Orice om are nevoie ŞI de rugăciunile altora, mai ales cei căzuţi în păcat sau cei aflaţi in necaz!
Scriptura ne îndeamnă să ne rugăm UNII PENTRU ALŢII!
"Rugaţi-vă unii pentru alţii" (Iacov 5:16).
Asa este, scriptura ne indeamna sa ne rugam unii pentru altii. Si orice om are nevoi de rugaciunile altora. Insa sunt si la neoprotestanti cazuti in pacate grele? Sau doar la ortodocsi si catolici?
Tu la ce cult esti?
Asa ca de la neoprotestant la neoprotestant; ce protestati, impotriva cui?
Dar tu nu mă aveai la ignore?
Oricum e bine că mi-ai dat şansa să îţi mulţumesc pentru mesajul de atunci :) Foarte frumos şi plin de cuvinte "duhovniceşti";))
http://i.imgur.com/8kE84XY.png
Asa si, eu mai si iert
Sigur ca suntem datori sa ne rugam pentru ei, sa ne pese si sa incercam sa ii smulgem ca din foc.
Pai Ema, daca tu care ai o viata obisnuita, crezi ca ai de Dumnezeu harul de a smulge ca din foc un napastuit, de ce nu crezi ca Maica Domnului, care l-a tinut pe Iisus in brate, sau mucenicul Gheorghe, care a stat pentru marturisirea lui in groapa cu var nestins, nu au acest har de se ruga pentru napastuiti si a-i smulge ca din foc?
INCHINAREA LA SFINTI ESTE OPRITA DE INSASI SFINTII, CARE AU FOST INSPIRATI DE DUMNEZEU. Sutasul Corneliu, cand a vazut pe AP.Petru,,s-a aruncat la picioarele lui si i s-a inchinat. Dar Petru l-a ridicat si a zis: Scoala-te si eu sunt om!,, Paganii din Listra voiau sa aduca lui Barnaba si lui Pavel jertfe ca unor zei, din pricina vindecarii miraculoase a ologului. Apostolii Barnaba si Pavel cand au auzit lucrul acesta, si-au rupt hainele au sarit in mijlocul norodului si au strigat: Oamenilor, de ce faceti lucrul acesta? Si noi suntem de aceeasi fire cu voi...,, Este un singur Dumnezeu si un singur mijlocitor Isus Hristos. SA NE SLABEASCA DECI ASA ZISII ORTODOCSI SI APARATORI AI ORTODOXIEI CU BATAILE LOR IN PIEPT DE DRAGUL SFINTILOR, CAND PRIN MODUL LOR DE VIATA NUMAI SFINTENIE NU URMARESC, NUMAI LA iSUS NU PRIVESC!
Daca nu ma inchin la sfinti nu inseamna ca nu ii cinstesc nu ii venerez, nu inseamna ca imi bat joc de ei. Fereasca Dumnezeu. Dimpotriva, abia acum ii inteleg pe sfinti, ii admir, ii iubesc. Si inteleg cum au fost prigoniti, le inteleg puterea credintei care nu ii lasa sa faca compromisuri, le admir aceasta credinta admirabila si-au dat viata dar de Hristos nu s-au lasat. Si ma simt atat de bine avand acelasi Mantuitor, mergand pe urmele lor.
Alo, unde te-ai dus? In postarea mea era vorba despre harul de a te ruga pentru un napastuit, sau cum ai spus tu de a-l smulge ca din foc, nu despre inchinaciune.
Se pare ca voi puteti face asta, insa Maica Domnului si mucenicii nu. Iata cum va inaltati pe voi insiva mai sus decat sfintii. Pe tine te pot ruga pentru o rugaciune, dar pe Maica Domnului nu. Tu poti mijloci catre Dumnezeu pentru un pacatos, dar mucenicul Gheorghe nu.
Chestia asta cu rugatul pentru altii este autosugestionare ca faci ceva util in loc sa faci ceva util in realitate.
Esti neoprotestant? De ce nu inveti sa respecti o solicitare?
Te poti ruga pentru cei vii, ca Dumnezeu sa lucre spre indreptarea lor, dar pentru cei morti rugaciunea nu mai are folos, ca ei nu se mai pot indrepta. In asta consta diferenta dintre cultele vechi si protestanti/neoprotestanti, ca la ortodocsi sunt rugaciuni pentru morti, iar la catolici exista si purgatoriul, locul de indreptare a pacatosilor.
In Biblie insa zice ca "macar cat traiesti, stii ca vei muri, dar in locuinta mortilor nu este nicio simtire".
Daca un om nu mai are nicio simtire, cum poate cauta sa se indrepte si spele de pacate? Este ca si cum ai cauta sa-l faci pe unul lesinat sa danseze. Daca nu invie precum Lazar, nu este cu putinta.
Te poti ruga ca sa se caiasca, dar cel mai mult l-ar ajuta sa isi ceara singur iertare lui Dumnezeu si sa actioneze in armonie cu rugaciunea.
Ce inseamna "neoprotestanti"?
Ca eu am participat la niste proteste, da' mai demult si nu stiu daca ma inscriu...
Sunt sectantii care-si dau diferite denumiri, daca ii intrebi impotriva a ce protesteaza si de ce ratacirea lor poarta acea denumire n-or sa stie
Chiar asa, de unde o veni denumirea de mormon?
Era o mica gluma raspunsul meu... incercam sa detensionez un pic atmosfera de aici. Clar, categoria asta nu e pentru mine
Protestează împotriva idolatriei şi împotriva obiceiurilor care nu au legătură cu Scriptura!
Porunca a II-a nu se citeşte în mod habotnic şi ANACRONIC, si nici ipocrit, ci doar în contextul evreilor DE ACUM 4000 de ani!
Poate cineva să-şi imagineze ce se afla deasupra Chivotului Legii şi DEASUPRA CELOR ZECE PORUNCI? Se aflau STATUILE (sau "CHIPURILE CIOPLITE") ale HERUVIMILOR, şi asta char la porunca lui Dumnezeu!
Asta ce înseamnă? Că trebuie să dăm jos ochelarii de cal, că trebuie să renunţăm odată la ipocrizie şi să vedem că porunca a II-a a fost dată doar într-un anumit context!
Un context care a ţinut de O ANUMITĂ RELIGIE (poruncă dată doar evreilor!), contexte care au ţinut de UN ANUMIT timp istoric (dată acum 3800 de ani!), contexte care au ţinut de ELIMINAREA CONCURENŢEI (a falselor zeităţi păgâne care Îl concurau pe Dumnezeu), nicidecum de eliminarea obiectelor de cult, din moment ce evreii aveau SUTE de obiecte de cult…
Eu stiu, dar ei... nu stiu
Nu-i asa si evreii erau idolatri?
Cred că mai mari ochelari de cal, decât aveţi voi, nu are nimeni!
Cum e posibil să te legi de nişte fapte din Vechiul Testament, care au fost puse cu un scop..adică oamenii din vechime,nu puteau crede în Dumnezeu fără să îl vadă,să îl simtă, iar acel Chivot era un LEGĂMÂNT pe care Dumnezeu l-a încheiat cu poporul Israel,NU PENTRU CA TU SĂ VII MAI TÂRZIU ŞI SĂ-ŢI FACI CHIPURI CIOPLITE, CĂ DE AIA E PLINĂ BIBLIA DE VERSETE ÎN CARE DUMNEZEU NE ATENŢIONEAZĂ,NE ÎNDEAMNĂ,BA CHIAR INSISTĂ SĂ NE FERIM DE CHIPURI CIOLPLITE PRELUCRATE DE MÂNA OMULUI!
Legământul cel nou este Isus Hristos care s-a jertfit pentru noi, a luat asupra lui toate păcatele,deci prin urmare nu mai este nevoie de nici o jertfă,nu mai este nevoie să vedem ca să credem!
Ca să nu mai spun că aveţi nişte "sfinţi" de toată jena precum Ştefan Cel Mare şi MULŢI alţii ca el!
Milan,dragă, prin toate versetele biblice pe care mi le dai, demonstrezi că voi interpretaţi Biblia după cum vă place vouă!
Ce vă aduce vouă cinste e bun,dar ce vă condamnă e rău,nu e pentru voi,e pentru oamenii de atunci!
Află că Dumnezeul de atunci este ACELAŞI şi azi,EL NU S-A SCHIMBAT!
Şi mai află că ACELAŞI Dumnezeu,este un Dumnezeu gelos care ne vrea cu gelozie DOAR pentru Sine!
şi DOAR PE EL să îl venerăm,cinstim,preamărim, închinăm, rugăm etc.
NICIUN OM nu e vrednic de laudă, de cinstire, venerare s.a.m.d pentru că NU omul face minuni prin puterea lui, ci Dumnezeu lucrează prin el. Aşa că închinarea noastră trebuie adusă DIRECT LUI DUMNEZEU, NU prin INTERMEDIUL ALTOR OAMENI!
"Direct lui Dumnezeu" -nici o problema un crestin al Bisericii poate face asta oricand. Zece mii de calugari in manastiri cinstesc sfintii fie in zilele de cinstire calendaristica, sau in alte ocazii prin cuvinte care pastreaza vie legatura cu ei ("colaborarea"), DAR, in restul timpului de veghe, aproape non-stop ei folosesc CATRE DUMNEZEU rugaciunea libera (cuvinte proprii) sau rugaciunea fixa.
Printre acestea una foarte cunoscuta este "rugaciunea inimii":
"Domane Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine cel ce am gresit (...pe mine pacatosul)".
Mai direct catre Dumnezeu... nu se poate!
Referitor la o situatie ramasa nelamurita, in cazul soldatului roman Corneliu, situaţia era cu totul alta decât cea a creştinilor de astăzi. Cei din Imperiul Roman erau obişnuiţi să divinizeze oameni. Zeii aveau înfăţişări exclusive umane. Împăratul era de asemenea divinizat.
Romanul Corneliu având această predispoziţie, este de înţeles de ce Pavel îl opreşte să i se închine – pentru a nu fi confundat cu Dumnezeul în numele căruia venea să predice. Problema lui Corneliu nu era aceea că acorda o cinstire sau un respect (aşa cum facem noi cu sfinţii), ci mai mult decât atât, Corneliu vedea în Pavel o prestanţă divină. Lucru care nu putea fi acceptat de Pavel.
Facand legatura dintre intrebare si sfinti (persoane avand in continuare existenta reala), un alt lucru esenţial de ştiut este faptul că sfinţilor li se acordă CINSTIRE şi NU ÎNCHINARE (nu ca lui Dumnezeu).
Deşi cinstirea sfinţilor este numită uneori "închinare", asta nu este decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că ne înclinăm în sute de moduri diferite, spre arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nici un creştin al Bisericii nu face confuzie între Dumnezeu şi creaţia sa (sfinţii săi), între închinarea (adorarea) acordată divinităţii şi cinstirea (minimul respect) acordat sfinţilor.
Există o uriaşă diferenţă între reprezentarea unei "persoane" şi reprezentarea unui "idol".
O "reprezentare" (imagine precum cele din reviste, cărţi, Biblii) orientează gândul spre Dumnezeul, pe când "idolul", zeitatea păgână, ÎNLOCUIEŞTE PE DUMNEZEU!
Astfel, zeităţi antice precum Baal, Afrodita, Apollon, Iştar, sau contemporane: Ganesh, Kali, Buddha, sunt idoli doar pentru că reprezintă o CONCURENŢĂ la adresa DIVINITĂŢII REALE, şi a CREDINŢEI ADEVĂRATE.
Doar Zeităţile păgâne sunt "idoli" şi asta doar pentru faptul că Îl ÎNLOCUIESC TOTAL PE DUMNEZEU, nu din alte motive!
Pe de altă parte, obiectele care sugerau măreţia lui Dumnezeu, obiectele care făceau trimitere la El, nu au fost niciodată văzute ca idoli: de exemplu Chivotul Legământului, realizarea HERUVIMIILOR DIN AUR porunciţi de Dumnezeu, simbolul crucii, reprezentări murale de persoane sau scene biblice…
Idoli pot deveni şi banii şi orice persoană,de altfel pe care o vezi ca pe Dumnezeu!
