Noi crestinii sutem convinsi ca Dumnezeul crestinilor e acelasi cu Dumnezeul evreilor, ca evreii infara de cei mesianici nu au inteles exact profetiile referitoate la Mesia si ca profetiile mesianice care inca nu s-au implinit se vor implini in viitor inclusiv construirea celui de-al treilea templu, ca ce il reping pe Mantuitorul Hristos nu vor ajunge in imparatia lui si a Tatalui.
Ei doar fac troll nu le pasa de credință, religie, persoane fără viata care sunt plini de frustrări, ura, repet ei nu cred cu adv în dz și doar fac troll, vb din mai multe surse
Pavel éra evreu, cei 12 ucenici erau evrei, o parte din cei 3000 de oameni carr s-au botezat la cuvantarea lui Petru de la Rusalii erau evrei( Paval li se adreseaza: " Baebati israeliti..pe Iisus din Nazaret.voi L - ati rastignit si L -ati omorat prin mana celor faradelege"-Fapte 2 - 22, 23.
Am.participat la un discurs al pastorului evreu al Bisericii evreiesti mesianice din Oradea, care crede Noul Testament si a spus ca el personsl tine legstura cu 80 de biserici mesianice din Israel.Sl treilea mare roman a iesit pastorul evreu Rihard Wurbrand care a petrecut multi ani in inchisoare pentru credinta lui crestina la fel ca si evreul ce a devenit ulterior calugar ortodox Nicolae Steinhardt.
E si parerea lui Pavel ca evreii nu au inteles.
noi vestim pe Hristos cel rastignit care pentru iudei este un motiv de poticnire si pentru neamuri o nebunie, dar pentru cei chemati, fie iudei fie greci, este puterea si inteleociunea lui Dumnezeu" 1 Corinteni1: 23, 24
Caci mie nu mi-e rusine de Evanghelia lui Hristos, fiindca ea este puterea lui Dumnezeu pentru mantuirea fiecaruia care crede, intai a iudeului apoi a grecului"" Si daca Evanghelia noastra este acoperita, este acoperita pentru cei ce sunt pe calea pierzarii, a caror minte necredincioasa a orbit- o dumnezeul veacului acestuia, ca sa nu vada stralucind lumina Evangheliei slavei lui Hristos care este chipul lui Dumnezeu"-1 Corinteni 4:3, 4
1. In cel mai rau caz, ajungi in iadul evreesc, in care se sta maxim un an. Unii evrei nu cred in rai si iad, iar alti evrei cred ca foarte putini oameni extrem de degradati sunt distrusi, iar ceilalti merg toti in rai, dar stau in iad maxim un an. 2. Cam la concluziile tale am ajuns si eu. 3. Dumnezeu nu e necesar existentei lumii, asa cum o stim. Din cate stiu eu. Daca totusi exista, DACA, e cam cum ai spus tu.
Profetia din Isaia, privind numele Emanuel, se refera la copilul pe care il va avea femeia tanara, iar cand acesta va fi mare, Siria si Israel, Regatul de Nord, de care se temea regele idolatru Azia, nu vor mai exista. Si intr-adevar, au fost cucerite de Asiria, iar populatia in parte deportata. Cred ca e vorba de fiul lui Azia, regele Ezechia al regatului Iuda. Ezechia a fost un rege credincios; probabil o fi fost numit si Emanuel, Dumnezeu e cu noi, odata ce s-a intors de la idolatrie.
Poate nu ai facut un mitzva, doua, mai multe mitzvot. Nu ai facut shuva, nu te-ai intors de la pacate. Stai si tu maxim un an in iad si gata. Iar crestinii, tot asa. Ateii, la fel. Toata lumea merge in rai. Totusi, raiul e mai putin important decat lumea asta. Pentru ca ce facem aici are consecinte, pentru noi, pentru altii, poate pentru toata omenirea; asta e ''lumea schimbarii''. Cine e prea rau, e distrus; ceilalti, indiferent de religie, ajung in rai. Incredibil!
Stiu. E important. Degeaba ii spui unui habotnic ca nu exista Dumnezeu. El la parerile lui va ramane, pentru ca le iubeste. E important sa ii arati ca, chiar daca exista Dumnezeu, lucrurile stau cu totul altfel decat crede, oricum crede intr-o aberatie. Eu cred sincer ca, daca exista Dumnezeu, si poate fi cat de cat asimilat unei persoane, Dumnezeu e cum il descriu evreii. Altceva: Evreii nu ameninta oamenii cu chinuri oribile vesnice dupa moarte, imposibil de demonstrat pe lumea asta.
Iisaia 7- 14
Domnul insusi va da un semn: Iata, fecioara va ramane insarcinata, va naste un fiu si-i va pune numele Emanuel"
Matei 1: 22, 23
Toate aceste lucruri s-au intamplat ca sa se implineasca ce vestise Domnul prin proorocul care zice:
Iata, fecioara va ramane insarcinata, va naste un fiu si-i vor pune numelevEmanuel care tradus inseamna Dumnezeu este cu noi"
Isaia 9: 6
Caci un copil ni s-a nascut, un Fiu ni s-a dat si domnia va fi pe umarul Lui;
Il vor numiMinunat, Sfetnic, DUMNEZEU TARE, PARINTELE VESNICIILOR"
Isaia 53, 3
Dispretuit si parasit de oameni, om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de disoretuit ca iti intorceai fata de la El.Si noi ( evreii ) nu L - am bagat in seama.
Totusi El suferintele noastre le-a purtat si durerile noasrre le-a luat asupra Luu. #
Si noi (, evreii ) am crezut ca este pedepsit, lovit de Dumnezeu si smetit.
Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile nostre.
Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El si prin ranile Lui suntem vindecati.
Cand a fost asuorit si chinuit, n a deschis gura delic, ca un miel pe care il duci la macelarie.
El a fost luat prin aoasare si judecata. si lovit de marte pentru pacatele POPORULUI SAU
.
S-a dat pe sine insusi la moarte si a fost pus in numarul celor faradelege, pentru ca a purtat pacatele muktora si s-a rugat pentru cei vinovati.
Genesa 1 :15
Dusmanie voi pume intre tine ( sarpe) si femeie, intre tine si samanta EI
Aceasta iti va zdrobi capul"
Tu nici macar nu ai citit ce scrie acolo
În realitate, Isaia 53 urmează direct tema capitolului 52, descriind exilul și răscumpărarea poporului evreu. Profețiile sunt scrise în forma singulară, deoarece evreii ("Israelul") sunt considerați o singură unitate. De-a lungul scripturilor evreiești, Israel este numit în mod repetat, în singularul "slujitor al lui Dumnezeu" (vezi Isaia 43: 8). De fapt, Isaia afirmă nu mai puțin de 11 ori în capitolele anterioare 53 că slujitorul lui Dumnezeu este Israelul.
Când este citit corect, Isaia 53 se referă în mod clar [și ironic] la faptul că poporul evreu este "zdrobit, zdrobit și oaie adus la măcel" din mâinile națiunilor lumii. Aceste descrieri sunt folosite în tot scriptul evreiesc pentru a descrie grafic suferințele poporului evreu (vezi Psalmul 44).
Isaia 53 concluzionează că atunci când poporul evreu este răscumpărat, națiunile vor recunoaște și vor accepta responsabilitatea pentru suferința și moartea excesivă a evreilor.
A. Nașterea la naștere
Ideea creștină a nașterii virgine este derivată din versetul din Isaia 7:14 care descrie o "alma" ca naștere. Cuvântul "alma" a însemnat întotdeauna o femeie tânără, dar teologii creștini au venit secole mai târziu și au tradus-o drept "fecioară". Aceasta corespunde nașterii lui Isus cu ideea păgână din secolul I, în care muritorii sunt impregnați de zei.
וְאֵיבָה׀ אָשִׁית בֵּֽינְךָ וּבֵין הָֽאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָ֑הּ הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ ְאַתָּ תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵֽב עָקֵֽב עָקֵֽב עָקֵֽב
călcâiul de șarpeVoi pune vrăjmășie între tine și femeie și între sămânța ta și sămânța ei, ai ei te vor zdrobi pe cap și ai tăi îl vor zdrobi pe călcâi."
Comentariu
vrăjmășie : sensul de bază al acestui cuvânt ( אֵיבָה – eivah ) este „a fi ostil" sau „a trata ca pe un dușman". Sarna [1], printre alți cărturari ANE, propune că acest vers, care pune șarpele împotriva femeii, este o polemică antipăgână. Simbolismul șarpelui și al femeii ca dușmani este menit să sugereze că șarpele nu este nici un simbol de fertilitate (ca în miturile păgâne din Canaan) și nici un simbol al protecției (ca în mitologia Egiptului).
femeie : De ce doar femeia este remarcată? Răspunsul pare să stea în dorința autorului de a simboliza diferența (diferențele) dintre teologia ebraică și legendele culturilor păgâne din jur. Argumentând pentru acest punct, rețineți că Adam a fost un participant pe deplin la mâncarea din pomul cunoașterii, dar nu este inclus în blestem.
Traduceri preliminare
Convențiile mele de traducere pot fi găsite aici.
Mecanic
Vrăjmășie pe care o voi pune între tine și între femeie. Și-între progenitura-tău și-între progenitura-ea el-va-învineți-te-te-ai-învineți capul tu-l-vei-învineți-l călcâi
Literal
Voi pune vrăjmășie între tine și femeie. Și, între sămânța ta și sămânța ei, sămânța ei te va învineți pe cap și tu-l vei învineți pe călcâi.
De ce spun evreii că Isaia 9:6 nu se referă la Isus? Care este motivul din spatele acestui lucru? Să aflăm.
Răspuns: Teologii creștini susțin că numele „ Un sfătuitor minunat este Dumnezeul puternic, Tatăl veșnic, conducătorul păcii " se referă la Isus, despre care ei pretind că combină calități umane și divine. Ei cred în mod eronat că un astfel de nume poate fi aplicat numai lui Dumnezeu Însuși. Mai mult decât atât, creștinii traduc incorect verbele din versetul 5 la timpul viitor, în loc de trecut, după cum se arată în originalul ebraic. Astfel, creștinii redau versetul 5 astfel: „ Căci ni se va naște un copil, ni se va da un fiu; și guvernarea se va odihni pe umerii lui; și numele lui va fi numit Sfetnic minunat, Dumnezeu puternic, Tată veșnic., Prinț al Păcii."
Deși admit că „ sfetnic minunat " și „ conducător al păcii " pot fi aplicate unui om, teologii creștini susțin că expresiile „ Dumnezeu puternic " și „ Tatăl veșnic " nu pot fi încorporate ca parte a numelui omului. Astfel, ei susțin că Isaia învață că Mesia trebuie să fie nu numai un om, ci și Dumnezeu. Faptul că întregul raționament este incorect se poate vedea din numele Elihu, „ Dumnezeul meu este El ", care se referă la o ființă umană obișnuită ( Iov 32:1, 1 Samuel 1:1, 1 Cronici 12:21, 26:7, 27:18 ). O neînțelegere creștină similară a Scripturii poate fi văzută în afirmațiile lor care se învârt în jurul numelui Emanuel, „ Dumnezeu este cu noi.„Faptul simplu este că este destul de comun în Biblie ca ființelor umane să li se dea nume care au scopul de a declara sau reflecta un anumit atribut al lui Dumnezeu, de exemplu, Eliab, Eliada, Elzafan, Eliachim, Elisei, Eleazar, Tavel, Ghedalia.
Adevărul rămâne că Isus nu a împlinit la propriu sau la figurat niciuna dintre cuvintele lui Isaia. Un consilier minunat nu îi sfătuiește pe adepții săi că, dacă au credință, pot fi agenți ai distrugerii ( Matei 21:19-21; Marcu 11:14, 20-23 ). Un Dumnezeu puternic nu primește ordine de la nimeni ( Luca 2:51, Evrei 5:8 ), căci nimeni nu este mai mare decât el ( Matei 12:31-32; Ioan 5:30, 14:28 ). Mai mult, el nu cere și nu are nevoie să fie mântuit de nimeni ( Matei 26:39, Luca 22:42 ), pentru că nu poate muri în niciun fel ( Matei 27:50, Marcu 15:37, Luca 23:46, Ioan 19). :30 ). Cel care este numit Fiul lui Dumnezeu Tatăl ( Ioan 1:18, 3:16) nu poate fi numit el însuși Tată veșnic. Nu se poate juca simultan rolul fiului și al Tatălui; este o autocontradicție evidentă. Cel care susține conflictele în familie ( Matei 10:34-35, Luca 12:49-53 ) și uciderea dușmanilor ( Luca 19:27 ) nu poate fi numit un conducător al păcii.
Eu am zis ca, daca Dumnezeu exista, mergi in iadul evreesc IN CEL MAI RAU CAZ. Dar poti sa ai o parte foarte buna in ''lumea care va veni'' (cum spun ei). Pentru ca te abtii de la idolatrie. Asta e important in iudaism, nu o bere sau un tatuaj. Tu nu practici crestinismul, hinduismul, etc; toate astea sunt idolatrie, echivalente cu jertfele pe inaltimi si cultul lui Baal. Mai mult, L - ai gasit pe Dumnezeu, in sensul ca ti-ai facut o idee corecta despre El - doar daca exista, evident. Insa iti lipsete credinta, numai ca aceasta e o virtute crestina, nu mozaica. Crestinii au pus un premiu pe credinta, adica pe credulitate, dar pentru evrei conteaza faptele. Ce as rade, sa existe totus Dumnezeu, si sa ne trezim amandoi la sanul lui Avraam, si toti habotnici sa stea un an in iad!
Hristos nu sustine nici conflictele in familie nici uciderea dusmanilor, cand spune ca n=a venit sa aduca pacea ci sabia se refera la faptul ca cei care il urmeaza trebuie se fie constienti ca cei din familiile lor e posibil sa ii urasca pentru aceasta alegere sau ca vor fi in pericol chiar sa fie ucisi pentru ca L=au ales pe El. Faptul ca era impotrrva uciderii s/a vazut clat din faptul ca El nu a ucis pe nimeni, l]a oprit si pe Petru sa il apere si a spus ca daca te loveste cineva peste un obraz sa il intorci si pe celalalt deci sa nu te razbuni.
Mantuitorul Hristos a spus El despre sine citand din Iisaia ca El e cel ce implineste acele profetii>/Duhul Domnului este peste Mine, sa vindec pe cei cu inima zdrobita, sa vestesc robilor de razboi eliberarea si orbilor capatarea vederii, sa dau drumul celor oprimati/Isaia 61 /si sa vestesc anul de indurare al Domnului ....Astazi s/au implinit cuvintele acestea din Scriptura pe care le/ati auzit/Luca 4/18, 19,21
Faptul ca auditoriului a inteles ce sustinea si unora li s=a parut o insolenta din partea Lui sa sustina asa ceva despre sine, se vede din reactia lor
/Oare nu este acesta feciorul lui iosif? v 22
s0au sculat, au scos afara din cetate, L/au dus pana la spranceana muntelui ..ca sa/L aruce jos in prapastie/v 29
Eu si toti crestinii il credem pe cuvant.
Sunt 600+ de profeții referitoare la Domnul Isus, Unsul. O parte care se referă la prima venire a Sa, venirea în care a îndeplinit la momentul oportun planul de mântuire atât pentru cei adormiți în El cât și pentru cei ce vor urma după învierea Sa. Iar a doua parte ce se referă la El ca Împărat ce-i va salva pe evrei(și nu numai pentru asta: Daniel 9:27).
Ceea ce i-a bulversat pe evrei este felul lor de a fi(inima lor) mai îngâmfați și faptul că deși sunt profeții în care ni se spune destul de clar că Domnul Isus va avea de suferit, ei au ignorat lucrul acesta și au luat doar partea cum că ei sunt buricul pământului și că Dumnezeu vine să-i salveze de romani.
Unul dintre versete profetice este Daniel 9:25 în care spune exact zilele până la venirea Domnului Isus ceea ce s-a și întâmplat atât dovedit Biblic(Luca 19:42), cât și cultural(faptul că o săptămână de ani reprezintă 7 ani), cât și astronomic(calculând modern anii exacți, prin viteza de rotație a Pământului în jurul Soarelui, de la decret până la venirea Domnului Isus ca Rege spre Ierusalim Matei 21:7-9).
Un alt verset profetic ar fi Geneza 3:15 în care îți spune că un Om(sămânța femeii) va salva ceea ce tot omul a stricat.
DeProfundis99 întreabă: