Sunt destul de sigur ca nu e pacat sa te speli niciodată. Dar nu inteleg de ce vad aproape saptamanal pe cineva daca e pacat sa te speli duminica. Cine v-a bagat asta în cap?
Nu. N-am auzit în viața mea de chestia asta. Poate este o superstiție locală, de prin zona ta. De unde ești?
Zona moldovei(Galati)
Nu e păcat sa te speli în ziua în care dai de pomana, e păcat sa dai de pomana.
))))
E prima dată în viața mea când am auzit că milostenia e păcat.
Nu milostenia, ci pomana. Adică sa dai ceva de sufletul mortului, sa i se ierte păcatele. Pai e logic ca dupa ce un om moare, gata, nu se mai poate schimba nimic și va merge în rai sau în iad după modul în care a trăit el pe pământ. Sa nu mai zic ca jertfa Domnului Isus ne iarta pe noi de păcate, nu niște fapte făcute după moarte.
"Pai e logic ca dupa ce un om moare, gata, nu se mai poate schimba nimic și va merge în rai sau în iad "
E "logic " doar din unghiul ingust de vedere al unui indoctrinat crestin.
In primul rand pomana e milostenie. In al doilea rand daca pacatuiesti dupa botez cum mai esti iertat?
Pe google am găsit ca pomana e ceva dat pentru iertarea păcatelor mortului. Și cum crezi ca ești iertat? Prin jertfa Domnului, nu prin botez.
Asta e părerea ta. Ai murit tu ca să vezi ca nu exista viață după moarte? Dacă nu, nu poți contesta acest lucru.
Tu ai murit ca sa vezi ca exista?
Din moment ce Dumnezeu ne zice ca exista și Biblia... O sa prefer sa Îl cred pe El decât sa cred ce spune în ateu, zic și eu.
In plus, exista și pe net și am auzit personal mai mulți oameni (pe unii ii și cunosc) care au avut descoperiri de la Dumnezeu și le-a arătat cum arată raiul, chiar și iadul. Și unii au și murit și Dumnezeu i-a dus în rai sau în iad și le-a arătat cum e acolo. Cum ar putea sa nu existe raiul și iadul dacă exista oameni care au fost acolo?
Raiul e explicat in cartea asta nu mai crede toate prostiile care este o comunicare dintre cei vii și cei morți carte scrisa de Dumnezeu. Cercetări in Lumea de Dincolo.-George Vasii Si Maica Veronica
In biblie nu scrie ca exista viata de apoi, scrie clar, Cei vii, în adevăr, măcar știu că vor muri, dar cei morți nu știu nimic și nu mai au nicio răsplată, fiindcă până și pomenirea li se uită
Serios? Nu scrie? Ce zici de atunci când Domnul Isus i-a zis talharului de pe cruce: "Adevărat îți spun că astăzi vei fi cu Mine în rai."? (Luca 23:43). Dar de faptul ca se vorbeste de nenumărate ori despre Împărătia lui Dumnezeu? Câteva exemple: "Isus i-a răspuns: „Adevărat, adevărat îți spun că, dacă nu se naște cineva din apă și din Duh, nu poate să intre în Împărăția lui Dumnezeu." (Ioan 3:5)
"Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru vă dă cu plăcere Împărătia." (Luca 12:32)
Sau, in alt loc, Domnul Isus ne spune de locul pe care ni l pregătește in rai: "În casa Tatălui Meu sunt multe locaşuri. Dacă n-ar fi aşa, v-aş fi spus. Eu* Mă duc să vă pregătesc un loc." (Ioan 14:2). Sunt multe multe alte versete care vorbesc de rai și iad, dar nu le voi scrie pe toate aici. După răspunsul tău se vede ca nu cunoști aproape deloc Biblia. Iar versetul pe care l ai pus tu din Eclesiastul 9:5 se referă foarte clar la faptul ca omul moare și nu ia cu el nimic din ce aduna aici pe pământ, ca li se uita pomenirea. Adică nu mai știu nimic ca oameni, ptc nu vor mai hoinari pe pământ sa vadă ce se întâmplă, ei o sa stea cu Dumnezeu sau opusul... Asta se înțelege clar din context, versetul se refera strict la moarte trupeasca, știind ca sufletul nu va muri. Eclesiastul e scris de Solomon, și el, în proverbe a afirmat ca exista viata după moarte: "Pe cărarea neprihănirii este viața și pe drumul însemnat de ea nu este moarte." (Proverbe 12:28). Și tot Solomon, tot în Eclesiastul a spus așa "[...] A pus în inima lor chiar și gândul veșniciei, măcar că omul nu poate cuprinde, de la început până la sfârșit, lucrarea pe care a făcut-o Dumnezeu. "(Eclesiastul 3:11)
Ce valoare are jertfa Domnului pentru cel nebotezat?
Trebuie ca un om sa fie botezat ptc asa ne cere Dumnezeu. Dar nu botezul ne mânuiește, dat fiind versetul ăsta: "Icoana aceasta închipuitoare vă mântuiește acum pe voi, și anume botezul, care nu este o curățire de întinăciunile trupești, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos" (1 Petru 3:21). Ce crezi? Ca nu sunt oameni botezați care ajung sau au ajuns în iad? Botezul e egal cu 0 atâta timp cât nu e biblic și cât timp persoana botezata nu trăiește asa cum ne cere Biblia.
Ai sărit/ocolit întrebarea mea. Ce valoare are jertfa lui Iisus pentru cel nebotezat? Botezul este moartea si invierea noastra cu Hristos, fara botez nu traim moartea si invierea lui Hristos deci jertfa Lui n-are nicio valoare pentru cei nebotezati.
Pai e logic ca degeaba a murit Domnul dacă nu ai botezul, atât timp cât scrie clar în Biblie ca cine nu se naște din apa și din duh nu va intra în Împărătia lui Dumnezeu. Dar, exista și cazuri speciale, când oamenii sunt mântuiți dinainte sa facă botezul, cum a fost și în cazul talharului de pe cruce. Deci, în cazul lor, jertfa Domnului are valoare chiar dacă nu au apucat sa facă botezul.
Da, știu, și noi avem în Ortodoxie ideea de "botez prin voință" a catehumenilor care vor să facă parte din Biserică, dar încă n-au apucat să se boteze. Dar nu vorbeam despre cazuri speciale ci despre cazuri normale.
Pai da, în cazurile normale, fără botez degeaba a murit Hristos pentru acel om
Ai zis, și citez: "esti iertat prin jertfa Domnului, nu prin botez". Întrebarea mea era, fără botez cum e posibil ca jertfa Domnului să te ierte? Tu ca creștin trăiești moartea și învierea lui Hristos prin botez (Romani 6:4).
Pai da, prin jertfa Domnului ești iertat, nu prin botez. E corect ce am zis. Ti am dat și un verset în care zicea ca botezul nu e o curățire de întinăciunile trupești. Deci, nu botezul curată, iartă. Jertfa Domnului ne curateste de păcate. E corect ce am zis. Dar, fără botez, nu poți sa fii mântuit deoarece e o porunca a lui Dumnezeu. Deci, logic, fără botez nu poți fi mântuit. Dar nu botezul în sine iartă, ci Dumnezeu.
Jertfa Domnului în sine n-are nicio valoare dacă omul nu participa la ea și omul nu poate participa la ea dacă nu se botează. Da, logic că Dumnezeu iartă păcatele; dar prin intermediul botezului. Botezul nu e doar o poruncă, ci e efectiv modul prin care participăm la jertfa Domnului. Și spune-mi te rog cine crede că botezul curata "intinaciunile trupesti"? Crezi ca eu cred asta? Crezi ca altcineva o crede?
Nu doar persoanele care se botează au parte de harul jertfei Domnului. În ceea ce ma privește pe mine, eu înca nu am făcut botezul la maturitate dar totuși Dumnezeu m-a iertat de nenumărate ori prin jertfa Sa. Asta ptc eu trăiesc ca și cum as fi o persoana care deja a încheiat un legământ cu Domnul si care o va face în curând. Ptc nu botezul ma va curăța pe mine, ci jertfa Lui. Când un om încheie un legământ cu Dumnezeu, trebuie sa fie curat dinainte sa se boteze, nu botezul îl va curăța (după cum scrie în versetul pe care l am dat mai sus). De asta oamenii care erau botezați de Ioan mai întâi se mărturiseau, ptc trebuie sa fii curat înainte sa faci botezul, nu numai după. În Coloseni 2:12 scrie ca am fost îngropați cu El prin botez. Ok, pai cum sa fii îngropat? Nu trebuie sa fii mort ca să fii îngropat? Doar niciun om nornal nu îngroapă un om viu, nu e normal sa se întâmple asa. Ok, deci daca noi suntem îngropați prin botez, înseamnă că deja trebuia sa fim morți. Și cum sa fii mort? Mort față de păcat, desigur. Deci, trebuie deja sa ai o schimbare în viata ta, sa nu mai trăiești cum traiai înainte, adică în păcat și în poftele lumești, chiar scriind asta în versetul anterior: "[...] în dezbrăcarea de trupul poftelor firii noastre pământești". La fel scrie și în Romani 6:4 unde scrie ca prin botezul în moartea Lui am fost și noi îngropați împreună cu El. Mai jos, în versetele 6 și 7 scrie ca omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El. Deci, a murit. În versetul 11 scrie sa ne socotim morți față de păcat și vii pentru Dumnezeu.
Deci, chiar dacă nu ai botezul încă, jertfa Domnului tot te poate izbăvi de păcat ptc tu înainte sa faci botezul deja trebuie sa fii curat, după versetele pe care ti le am enumerat. (eu asta știu și asa consider, având în vedere acele versete. Doar Biblia nu minte)
Citește încă o dată Romani 6:4. Scrie clar că prin botez murim cu Hristos. PRIN BOTEZ. Scrie CLAR. Îngroparea se face prin afundarea în apa botezului. Asta e îngroparea. Afundare în apa botezului. Tu dacă nu ești botezată nu participi la jertfa Mantuitorului deci nici nu poti sa zici ca inainte de botez jertfa Lui te iarta de pacat.
Nu pricep cum o persoana poate citi un text simplu, negru pe alb și să nu înțeleagă nimic din el. Mai departe în Romani 6:5 scrie că ne-am făcut una cu El prin "asemanarea mortii Lui". Ce este aceasta asemanare a mortii Lui? BOTEZUL. Scrie clar asta în Romani 6:4. După în 6:7 scrie că cel ce a murit este eliberat din păcat. Dar cum murim? Cum? PRIN BOTEZ. Scrie clar în 6:4!
Nu știi sa citești? Romani 6:4: "Noi, deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropați împreună cu El [...]". PRIN BOTEZ AM FOST ÎNGROPAȚI. Tot eu nu înțeleg ce citesc?
Da, prin botez am fost ingropati in moartea Lui. Deci inseamna ca nu poti sa beneficiezi de moartea(sacrificiul) Mantuitorului pana nu te botezi. Ce-i asa greu de priceput?
Nu la asta se referă versetul. Tu chiar nu înțelegi din capitolul ăsta ca se refera la faptul că, dacă am murit cu El, vom învia împreună cu El? Scrie ca El a murit pentru păcat, la fel și noi trebuie sa murim față de păcate. Și prin învierea Lui, inviem și noi la o viață nouă. E ca un fel de comparație. Dacă El a murit și a înviat, și noi vom face la fel. Murim față de păcat și inviem împreună cu El la o nouă viață. Versetele astea nu se refera nicidecum că dacă nu ai botezul, nu beneficiezi de jertfa Domnului.
Zice sau nu zice că prin botez ne-am îngropat cu El prin moarte? Da sau nu?
Nu. Ce om moare în timp ce e îngropat? Nu e mort dinainte? Chiar nu pricepi? Zice ca prin botezul în moartea Lui am fost îngropati, nu ca prin botez prin moartea Lui am fost îngropați. Botezul e în moartea Lui, deci îngroparea e în moartea Lui, deci aici iar apare asemănarea aia, ca dacă El a murit rămâne mort, asa și noi sa ne socotim morți fata de păcate.
Nu zice? ))
Hai sa citim Biblia.
"Așadar, prin botez ne-am îngropat cu El în moarte, pentru ca, așa cum Hristos a înviat din morți prin slava Tatălui, tot astfel și noi să umblăm întru înnoirea vieții;"
Literalmente asta zice. Felicitari, ai contrazis biblia
Scrie "ne-am îngropat cu El ÎN moarte" nu "ne-am îngropat cu El PRIN moarte"
Felicitări, nu știi sa citești
Sensul ramane la fel si nu te ajuta deloc.
De când "în" înseamnă "prin"? Trebuie sa înțelegi nuanța versetului. Și dacă citești tot capitolul, sau cel puțin primele 15 versete (cred), înțelegi contextul și vezi ca nu ai dreptate. Serios, mai informează te
Eu zic sa te informezi tu pentru ca tu esti cea care nu intelegi textul
Pai cum nu îl înțeleg? Bazat pe Biblie am vorbit. Nu scrie mai jos sa ne socotim morți fata de păcat și vii pentru Dumnezeu? Și nu e logic ca asta e moartea noastră? Și e logic ca "ne-am îngropat cu El in moarte" se refera la faptul ca în moarte ne am îngropat, adica atunci când ești mort. E chiar simplu de înțeles
Sf. Pavel zice ca botezul e moartea cu Hristos
Unde?
Romani 6
Mai precis?
Capitolul 6 are 23 de versete, nu mi spune la general
Nu scrie nicăieri în Romani 6 ca botezul e moartea cu Hristos. Dc vorbești dacă nu cunoști? Citește Romani 6 sa vezi daca scrie ce ai zis tu
Așadar prin botez ne-am îngropat cu El în moarte.
REPET, UNDE SCRIE CA BOTEZUL E MOARTEA CU HRISTOS? Dc continui sa bagi de la tine? Mie mi-ar fi rușine sa inventez atata
Nu am făcut decât să repet ce spune Scriptura. Propoziția "prin botez ne-am îngropat cu El în moarte" nu cumva vrea să zică că prin intermediul acestui act al botezului noi creștinii care ne botezăm ne îngropăm cu El, adică cu Hristos, în moarte?
Exact asta spune versetul, tu doar ai dezvoltat puțin. În plus, pana acum afirmai altceva, de asta te am contrazis.
Nu, n-am afirmat altceva. Continui sa afirm exact acelasi lucru: ca nu putem participa la moartea lui Hristos decat prin botez.
Ce logica are asta în capul tău? Ești prima oara îngropat și abia după vei muri?
Nu, ci si moartea si ingroparea se intampla exact cum scrie in Scriptura, in acelasi timp, prin botez. Nu e logica mea asta ci logica scripturii.
ÎN BIBLIE NU SCRIE CA MOARTEA ȘI ÎNGROPAREA SUNT ÎN ACELAȘI TIMP, PRIN BOTEZ. Și sa știi ca logica Scripturi e logica, sa zic asa, nu vorbește despre extratereștrii sau lucruri pe care noi nu le am putea înțelege dar totuși trebuie sa le credem
Nu stiu frate, dar cand Pavel îmi zice că ne-am îngropat cu Hristos prin botez eu îl cred pe cuvânt, nu ca voi.
Tocmai asta e problema, că nu zice ca ne am îngropat prin botez. Tu continui la nesfârșit sa zici ca "în" ="prin", deși nici măcar contextul nu dă de înțeles asta. În context apare clar comparația dintre moartea lui Hristos și moartea noastră și se înțelege clar ca nu murim în timpul botezului, dar dacă nu vrei sa înțelegi, nu înțelege, ce sa îți spun.
Zice literalmente ca ne-am îngropat prin botez. Uite, iti citez cuvant cu cuvant:
"Așadar, prin botez ne-am îngropat cu El în moarte, pentru ca, așa cum Hristos a înviat din morți prin slava Tatălui, tot astfel și noi să umblăm întru înnoirea vieții;"
Deschide o Biblie macar o data in viata ta si vezi ca scrie PRIN.
ȘI EU CE AM SPUS PANA ACUM? Am zis ca scrie ca botezul e ingroparea, dar nu moartea
Ai lipsit de la orele de gramatică din clasa a 7-a?
Unde ne-am îngropat cu Hristos? În moarte. Prin ce ne-am îngropat cu Hristos? Prin botez. Grea e gramatica asta, dar noi vrem să fim creștini.
Bună încercare
Aici "în" nu răspunde la întrebarea "Unde?". Ai citit tot capitolul sa înțelegi contextul? Am fost îngropați în moartea Lui, deci, în moarte, adică cât timp ești mort, e logic logic, nu înțeleg ce e atât de greu de priceput. Adică prin botez ești îngropat. Ok, asta am înțeles și e clar. Dar zice ca "în moartea Lui". Ok, deci trebuie sa fim morți. Cum sa murim ca El? Ca zice ca am fost îngropați în moartea Lui. Pai, scrie în versetul 6 ca omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El. Aha, deci în felul ăsta noi suntem în moartea Lui, că murim la fel ca El. La fel, în versetul 11 scrie sa ne socotim morți fata de păcat și vii pentru Dumnezeu, acest verset punând în lumina simetria dintre moartea și învierea Lui Hristos, prezentată în versetul anterior unde scrie ca El a murit o data pentru totdeauna pentru păcat și prin viata pe care o trăiește, trăiește pentru Dumnezeu.
Deci, e clar, prin botez suntem înmormântați cu El. Suntem totuși botezați în moartea Lui. Deci, suntem botezați morți. Dar ce fel de moarte? Deja am spus mai sus. Era atât de greu sa înțelegi? Zici ca te prefaci ca nu înțelegi, dar contextul este atât de clar. Și, știind ca Biblia e un tot unitar, sunt și alte versete care arată asta. Să citim 1 Petru 3:21: "Icoana aceasta închipuitoare vă mântuiește acum pe voi, și anume botezul, care nu este o curățire de întinăciunile trupești, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos". Ok, zice clar ca botezul nu e o curățire de întinăciunile trupești, deci, nu are cum sa fie cum zici tu, că noi murim prin botez, ptc după cum scrie in Romani 6 moartea e moartea față de păcat și dacă botezul nu e o curățire de întinăciunile trupești, nu poate fi botezul moartea ptc asta ar însemna prin botez să murim fata de păcat, ceea ce nu se poate, ptc scrie ca botezul nu este o curățire de întinăciunile trupești foarte clar. Și mai jos scrie ca botezul este mărturia unui cuget curat înaintea lui Hristos. Cum să fie mărturia unui cuget curat dacă abia prin botez tu te curatesti (ptc abia prin botez ai muri fata de păcat)? Nu e logic ca trebuie sa fii curat dinainte, ca botezul sa poată fi mărturia unui cuget curat? Și cum sa fii curat dinainte? Pai sa fii mort fata de păcat, adică deja sa fii mort.
Înțelegi? "Gramatica" ta contrazice Biblia.
DianaRaluca18 întreabă: