Dumnezeu nu are o soţie cu care să fi adus în existenţă copii. Totuşi, el este Creatorul a tot ce are viaţă (Revelaţia 4:11). De aceea, Adam, primul om creat de Dumnezeu, este numit un ‘fiu al lui Dumnezeu’ (Luca 3:38). Biblia arată că şi Isus a fost creat de Dumnezeu, motiv pentru care este numit un ‘Fiu al lui Dumnezeu’ (Ioan 1:49).
Dumnezeu l-a creat pe Isus înainte de a-l crea pe Adam. Apostolul Pavel a scris despre Isus următoarele: „El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut din toată creaţia" (Coloseni 1:15). Viaţa lui Isus a început cu mult înainte ca el să se nască într-un grajd, în Betleem. De fapt, Biblia spune că ‘originea sa este din vremuri străvechi, din zilele timpului indefinit’ (Mica 5:2). În calitate de Fiu întâi născut al lui Dumnezeu, Isus a trăit în cer ca fiinţă spirituală înainte de a se naşte ca om pe pământ. Isus însuşi a declarat: „Am coborât din cer" (Ioan 6:38; 8:23).
Noul Testament atestă în mod transparent divinitatea fiecăreia din cele trei persoane divine: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt! În acest sens există sute de versete în Noul Testament!
Iată doar o mică parte din citatele care atestă spre exemplu, divinitatea Fiului, a doua Persoană din Sfânta Treime:
Ioan 1, 23 – "El a zis: Eu sunt glasul celui ce strigă în pustie: "Îndreptaţi calea Domnului", precum a zis Isaia proorocul.,, Domnului" este aici traducerea pentru Iahve, Dumnezeu! Isaia Îl identifica pe Mesia (Mântuitorul Hristos) cu Dumnezeu.
Ioan 1, 34 – "Şi eu am văzut şi am mărturisit că Acesta este Fiul lui Dumnezeu. " Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (Mântuitorul Hristos) -,, Dumnezeu-Tare, Domn al păcii, Părinte al veacului ce va să vină’’
Sfântul Ioan Evanghelistul spune despre Mântuitorul Hristos: Ioan 1, 3 -,, Toate prin El s-au făcut şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut’’. El nu face parte din "creaţie", pentru că El este "Creatorul"!
Facere 1, 1 - "La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul. În textul ebraic original, Dumnezeu este numit printr-o formă de plural, Elohim. Acest plural este întâlnit în Vechiul Testament în sute de locuri! Şi ştim foarte bine că deşi evreii nu ştiau că pluralul se referă la treimea de Persoane divine, ei nu au îndrăznit să modifice Revelaţia lui Dumnezeu!
Matei 28, 19 - "Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh’’. Fiului şi Duhului Sfânt Ii se acordă aceeaşi importanţă ca şi Tatălui.
Evrei 1, 1 - "După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. - În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi prin Care a făcut şi veacurile;"!
Evrei 1, 3 - "Care (Fiul), fiind strălucirea slavei şi chipul fiinţei Lui şi Care ţine toate cu cuvântul puterii Sale (!), după ce a săvârşit, prin El Însuşi, curăţirea păcatelor noastre, a şezut de-a dreapta slavei, întru cele prea înalte,"
Evrei 1, 4. - "Făcându-Se cu atât mai presus de îngeri, cu cât a moştenit un nume mai deosebit decât ei.
Evrei 1, 5. Căci căruia dintre îngeri i-a zis Dumnezeu vreodată:; şi iarăşi:?"
"Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut" (Psalmul 2, 6) şi "Din pântece mai înainte de Luceafăr Te-am născut!" (Psalmul109, 3) conţin un limbaj figurat şi se referă la Dumnezeu Fiul. "Astăzi" şi "mai înainte de Luceafăr" sunt două expresii care, aşa cum reiese din contextul lor original, se referă la veşnicie!
Citeşte mai întâi toate versetele şi înţelege că nu îl poţi compara pe om cu Dumnezeu, şi nici naşterea unui cu ceea ce este numită "naştere" în cazul Fiului lui Dumnezeu. Nu vei lua în calcul atunci nici cezariana, nici "gramajul" pruncului, nici nota pentru naştere şi nici ora naşterii!
Sf. Evanghelist Ioan spune despre Fiul: "Toate prin El s-au făcut şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut’’ (Ioan1, 3). Fiul nu face parte din "creaţie", pentru că El este "Creatorul"! Naşterea Fiului din Tatăl este din veşnicie, şi denumirea de "naştere" este de natură doar să arate legătura şi unitatea continuă dintre Dumnezeu Fiul şi Dumnezeu Tatăl (pentru a uşura înţelegerii umane apropierea şi legătura celor două Persoane)!
Tu vrei doar să spui că există diferenţă între Dumnezeu Tatăl şi Dumnezeu Fiul. Ei bine asta se ştie deja!
Ceea ce nu înţelegi tu, pentru că preferi îndoctrinarea, şi nu vrei să înţelegi, este că Fiul, spre deosebire de Tatăl Şi-a asumat de bună voie rolul de "ebed-Iahve" din Isaia cap.53! Şi-a asumat "rolul întrupării" pentru mântuirea ta şi a mea, un rol umilitor la urma urmei, asumat însă doar pentru a salva cu preţul Jertfei şi a Vieţii Sale, omenirea!
Dumnezeu Fiul este egal cu Tatăl, nicidecum inferior sau supus Tatălui!
Prin Întruparea Sa, Mântuitorul Hristos, păstrându-și divinitatea, și asumându-și de bunăvoie şi firea umană, El și-a asumat și "slăbiciunea" acestei firi în relația cu oamenii dar și cu Tatăl!
Jertfa Sa, El a adus-o în relație cu Tatăl, ca jertfă a naturii umane (posibilă pentru că S-a Întrupat!), deși era Dumnezeu, și atunci, în mod absolut logic, termenii care exprimă o aparentă inferioritate în relație cu Dumnezeu Tatăl, de fapt se referă la ’’partea umanității’’ (pe care El și-a asumat-o în mod liber în relație cu Tatăl, din cauza Întrupării, deși Fiul este egal cu Tatăl)!
În "rolul" asumat "temporar" de OM (în acelaşi timp rămânând și Dumnezeu), El S-a jertfit și S-a smerit, în fața tuturor, a oamenilor, dar se pare că și a Tatălui, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanități asupra lui!
Dumnezeu Fiul, egal și deoființă (! termen special scris legat) cu Tatăl, și-a asumat supunerea față de Tatăl doar pentru că liber, și-a asumat și rolul de "Mijlocitor", intermediar pentru oameni.
Este Isus Dumnezeu? = la creștini da, Iisus este Dumnezeu.
ce credeti?==eu nu am nici o opinie despre acest subiect, nefiind creștin.
Nici nu stiu daca exista dar ce o fi de unde sa stiu? intrebao pe emas ea stie totul e un fel de profet
Nu ai înţeles ABSOLUT NIMIC din "rolul" umilitor de "Om" asumat "temporar" de Dumnezeu Fiul, doar de bunăvoie şi doar pentru mântuirea oamenilor!
Acest "rol" presupunea "Jertfa", DAR, mai presupunea şi smerenia, în fața tuturor, a oamenilor, dar se pare că și a Tatălui, pentru a DUCE PÂNĂ LA CAPĂT "ROLUL" asumării întregii umanități asupra lui!
La urma urmei tu NU AI ÎNŢELES NIMIC din Jertfa Mântuitorului! Ea a fost făcută ÎNAINTEA TATĂLUI, nu a oamenilor, pentru împăcarea Tatălui, nu a oamenilor!
SMERENIA avea deci rolul ei înaintea Tatălui în primul rând! De aici vine asumarea "umanităţii" (asta presupune deci şi asumarea inferiorităţii naturii umane liber asumate, chiar dată doar temporar! Aşa se înţeleg citatele date de tine. Doar ţinând cont de libera asumare a umanităţii şi a umilinţei, a "preluării" până la capăt a "rolului" de Om şi Mântuitor)!
Ucenicii Ei au afirmat că Iisus avea dreptul de a ierta păcatele – ceva ce numai Dumnezeu poate face, întrucât păcatul este împotriva lui Dumnezeu (Faptele Apostolilor 5:31; Coloseni 3:13; cf. Psalmul 130:4; Ieremia 31:34). În strânsă legătură cu această ultimă afirmaţie, s-a spus de asemenea despre Iisus că El este Cel care va "judeca viii şi morţii" (2 Timotei 4:1). Toma strigat către Iisus: "Domnul meu, şi Dumnezeul meu!" (Ioan 20:28). Pavel spune Îl numeşte pe Iisus "marele nostru Dumnezeu şi Mântuitor" (Tit 2:13), şi arată că înainte de întruparea Sa, Iisus a existat ca parte a lui Dumnezeu (Filipeni 2:5–8). Epistola către Evrei spune cu privire la Iisus că: "Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci" (Evrei 1:8). Ioan a spus de asemenea că: "La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul [Iisus] era Dumnezeu" (Ioan 1:1). Alte exemple din Scriptură care ne învaţă despre dumnezeirea lui Hristos pot fi găsite în Apocalipsa 1:17; 2:8; 22:13; 1 Corinteni 10:4; 1 Petru 2:6–8; Psalmul 18:2; 95:1; 1 Petru 5:4; Evrei 13:20, însă chiar şi numai unul dintre acestea ar fi suficient pentru a arăta că Hristos a fost considerat ca Dumnezeu de către cei care L-au urmat.
Iisus Hristos este fiul lui Dumnezeu deci nu, Iisus nu e Dumnezeu sunt doua pers. diferite. Funda?
Iisus > Eu sint Calea, Adevarul si Viata <
Eu si Tatal una sintem!
"Dumnezeu este unul in fiinta, intreit in persoana: Tatal, Fiul, si Duhul Sfant". Deci Iisus este Dumnezeu."Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut iar nu facut."se refera la Mantuitorul Iisus Hristos.
A da, si despre matei 26:39 ce zici? versetul asta nu are sens deoarece, automat vointa lui Isus este vointa Tatalui, deoarece sunt o persoana. nu?
Isus de ce a afirmat ca tatal este mai mare ca mine? sa ne induca in eroare? Isus cui s-a rugat? lui insusi?
cand a fost intrebat care este ziua cand va reveni, de ce a zis ca numai tatal stie? ca doar el era si tatal? de ce nu stia Duhul sfant? ca si duhul era de fata, ca o a2-a persoana, din cele 3. nu? in biblie de ce nu este nicaieri consemnat termenul trinitate?
numai popoarele pagane din jurul israeluilui antic: canaanitii, filistenii, ferezitii si altele aveau triade de dumnezei.
cand sa botezat Isus cine a vorbit?
cine la inviat pe Isus? prin faptul ca Isus a murit, el fiind una cu Dumnezeu, inseamna ca Dumnezeu a fost omorat de Diavol?
doamne ce doctrina tampita si total nebiblica, si ilogica!
Fals fals fals!
Dumnezeu nu are o soţie cu care să fi adus în existenţă copii. Totuşi, el este Creatorul a tot ce are viaţă (Revelaţia 4:11). De aceea, Adam, primul om creat de Dumnezeu, este numit un ‘fiu al lui Dumnezeu’ (Luca 3:38). Biblia arată că şi Isus a fost creat de Dumnezeu, motiv pentru care este numit un ‘Fiu al lui Dumnezeu’ (Ioan 1:49).
Dumnezeu l-a creat pe Isus înainte de a-l crea pe Adam. Apostolul Pavel a scris despre Isus următoarele: „El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut din toată creaţia" (Coloseni 1:15). Viaţa lui Isus a început cu mult înainte ca el să se nască într-un grajd, în Betleem. De fapt, Biblia spune că ‘originea sa este din vremuri străvechi, din zilele timpului indefinit’ (Mica 5:2). În calitate de Fiu întâi născut al lui Dumnezeu, Isus a trăit în cer ca fiinţă spirituală înainte de a se naşte ca om pe pământ. Isus însuşi a declarat: „Am coborât din cer" (Ioan 6:38; 8:23).
Fals. aceste cuvinte au alt inteles. altfel biblia sar contrazice
A da, si despre matei 26:39 ce zici? versetul asta nu are sens deoarece, automat vointa lui Isus este vointa Tatalui, deoarece sunt o persoana. nu?
Isus de ce a afirmat ca tatal este mai mare ca mine? sa ne induca in eroare? Isus cui s-a rugat? lui insusi?
cand a fost intrebat care este ziua cand va reveni, de ce a zis ca numai tatal stie? ca doar el era si tatal? de ce nu stia Duhul sfant? ca si duhul era de fata, ca o a2-a persoana, din cele 3. nu? in biblie de ce nu este nicaieri consemnat termenul trinitate?
numai popoarele pagane din jurul israeluilui antic: canaanitii, filistenii, ferezitii si altele aveau triade de dumnezei.
cand sa botezat Isus cine a vorbit?
cine la inviat pe Isus? prin faptul ca Isus a murit, el fiind una cu Dumnezeu, inseamna ca Dumnezeu a fost omorat de Diavol?
doamne ce doctrina tampita si total nebiblica, si ilogica!
mentholinks întreabă: