Poate o să ți se pară amuzant, însă într-un fel și creștinii cred în "extratereștri"...pentru că dacă ne-am gândi la semnificația termenului, i-am putea încadra pe îngeri în această categorie, iar ei s-au arătat sub diferite forme. Desigur... când spunem "extratereștri" noi, creștinii, nu ne referim la acele creaturi mici și verzi, cu ochii mari, negri și bulbucați, care sunt pură născocire a imaginației omenești.
Sa negi cu vehementa posibilitatea existentei extraterestrilor nu indica altceva decat o stare de nebunie severa.
Ateii: daca nu-l vad pe Dumnezeu inseamna ca nu exista.
Tot ateii: daca nu vad extraterestrii inseamna ca exista!
Nu, extraterestrii nu au nicio legatura cu crestinismul fiindca extraterestrii sunt considerati a fi fiinte biologice in timp ce ingerii nu sunt fiinte biologice, deci nu incerca sa zici ca e fix acelasi lucru sau ceva suficient de asemanator
Lucrurile sunt mult mai complicate de atat, dar e greu sa intelegi la nivelul tau.
Cartea lui Enoch, deși este profetică, cuprinde prea multe expresii și prea mulți termeni pe care îi înțelegi numai după ce ai studiat bine Biblia și cultura ebraică/mozaică.
Sunt lucruri ce sunt descoperite în carte, cum ar fi de ce este bine ca femeile să poarte ceva pe cap, corelat cu 1Cor. 11:10, dar nu sunt așa de multe lucruri spre sfințirea omului sau să puncteze planul lui Dumnezeu la fiecare 7-10 versete.
Fenomenele supranaturale din antichitate sunt produse de demoni, parintele Serafim Rose demonstreaza prin zeci de argumente faptul ca extraterestrii sunt de fapt demoni (spre exemplu, cei care au trait "rapirile extraterestre" au aceleasi simptome cu cei care au trait fenomenul de posesie demonica), de aceea zeii din antichitate arata identic in aproape toate culturile si sunt de fapt urati, respingatori (erau desigur demoni, asa cum spune psalmistul David "zeii neamurilor sunt draci, pe cand Domnul a facut cerul si pamantul" - adica Dumnezeu e adevaratul creator, iar zeii popoarelor din antichitate erau demoni). Cat despre biblie, a se vedea manuscrisele de la marea moarta - au fost scrise acum aproximativ 2.000 de ani, iar textele coincid cu biblia pe care o avem astazi. Cat despre ce carti au fost incluse in textul canonic si ce carti nu, acolo discutia e mult mult mai complexa si e necesara o buna cunoastere teologica pentru a intelege de ce anumite carti sunt canonice si altele nu (atentie: faptul ca unele carti nu sunt canonice nu inseamna ca sunt respinse de biserica - spre exemplu, cartile sfintilor - ci ele pur si simplu nu fac parte din textul scripturii, atata tot). In scriptura nu s-a putut scrie absolut totul (spune si evanghelia: daca s-ar fi scris toate cate a facut Hristos, nu ar fi incaput in lume toate cartile care s-ar fi scris), ci scriptura e o colectie de carti prin care Dumnezeu vorbeste omului. Iar la intrebarea "de ce ortodoxia?", e simplu de raspuns: cine a mers la Ierusalim de invierea ortodoxa a simtit pe propria piele cum lumina sfanta nu arde (stiu, ateii desigur contesta minunea si zic ca e falsa, dar cine chiar a fost acolo si a pus mana in primele minute pe lumina sfanta nu mai contesta nimic, s-au convertit o multime de atei acolo) si stie ca Hristos este adevarul. Inca ceva: adevarul nu il gasim prin rationamente produse de propria minte sau prin discutii pe net, adevarul il gasim atunci cand il cautam (despre aceasta, spune Filip lui Natanail: "vino si vezi"). Cine cauta va afla, iar cui bate i se va deschide. Ultima persoana care a fost sincera cu ea insasi si i-a spus lui Dumnezeu "Doamne, nu cred in Tine, dar daca totusi existi, da-mi un semn asa incat sa pricep ca Tu existi" a gasit in foarte scurt timp raspunsul si a fost cat se poate de convingator. Toate cele bune!
Cred in Dumnezeu, dar nu cred intr-un Dumnezeu care ofera semne.
Nu sunt mai complicate, ci sunt mai subiective.
Stiu deja argumentele unora pentru existenta extraterestrilor. Nu e nimic complex, e chiar foarte simplu.
Muh statistics.
Daca univers mare inseamna ca planete multe inseamna ca șansă mare ca viata sa existe pe alte planete.
Efectiv toata credinta asta in extraterestrii se rezuma la o statistică fictivă care până nu e strict confirmata ramane doar o forma neasumata de religie. Iar orice forma neasumata de credinta in ceva are un caracter ipocrit.
Argumentele ca o divinitate exista sunt mult mai puternice decat argumentele pentru existenta vietii pe alte planete, dar e greu sa intelegi la nivelul tau
"Efectiv toata credinta asta in extraterestrii se rezuma la o statistică fictivă care până nu e strict confirmata ramane doar o forma neasumata de religie. Iar orice forma neasumata de credinta in ceva are un caracter ipocrit." - inlocuieste cuvintul "extraterestrii" cu "Dumnezeu" si o sa-ti dai seama de caracterul tau ipocrit.
N-ati dovedit niciunul concret existenta lui Dumnezeu dar totusi credeti in el pentru ca nivelul vostru nu poate intelege anumite aspecte ale vietii sau ale universului si le bagati repede in carca unui barbos cu superputeri din alta dimensiune desii nu-l puteti dovedi. Sunt si lucruri care n-au fost intelese de toti, dar care vor urma in viitor apropiat sau indepartat pe baza evolutiei.
"inlocuieste cuvintul "extraterestrii" cu "Dumnezeu" si o sa-ti dai seama de caracterul tau ipocrit"
Ori n-ai inteles ce am zis ori nu stii ce e aia ipocrit.
Hai sa analizam ce am zis pentru baietasii mai înceți din spate.
"Orice forma de credinta neasumata"
NEASUMATĂ = nu îmi asum că e o credintă sau religie ci pretind că e un fapt confirmat si vizibil.
Eu spre deosebire de tine imi asum faptul ca cred intr-un sistem religios deci n-am cum sa fiu ipocrit.
Dar sa crezi in religia extraterestrilor si sa nu iti asumi ca e o simpla credinta pana in momentul în care îi vezi si confirmi existenta lor inseamna strict ipocrizie.
In momentul in care o sa ai curajul sa spui ca e o credinta sau o religie o sa iesi de sub sfera ipocriziei si o sa intri in sfera "cred intr-o tampenie dar macar recunosc ca e o credinta"
"N-ati dovedit niciunul concret existenta lui Dumnezeu"
Gresit. Nu cred in Dumnezeu doar asa ca n-am ce face la sfarsit de saptamana. Am justificari valide pentru care cred, altfel spus argumente valide si e foarte ignorant si arogant din partea ta sa te prefaci ca nu exista niciun argument pentru existenta divinitatii. Si zic "te prefaci" fiindca nici macar nu esti curios daca exista sau nu. Pur si simplu presupui din start ca nu exista, lucru care denota ignoranta si lipsa totala de onestitate intelectuala.
"nu poate intelege anumite aspecte ale vietii sau ale universului"
Poti sa-mi dai cateva exemple de anumite aspecte ale vietii sau ale universului pe care tu ai impresia ca eu nu le inteleg?
Spre deosebire de tine eu sunt curios de contra-argumente impotriva pozitiei mele si nu mi-e frică de ele.
"desii nu-l puteti dovedi"
Ba pot dovedi existenta divinitatii. Lmao. Asta e pur si simplu o afirmatie care răcăie de ignoranță și aroganță + că e o minciună.
Lămurește-mă cu ceva. Dacă ateismul este o pozitie atat de logică si adevarata de ce trebuie sa recurgeti totdeauna la minciuni ca sa contra-argumentati teismul?
Nu v-ar fi suficient onesitatea?
Intai dovedeste-mi tu mie existenta lui Dumnezeu. Sunt curios de argumentele tale pentru existenta lui si dupa iti raspund cu mare placere la celelalte intrebari.
Sigur, dar problema este ca argumentul acesta (numit Argumentul Transcendental pentru existenta lui Dumnezeu sau ATD) este unul destul de complex si îl cam depaseste foarte mult pe ateul de rand care nu are niciun fel de educatie sau interes in filozofie.
În orice caz,
Toata lumea trebuie sa aiba o paradigma. Paradigma este setul de axiome filozofice pe care ti-l asumi când percepi și judeci realitatea.
Așadar dezbaterea intre teism și ateism este o dezbatere între două paradigme filozofice.
Acum indiferent de ce paradigma vorbim trebuie sa realizam ca în perceptia noastra asupra realitatii există ceva numit "categorii"
Aceste categorii sunt presupuse pentru existenta lucrurilor pe care pe vedem sau percepem.
Să dau un exemplu. Ca tot iti place asa de mult știința, putem spune ca ea este studiul lumii exterioare. Dar ca sa putem face stiinta trebuie sa presupunem (a priori) că lumea exterioară există. Iar daca ne ducem si mai departe (si trebuie sa ne ducem) trebuie sa presupunem că Sinele există.
Așadar dupa o serie de presupuneri (care de fapt sunt niste axiome) ajungem la concluzia ca exista anumite categorii transcendentale pe care TREBUIE sa le presupunem daca vrem sa gandim logic.
Exemple de aceste categorii transcendentale sunt legile logicii, Sinele, identitatea in timp, Timpul, Inducția ca metoda epistemologică și așa mai departe.
Până aici amandoi ar trebui sa fim de acord. Problema (pentru atei) apare de aici încolo.
Cum poate un ateu sa justifice existenta acestor categorii transcendentale? Cum poate sa justifice faptul că ele există și că stau la baza realitatii și cum pot sa justifice faptul ca se leaga între ele și dau o paradigma coerenta cand sunt asumate si legate intre ele?
Pe scurt, e imposibil. Maxim ce poate sa zica un ateu in situatia asta e ca pur si simplu exista, pur si simplu le asumam si cu asta basta.
Doar ca raspunsul asta nu e bun, deoarece pozitia ta paradigmatica nu este justificata, altfel spus este complet arbitrara și ad-hoc.
În schimb creștinii o sa poate sa justifice aceste transcendentale prin a zică că ele își au originea în mintea Logosului divin și astfel presupunand existenta divinitatii putem pune o fundatia epistemologica justificata asupra paradigmei noastre fară nicio problemă.
Probabil ateii o sa zica: "arata-mi dovada ca Dumnezeu exista! Asta nu e dovada!"
În primul rând ba da, este o dovadă cât se poate de validă, una care trateaza nivelul paradigmatic al cunoașterii.
În al doilea rând ce vrei tu este o dovadă obținută prin metoda inducției. Știinta în sine nu e nimic altceva decat inducție aplicată.
Problema cu inductia este faptul ca e extrem de limitata si nu poate ajunge la orice adevar posibil. De exemplu ai ajuns prin metoda inductiei la adevarul ca trebuie folosita metoda inductiei? Normal ca nu, deci argumentul asta e auto-contradictoriu.
Ba, sa i zici lui Heraclit să-mi dea unblock ca vreau sa întru în scandal.
Fix la ce ma asteptam. O teorie data in vant, nimic concludent.
Asta cu semnele se explica mai usor prin erotomanie (sindrom de Clerambault).
Astuia cu paradigmele: Lol, inca din Evul Mediul se stia de asta: https://ro.wiktionary.org/wiki/cearta_universaliilor
"Dacă vrea cineva să facă voia Lui, va ajunge să cunoască dacă învăţătura este de la Dumnezeu sau dacă Eu vorbesc de la Mine." (Ioan.7:17)
Importanta este prima parte a versetului de mai sus. Restul vor veni de la sine. De fapt, chiar și dorința de a căuta voia lui Dumnezeu nu este de la om, ci de la Dumnezeu.
De asemenea, cunoașterea Scripturilor și a lui Dumnezeu sunt strâns legate între ele. În sensul că prin Duhul Sfânt îți poți da seama dacă o scriere este inspirată de Dumnezeu sau nu. Dar a intra nepregătiți pe un teren necunoscut nu reprezintă doar un risc, ci un eșec încă de la început.
Mă îndoiesc că Enoh ar fi scris o carte, deoarece este posibil ca pe timpul lui să nu se fi descoperit încă scrierile.
Multe generații de la Adam, cunoștințele s-au transmis prin viu grai. Natura umană nu s-a degenerat imediat; oamenii aveau încă foarte mari capacități de reținere și memorare. Iar bătrânețile lor -de câteva sute de ani- nu erau afectate de Alzheimer sau alte boli ale civilizației. Pe atunci oamenii mureau când încă erau în putere. În alimentele lor nu a intrat nicio substanță care să le afecteze organismul; și deci nici mintea. Și nici nu aveau un stil de viață nesănătos. Cu cât mai mult că în lipsa scrierilor aveau un antrenament deosebit al memoriei.
Acuratetea povestii conteaza intr-o cultura scrisa, nu intr-una orala.
Nu te contrazic. Dar la Dumnezeu toate lucrurile sunt cu putinta.
Pana la Moise nu a existat nicio scriere despre Dumnezeu; cu toate ca inaintea lui Moise au fost Avraam, Isaac, Iacov. Si inaintea acestora au mai fost si altii (chiar Enoh -si chiar inaintea lui).
Astazi avem nevoie de scrieri. Dumnezeu stia ca omenirea va degenera. Educatia aceasta este tot de la El, pe care a descoperit-o prin altii, si dezvoltata de altii.