Ma refeream la persoana lui, nici macar nu a negat treaba cu primatele.
Nici eu nu am vazut dar sunt dovezi ca am evoluat ca si restul, dar evolutia nu anuleaza ipoteza unui creator nici nu o confirma, eu si daca nu as fi auzit de big bang, evolutie tot as fi ateu-agnostic, dar sa ajung aici am facut si semniare teologice nu m-am trezit ca sunt ateu asa peste noapte
Da, nu am spus ca nu este posibil, ateismul presupune crezul in inexistenta divinitatii.
Este lipsa credintei atat, acum ca uni afirma ca nu exista nici un creator, dumnezeu sunt atei gnostici
De fapt nu cred in Zeus, ca daca era lipsa credintei, nu aveam contact cu informatia.
Vezi asa nu cred nici eu in dumnezeu,dar nu spun ca stiu ca nu exista zeus,nu stiu daca exista sau nu, asta e valabil si la fantome, strigoi, vampiri, alba ca zapada
Nu stiu. Tu crezi ca ai un creier desi nu l-ai vazut niciodata cu ochii?
Legat de spitalele pline cu bolnavi, noi patimi in aceasta lume pe tur pacatele făcute de noi. Mai bine le is pășim aici, decât dincolo.
Prin boala, suferință de aici, noi plătim pacatele făcute, ca să nu mai plătim dincolo. (în lumea nevăzută)
Asta e părerea religiei ortodoxe cel puțin.
Cercetează părerea fiecărei religii despre suferință.
Sa nu tragem concluzii pana nu cercetam profund o problema, din toate punctele de vedere.
Un copil bolnav nu are nici un pacat si Dz nu-l ajuta. Cei care scriu cartile acestea cu povesti, o fac pentru ca au un castig de pe urma lor, nu e munca voluntara. Neavand legatura cu realitatea, autorii cartilor incearca sa potriveasca fantezia cu realitatea si asa se ajunge ca diferite idei se bat cap in cap, logica e stramba si totul ramane o fantezie. Promisiunea cu viata vesnica e cea mai mare fantezie ca e nedemonstrabila si cel mai probabil e falsa si atunci e usor sa promiti omului ceva dupa ce a murit. Asa si eu pot sa promit cuiva ca dupa moarte ii dau orice si cel caruia ii spun lucrul asta, daca e naiv sa ma creada, va face ce ii spun eu. Pe lucrul asta se bazeaza cei care scriu povestile. Dz daca avea legatura cu ei, nu ii lasa nestiutori, le dadea stiinta, ca de aceea e un Dz atotstiutor. Daca te uiti bine ce prostii scriu cei care se lauda ca au legatura cu un Dz, iti dai seama ca nu au nici o legatura cu Dz si tot ce scriu e din capul lor cel lipsit de informatii si de stiinta. Un Dz bun si iubitor nu ajuta omul prin minuni si scamatorii, il ajuta tot timpul, ca e Dz, e serios, nu e un scamator care vrea sa imresioneze. Din toate astea se deduce ca povestile sunt false si ca Dz nu exista. Cine vrea sa creada in povesti, e liber sa o faca, ca o face pe pielea lui.
Îmi cer iertare dacă am suparat cu ceva!
Dar eu merg pe principiul
A) exista Dumnezeu.
-cred în El--> viata vesnica alături de iubirea Lui
-nu cred în El--> viata vesnica in flacari și chinuri
B) nu exista Dumnezeu
-mor și gata.
Care varianta pare mai sigura?
Eu cred ca A).
Multumesc pentru raspuns.
E foarte corect ce ati scris.
Eu merg pe varianta B din cauza ca povestile legate de Dz:
-sunt scrise de oameni ( se stie ca omul nu e intotdeauna sincer si nu se poate crede orbeste in orice poveste),
-sunt povesti care nu sunt credibile,
-povesti care incalca logica,
-care se bazeaza pe "minuni" care se intampla rar si sugereaza o inselatorie, o ispita
si e totul bazat pe suprapunerea fortata a unor fantezii peste realitatea existenta.
Consider ca cine nu poate demonstra clar un anumit lucru si sustine cu tarie ca acel lucru e adevarat, nefiind lucru verificat sau verificabil si face lucrul asta pentru a obtine foloase de orice natura pentru el, il inseala pe cel care-l crede.
Eu vad ca nepotrivirile cu realitatea sunt in proportie covarsitoare si atunci nu am cum sa merg pe varianta A care mi se pare o amagire.
Dar ați încercat sa l puneți la încercare pe Dumnezeu?
Sa I cereti" Doamne, dacă exiști, da mi un semn".
Daca ar exista Dz, ar exista pentru toti, deci nu ar fi nevoie sa-mi dea mie un semn. Din ce se vede, Dz nu exista pentru ca nu ajuta omul in general. In carte e descris ca bun, atotputernic, atotstiutor si iubitor, ca sa fie atractiv, oamenii sa fie atrasi, ispititi, apoi in contradictie cu aceste calitati se pune apoi ca Dz e razbunator, ca desi e atotstiutor, atotputernic si iubitor, nu da stiinta la oameni, nu se arata, nu ajuta oamenii, e invizibil, in marea lui iubire, bunatate si putere se multumeste cu statutul de spectator si daca e sa ajute oamenii o face atat de rar incat e o minune, nu e ceva ce se intampla constant cum ii sade bine unui Dz atotputernic si iubitor. Apoi in carte se promit lucruri neverificabile si neverificate, vaiata dupa moarte si alte minuni, se introduc amenintarile cu iadul, se acrediteaza ideea ca un Dz atotputernic, iubitor si atotstiutor ar avea nevoie de la omul simplu aflat in nevoie ca sa il ajute cu ceva de rugaciuni, ritualuri primitive, stropiri cu apa, cantece, poezii si credinta oarba in cartile scrise de alti oameni care se dau alesii lui Dz. Toate astea sunt in contradictie cu notiunea de bunatate, de iubire si putere. Deci cei care au scris cartile le-au scris fara nici o logica, au facut un amestec de promisiuni si amenintari fanteziste, totul cu scopul evident de a atrage omul, de a-l insela si de a-l inrobi sufleteste pentru ca mai apoi sa obtina profit de pe urma omului credincios. Daca punem cap la cap toate fanteziile si logica stramba din carti si daca vedem realitatea din jurul nostru asa cum e ea, vedem ca Dz e doar o amagire inventata cu un scop clar, nu e ceea ce se pretinde ca este. Din cauza asta nu vad ce rost ar avea sa il mai caut pe Dz, cand imi este clar ce e Dz si pot spune ca l-am gasit si nu imi place ce am gasit: iluzie si amagire.
Daca punem cap la cap toate fanteziile si logica stramba din carti si daca vedem realitatea din jurul nostru asa cum e ea, vedem ca Dz e doar o amagire inventata cu un scop clar, nu e ceea ce se pretinde ca este. "
La ce te referi aici?
1."Daca ar exista Dz, ar exista pentru toti, deci nu ar fi nevoie sa-mi dea mie un semn."
Raspuns:
Dumnezeu exista pentru toți.
" Ca ei să caute pe Dumnezeu, doar L-ar pipăi şi L-ar găsi, deşi nu e departe de fiecare dintre noi.
28. Căci în El trăim şi ne mişcăm şi suntem, precum au zis şi unii dintre poeţii voştri: căci ai Lui neam şi suntem.
29. Fiind deci neamul lui Dumnezeu, nu trebuie să socotim că dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite de meşteşugul şi de iscusinţa omului.
30. Dar Dumnezeu, trecând cu vederea veacurile neştiinţei, vesteşte acum oamenilor ca toţi de pretutindeni să se pocăiască, "(Faptele Apostolilor 17, 27-29)
2.Dz nu exista pentru ca nu ajuta omul in general.
Nr ajuta în toate pentru ca". Rămâneţi în Mine şi Eu în voi. Precum mlădiţa nu poate să aducă roadă de la sine, dacă nu rămâne în viţă, tot aşa nici voi, dacă nu rămâneţi în Mine.
5. Eu sunt viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cel ce rămâne întru Mine şi Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteţi face nimic. "(Ioan 15, 4-5)
3."daca e sa ajute oamenii o face atat de rar incat e o minune, nu e ceva ce se intampla constant cum ii sade bine unui Dz atotputernic si iubitor. "
Dimpotriva eu cred ca Atat de multe minuni face Dumnezeu cu noi încât ne am și obișnuit cu ele și nu mai consideram ca sunt minuni.
De exemplu, respiram, avem 2 mâini și 2 picoare, suntem sănătoși, ne îngăduie timp d e pocăință, ne da șansă Spovedaniei și a Impartasaniei...Sf Maslu, Sf Liturghie unde permanent face minuni, numai noi sa avem ochiul curat sa le putem vedea.
4."vaiata dupa moarte si alte minuni, se introduc amenintarile cu iadul, se acrediteaza ideea ca un Dz atotputernic, iubitor si atotstiutor ar avea nevoie de la omul simplu aflat in nevoie ca sa il ajute cu ceva de rugaciuni, ritualuri primitive, stropiri cu apa, cantece, poezii si credinta oarba in cartile scrise de alti oameni care se dau alesii lui Dz."
O vedenie a Sf PAvel când a fost răpit în Rai este aici:
" Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu ştiu; fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer.
3. Şi-l ştiu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie S
4. Că a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască."(2 Corinteni 12, 2-4)
Poti citi viata Sf Cosma de la Apa Sangarului.
Dumnezeu n are nevoie de rugăciunile noastre, de nimic din ce - I dam noi n are nevoie. Noi avem nevoie de ele pentru ca fara ele nu ne mantuim(cea mai mare grija a noastră de altfel), nu ajungem sa trăim în inima lui Dumnezeu și El în inima noastră.
Sfintii nu sunt oameni care pretind a fi aleșii lui Dumnezeu.
Iată ce explica Sf Ap Pavel
"Ci propovăduim înţelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră,
8. Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei;
9. Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El".
10. Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar şi adâncurile lui Dumnezeu.
11. Căci cine dintre oameni ştie ale omului, decât duhul omului, care este în el? Aşa şi cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu.
12. Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaştem cele dăruite nouă de Dumnezeu;
13. Pe care le şi grăim, dar nu în cuvinte învăţate din înţelepciunea omenească, ci în cuvinte învăţate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovniceşti oamenilor duhovniceşti.
14. Omul firesc nu primeşte cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi nu poate să le înţeleagă, fiindcă ele se judecă duhovniceşte.
15. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni;
16. Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L înveţe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristos."(I Corinteni 2, 6-16)
Şi eu, fraţilor, n-am putut să vă vorbesc ca unor oameni duhovniceşti, ci ca unora trupeşti, ca unor prunci în Hristos.
2. Cu lapte v-am hrănit, nu cu bucate, căci încă nu puteaţi mânca şi încă nici acum nu puteţi,
3. Fiindcă sunteţi tot trupeşti. Câtă vreme este între voi pizmă şi ceartă şi dezbinări, nu sunteţi, oare, trupeşti şi nu după firea omenească umblaţi?(I Corinteni 3, 1-3)
"Din cauza asta nu vad ce rost ar avea sa il mai caut pe Dz, cand imi este clar ce e Dz si pot spune ca l-am gasit si nu imi place ce am gasit: iluzie si amagire."
Te sfătuiesc sa nu tragi o concluzie acum. Cu timpul vei vedea și semnele existente lui Dumnezeu.
Insa, e puțin important sa îți dau citate din Biblie, de vreme ce nu te vor convinge pe deplin. Atunci, citește asta te rog:
" L-am căutat pe Dumnezeu în oamenii din satul meu, apoi în cărţi, în idei şi simboluri. Dar acest lucru nu mi-a dat nici pacea, nici iubirea.
Într-o zi am descoperit în scrierile Sfinţilor Părinţi ai Bisericii că e cu putinţă să-L întâlneşti pe Dumnezeu în mod real prin rugăciune.
Atunci, cu răbdare, m-am pus pe lucru. Astfel, am înţeles treptat că Dumnezeu este aproape, că mă iubeşte şi că, umplându-mă de iubirea Lui, inima mea se deschide celorlalţi.
Am înţeles că iubirea e comuniunea cu Dumnezeu şi cu celălalt. Şi că, fără această comuniune, lumea nu e decât tristeţe, ruină, distrugere, masacre. Să vrea, numai, lumea să trăiască în această iubire şi atunci ar cunoaşte viaţa veşnică."(Pr. PROF. Dumitru Staniloaie)
Dz e o amagire fara valoare care nu face nimic pentru ca nu exista. Apoi se mai promit in carti de toate si nimic dupa moarte. E o aberatie a gandirii, o fantezie fara rost. E o credinta intr-o lume a fanteziei care te face sa pierzi si ceea ce ai: viata, cu promisiunea falsa ce vei primi alta. Cand esti bolnav si nu te poate ajuta nimeni cu nimic, daca esti credincios in fantezie, iti pierzi si ultimele secunde citind povesti. Dupa ce ai murit, s-a terminat si cu povestile. Raman valabile pentru cei traiesc, care nu au decat sa-si suceasca mintea si sa se amageasca in continuare cu fantezii inchipuite.
Îmi cer iertare dacă am suparat! Dumnezeu sa ne ierte și sa ne lumineze pe toți! Amin!