Sarbatorile in general au o origine culturala sau religioasa. E pur si simplu nefiresc sa sarbatoresti ceva din alta cultura fara motiv.
Https://www.misiune.ro/stiri-crestine/de-ce-nu-sarbatoresc-halloweenul.html
Cred ca o sa te lamuresti dupa ce citesti asta
Eu sunt ateu dar mi se pare de prost gust sa împrumuți sărbători de la alte popoare de dragul globalismului.
Nu stiu daca religios, dar din punct de vedere cultural sarbatorile astea n-au niciun sens in spațiul cultural românesc și sunt străine culturii românești. Atât Halloween (All Hallow's Eve) cât și Sfântul Valentin au fost la origine sărbători creștine, dar golite de conținut de americanism. Când românii preiau "sărbătorile" astea le preiau complet lipsite de tradiția lor istorică. E ca și cum te-ai duce la Pet Shop și ai cumpăra un cadavru in putrefactie in loc sa cumperi un animal viu.
Trebuie sa fii penibil sa acuzi pe "religiosi" ca sunt impotriva unor sarbatori de origine religioasa papistasa: sarbatoarea tuturor sfintilor si a sf. Valentin! Acuza-i pe unii dintre ateii tai ca sunt impotriva lor! Chinezii, nord-coreenii, vietnamezii, cubanezii, rusii comunisti si bolsevici.
Romanii crestin-ortodocsi au alt crez decat papistasii, ei au crezul drept, e normal sa refuze niste sarbatori papistase cazute in paganism si consumerism.
Deși pentru unii Halloweenul este o distracție inofensivă, practicile asociate cu această sărbătoare sunt în total dezacord cu învățăturile Bibliei. Halloweenul are la bază credințe false referitoare la morți și la spirite invizibile, sau demoni.
Creștinii trebuie să se împotrivească spiritelor rele, nu să pretindă că petrec în cinstea lor.
In teorie pentru ca nu respecta niste directii impuse de ortodoxie. Adica asta ar fi cumva o explicatie rationala.
Majoritatea sunt impotriva pentru ca vin din afara.
Au auzit multi religiosi care blameaza Halloween doar pentru ca e de la americani si nu au nimi cu povestile noastre cu strigoi si alte asemenea, desi nici unu nici alta nu ar fi in directia ortodoxiei
Mai degrabă tu ești dacă crezi ca ateii sunt de vina! Și încă ceva eu nu sunt ateu
Ai primit foarte multe raspunsuri bune, insa un lucru foarte important este impactul pe care astfel de "evenimente" il au asupra copiiilor, care sunt cei mai atrasi de ele.
Asocierea intre fantome, sange, strigoi, spaima cu fericirea pe care ei au impresia ca o simt, atunci cand creierul lor este pompat cu dopamina in urma unor astfel de activitati poate avea efect si in viata de adult.
Copiii au nevoie de cea mai buna educatie si trebuiesc invatati ca fericirea vine numai din apropierea de Dumnezeu, restul sunt lucruri care in orice cantitate ar veni sau orice impresie am avea despre ele, sunt trecatoare.
Crestinii le considera pagane pentru ca asa sunt.
Halloween are originea prin nordul Europei si e o sarbatoare straina crestinului de rand.
Ce legătură are lumina cu întunericul? Halloween este o sărbătoare a diavolului. A tuturor oamenilor care nu iubesc pe Dumnezeu.
Ziua îndrăgostiților n-aș spune că este rea. Ar trebui să fie o comemorare a legământului celor căsătoriți sau a celor logodiți. Dar ziua îndrăgostiților încurajează preacurvia -adică relațiile sexuale mai înainte de căsătorie. Dumnezeu nu poate încuraja ceea ce El caută să îndepărteze. Păcatul, oricât de nevinovat ar fi el în ochii noștri, ne întinează caracterul și ne împiedică să intrăm pe porțile Împărăției Cerurilor.
Da, sunt creștin adventist de ziua a șaptea.
În adventism nu există conceptul de practicant sau nepracticant; cu toți sunt practicanți.
Eu cred în Dumnezeu dar nu sunt practicant și nu cred in anumite convingeri
Crestinismul a imprumutat concepte pagane, cum ar fi Logos si liber arbitru. Logosul e mentionat in Biblie (Noul Testament), in timp ce liberul arbitru este complet nebiblic.
Biblia ne îndeamnă: „Alege viața... ascultând de glasul lui [Dumnezeu]", adică alegând să respectăm poruncile sale (Deuteronomul 30:19, 20). Acest îndemn ar fi lipsit de sens, ba chiar plin de cruzime, dacă nu am avea liber-arbitru. Dumnezeu nu ne obligă să facem ce ne spune el, ci ne adresează cu căldură cuvintele: „O, de-ai lua aminte la poruncile mele! Atunci pacea ta ar fi ca un râu!" (Isaia 48:18).
Reușitele sau eșecurile noastre nu sunt determinate de soartă. Dacă dorim să atingem un obiectiv, trebuie să depunem eforturi. Biblia spune: „Tot ce găsește mâna ta să facă fă cu toată puterea ta" (Eclesiastul 9:10). De asemenea, arată: „Planurile celui harnic îi aduc cu siguranță folos" (Proverbele 21:5). Să observăm că El le-a permis oamenilor din toate naţiunile „să-şi urmeze căile". Într-o lucrare de referinţă folosită de traducătorii Bibliei se spune că expresia „să-şi urmeze căile" ar putea fi redată prin „să acţioneze după bunul plac" sau „să facă aşa cum credeau ei de cuviinţă" (A Handbook on the Acts of the Apostles). Dumnezeu nu obligă pe nimeni să i se închine. El ne-a înzestrat cu liber-arbitru, capacitatea de a ne alege singuri drumul în viaţă. Lucrul acesta este menționat în scrierile antice ale Bibliei(Deuteronomul) așadar afirmația că "creștinismul" ar fi împrumutat lucrul acesta de la păgâni este greu de crezut, și probabil la fel de greu de argumentat. Moise a scris cartea Deuteronomul în jurul anului 1473î.e.n. în Câmpiile Moabului.
Inca o data: ideea de liber arbitru nu exista in Biblie, ea nu spune nici ca ar fi adevarata, nici ca ar fi falsa. Este o idee sparlita de teologii crestini de la stoici. Istoricii crestinismului sunt de acord cu privire la asta.
Vezi de exemplu:
McGrath, Alister E. (2011). Christian Theology: An Introduction. Wiley. p. 351. ISBN 978-1-4443-9770-3. Accesat în 27 iunie 2024. https://books.google.com/books?id=bus5TyjTfxYC&pg=PA351#v=onepage&q&f=false
Si inca ceva: o idee nu e necesar sa fie "falsa" pentru a fi nebiblica. De exemplu "exista pisici" nu e o idee falsa, dar nu e mentionata in Biblie. Biblia nu mentioneaza nicio pisica.
Consensul savanților care studiază concepțiile de liber arbitru din lumea antică este că în mod explicit Biblia nu spune nimic despre liber arbitru.
Surse:
^ Frede, Michael (2011). „7. An Early Christian View on a Free Will: Origen". În Long, A.A. A Free Will: Origins of the Notion in Ancient Thought (PDF). Berkeley: University of California Press. p. unpaginated. ISBN 978-0-520-26848-7. Arhivat din original (PDF) la 28 ianuarie 2022. Accesat în 3 decembrie 2022.
^ Linjamaa, Paul (7 iunie 2019). The Ethics of The Tripartite Tractate (NHC I, 5): A Study of Determinism and Early Christian Philosophy of Ethics. BRILL. p. unpaginated. doi:10. 1163/9789004407763_005. ISBN 978-90-04-40775-6. "The notion of free will is not discussed explicitly in the New and Old Testament. Nor are the technical terms used associated with the discourse on free will."
^ Karamanolis, George (2021). The Philosophy of Early Christianity. Ancient Philosophies. 4. Taylor & Francis. p. unpaginated. ISBN 978-0-429-62823-8. Accesat în 28 iunie 2024. "Scripture not only lacks a discussion of all the important issues in this area but also lacks the relevant terminology, which early Christians employ in their writings."
Stiai ca El (Elyon) e tatal lui Iehova? Asa afirma Biblia inainte de a fi corupta.
Sunt superstitiosi si le e frica de activitatea demonica care cica ar fi cauzata de asemenea sarbatori. De-aia.
anonim_4396 întreabă: