Pentru ca le arde si sufletul, sau ce-o fi in ei.Tu stii sa diseci un corp de sfant? Daca ai facut-o, ai dat de suflet?
Pentru ca in Biblie este scris:''Din tarana esti facut si in tarana te vei intoarce.''
Dacă este să facem apel în ultimă instanţă la Sfânta Scriptură, aceasta prevede înhumarea în toate locurile în care vorbeşte despre acest eveniment din viaţa omului. Şi atunci întrebarea care mai este? De ce are Biserica "îndrăzneala" de a face recurs şi de a respecta cuvântul Scripturii ei? Dacă cineva din Biserică ar fi făcut rabat, i-ar fi dat voie conştiinţa de a încălca un comportament creştin? În astfel de situaţii excepţia deschide calea "regulii"!
Este un act, sau un precedent dacă vrei, pentru o procedură care vine în contradicţie cu pricipiile creştine.
Biserica Ortodoxă Română respinge practica necreştină a incinerării, deorece aceasta este contrară credinţei ortodoxe bimilenare.
Deoarece trupul este unealta spiritului, in care acesta a stat n ani, astfel incat el trebuie sa ajunga de unde a venit(adica din pamant).
Ei afla ca sint crestini care sau incinerat.asta daca nu stiai.crestini ca si tine.si am o matusa chiar care este ortodoxa, merge la biserica si asa mai departe si a lasat scris sau cum a lasat ca sa fie arsa cind o murea.asa ca nu mai generalizati ca cineva interzice unui om indiferent ca e crestin sau nu sa faca asta.sa zic eu sint crestin si sint ortodox da? cine imi interzice mie sa ma incinerez? vorbti si voi asa sa nu adormiti.biserica ortodoxa nu poate obliga insa ar vrea sa faca asta. daca ar fi dupa BOR ar obliga pe toti si cu forta si ar folosi orice mijloace sa puina in practica orice numai sa fie ca ei.nu s-ar da in laturi de la nimic.doar ca nu are puterea asta si doar macane ca rata aia.insa zilele ii sint numarate stai linitit.
Fiindca nu dau atentia cuvenita Cuvantului lui Dumnezeu, Biblia.
Potrivit Bibliei
Cum trebuie privită incinerarea?
Unii sunt de părere că incinerarea — arderea unui cadavru pentru a-l preface în cenuşă — vădeşte lipsă de respect faţă de corpul şi amintirea unei persoane decedate. Ei argumentează că practica are origini păgâne şi trebuie deci evitată de cei ce susţin că i se închină lui Dumnezeu. Alţii însă cred că incinerarea este o modalitate demnă de a înlătura rămăşiţele pământeşti ale cuiva. Care este punctul vostru de vedere în acest sens?
ÎN TIMPURILE biblice, oamenii aveau obiceiul să îngroape trupurile moarte. De pildă, Avraam a îngropat-o pe Sara, soţia sa, într-o peşteră. Trupul lui Isus a fost pus într-un mormânt săpat în stâncă (Geneza 23:9; Matei 27:60). Potrivit Bibliei, este îngroparea singura modalitate de a înlătura corpul neînsufleţit al unei persoane? Arată Biblia că slujitorii din vechime ai lui Dumnezeu nu acceptau incinerarea?
Semn al dezaprobării divine?
La o citire superficială, mai multe pasaje biblice par să indice că cei ce mureau dezaprobaţi de Dumnezeu erau incineraţi. De pildă, potrivit Legii mozaice, dacă fiica unui preot al lui Dumnezeu devenea prostituată, ea trebuia omorâtă şi „arsă în foc" (Leviticul 20:10; 21:9). În mod asemănător, când, din cauza neascultării lui Acan şi a familiei sale, Israelul a fost înfrânt la Ai, poporul i-a omorât pe aceştia cu pietre şi apoi ‘i-a ars în foc’ (Iosua 7:25). Unii erudiţi susţin că acest tratament le era aplicat celor ce mureau dezaprobaţi de Dumnezeu şi că, prin incinerare, răufăcătorii erau privaţi de o înmormântare decentă.
În plus, când a vrut să înlăture idolatria din Iuda, regele Iosia a deschis mormintele preoţilor care aduseseră jertfe lui Baal şi le-a ars oasele pe altarele lor (2 Cronici 34:4, 5). Reiese oare din aceste exemple că Dumnezeu îi dezaprobă pe cei ale căror rămăşiţe au fost incinerate? Nu, după cum vom înţelege din altă relatare biblică.
După ce l-au înfrânt pe regele Saul al Israelului, filistenii au luat trupul lui mort şi trupurile celor trei fii ai lui şi le-au atârnat pe zidul Bet-Şanului, dovedind astfel o mare lipsă de respect. Însă când locuitorii oraşului israelit Iabeş-Galaad au aflat acest lucru, au luat cele patru trupuri, le-au ars, iar apoi au îngropat oasele (1 Samuel 31:2, 8–13). La prima vedere, această relatare pare să confirme că numai răufăcătorii erau incineraţi. La urma urmei, Saul a fost un om rău; el a luptat împotriva lui David, unsul lui Dumnezeu, şi a murit dezaprobat de Dumnezeu.
Dar să remarcăm cine a mai murit împreună cu Saul. Unul dintre fiii lui, al cărui corp neînsufleţit a fost tratat la fel, era chiar Ionatan, care n-a fost un om rău. Dimpotrivă, Ionatan a fost cel mai apropiat prieten al lui David şi aliatul său. Despre Ionatan, israeliţii au spus: „Cu Dumnezeu a lucrat el" (1 Samuel 14:45). Când a aflat ce au făcut locuitorii Iabeş-Galaadului, David i-a lăudat şi le-a mulţumit: „Binecuvântaţi să fiţi de Dumnezeu, fiindcă v-aţi purtat cu bunătate iubitoare faţă de domnul vostru, faţă de Saul". După cât se pare, pe David nu l-a tulburat vestea că trupul lui Saul şi trupul lui Ionatan fuseseră arse (2 Samuel 2:4–6).
Nu e o piedică în calea învierii
Biblia arată clar că Dumnezeu Tatăl îi va învia pe mulţi care au murit (Eclesiastul 9:5, 10; Ioan 5:28, 29). Referindu-se în mod profetic la timpul când morţii vor fi readuşi la viaţă, cartea biblică Revelaţia, sau Apocalipsa, spune: „Marea i-a dat înapoi pe morţii din ea, moartea şi Hadesul i-au dat înapoi pe morţii din ele" (Revelaţia 20:13). Pentru Dumnezeul Atotputernic n-are importanţă dacă trupul unei persoane a fost îngropat, a fost ars, a dispărut în apele mării, a fost mâncat de animale sălbatice sau s-a dezintegrat în timpul unei explozii atomice.
Biblia nu spune concret ce trebuie să se facă cu trupul celor decedaţi. Dumnezeu nu condamnă incinerarea. Un lucru este clar totuşi, funeraliile trebuie să fie demne.
Însă, când o persoană ia o decizie cu privire la funeralii, ea trebuie să ţină cont de modul în care priveşte comunitatea obiceiurile de înmormântare. Cei ce respectă principiile biblice nu vor să facă ceva ce i-ar ofensa în mod inutil pe alţii. De asemenea, nu ar fi potrivit să adopte un obicei care ar putea denota credinţă în învăţături religioase false, precum credinţa în nemurirea sufletului. Cu toate acestea, decizia pe care ar lua-o cineva referitor la ce se va face după moarte cu propriul trup sau cu cel al altcuiva este personală sau trebuie luată în familie.
Pentru ca trupul este opera LUI D-ZEU si nu trebuie sa arda in flacari ( ceva gen flacarile iadului). trebuie sa se intoarca inapoi de unde provine..adica din pamant, tarana sau cum vrei sa zici u
Ca sa justifice inmormantarea pretul in euro, cu 3 zerouri. O "portie de barbeque" costa cu 2 zerouri. De unde sa mai ia preafericitu' Mertzane?
Din pamant am fost creati in pamant ne ducem. Asta este sa zic afirmatia prin care este interzisa incinerarea.
Pentru ca ne-am nascut din pamant si in pamant murim, atunci cand esti incinerat nu ti se mai face pomana
Pentru ca ''tripul este Templul lui Dumnezeu''. Stii, un mare Sfant spunea: '' de ce sa nu incineram trupurile animalelor si tuturor necuvantatoarelor, dar il incineram pe cel al omului mort. Nu oare omul este mai presus decat orice animal de pe acest Pamant?''. Daca-ti incinerezi trupul, inseamna ca iti vei lepada total chipul lui DUmnezeu si-i ca-I arunci ''cadoul'' in fata.
'' Momul trebuie sa se transforme din nou in tarana'', cum spun si Scripturile.
Eu unul ma bucur ca incinerarea este interzisa.
Nu este total interzis.sunt unele cazuri in care daca doresti poti fi incinerat si tot ortodox ramai!
Se considera a fi echivalent cu sinuciderea.Cum sinucigasul isi ia ce are mai de pret pamantesc acesta fiid corpul asa si decedatul care vrea sa se incinereze isi ia ce are mai de pret.Si sa ne aducem aminte ca la judecata de apoi cand vor invia toate trupurile adica sufletul se va reintoarce in trup... sufletul incineratului in cine se va intoarce? in cenusa?
"pamant esti si in pamant vei merge..."
"iar trupul sa se dea firii..."
Sfantul Ioan Damaschin - "Sufletul este o substanţă vie, simplă, necorporală prin natura sa, invizibilă ochilor trupeşti, nemuritoare, raţională, spirituală, fără formă. Se serveşte de un corp organic şi-i dă acestuia puterea de viaţă, de creştere, simţire, naştere. Nu are un spirit deosebit de el, ci spiritul său este partea cea mai curată a lui. Sufletul este liber, voliţional, activ, schimbător prin voinţă" (Apud Pr. Conf. Dr. George Remete - "Dogmatica Ortodoxă", Ed. Reîntregirea, Alba Iulia, 2ooo, pag. 187).
deci sufletul nu moare...
Și dacă omul moare într-un incendiu? Să zicem că a fost om bun, credincios și totuși nu poate fi înmormântat pentru că a ars undeva. Nu e și asta o situație? De ce nu vede nimeni că e vorba de bani, că așa e mereu la biserică? Adică biserica are cimitire, dar crematorii n-are, deci banii nu mai ajung la ei, simplu. Voi creștinii fanatici sunteți chiar amuzanți, credeți orice vi se zici fără să gândiți.
Constantin1963 întreabă:
VreauFete întreabă: