| 7Dany a întrebat:

De ce credeti ca Dumnezeu a ales sa ofere mantuire prin credinta si nu prin altceva?

52 răspunsuri:
| danay72 a răspuns:

Pentru ca credinta este asteptarea lucrurilor nevazute si implica iubire sincera si motivatie corecta ca sa poti sa faci vointa lui Dumnezeu. Evrei11:1

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

În Evrei 11:6 se spune: "De altfel, fără credinţă este imposibil să-i plăcem, fiindcă cel ce se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că el există şi că devine răsplătitorul celor ce îl caută stăruitor."
Noi avem nevoie de credinţă în primul rând pentru că nu-l putem vedea pe Dumnezeu. De asemenea, avem nevoie de credinţă pentru a fi siguri că Dumnezeu ne va susţine acum şi ne va răsplăti în viitor.
Dar la baza acestei credinţe stau motive întemeiate nu doar un sentiment nefondat, deoarece dacă ar fi aşa nu ar mai fi vorba de credinţă ci de credulitate.

| HueyFreeman a răspuns:

Deoarece credinta este cel mai usor de facut lucru de pe lumea asta. Este foarte usor sa crezi atunci cand nu stii, dar imposibil de crezut cand obtii cunoasterea.

| ania a răspuns:

Nu prea avem ce altceva să-i oferim.De altfel și credința e tot un dar de la El(Prin har ați fost mântuiți, prin credința.Și aceasta nu vine de la voi ci este darul lui Dumnezeu, nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni-Efeseni 2-8, 8). Deci ce putem să-i oferim lui Dumnezeu e deschiderea nostră ca El să lucreze în noi credință.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Fără fapte rămânem şi fără ROADELE JERTFEI LUI HRISTOS: "Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi."- Iacov 2, 17

Rezultă că FAPTELE SUNT ABSOLUT NECESARE!

FĂRĂ FAPTE nimeni nu se poate mântui!



"Prin har ați fost mântuiți, prin credința. Și aceasta nu vine de la voi ci este darul lui Dumnezeu, nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni". Efeseni 2, 8 se referă în context doar la "ELEMENTUL CENTRAL" al mântuirii noastre, la "centrul de greutate" fără de care nu s-ar fi putut vorbi de mântuire.

De unde au dedus unii vreo exclusivitate a credinţei în privinţa mântuirii? Că ar fi credinţa singura condiţie? Nu este decât o idee greşită şi manipulatorie –CONTRAZISĂ DE FIECARE VERSET DIN IACOV cap.2!

| milan9 a răspuns:

Mie personal, CAP. 2 DIN IACOV, îmi face impresia că a fost scris de apostol în mod special pentru a mustra un necredincios şi pentru a-l convinge de CONDIŢIA ABSOLUT NECESARĂ A FAPTELOR BUNE în vederea MÂNTUIRII!



"VREI SĂ ÎNŢELEGI, OMULE NESOCOTIT, CĂ CREDINŢA FĂRĂ DE FAPTE MOARTĂ ESTE? (Iacov 2, 20)

"Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască?" - Iacov2, 14

"Fără fapte rămânem şi fără ROADELE JERTFEI LUI HRISTOS: "Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi."- Iacov 2, 17

"Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură." Iacov 2, 19

"Avraam, părintele nostru, au nu din fapte s-a îndreptat, când a pus pe Isaac, fiul său, pe jertfelnic?" – Iacov 2, 21

"Vezi că, credinţa lucra împreună cu faptele lui şi din fapte credinţa s-a desăvârşit?"- Iacov 2, 22

"Şi s-a împlinit Scriptura care zice: "Şi a crezut Avraam lui Dumnezeu şi i s-a socotit lui ca dreptate" şi "a fost numit prieten al lui Dumnezeu".– Iacov 2, 23
"Vedeţi dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credinţă." – Iacov 2, 24

"La fel şi Rahav, desfrânata, au nu din fapte s-a îndreptat când a primit pe cei trimişi şi i-a scos afară, pe altă cale?" – Iacov 2, 25

"Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel şi credinţa fără de fapte, moartă este." – Iacov 2, 26; etc…

| 7Dany explică (pentru milan9):

Spune-mi te rog faptele talharului de pe cruce care a fost mantuit.

| anonimg a răspuns:

"De ce credeti ca Dumnezeu a ales sa ofere mantuire prin credinta si nu prin altceva?"
Pentru ca Dumnezeu nu ne poate mantui fara acordul nostru. Si acest acord este credinta.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

În cazul tâlharului de pe cruce, regretul său sincer de la sfârşit, arată CĂUTAREA DE O VIAŢĂ ÎNTREAGĂ (ale cărui fapte prin care şi-a păstrat sinceritatea căutării neviciată de viclenia speculării - nu le cunoaştem, dar le presupunem)!

CĂINŢA sinceră, EFORTUL şi suferinţa crucii, SINCERITATEA pe care şi-a păstrat-o o viaţă întreagă (reflectată, se presupune, şi prin anumite fapte), reprezintă fapte- DACĂ NU ALE TRUPULUI, cel puţin atunci, ALE MINŢII, - singurele pe care le avea la dispoziţie!



Scriptura nu se interpretează abuziv şi forţat, "cu mâna pe trăgaci", ci în funcţie de context!
Important este ca omul să nu refuze o datorie care îi stă la îndemână: HARUL, CREDINŢA ŞI FAPTELE BUNE. Situaţiile excepţionale "confirmă regula", cum se spune. Ele sunt "văzute" de către Dumnezeu în mod contextual.

Dacă un african care nu a avut şansa să audă de creştinism, are şi el şansa mântuirii lui, asta nu înseamnă că în creştinism nu există datorii absolut necesare. Oamenii sunt de multe ori ABSURZI, Dumnezeu niciodată!

| 7Dany explică (pentru milan9):

Mi se pare sau ne invartim in cerc? Hai sa lamurim ceva ca sa nu tot povestim degeaba. Eu cred ca Mantuirea o primesti cand te intorci la Dumnezeu. Nu este un proces ci un eveniment. Apoi in viata pe care o traiesti dupa, mantuirea o pastrezi sau o pierzi. Aici cred ca intervin faptele bune sau pacatele. O viata traita in fapte buna ( bune dupa parerea noastra, ca sunt ca si o haina murdara inaintea Lui. Dumnezeu mai mult se uita la straduinta si motivatia noastra decat consecintele faptelor noastre) ajuta la pastrarea mantuirii. O viata traita in pacat duce la pierderea mantuirii. In ce anume am fost absurd?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

E vast subiectul. daca nu ar fi credinta, tu ce ai alege. o viata de desfrau? aia sigur nu te duce la dumnezeu.

| ManStrong a răspuns:

Asta o crezi tu.
Apostolul Petru dupa moartea lui Isus a spus asa; Pocaiti va si intoarceti va la Dumnezeu ca sa vi se stearga pacatele etc etc. Fara pocainta nu este iertare de pacate si deci implicit nici ceea ce ai vrea tu sa crezi prin mintuire.

| ManStrong a răspuns (pentru 7Dany):

Nu este asa.Ap Pavel spunea ca el alearga spre tinta dar nu este sigur pina la sfirsit.Nu alergi la maraton ca ai fost desemnat campion ci alergi ca sa devii campion. Faci fapte bune ca asa cere Dumnezeu, Pocaitiva si intoarceti va la Dumneezeu etc Fapte cap 3.

| 7Dany explică (pentru ManStrong):

Citeste intrebarea si acorda un raspuns intrebarii. Tu vorbesti despre altceva.

| 7Dany explică (pentru ManStrong):

Pavel vorbea acolo despre cununa vietii, adica despre rasplatire. Mantuirea este plata, nu rasplata. Daca tu faci fapte bune ca asa cere Dumnezeu, inseamna ca dumnezeul tau e doar stapan si nu iti este tata.

| ManStrong a răspuns (pentru 7Dany):

Ce insemneaza atunci; Pocaiti va si intoarceti va la Dumnezeu, ca sa vi se srtearga pacatele"?
Cum de nu se sterg pacatele inainte si apoi sa sa te pocaiesti?
Si cum de nu cunostea Petru ca pacatele se pot ierta si prin jertfa lui Isus.
Nu cumva acesta teorie nu era inca inventata?

| 7Dany explică (pentru ManStrong):

Tot nu ai raspuns la intrebare...
Daca nu crezi ca mantuirea ii prin credinta atunci fa fapte incat Dumnezeu ( Iehova ) sa ramana impresionat si sa te duca in rai ( sau sa te lase aici pe pamant, daca cumva asta iti doresti ).
Pocainta nu e tot una cu mantuirea. Pocainta ii o stare pe care o adopti tu. Mantuirea vine de la Dumnezeu.
Ai dreptate Petru nu stia ca pacatele se pot ierta si prin jertfa Domnului Isus, numai colegu lui stia, Ioan. Citeste 1 Ioan 2:1-2. Pacatele se iarta doar prin jertfa Domnului Isus. Daca era o alta metoda, nu mai venea Domnul Isus pe pamant ci statea in ceruri. Oare de ce faceau botezul si in Numele Domnului Isus Hristos? Da botezul ce inseamna? Ne departam de subiect tare... Intrebarea ramane aceeasi.

| ManStrong a răspuns (pentru 7Dany):

Da dar tu nu stii ca ev lui Ioan sa scris la peste 65 de ani la moarytea lui Isus si in acest timp sau inmventat multe in religia romei care va devenit crestinismul dupa 300 de ani.
Pewtru ar fi trbuit sa stie daca el era temelia bisericii, dar vezi ca un Pavel sau altii iau suflat primatul asupra bisericii si Petru a ramas doar cu numele prin N testament.

| 7Dany explică (pentru ManStrong):

Omule, intrebarea mea ramane aceeasi daca ai chef de alte discutii, poti sa incerci altundeva... Religia romei nu avea nimic in comun cu crestinismul la 65 de ani dupa moartea Domnului Isus. Atunci crestinii erau persecutati inca. Petru nu era temelia bisericii! Nici Pavel si nici altii nu erau temelia bisericii. Nu scrie nicaieri ca i-ar fi oferit Cineva lui Petru primatul asupra bisericii. Citeste Biblia pentru a vedea cine era temelia bisericii. Nu poti spune ca Petru avea convingeri diferite fata de Ioan deoarece in Fapte 4, amandoi ajung in fata Sinedriului si marturisesc ca mantuirea se primeste In plus tu nu stii care e diferenta intre mantuire si pocainta. Nu are rost sa tot lungim povestea si sa trecem de la un subiect la altu. Daca vrei sa dovesti ceva cauta argumente in Biblie si in istorie nu in mintea ta.

| ManStrong a răspuns (pentru 7Dany):

Persecutia cretinilor a avut perioade si locuri anumite.Ioan a trait mult timp la Efes si se pare ca nu a avut parte de persecutii.Ev. lui Ioan apare dupa anii 95, si nu are nici o legatura cu celelalte evanghelii care sint copiate dupa Ev lui Marcu.Dar de fapt pe tine nu te intereseaza argumente sau documente, tu doar crezi si atit.Crede tot ce vrei nujmai ce este scris sa nu crezi, nu te opreste nimeni.Dar Isus a spus, cine va desfiinta una din cele mai mici porunci etc etc Matei cap 5.

| reihiuke a răspuns:

Credinta e altceva fata de ceea ce se propavaduieste in biserici. Noi numim credinta ceea ce nu suntem in stare sa verificam. E un fel de lene sau de mincina (pentru ca sustii ca stii ca ceva e adevarat desi iti dai seama ca nu poti sti acel lucru); dar toata lumea o ridica in slavi, pentru ca e cea mai simpla metoda. Si fara efort.

| reihiuke a răspuns:

Mereu lumea are tendinta cu timpul, de a simplifica lucrurile, pentru a deveni mai usoare. Nici religiile nu scapa de asa ceva.