Nu cred ca stie cineva exact cum e, s-ar putea sa fie complet diferita de ce ne imaginam noi. recomand o carte "Matei, vorbeste-mi despre Rai. O relatare directa despre viata de dincolo" scrisa de Suzanne Ward. Este scrisa de o mama care si-a pierdut baiatul de 17 ani intr-un accident si a reusit sa ia legatura cu el si i-a raspuns la multe intrebari. Daca e adevarata povestea asa ar arata lumea de dincolo, cum e descrisa in carte... eu tind sa cred ca e adevarata...
Biblia spune că morții „nu mai știu nimic" (Eclesiastul 9:5). La moarte, nu trecem într-un alt plan al existenței ori al gândirii, ci în nonexistență. Învățătura „vieții de apoi" nu are bază biblică (Ezechiel 18:4). Totuși, în Biblie este prezentată o perspectivă unică asupra viitorului - Paradisul pe pământ. Conform învățăturilor prezentate în Sfintele Scripturi, Dumnezeu a pregătit un viitor splendid pentru cei care îi urmează căile și îl iubesc cu adevărat.
În 1 Tesaloniceni 5:23 scrie:
"Dumnezeul păcii să vă sfinţească El Însuşi pe deplin; şi: duhul vostru, sufletul vostru şi trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană la venirea Domnului nostru Isus Hristos". Deci sufletul e diferit de trup, nu cum spun martorii lui Iehova ca sufletul este trupul, omul.
În Filipeni 1:21-24 scrie:
"Căci pentru mine a trăi este Hristos şi a muri este un câştig. Dar dacă trebuie să trăiesc în trup face să trăiesc; şi nu ştiu ce trebuie să aleg. Sunt strâns din două părţi: aş dori să mă mut şi să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine; dar, pentru voi, este mai de trebuinţă să rămân în trup". Deci Pavel voia mai mult sa moară ca să poată fi împreună cu Domnul Isus, deci, după moarte NU moare și sufletul.
În 2 Corinteni 5:6-8 Pavel spune așa:
"Aşadar, noi întotdeauna suntem plini de încredere; căci ştim că, dacă suntem acasă în trup, pribegim departe de Domnul - pentru că umblăm prin credinţă, nu prin vedere. - Da suntem plini de încredere, şi ne place mult mai mult să părăsim trupul acesta, ca să fim acasă la Domnul". Deci noi (creștinii) vrem mai mult sa murim ca să fim LA DOMNUL, nu ca să moara sufletul. Și unde e Dumnezeu? Nu e în cer? De asta Domnul Isus în Ioan 14 a spus ca Se duce în cer sa ne pregăteasca un loc și Se va întoarce înapoi ca să ne ia și sa fim cu El.
În Apocalipsa 6:9-11 scrie:
"Când a rupt Mielul pecetea a cincea, am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră junghiaţi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu şi din pricina mărturisirii pe care o ţinuseră. Ei strigau cu glas tare, şi ziceau: 'Până când Stăpâne, Tu, care eşti sfânt şi adevărat zăboveşti să judeci şi să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?' Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi al fraţilor lor, care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deci sufletele acelor oameni care au fost omorâți strigau și vorbeau, deci erau CONȘTIENTE, nu moarte, cum zice utilizatorul de mai sus.
În Matei 10:28 scrie:
"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul şi trupul în gheenă". Deci Dumnezeu are puterea de a trimite un suflet în iad, care da, e real.
Și sa nu mai vorbesc de toate versetele care descriu raiul sau iadul. Deci nu ești credibil, la fel ca restul martorilor lui Iehova.
Salut.
Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. Când spunem că o persoană este vie, înţelegem prin aceasta că persoana trăieşte. De asemenea, am putea spune că persoana are viaţă. În acelaşi mod, o persoană care trăieşte este un suflet. Totuşi, în timp ce aceasta trăieşte, despre „suflet" se poate spune că este ceva ce persoana are. În cântările Martorilor lui Iehova, oare cum a fost permisă expresia „trup și suflet"?
În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația.
În Filipeni 1:21-24, Pavel declară că era presat de două posibilităţi: viaţa sau moartea. „Dar ceea ce doresc eu", a adăugat el menţionând o a treia posibilitate, „este eliberarea şi faptul de a fi cu Cristos". Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea.
În 2 Corinteni 5:6-8, Pavel se referă la cei care au speranță cerească, adică creștinii unși. La fel și Isus în Ioan 14.
În Revelația 6:9, întrucât „sufletul [sau viaţa] cărnii este în sânge", la baza altarului se află, de fapt, sângele slujitorilor fideli ai lui Isus care au fost „înjunghiaţi" din cauza predicării lor pline de curaj şi de zel. — Leviticul 17:11.
În Matei 10:28, termenul „suflet" se referă la viața pe care o persoană o va avea în viitor datorită învierii, sau posibilitatea de a trăi din nou. Despre Gheenă, probabil că știi și tu la ce se referă. Nu există nicio dovadă că în Gheenă (numele grecesc al Văii lui Hinom) s-ar fi aruncat animale sau oameni pentru a fi chinuiți sau arși de vii. Așadar, Gheena nu poate fi un simbol al unui loc invizibil unde sufletele oamenilor sunt chinuite veșnic într-un foc literal.
„... în iad, care da, e real.", sursa e „trust me, bro"? Sau alte versete care descriu Gheena sau un iaz cu sulf?
În ce privește faptul de a fi credibil, modul în care oamenii percep credibilitatea poate varia și poate fi subiectiv în funcție de perspectiva fiecărei persoane.
Sper sa nu te infurii urasc sa agit oamenii, dar vreau doar sa fac o remarca:
Uita-te si la celelalte cuvintele vechi נֶפֶ ש pentru sufletul din levitic 17:11:
https://www.wordsense.eu/%D7%A0%D7%A4%D7%A9/
ψυχην pentru Matei:10:28: ψυχην https://en.wiktionary.org/wiki/%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AE
traducerea din greaca: acel cuvant chiar inseamna suflet ca spirit,
in revelatia 6:9: ψυχaς acest cuvant: e un plural la cuvantul din matei, cele 2 cuvinte nu au acelasi sens:(
Maleachi 4:1 cuvantul cuptor chiar inseamna cuptor כַּ תַּ נּוּר
In Matei 25 46 https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/z/z-a-om.html acest cuvant inseamna viata ca a trai, nu e ceva figurat, ci e opusul la a muri, cand spune viata, chiar spune viata vesnica,
asta e din revelatie 20 15: https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/l/l-i-m-et-n.html
aici nu prea am ce spune, la acest verset,
2 Petru 3:10: ουρaνος https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/o/o-u-r-a-n-o-sfin.html
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/p/p-u-r.html
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/g/g-et.html
Cuvintele de la suflet au doua sensuri diferite in cele 2 texte, deci nu au nici o treaba una cu cealalta si inca chiar foarte usor ghena poate exista, nu e neaparat o figura de stil:(
Daca vrei iti dau site ul de pe care m-am uitat, e unu pentru torah in ebraica si unul pentru noul testament in greaca, nu sunt un cunoscator al bibliei experimentat, dar cunosc ceea ce trebuie sa stiu.
Biblia nu a fost scrisa nici in engleza nici in Romana daca gasesti 2 cuvinte care se traduc la fel, si le folosesti ca sa contrazici ceva, nu inseamna neaparat ca ele inseamna acelasi lucru, sa nu uitam ca pentru dragoste in greaca sunt 4 cuvinte: έρως (eros), φιλίa (philia), στοργή (storge) și aγάπη (agape).
Si toate se traduc la fel, dar fiecare are alt sens
Https://www.gotquestions.org/dead-know-nothing.html
aici ai explicatia si pentru Eclesiastul 9:5, si daca ar fi pe pamant tot eternal punishment ar ramane, dar aici versul se refera la cei vii care mostenesc imparatia si la cei morti care ajung in iad,
apocalipsa 21:8 „Dar cât despre fricoși, necredincioși, scârboși, ucigași, curvari, vrăjitori, închinătorii la idoli și toți mincinoșii, partea lor este în iazul care arde cu foc și cu pucioasă, adică moartea a doua."
moartea a doua, cu viata este scris pentru cei care merg spre cer, ca sunt vii vesnic:)
Aia e perspectiva oamenilor vii, si morti dupa cum i am explicat, cei vii, care or sa ajunga in cer, stiu ca o sa moara, si se pregatesc, aici spune ca mortii, nu stiu nimic, nici un reward, etc. ei nu s ar pregatit, or sa ajunga in iad si o sa fie uitati, faptele lor sunt inutile fara Dumnezeu ceea ce se face pe pamant e trecator.
Chestia este ca a fii cu Christos in biblie inseamna sa accepti crucea, crucea ca obiect a aparut mult mai tarziu versetul nu se refera sa mergi cu crucea legata de gat, crucea din acel context se refera la a merge cu incarcatura in spate, e asemanator cum spune luati jugul meu,
https://ro.wikipedia.org/wiki/Jug
acela e n jug, uitate la boi, Isus aici spune ca el ia mare parte din greutati, ca el va impinge cu forta ca tu sa nu trebuiasca sa te lovesti de tot, El lasa numai cat trebuie, https://www.gotquestions.org/Bible-brokenness.html
omul care chiar daca spune ca asculta are aceste caractere, e zdrobit ca sa se schimbe:)
Judecata de apoi e reala.
Sa nu uitam de versetul: eu nu am venit sa aduc pacea, ci sabia...
spusa chiar de Isus, aici nu se refera ca Isus vrea ca omul sa dezbine, ci ca numele Sau va aduce dezbinare, cine nu e in stare sa lupte pentru Numele Sau, nu e vrednic de El, cine nu e in stare sa l urmeze, nu e vrednic de El, cui ii e rusine de El nu e vrednic de El, In vechiul testament: Isaiah 45:7 "Eu întocmesc lumina şi fac întunericul, Eu dau propăşirea şi aduc restriştea, Eu, Domnul, fac toate aceste lucruri."
https://sciencebible.org/terminology/c-terms/chshk/
acesta e cuvantul:חֹ שֶׁ ) pentru darkness in acel verset,
Faptele apostolilor spun despre un alt darkness:
https://www.abarim-publications.com/DictionaryG/s/s-k-o-t-o-sfin.html
Dar si in biblie cand spune de pacat si altele cu aceste idei: se foloseste ideea ca pacatul e lipsa lui Dumnezeu, fara Dumnezeu nu putem face nimic, prin noi e cu neputinta:)
Propria putere si noul testament nu prea se leaga:). Tot ceea ce spune cumva e ca omul sa munceasca si sa nu se gandeasca ca primeste fara sa faca nimic, sa nu devina lenes.
Si hai sa spunem ca iadul si cerul sunt pe pamant nu schimba faptul ca omul sufera vesnic, dupa judecata, una doar sufera in cer, si alta in centrul pamantului sau unde o mai fi.
"Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile.
""Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile. " - Ce? Care a treia posibilitate? În versetele 23 și 24 sunt scrise CLAR doar DOUĂ posibilități: viata sau moartea: "Sunt strâns din DOUĂ părți: (1)aș dori să mă mut și să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine, dar, (2)pentru voi, este mai de trebuință să rămân în trup.". Sunt doar 2 posibilități, nu 3.
"Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea." - De unde deduci ca a vorbit despre evenimentele din acea perioadă? Serios, de ce voi adăugați atâta la Biblie? Pavel a spus ca ar dori sa moara ca să fie cu Hristos, nu a spus că vrea să moară ca să fie inconștient și abia la înviere sa fie cu toți cu Hristos. Atunci ar fi vrut sa mai trăiască dacă tot "murea și sufletul" după moartea trupească.
Eu sunt mai putin cunoscator decat tine, dar incerc sa apar cuvantul, trebuie sa mai citesc din biblie
"În 2 Corinteni 5:6-8, Pavel se referă la cei care au speranță cerească, adică creștinii unși. La fel și Isus în Ioan 14. " - Mhm... Toți avem speranța cerească, nu numai unii. Sau asa ar trebui, dar voi de fapt sperați la acest pământ, pe când Biblia ne promite cerul, ne promite un cer nou și un pământ nou.
" În Revelația 6:9, întrucât „sufletul [sau viaţa] cărnii este în sânge", la baza altarului se află, de fapt, sângele slujitorilor fideli ai lui Isus care au fost „înjunghiaţi" din cauza predicării lor pline de curaj şi de zel. — Leviticul 17:11. " - Nu cred ca sufletul de acolo are același sens cu sufletul de aici. Adică poate sângele sa strige? În următorul verset scrie ca acele suflete strigau și vorbeau cu Dumnezeu. Sângele nu poate vorbi sau striga.
" În Matei 10:28, termenul „suflet" se referă la viața pe care o persoană o va avea în viitor datorită învierii, sau posibilitatea de a trăi din nou. " - Din nou, de unde îți reiese ție aceasta interpretare? Nici măcar nu ai baza biblica sa spui ceea ce spui.
" Despre Gheenă, probabil că știi și tu la ce se referă. Nu există nicio dovadă că în Gheenă (numele grecesc al Văii lui Hinom) s-ar fi aruncat animale sau oameni pentru a fi chinuiți sau arși de vii. Așadar, Gheena nu poate fi un simbol al unui loc invizibil unde sufletele oamenilor sunt chinuite veșnic într-un foc literal. " - De fapt, gheena este chiar iadul, fie ca iti place, fie că nu. În Matei 5:22-b scrie "și oricine va zice fratelui său: 'Prostule!' va cădea sub pedeapsa soborului; iar oricine-i va zice: 'Nebunule!' va cădea sub pedeapsa focului gheenei. "
În Matei 18:9 scrie iar de focul gheenei iar mai sus cu un verset scrie "sa fii aruncat în focul veșnic". Deci focul gheenei e un foc veșnic și despre acest foc veșnic știm din Matei 25:41 ca a fost pregătit satanei și îngerilor lui și ca acolo vor merge cei ce nu au fost copiii lui Dumnezeu.
"„... în iad, care da, e real.", sursa e „trust me, bro"? happy Sau alte versete care descriu Gheena sau un iaz cu sulf? " - Stai tu calm, ca am destule versete care descriu iadul sau măcar vorbesc despre el (la fel și despre rai).
Mulțumesc, totuși nu înțeleg de ce s-a stricat, adică nu e asa cum l am scris, au dispărut anumite pasaje și altele au apărut încă o data... Măcar sper ca se înțelege ideea
Eu pe parcurs am prins atâtea, adică m-am contrazis cu alți martori sau oameni de diferite religii și am cercetat în Biblie ca să știu cum sa răspund.
""Cuvântul „suflet" se referă la viaţa pe care o are o persoană sau un animal. " - De fapt, nu. Atunci de ce în 1 Petru (parcă) scrie că numai 8 suflete au fost salvate la potop? Adică Noe și familia lui. Dar animalele? Pai, de aici reiese clar ca animalele nu au suflet.
" În 1 Tesaloniceni 5:23, Pavel se referea la spiritul, sufletul şi corpul întregii congregaţii creştine, din care făceau parte şi creştinii unşi cu spirit din Tesalonic. Se pare că, în acest verset, spiritul înseamnă atitudinea congregației, sau dispoziția ei mintală, sufletul înseamnă viața sau existența congregației, iar corpul înseamnă grupul de creștini unși care alcătuiesc congregația. " - ȘI, ma rog, de unde îți iese ție explicația asta? Sau mna, asa spuneți voi ca să ii dați o alta interpretare? Din ce văd eu din trimiterile acelui verset, se refera în mod real la un trup, un duh și un suflet, nu la biserică. Nici contextul nu te ajuta pentru a putea interpreta asa versetul și nici trimiterile.
"În Filipeni 1:21-24, Pavel declară că era presat de două posibilităţi: viaţa sau moartea. „Dar ceea ce doresc eu", a adăugat el menţionând o a treia posibilitate, „este eliberarea şi faptul de a fi cu Cristos". " - Ce? Care a treia posibilitate? În versetele 23 și 24 sunt scrise CLAR doar DOUĂ posibilități: viata sau moartea: "Sunt strâns din DOUĂ părți: (1)aș dori să mă mut și să fiu împreună cu Hristos, căci ar fi cu mult mai bine, dar, (2)pentru voi, este mai de trebuință să rămân în trup.". Sunt doar 2 posibilități, nu 3.
"Creştinii unşi fideli urmau să fie înviaţi, potrivit credinţei lui Pavel, în timpul prezenţei lui Cristos. Prin urmare, el a vorbit, desigur, despre evenimentele din perioada aceea." - De unde deduci ca a vorbit despre evenimentele din acea perioadă? Serios, de ce voi adăugați atâta la Biblie? Pavel a spus ca ar dori sa moara ca să fie cu Hristos, nu a spus că vrea să moară ca să fie inconștient și abia la înviere sa fie cu toți cu Hristos. Atunci ar fi vrut sa mai trăiască dacă tot "murea și sufletul" după moartea trupească.
Am văzut că te-ai documentat mult de zici că mai sunt proroci in secolul 21 in renascentism au fost doar trimiși atât și ultimul trimis de Dumnezeu a murit în 1990 care a profețit multe și toate sau împlinit până în zilele noastre. Al trimis a lui Dumnezeu a murit în 1977 care a zis când va veni sfârșitul lumii.
Încă mai sunt proroci și în zilele noastre ptc Biblia nu se invecheste niciodată, e valabilă în continuare, deci dacă scrie in 1 Corinteni 14 parcă, sa cerem darul prorociei, înseamnă că încă e valabil.
Încă mai sunt proroci și în zilele noastre ptc Biblia nu se invecheste niciodată, e valabilă în continuare, deci dacă scrie in 1 Corinteni 14 parcă, sa cerem darul prorociei, înseamnă că încă este valabil.
Primul verset face parte din cartea Eclesiastul, care are o perspectivă pământească și temporală a vieții, fără a lua în considerare viața de apoi.
Înțelesul acestui verset este că, atunci când o persoană moare, ea nu mai are nicio conștiință sau experiență de viață pe pământ. Persoana nu mai poate interacționa cu cei vii și nu poate primi nicio recompensă sau răsplată în această lume. Înțelesul acestui verset se limitează la viața pe pământ și nu face referire la existența sau experiențele unei persoane în viața de apoi.
Dacă rămânem la Eclesiastul 9 și ajungem la versetul 10, vedem că în Mormânt, sau în Șeol, nu există lucrare și nici plan. Dacă cei morți nu sunt conștienți de nimic, iar în Șeol nu există cunoștință, lucrare și plan, cum ar putea ei să sufere într-un iaz literal, cu foc și cu sulf?
Citeste asta: https://www.blueletterbible.org/faq/don_stewart/don_stewart_156.cfm
In mare vorbeste despre viata pe pamant, dar de fapt el vorbeste despre viata fara Dumnezeu, nu stiu de unde iei tu chestia asta ca descrie viata pe pamant numai, nu scrie in biblie asta, judecata despre care se vorbeste apare in alte parti ca judecata de apoi, sau sunt 2 judecati?
e clar nu fa asumtion, Eclesiastel spune despre viata pe pamant...
spune cine? biblia, sau un preot?
Să ascultăm dar încheierea tuturor învățăturilor: Teme-te de Dumnezeu și păzește poruncile Lui. Aceasta este datoria oricărui om. Căci Dumnezeu va aduce orice faptă la judecată, și judecata aceasta se va face cu privire la tot ce este ascuns, fie bine, fie rău.
Singurul mod in care tu vorbesti e doar daca Eclesiastul ar vorbi numai despre viata pe pamant dar nu vorbeste si daca vorbeste cum spui tu contrazice restul bibliei, si fie trebuie scoasa restul bibliei, fie Eclesiastul sa aiba sens, nu merge cum vrei tu, biblia nu se poate contrazice, sau poate de fapt doar incerci sa contrazici biblia, cand ti a spus cineva ca Eclesiastul vorbeste despre viata pe pamant, ai mai mare incredere in vorbele unui preot decat in biblie, deci da nu adauga cuvinte la biblie.
Argumentul trebuie sa fie dat pe ce scrie in biblie nu pe niste reprezentari din mintea noastra, ca am auzit nu stiu unde ca represinta nu stiu ce: te intreb a spus biblia asta? dar tu spui ca este, uitate cate versete din biblie sunt scrise si sensul lor nu e la figura de stil, sunt luate sa le iei cuvant cu cuvant, am cautat definitii, nu are cum sa fie figurat, fie contrazice un alt verset, fie spune despre moarte, care o accepti, te intreb din nou?
Tu ai spus că „versul se refera la cei vii care mostenesc imparatia si la cei morti care ajung in iad". Când am zis că se vorbește despre viața pe pământ, am vrut să spun că nu se vorbește și despre o viață de după moarte. Se vorbește în Eclesiastul atât despre viața fără Dumnezeu, dar și despre viața cu el. Referitor la judecată, Biblia conține mai multe pasaje care vorbesc despre judecata de apoi și răsplata sau pedeapsa în funcție de faptele fiecăruia. În Matei 25:31-46, Isus vorbește despre judecata finală în care oamenii vor fi judecați în funcție de faptele lor și de modul în care au trăit în acord cu principiile divine. De asemenea, în Apocalipsa se vorbește despre judecata finală și despre ce se va întâmpla cu cei drepți și cei răi.
Cartea Estera, spre exemplu, vorbește despre ce fel de viață? Ar trebui scoasă din Biblie?
Nu mi-a zis nimeni că „Eclesiastul vorbeste despre viata pe pamant". Pur și simplu am citit-o și asta am înțeles.
Nu eu spus ca argumentul nu trebuie facut cu cartea aceea spune despre asta, am scris despre ce vorbeste de fapt acea carte.
Ci doar cu veresete, eu daca spun ca am inteles ca vorbeste despre intelptiune mai crede? unul poate crede ce vrea despre o carte, nu inseamna ca asta reprezinta, de aceea am eu nu am spus ca cartea trebuie scoasa ci ca argumentul e null.
Aici ai o explicatie a cartii Estera.
Eclesiastul nu vorbeste despre viata pe pamant desi intuitiv asa ar parea, deci te rog nu mai fa aceasta greseala, daca tu ai presupus ceva nu se ia ca argument, numai biblia se ia ca argument in o discutie Chrestina.
Pe scurt ceea ce ai spus nu poate sa contrazica ceea ce eu am scris mai sus sau Eusuntbeapasant, deoarece iti expui parerea inloc sa dai un verset biblic cu care sa ne contrazici sau sa dai cu ebraica si cu greaca daca stii, numai asa merge, nu mergem pe asa simt eu. Mergem pe asa scrie.
Figuri de stil pot fi și comparațiile pe care le-a folosit Isus în Predica de pe Munte. Dacă am crede că sensul fiecărui cuvânt ar fi literal și că nu ar exista cuvinte la sens figurat, atunci am fi ca femeia samariteană care îi cerea lui Isus „apa vie", fără să înțeleagă că Isus nu se referea la apa propriu-zisă.