiastul 9:5: Cei vii, în adevăr, măcar ştiu că vor muri, dar cei* morţi nu ştiu nimic şi nu mai au nicio răsplată, fiindcă până şi pomenirea** li se uită.
Daca spui ca omul nu revine la viata e alta problema deoarece atunci de ce i-a spus ca o sa fie in paradis cu Isus, cum o sa fie in paradis mort, si daca spui ca va reinvia, nu uita ca dupa aceea el a murit si a ramas mort, dar Isus a spus acum vei fi cu mine in paradis nu se leaga nici cum, dupa modul in care ai explicat.
Fie asta, fie spui ca Isus la mintit ca sa i faca pe plac la inima, sa se simta bine, care e corecta varianta? el ajunge in paradis mort? nu ajunge in paradis, ajunge viu desi e mort?
Https://ro.wikipedia.org/wiki/Azrael
https://www.bibleref.com/Revelation/20/Revelation-20-14.html
Aici poate moartea sa fie o figura de stil si totodata iadul sa nu fie, e finalul mortii pe scurt, nu se contrazice nimic aici, daca exista iad.
Eclesiastul 9 10 nu spune ca nu exista iad, iadul e umplut de oameni pacatosi care nu se gandesc decat la ziua de maine, deci e logic ca el sa arate asa cum e descris.:( intelepciunea nu este pentru cel care nu se gandeste la viitor.
E un foc plin de oameni de genul exact asa cum il descrie arata iadul, plin de lenesi interesati numai de ei insisi. Asta nu spune ca nu exista iad:(
De ce spui ca atunci cand va fi inviat va fi in paradis, cand versetul spune clar azi, si azi e o figura de stil?
Nu se bate cu învățătura din Eclesiastul. Pentru răufăcător, nu există viață imediat după moarte, ci trebuie să aștepte până va fi înviat. Când a fost scrisă cartea Eclesiastul, nu exista pentru oameni încă speranța vieții veșnice, însă Dumnezeu avea în plan să îl trimită pe Isus pe pământ „să-și dea viața ca răscumpărare pentru mulți" (Matei 20:28).
Sufletul omului a murit, însă VA REVENI la viață.
El va învia. Isus NU i-a spus omului: „Adevărat îți spun: astăzi vei fi cu mine în Paradis!", așa cum afirmă unele traduceri, ci i-a spus: „Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis!". (Pot să-ți demonstrez asta, dacă vrei.) Deci răufăcătorul nu avea să fie înviat imediat, ci după o perioadă de timp.
O traducere corectă ar fi „Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis!".".
Va ajunge viu. Sufletul său va fi readus la viață.
Dacă ar fi finalul morții, așa cum zici tu, atunci cum explici faptul că în el „vor fi chinuiți zi și noapte, pentru totdeauna și veșnic", Diavolul, fiara și profetul fals? (Revelația 20:10)
„Eclesiastul 9 10 nu spune ca nu exista iad". Corect, așa cum nu spune nici că există.
Nu înțeleg referirea la Azrael, având în vedere că, chiar în articolul acela, se spune că „nu există nici o referire la Azrael în Biblie".
False:
43 2532 [e]
43 Kai
43 Κaὶ
43 And
43 Conj
2036 [e]
eipen
εἶπεν
He said
V-AIA-3S
846 [e]
autō
aὐτῷ,
to him
PPro-DM3S
281 [e]
Amēn
Ἀμήν
Truly
Heb
4771 [e]
soi
σοι
to you
PPro-D2S
3004 [e]
legō
λέγω,
I say
V-PIA-1S
4594 [e]
sēmeron
σήμερον
today
Adv
3326 [e]
met’
μετ’
with
Prep
1473 [e]
emou
ἐμοῦ
Me
PPro-G1S
1510 [e]
esē
ἔσῃ
you will be
V-FIM-2S
1722 [e]
en
ἐν
in
Prep
3588 [e]
tō
τῷ
-
Art-DMS
Https://biblehub.com/interlinear/luke/23.htm
dupa virgula apare astazi nu invers ceea ce ai scris nu e corect, pentru ca si in greaca apare punctuatie si chiar virgula, scuze ca sa scris gresit, am luat tot versetul dar nu pot sa l copi in linie, orice alta explicatie corecta acum, am dat biblia in greaca sa vezi unde e virgula la acel verset
Nu exista in biblie dar tu ai spus ca nu se omora moartea, am vrut sa pun si putin din ingerii mortii de la evrei,
Alții văd ce s-a întâmplat în Exodul 12, moartea întâilor născuți ai Egiptului, ca fiind lucrarea unui înger
da eu voiam sa spun acolo ca desi nu trebuie sa credem in ingeri ai mortii, tot erau ingeri care ucideau pentru Dumnezeu, am vrut doar sa intru mai in detaliu in conceptul de moarte, nu are treaba asa de mare cu argumentul, doar cu modul in care vad oamenii mortea. Cea cu gluga, desi nu e fizica uite ca oamenii chiar i au dat si forma
Am pus o mai mult ca cultura, dar am uitat sa spun despre ce este
Forma textului grecesc folosit în primele manuscrise disponibile ale Scripturilor grecești creștine este compusă exclusiv din litere majuscule. Nu conținea spații sau punctuație așa cum sunt utilizate în limbile moderne. Deși unii copiști au adăugat ocazional unele semne în text care ar fi putut fi pentru punctuație, astfel de mărci nu au fost utilizate deseori sau în mod constant. Prin urmare, punctuația în traducerile biblice moderne se bazează pe gramatica textului grecesc și pe contextul versetului. În acest verset, gramatica textului grecesc permite plasarea unei virgule înainte sau după cuvântul " azi. " Cu toate acestea, punctuația arătată în redările lui Isus ’ depinde de modul în care traducătorii înțeleg sensul a ceea ce a spus Isus și de ceea ce învață Biblia în ansamblu. Edițiile academice ale textului grecesc precum cele pregătite de Westcott și Hort, Nestle și Aland și Societățile Biblice Unite pun o virgulă înainte ca cuvântul grecesc să fie redat " astăzi. " Cu toate acestea, plasarea virgulei după " astăzi " se armonizează cu afirmațiile anterioare pe care Isus le-a făcut și cu învățăturile găsite în altă parte din Scripturi. De exemplu, Isus a spus că va muri și va fi " în inima pământului " — mormântul — până a treia zi. (Mt 12:40; Marcu 10:34) Cu mai multe ocazii, el le-a spus discipolilor săi că va fi ucis și crescut în a treia zi. (Lu 9:22; 18:33) De asemenea, Biblia afirmă că Isus a fost înviat ca " primul rod al celor care [ au adormit în moarte ] și că a urcat la cer 40 de zile mai târziu. (1Co 15:20; Joh 20:17; Ac 1: 1-3, 9; Col 1:18) Isus a înviat, nu în ziua în care a murit, ci în a treia zi după moartea sa, deci este evident că criminalul nu a putut fi cu Isus în Paradis în aceeași zi în care Isus i-a vorbit.
În armonie cu acest raționament, versiunea siriană a relatării lui Luca, cunoscută sub numele de Siria Curetoniană, redă acest text: " Amin, vă spun astăzi că cu mine veți fi în Grădina Edenului. " ( F. C. Burkitt, Versiunea curetoniană a celor patru evanghelii, Voi. 1, Cambridge, 1904 ) De remarcat, de asemenea, că atât scriitorii, cât și comentatorii greci timpurii și ulterior au indicat că există dezacorduri cu privire la modul de redare a acestor cuvinte. De exemplu, Hesychius din Ierusalim, care a trăit în secolele al IV-lea și al V-lea C.E., a scris despre Lu 23:43: " Unii au citit într-adevăr în acest mod: ‘ Adevărat vă spun astăzi, ’ și pun virgulă; apoi urmează: ‘ Vei fi cu mine în Paradis. ’ " ( Text grecesc găsit în Patrologiae Graecae, Voi. 93, col. 1432-1433. ) Theophylact, care a trăit în secolele XI și XII după Cristos, a scris despre unii care au argumentat pentru " punerea unui semn de punctuație după ‘ astăzi, ’, astfel încât să se spună astfel: ‘ Adevărat vă spun astăzi ’; și apoi ei urmează cu expresia: ‘ Vei fi cu mine în Paradis. ’ " (Patrologiae Graecae, Voi. 123, col. 1104. ) G. M. Lamsa, în publicație Lumina Evangheliei — Comentarii despre învățăturile lui Isus din vama aramaică și nemodificată, pp. 303-304, spune despre utilizarea " azi " la Lu 23:43: " Accentul din acest text este pus pe cuvântul ‘ azi ’ și ar trebui să citească, ‘ Cu adevărat vă spun astăzi, veți fi alături de mine în Paradis. ’ Promisiunea a fost făcută în acea zi și urma să fie îndeplinită mai târziu. Aceasta este o caracteristică a discursului oriental care implică faptul că promisiunea a fost făcută într-o anumită zi și cu siguranță va fi păstrată. " Prin urmare, fraza greacă la Lu 23:43 poate reflecta un mod semitic de exprimare a accentului. Scripturile ebraice oferă numeroase exemple de utilizare idiomatică a " azi " în expresii solemne, cum ar fi promisiuni și comenzi. (De 4:26; 6: 6; 7:11; 8: 1, 19; 30:15; Zec 9:12) Dovada prezentată mai sus sugerează că Isus a folosit cuvântul " astăzi " pentru a atrage atenția, nu asupra momentului în care criminalul se află în Paradis, dar până la momentul în care se făcea promisiunea.
Așadar, Isus a înviat, nu în ziua în care a murit, ci în a treia zi după moartea sa, deci este evident că criminalul nu a putut fi cu Isus în Paradis în aceeași zi în care Isus i-a făcut promisiunea.
E ok, dar aici poți să vezi unul dintre primele manuscrise disponibile ale Scripturilor grecești creștine, compuse exclusiv din litere majuscule: https://www.codexsinaiticus.org/......cript.aspx
Nu prea am avut unde sa gasesc dea abia am gasit aia
Http://remnantreport.com/cgi-bin/imcart/read.cgi?article_id=453&sub=25
citeste si asta si spune mi ce crezi?
Daca sufletul si trupul sunt lucruri diferite, nu stim ce a facut in acele 3 zile, daca dupa moarte sulfetul merge in cer, el poate sa fi mers in rai si sa se fi intors pentru inviere, deci daca tu poti sa spui ca asta contrazice, nu chiar, daca luam ca el chiar a mers la Tatal, e posibil, deci nu spune ca nu a putut fi cu Isus, se poate, daca ajungi la concluzia ca cerul e real.
Inteleg ca argumentele tale sunt ca cerul nu exista, si de asta el nu putea sa se fi intalnit cu Isus, dar daca nu luam acel punct de vedere, nu putem sa spunem ca se contrazice, si nu o face, daca o luam ca a zis : „„Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis!"" merge daca cerul nu e real
sau „„Adevărat îți spun: astăzi, Vei fi cu mine în Paradis!"" se potriveste daca cerul e real, deci cu cerul real nu am gasit nici o contrazicere, deci daca putem spune ca raiul e fals din cauza ca nu l am putut contrazice, tot la fel de bine putem spune ca raiul e real ca nu am putut inca sa l contrazicem, pana ce se ajunge la un argument care sa schimbe asta.
Daca vrei poti continua discutia cu Eusuntbeapasant, eu sunt slab cand vine vorba despre argumente, si am scris si acolo ca nu ma pricep
"The Son of Man will go just as it is written about him. But woe to that man who betrays the Son of Man! It would be better for him if he had not been born." mai e un argument care nu inteleg cum merge, daca nu exista cer, de ce ar fi mi rau, daca el e mort, daca nu e nimic dupa moarte, numai pentru cei care vor fi inviati, de ce era mai bine daca nu s ar fi nascut? Se refera la ultimele momente in care regreta, sau ce anume, ca doar nu face aia cat toata viata trita, sau? care e motivul pentru ca mi se pare ca mort si nenascut ajung cam tot acolo, in acest context, imi poti explica?
Dupa aceste argumente te las.
Urmatorele sunt ultimele:
"și voi zice sufletului meu: «Suflete, ai multe bunătăți strânse pentru mulți ani; odihnește-te, mănâncă, bea și veselește-te!»’ Dar Dumnezeu i-a zis: ‘Nebunule! Chiar în noaptea aceasta ți se va cere înapoi sufletul, și lucrurile pe care le-ai pregătit ale cui vor fi?’"
Luca 12:19-20, de ce l ar numi nebun daca paradisul ar fi pe pamant? nu ar renaste mai tarziu sa se bucure de ce a strans? E pentru ca nu s-a rugat sau de ce?
Daca paradisul e pe pamant ce facem pe pamant, ramane aici, deci el cand se intoarce se poate bucura de tot ceea ce a facut, deci nu ar trebui sa fie facut nebun ca lucreaza bine nu? sau ce a gresit?
explica si acest verset:
25 "Truly, truly, I say to you, van hour is coming, and is now here, when wthe dead will hear xthe voice of the Son of God, and those who hear wwill live. 26 yFor as the Father has life in himself, zso he has granted the Son also to have life in himself. 27 And he ahas given him authority to execute judgment, because he is the Son of Man. 28 Do not marvel at this, for van hour is coming when ball who are in the tombs will hear his voice 29 and come out, cthose who have done good to the resurrection of life, and those who have done evil to the resurrection of judgment"
Ioan 5:25-29 explica ce s refera prin resurection of judgment ca nu spune doar ca merg la judgement, spune si resurection, si ar avea sens daca iei ca toti vor fi inviati, si unii vor fi judecati.
Am mai adaugat unul separat mare.
De fapt ia stai putin conform la ceea ce ai spus Isus a fost inviat dar nu e printre noi, de ce? a murit din nou, ce se intampla e un ciclu nesfarsit de moarte si viata?
Uite un verset care spune despre inaltarea lui Isus
Fapte 1:1 11
"Teofile, în cea dintâi carte a mea, am vorbit despre tot ce a început Isus să facă şi să înveţe pe oameni, 2 de la început până în ziua în care S-a înălţat la cer, după ce, prin Duhul Sfânt, dăduse poruncile Sale apostolilor pe care-i alesese. 3 După patima Lui, li S-a înfăţişat viu, prin multe dovezi, arătându-li-Se deseori, timp de patruzeci de zile, şi vorbind cu ei despre lucrurile privitoare la Împărăţia lui Dumnezeu. 4 Pe când Se afla cu ei, le-a poruncit să nu se depărteze de Ierusalim, ci să aştepte acolo făgăduinţa Tatălui, „pe care", le-a zis El, „aţi auzit-o de la Mine. 5 Căci Ioan a botezat cu apă, dar voi, nu după multe zile, veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt." 6 Deci apostolii, pe când erau strânşi laolaltă, L-au întrebat: „Doamne, în vremea aceasta ai de gând să aşezi din nou Împărăţia lui Israel?" 7 El le-a răspuns: „Nu este treaba voastră să ştiţi vremurile sau soroacele; pe acestea Tatăl le-a păstrat sub stăpânirea Sa. 8 Civoi veţi primi o putere, când Se va pogorîDuhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului." 9 După ce a spus aceste lucruri, pe când se uitau ei la El, S-a înălţat la cer, şi un nor L-a ascuns din ochii lor. 10 Şi cum stăteau ei cu ochii pironiţi spre cer, pe când Se suia El, iată că li s-au arătat doi bărbaţi îmbrăcaţi în alb 11 şi au zis: „Bărbaţi galileeni, de ce staţi şi vă uitaţi spre cer? Acest Isus, care S-a înălţat la cer din mijlocul vostru, va veni în acelaşi fel cum L-aţi văzut mergând la cer."
Ce poate sa insemne acest verset atunci? Romani 8:34
" Cine-i va osândi? Hristos a murit! Ba mai mult, El a și înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu și mijlocește pentru noi!"
si asta: crezi ca nu exista duhuri rele? sau ce explicatie este pentru acest verset?
"12 Căci noi nu luptăm împotriva cărnii şi a sângelui, ci împotriva stăpânirilor, a autorităţilor şi a puterilor acestui veac întunecat, împotriva duhurilor rele din locurile cereşti. 13 De aceea, luaţi toată armura lui Dumnezeu, ca să puteţi rezista în ziua cea rea şi, după ce aţi făcut totul, să rămâneţi în picioare. 14 Aşadar, ţineţi-vă tari, având mijlocul încins cu adevărul, fiind îmbrăcaţi cu platoşa dreptăţii"
„el poate sa fi mers in rai si sa se fi intors pentru inviere" Nu spune nicăieri în Biblie asta.
„Inteleg ca argumentele tale sunt ca cerul nu exista". Nu. Înaintea morţii lui Isus ca om, singura speranţă oferită celor care aveau aprobarea divină era viaţa într-un paradis pământesc (Luca 23:43). Însă după Penticosta din 33 e.n., Dumnezeu a dat o speranţă cerească unei «turme mici» (Luca 12:32). De fapt, Pavel a vorbit despre „cei ce sunt „părtași la chemarea cerească" (Ev 3:1)". În viziunea din Revelația, apostolul Ioan vede două grupuri care susțin suveranitatea lui Dumnezeu și sunt răsplătite cu viață veșnică. Membrii primului grup sunt în număr de 144 000. (Rev. 7:4) Ei sunt luați de pe pământ în cer pentru a forma un guvern, sau un Regat, alături de Isus. Aceștia vor domni peste pământ împreună cu el. (Rev. 5:9, 10; 14:3, 4) În viziune, Ioan îi vede stând cu Isus pe muntele ceresc Sion. (Rev. 14:1)
Nu ești slab, ai adus argumente bune, chiar la unele nici nu am apucat să-ți răspund pentru că nu am avut timp și am vrut să-ți răspund la comentariile făcute recent de tine.
Versetul se referă la Iuda, care îl trădează pe Fiul Omului, nu la Fiul Omului, adică Isus. În acest verset, Isus a exprimat gravitatea păcatului pe care l-a făcut Iuda, prin cuvintele „Ar fi fost mai bine pentru omul acela să nu se fi născut".
Gândește-te: „bunătățile strânse" de acel om nu s-ar duce/pierde în timp? Mâncarea se strică, iar casele se distrug. Până la înviere mai este mult timp.
Conform spuselor lui Isus, planul omului bogat nu oferea decât o impresie de siguranţă. Deşi părea practic, planul era făcut fără să se ţină seama de un element esenţial: voinţa lui Dumnezeu. Bogatul nu se gândea decât la el însuşi: să se odihnească, să mănânce, să bea şi să se distreze. Credea că ‘multele lui bunuri’ aveau să-i aducă „mulţi ani" de viaţă. Dar, din păcate, lucrurile nu stăteau aşa! Anterior Isus spusese: „Chiar dacă cineva are din belşug, viaţa lui nu depinde de lucrurile pe care le are" (Luca 12:15). Chiar în acea noapte, bogatul avea să piardă totul, căci Dumnezeu i-a spus: „Om fără minte, în noaptea aceasta ţi se va cere sufletul. Ale cui vor fi lucrurile pe care le-ai strâns?" — Luca 12:20.
„ar avea sens daca iei ca toti vor fi inviati, si unii vor fi judecati." Așa este, unii dintre ei vor fi judecați. Isus Cristos a promis că toţi cei ce se află în memoria lui Dumnezeu vor fi înviaţi. Evident, potrivit Bibliei, sufletul moare, iar antidotul pentru moarte este învierea. Dar miliarde de oameni au trăit şi au murit. Cine dintre ei se află în memoria lui Dumnezeu, aşteptând învierea? Cei ce au urmat o cale dreaptă ca slujitori ai lui Iehova vor fi înviaţi. Cu toate acestea, milioane de alţi oameni au murit fără să demonstreze că ar fi fost dispuşi să se supună normelor drepte ale lui Dumnezeu. Aceştia fie nu au cunoscut cerinţele lui Iehova, fie nu au avut suficient timp pentru a face schimbările necesare. Şi ei se află în memoria lui Dumnezeu şi, prin urmare, vor fi înviaţi, pentru că Biblia promite: „Va fi o înviere a celor drepţi şi a celor nedrepţi". — Faptele 24:15.
„El a și înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu și mijlocește pentru noi!" Corect. Stă la dreapta lui Dumnezeu, ceea ce înseamnă că are o autoritate foarte mare (Matei 28:18)
Ba da, există spirite rele. Ele sunt demonii. Forțele spirituale rele, sau duhurile rele, sunt Satan și demonii săi. Satan și forțele sale spirituale " rele din locurile cerești " acționează ca o formă invizibilă " a conducătorilor mondiali [cuvântul grecesc ko · smo · kraʹtor] ai acestui întuneric. " —Efeseni 6:11, 12.
Am spus ca te las dupa aceste argumente(acesta nu e un argument ci de fapt ce am vrut sa spun la acel comentariu), M am referit ca s-ar putea ca versul astazi, o sa vii cu mine in paradis, sa insemne de fapt ca azi o sa vii cu mine in rai, mai ales din moment ce nu putem spune asa de usor unde e paradisul, pe pamant sau in cer, e si asta o posibilitate, nu am spus ca acela e adevarul, dar ca e o posibilitate, daca tot putem spune usor ca e o chestie de interpretare.happy
Pai mai vorbim ceauhappy
Si tu ai argumente bune.
Asta daca am lua versiunea: Adevărat îți spun că astăzi, vei fi cu Mine în paradis."paradisul ca fiind in cer, ceea ce inca e o posibilitate
Răufăcătorul i-a spus: „Isus, adu-ți aminte de mine când vei ajunge în Regatul tău!". (Luca 23:42) Fiul lui Dumnezeu i-a răspuns: „Adevărat îți spun astăzi: Vei fi cu mine [nu în Regat, ci] în Paradis!". Deci Isus i-a spus că nu va fi în Regat, adică în cer, ci în Paradis, adică aici, pe pământ.
Sunt multe cuvinte care inseamna acelasi lucru, si noi folosim sinonime, autorii crezi ca nu vorbeau cu cuvinte cu acelasi sens, deci nu inseamna ca daca un cuvant e spus in 10 moduri inseamna altceva, nu dovedeste asta nimic
Acel bărbat nu fusese ‘născut din nou’ din apă şi din spirit, care era o cerinţă pentru a intra în Regatul cerurilor (Ioan 3:3-6). Dimpotrivă, Isus îi promitea răufăcătorului că va trăi din nou „în Paradis". Întrucât era iudeu, acesta auzise, probabil, de Paradisul pământesc, sau de grădina Edenului, descrisă în prima carte a Bibliei (Geneza 2:8). Promisiunea lui Isus i-a oferit răufăcătorului speranţa că va învia pe pământ când acesta va fi transformat în Paradis.
Acel tâlhar aflat în pragul morții nu știa că Isus făcuse cu apostolii săi fideli un legământ potrivit căruia aceștia vor domni alături de el în Regatul ceresc. (Luca 22:29) În plus, tâlharul nici nu fusese botezat. (Ioan 3:3-6, 12) Înțelegem deci că promisiunea lui Isus se referea la un paradis pământesc. După mai mulți ani, apostolul Pavel a vorbit despre viziunea pe care a avut-o un om care „a fost dus în paradis". (2 Cor. 12:1-4) Spre deosebire de tâlharul muribund, Pavel și ceilalți apostoli fideli au fost aleși să meargă în cer pentru a domni alături de Isus în Regat. Totuși, Pavel se referea la un „paradis" viitor.
„Împărăția Mea nu este din lumea aceasta", a răspuns Isus. „Dacă ar fi Împărăția Mea din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu dat în mâinile iudeilor, dar, acum, Împărăția Mea nu este de aici." „Atunci, un Împărat tot ești!", I-a zis Pilat. „Da", a răspuns Isus. „Eu sunt Împărat. Eu pentru aceasta M-am născut și am venit în lume, ca să mărturisesc despre adevăr. Oricine este din adevăr ascultă glasul Meu."
Iudei l au considerat un imparat pe pamant, nu a contat, el a spus ca e imparatia sa nu e din lumea aceasta,
Daca o luam asa, si el credea ca Isus are imparatia pe pamant, nu ne putem lua pe ce credeau oamenii
Pai or crezut oamenii era vina lor, ca asa au crezut de atunci, ca Isus era imparat pe pamant? Cam acelasi lucru este, si ucenicii credeau la fel, de asta nu vroiau sa l lase sa moara, asta nu spune nimic, dar dupa ce au vazut cine este au inteles.
Botezul nu este o traditie, e un legamant, el la avut pe isus langa el, nu a avut nevoie de botez, daca nu ai vin si paine nu inseamna ca nu poti sa intrii in cer, astea le respectam ca legamant, dar sunt cazuri in care oamenii si au imaginat ca au luat cina in puscarie, ca sa l primeasca pe Dumnezeu, stii vorba uite apa ce ma impiedica sa fiu botezat
Uita-te cate legi mai trebuie respectate, si cum sunt respectate fata de vechiul testament, nu se mai arunca cu pietre, nu mai e obligatia ca nu ai voie porc si altele, Dumnezeu nu se uita la ce faci, ci de ce faci
Domnul a văzut că răutatea omului era mare pe pământ şi că toate întocmirile gândurilor din inima lui erau îndreptate în fiecare zi numai spre rău. 6 I-a părut rău Domnului că a făcut pe om pe pământ şi S-a mâhnit în inima Lui. 7 Şi Domnul a zis: „Am să şterg de pe faţa pământului pe omul pe care l-am făcut, de la om până la vite, până la târâtoare şi până la păsările cerului, căci Îmi pare rău că i-am făcut."
Dumnezeu se ia dupa inima nu dupa fapte
Dacă răufăcătorul era lângă Isus pe stâlp, iar Isus mai înainte a fost judecat, oare răufăcătorul auzise că Împărăția lui Isus nu era de aici?
Poate.
Mi a placut sa vorbesc cu tine, poate data viitoare intram pe alt subiect
Și mie mi-a plăcut!
Sigur, cu drag!
Acum nu pun un comentariu sa incerc sa spun ca iadul exista sau nu, dar ca sa nu par putin prost la acel coment cu gandeste te putin, de fapt cam ma gandeam si la chestia cu se stricau lucrurile, dar ma gandeam si la copii unui om, si la slugile sale, dar nu e neaparat un argument suficient ceea ce aveam in cap lucrurile tot se strica pe parcurs Am scris doar ca sa nu se uite cineva la comentarii si sa nu rada de mine ca nu m-am gandit.
O să fie perfect. Nimeni nu o să simtă tristețe, ne vom recunoaște unul pe altul, și nu vor fii păcate.