Tocmai ce spuneam mai sus, Dumnezeu NU spune niciunde să aducem cinstire unor oameni care au umblat cu El!
Dar din moment ce pleci de la o premisă greşită,că idoli sunt DOAR aceia care îi ia locul lui Dumnezeu, automat ajungi la o concluzie greşită!
Un studiu mai aprofund al Bibliei, şi DOAR al Bibliei, ar ajuta pe mulţi oameni să vadă realitatea şi că lucrurile nu stau chiar aşa!
Ei ne sunt daţi ca şi exemplu, nu ca să-i luăm noi să facem rugăciuni către ei, să îi cinstim, să îi venerăm....NICIDECUM!
Cândva o să înţelegeţi şi lucrul acesta! Să sperăm că nu va fi prea târziu
Citind Scriptura, ne convingem că ea învaţă că şi rugăciunile sfinţilor sunt primite de Dumnezeu:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...
- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
Respectul acordat sfintilor ramane o chestie de bun simt si de educatie, asta pe langa influenta modelului pozitiv al vietii lor sfinte si ajutorul lor ca rugatori inaintea lui Dumnezeu.
Orice gand bun ajuta, deci si rugaciunile.
P.S.
Neoprotestantii sunt mai cu mot?
Pentru catolici si ortodocsi, din ce stiu eu, raspunsul e 100% afirmativ. Nu avea rost sa pun intrebarea. Insa pentru unele confesiuni neoprotestante (baptisti, martori...) nu cunosc optica.
Realmente nu, aparent da, pentru ca asa functioneaza judecata lor. daca asa isi gaseste omul confort...ce poti sa-i faci.
Totusi mi se pare lipsa de respect fata de natura noastra ca oameni si de intelectul cu care am fost inzestrati. adica tu omori, furi, violezi...dai cu pumnu in cap stiu eu, tu te duci sa te rogi si sa se roage altii pentru tine, in loc sa faci ceva ce conteaza cu adevarat. sa ajuti un nevoias, salvezi viata unui caine, donezi alimente si haine la un orfelinat, inveti un om pierdut sa reinvete...dai o floare la o fata pe strada sa se simta si ea iubita s.a.m.d
crezi ca asta vrea dumnezeu de la noi, sa pacatuim si sa cerem iertare, pai unde e balansul in treaba asta. trebuie sa meritam sa fim iertati, nu doar vorbe.
1.Tu ai impresia că dacă un om se roagă nu face şi faptele bune enumerate de tine? Stai liniştit că le facem şi pe acelea!
2. Dumnezeu NU vrea să păcătuim, însă dacă totuşi o facem, trebuie să ştim că avem la Tatăl un Mijlocitor - Isus Hristos, care ne-a răscumpărat cu Sângele Său şi prin Jertfa Lui avem iertare de păcate, DAR asta NU înseamnă că trebuie să păcătuim mereu şi că păcatul trebuie să devină o obişnuinţă!
Greşeala recunoscută este doar pe jumătate iertată, dacă nu te pocăieşti de greşeala ta şi nu aduci rod bun în viata ta, Dumnezeu va decide ce se va întâmpla cu tine în continuare, însă DATORIA noastră de creştini, este să ne rugăm pentru toţi oamenii, nu să-i judecăm, pentru că este un singur judecător pentru toţi - Dumnezeu!
La punctul 1 daca vorbesti despre tine si vecinii tai, atunci te cred dar nu vorbi in numele tuturor credinciosilor care isi gasesc confort doar prin rugaciune fara a mai inclina balanta de care vorbeam.
uita-te bine in ce lume traiesti, majoritatea se roaga la dumnezeu doar cand au nevoie si avem cu totii aceeasi intrebare "cu ce am gresit doamne?"
punctul 2 nu cred ca imi e adresat mie ca eu nu am cerut explicatiile alea. insa tin sa te corectez un pic, inainte sa ne facem datoria de crestini, trebuie sa ne facem datoria de oameni.
Daca in intrebarea mea scrie clar pentru neoprotestanti, ce rost are sa te ambalezi pe aici. Optica ateista o stiu.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă: