Adica numai persoanele constiente pot sa perceapa existenta si pe Dumnezeu. Persoanele moarte... nu. Decat daca cumva aceastea revin cumva pe Pamant dupa.
Si nu, nu explic asta. Este doar o deducere asa... data de mine.
Problema incepe mai de sus, de la versetul 23: "In aceeasi zi, au venit la Isus saducheii, care zic ca nu este inviere."
Deci problema dezbatuta este legata de inviere.
Saducheii erau un partid al evreilor care nu credeau ca exista inviere. (Celalalt partid apartinea fariseilor. Si astazi avem conducatori politici si religiosi care isi spun ca ei slujesc cauzelor lor, pe cand ei nu isi cunosc cauza).
Versetul adus de tine in discutie nu are nevoie de o explicatie. De ce ar fi Dumnezeu un Dumnezeu al celor morti? Doar cand este viu un om poate fi folositor cuiva; folositor oamenilor si lui Dumnezeu. [Asta cu o singura exceptie din Vechiul Testament, cand un om a inviat atunci cand a fost pus in mormantul lui Elisei si s-a atins de oasele lui: 2Regi.13:21]
In alta parte este scris: [...] Un caine viu face mai mult decat un leu mort." (Eclesiast.9:4)
Un parinte poate spune ca are un copil atunci cand copilul este in viata; cand copilul nu mai este in viata, vorbeste despre el in trecut; si se spune ca nu are copil; adica nu mai este parinte.
Sau nici un cuplu nu poate spune ca sunt amandoi impreuna sau sunt casatoriti cat timp unul din ei este mort.
In sensul acesta Dumnezeu este doar ale celor vii. Dar pe de alta parte, Dumnezeu nu Si-a uitat slujitorii care acum se odihnesc in mominte. In ziua ce mare El ii va invia pentru viata vesnica.
Raspunsul Mantuitorului nu a fost sa-i incurce pe saduchei, ci ca ei sa cerceteze Scripturile, asa cum se vede din indemnul print-screenului care l-ai facut.
Se vede clar ca acesti saduchei (conducatori) nu cunosteau Scripturile. De asemenea se vede clar ca ei nu credeau in puterea lui Dumnezeu de a invia oameni. Si ei se declarau slujitori ai lui Dumnezeu! Oameni nesfinti in posturi de conducere -si mai ales crestine- au fost si vor fi intotdeuna.
"Plus ca zice clar ca se ratacesc, ca nu cunosc Scripturile. De parca nu aveau Biblie pe atunci".
Pai si astazi toate confesiunile crestine au Biblie, dar fac lucrurile pe dos.
Si nu numai crestinii, dar toata lumea face lucrurile pe dos. De exemplu, tu stii care este a saptea zi din saptamana?
"Lasati interpretarile.''Cuvantul'' lui Dumnezeu nu se interpreteaza."
Aici nu se intepreteaza. Domnul Hristos le-a spus clar acelor saduchei: ca Dumnezeu este un Dumnezeu al persoanelor vii. De aceea am zis ca versetul adus de tine in discutie nu are nevoie de explicatie.
Expresia "Cat priveste" indica faptul ca a mai existat un alt subiect in discutie mai inainte; adica acesta: "La inviere, nevasta caruia din cei sapte va fi ea? Fiindca toti au avut-o de nevasta."
Si raspunsul la primul subiect de discutie a fost acesta: "Caci la inviere, nici nu se vor insura, nici nu se vor marita, ci vor fi ca ingerii lui Dumnezeu in cer." Adica nevasta respectiva nu va fi a niciunuia dintre soti.
Si pentru ca ei erau saduchei -care nu credeau in inviere, si tot poporul stia acest lucru- Domnul Hristos a "atacat" si baza necredintei lor in inviere. De aceea a urmat replica "Cat priveste". Aceasta replica nu pare sa aiba legatura cu discutia in sine. Dar Mantuitorul nu Se da inapoi cand vede o problema ascunsa; ci o aduce la suprafata ca sa fie rezolvata. Si problema era aceea ca ei nu credeau in invierea mortilor. Aici a fost ca un cutit in rana pentru ca rana sa poata fi vindecata. Dumnezeu doreste intotdeuna binele oamenilor.
Si astazi Dumnezeu este Dumnezeul lui Avraam, Isaac si Iacov, chiar daca acesti trei patriarhi sunt morti de mult. Dar in acelasi timp nici nu este al lor, pentru ca ei sunt morti.
Prin expresia "Cat priveste" Mantuitorul a vrut sa aduca in discutie adevarata lor problema -a invierii celor morti- si nu aceea de a nu sti care dintre soti va ramane cu nevasta.
(Oricum saducheii nu credeau in inviere. Dar cele mai multe intrebari erau puse cu scopul de a-L incurca, de a-L prinde cu vorba. Si atunci, ca si astazi existau oameni care credeau ca Dumnezeu Se contrazice).
Dumnezeu a invins moartea.Citeste Noul Testament, nu pe cel Vechi.
Fa-ti un update la credinte, ca ai inteles totul pe dos, de aia pui atatea intrebari.
Este Unul si acelasi, nu intelegi?
Diferenta este ca tu nu ai scris o carte ce a rezistat in timp mii de ani, atestata de cei mai intelepti oameni care au trait.Desi multi au incercat sa ascunda adevarul, va iesi mereu la suprafata.Cine traieste Scriptura,are viata vesnica,intelegi conceptul de viata vesnica? Iti spun eu,nu,pentru ca iti este frica de moarte,e omenesc.
Omul mereu se va indoi de puterea Lui Dumnezeu si mereu va cadea in deznadejde, chiar si sfintii s-au indoit de El uneori.
Dar e un adevar absolut pe care tu incerci sa-L ingropi pentru ca esti alimentat de neintelegere a textelor, mandrie, informatii false de pe internet, confortul ca sunt atatia oameni care cred acelasi lucru ca tine.Practic ai fost programat sa nu crezi in El, pentru ca asta se intampla de 200 de ani incoace,exploatare rationala,omul nu trebuie sa simta nimic, trebuie sa fie o fiinta strict rationala, ca un robot, esti prin in lanturile mintii pentru ca nu esti pregatit sa renunti la ideile ce ti-au fost sadite in minte de oameni puternici ce au ca scop aducerea unei noi ordini mondiale, exploatarea omului si aducerea haosului pe Terra.
Luca relateazà mai complet dialogul-Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti ci al celor vii căci pentru El toți sunt vii.-Luca 20-38
Cauta Sf Serfim de Sarov despre scopul vietii crestine care spune ca este dobandirea Sf Duh, se referea la faptul ca Dumnezeu era prezent in acei oameni, nu poti sa zici ca au Sfantul Duh violatorii, criminalii etc, omul poate fi si posedat daca are pacate mari dar si locuit de Dumnezeu prin Sf Duh.
Daca ai un copil si ii tragi o palma intr-un magazin si te vad 100 de romani (ca la Cabral?) si ii intrebi ce parere crezi ca au? Daca ii mai dai 2 sau 3 palme si il tragi si de ureche? Nu e corect sa vb de cineva fara macar sa stii ceva de acea persoana.Stefan cel Mare il avea duhovnic pe Daniil Sihastrul.