Isus era evreu. Pe vremea aceea bărbații purtau o freză cu păr scurt. Isus din icoane și manuale cu păr lung, este un Isus medieval.
Nimeni nu știe cum arata Isus. Pozele si icoanele sunt făcute după imaginația celui care le pictează.
Dumnezeu este Duh, nu ai cum il vedea. Dar nici pe Isus nu il vezi. Vezi o poza care este a nimănui. Biblia ii spune " idol ".
Duh pe naiba. Avraam la stejarul Mamvri a taiat cel mai gras vitel ca sa manance Domnul.
Si tot atunci Sara a ramas gravida.Coincidenta de la duhul?
"Să nu-ţi faci vreun idol reprezentând vreun lucru de sus din cer, de jos de pe pământ sau din apele de sub pământ."
In Biblie scrie atat de clar sa nu iti inchipui ce este sus in cer si jos pe Pamant, dar oamenii nu inteleg. Ortodocsii incalca o porunca a lui Dumnezeu. De ce oare interpreteaza Biblia asa cum vor ei? De ce sa ma inchin la maica domnului? Oare nu il inlocuiesc pe Dumnezeu cu ea, o pacatoasa si o muritoare?
Nu_ se incalca nici o porunca!
Este un lucru esenţial faptul că Sf. Cruci sau icoanelor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "închinare" (nu divinizare)! Icoanele sunt doar obiecte de cult.
Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu...
Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată lingvistic de polisemia termenului. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori, ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Toate cultele (lăsând la o parte învăţăturile greşite) au în mod ascuns (disimulat) cultul icoanelor (a imaginilor folosite ca "simbol").
Fiecare cult creştin exploatează excesiv functia de REPREZENTARE pe care o are IMAGINEA!
Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar la neoprotestanti în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli? Ei bine, nu. Acelasi lucru erste si in cazul icoanelor.
Nu stim cum arata Domnul Iisus in realitate.
Domnul Iisus Hristos, este Dumnezeu din Dumnezeu.
Nu are inceput si nu are sfarsit, nu a fost creat, existenta Lui nu a inceput odata cu venirea pe pamant, El este creatorul, Ioan botezatorul spune ''Vine cel ce este mai tanar ca mine dar este mai de dinainte sa fi existat eu''
Iisus este Dumnezeu, si te iubeste nespus de mult, pentru tine si pentru mine a venit sa isi dea viata pe cruce ca plata pentru pacatele noastre, pentru ca noi sa fim iertati, si sa mostenim imparatia Lui Dumnezeu.
Mai toate statuile din perioada antica ii prezinta pe barbati cu parul lung. Ce surse are @sadrian46 pentru a sustine un lucru contrar in cazul poporului evreu? Poporele in perioada aceea nu erau atinse de moda "punk" asa cum o patim noi astazi...
Pentru a înțelege pe Iisus ca Dumnezeu pe pământ rugându-se Tătălui Său din Cer, trebuie să realizăm că Tatăl etern şi Fiul etern au avut o relație eternă înainte ca Iisus să se fi întrupat ca om. Citeste te rog draga prietene, Ioan 5:19-27, în special versetul 23 unde Iisus spune că Tatăl l-a trimis pe Fiul (vezi de asemenea Ioan 15:10). Iisus nu a devenit Fiul lui Dumnezeu atunci când S-a născut în Betleem. El a fost dintotdeauna Fiul lui Dumnezeu, din eternitate, El a rămas şi va fi întotdeauna Fiul lui Dumnezeu.
Isaia 9:6 ne spune că un Fiu ni s-a dat şi un Copil ni s-a născut. Iisus a fost dintotdeauna parte a Trinității, alături de Duhul Sfânt. Trinitatea a existat dintotdeauna, Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul şi Dumnezeu Duhul Sfânt, nu trei dumnezei, ci un Dumnezeu existând în trei persoane. Iisus învăța pe oameni că El şi Tatăl Său sunt una (Ioan 10:30), acest lucru însemnând că El şi Tatăl Său au aceeaşi esență. Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt sunt trei personae co-egale existând ca Dumnezeu. Aceste trei persoane au avut şi au o relație vesnică.
Când Iisus, Fiul etern al lui Dumnezeu, a luat asupra Lui natura umană dar fără păcat, El de asemenea a luat chipul uni servitor, renunțând la Gloria Sa cerească (Filipeni 2:5-11). Ca Dumnezeu-om, a învățat supunerea (Evrei 5:8) față de Tatăl Său atunci când a fost ispitit de satan, acuzat pe nedrept de către oameni, respins de poporul Său şi în final crucificat. Rugăciunea Lui către Tatăl Său ceresc era de a-I cere putere (Ioan 11:41-42) şi înțelepciune (Marcu 1:35, 6:46). Rugăciunea Lui arăta dependența pe care o avea, în forma Sa umană, de Tatăl Său, pentru a putea să ducă la îndeplinire planul de răscumpărare al Tatălui Său, aşa cum reiese din rugăciunea lui Iisus din Ioan 17. Rugăciunea Lui a arătat că El S-a supus total voinței Tatălui Său, aceea de a merge la cruce şi de a plăti pedeapsa (moartea) pentru încălcarea, de către noi, a Legii lui Dumnezeu (Matei 26:31-46). Bine înțeles, El a înviat din mormânt, câştigând iertarea şi viața veşnică pentru aceia care se pocăiesc de păcat şi care cred în El ca Mântuitor.
Iisus Hristos nu era mai puțin Dumnezeu atunci când se ruga pe pământ Tatălui Său ceresc. El a vrut să arate că şi în neprihănire este nevoie de o viaţă de rugăciune cu scopul de a face voia Tatălui Său. Rugăciunea lui Iisus către Tatăl a fost o demonstrație a relației Sale în cadrul Trinității şi un exemplu pentru noi, de a ne încrede în Dumnezeu prin rugăciune, pentru puterea şi înțelepciunea de care avem nevoie. Odată ce Hristos, ca Dumnezeu-om, a avut nevoie de o viață de rugăciune intensă, şi noi, ca urmaşi ai lui Hristos, ar trebui să avem.
Domnul Iisus este Dumnezeu atotputernic, este aidoma chipului Lui Dumnezeu.
Am explicat in mesajul de mai sus, nu ai fost atent, reciteste-l te rog.
Cu tot respectul Milan, am o întrebaree ce, dacă spui ca sfinților portretizati li se acorda doar cinstire(deci o forma de "respect", întrucât acești oameni au parcurs o cale evlavioasa și s-au afirmat în credință, am înțeles), ortodocșii par sa ii divinizeze, adică sa le atribuie puteri destinate, în mod normal, doar lui Dumnezeu? De ce se roagă oamenii la sfinți, parca mai mult decât la Dumnezeu? În momentul în care vor sa fie scapati de anumite boli, spre exemplu, apelează la Sfântul cutare."Sfantule Gheorghe, apară-ma de boala", "Sfantule Arsenie Boca, etc etc)
Una este sa te ÎNCHINI la icoane, adică sa cinstesti persoana respectiva(doarece știu ca nu se poate vorbi despre idolatrie; nu te închini la materialul în sine, cum făceau evreii cu vițelul de aur, crezând ca acel obiect este un Zeu), ALTA e sa te rogi la mai mulți sfinți, mai mult decât la Dumnezeu(aparent).
Nu e asta o practică întrucatva similara cu un soi de politeism?
Cred ca e mai fotogenic. Celalalt personaj o fi mai batran si nu da bine in poza.
Niciodata n-am auzit "Sfantule Gheorghe, apară-ma de boala" In general doar daca sunt moaste ale unui sfant intr-o biserica sau daca credinciosii se aflaintr-un pelerinaj pe a locurile unde sfintii isi afla osemintele, in rest... totul se indreapta doar spre Dumnezeu. Iar in ziua sfantului, acesta doar daca e amintit o data sau de doua ori pe tot parcursul liturghiei. Asta nu inseamna nici 1 la mie concentrare a atentiei spre un sfant sau altul in formatul de 2000 de ani al Liturghiei ortodoxe...
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: