Dacă dumnezeul biblic nu are nicio legătură cu asta (ceea ce este adevărat) de ce oile spălate pe creier strigă cu milioanele „rugați-vă pentru Australia"? Dumnezeul biblic este mai ocupat să se ospăteze cu sutele de milioane de sacrificii animale decât să răspundă la rugăciunile oamenilor?
AI dreptate, există o mână criminală în spatele acestor catastrofe. De exemplu a fost dovedit că s-a folosit tehnologie de manipulare a vremii în crearea focurilor din California.
https://ancient-forums.com/viewtopic.php?f=24&t=12209&p=41587
Întrebarea este, de ce oamenii continuă să fie spălați pe creier și nu realizează că nu există niciun dumnezeu biblic căruia să-i pese de oameni?
Si ce ai vrea sa facă? Sa ne traga de urechi? Nu știi ca se urmărește injumatatirea populației globului? Daca asta este politica mondiala, nu are nimeni ce face. Fie prin catastrofe naturale provocate, fie prin viruși creați in laboratoare (SIDA), fie prin poluarea alimentelor si a apei si etc. Când nelegiuirea va ajunge la culme atunci v-a intervenii Dumnezeu. Vezi sa nu fii trecut cu caprele.
O interetare foarte gresita.
Dumnezeu prin acele jertfe din biblie, prevestea, era o prefigurare a mortii Domnului nostru Iisus Hristos, jertfa suprema, finala la cruce, acele jertfe erau o '''umbra'' asa cum spune biblia, adica asa cum ai expus mai sus, aratau pretul pacatului adica moartea. dupa ce a murit Hristos, Dumnezeu spune sa NU mai aducem nici o jertfa, pentru ca singura jertfa de iertare reala a fost adusa, Hristos care a venit din dragoste sa moara pentru tine si pentru mine.
Evrei 9.11-12: Dar Hristos, venit ca Mare Preot al bunurilor viitoare, prin cortul mai mare şi mai desăvârşit, nefăcut de mână (adică nu din această creaţie), nu cu sânge de ţapi şi de viţei, ci cu propriul Său sânge, a intrat odată pentru totdeauna în Sfânta sfintelor, după ce a obţinut o răscumpărare eternă.''
Preotul evreu trebuia sa intra o data pe an in Sfanta Sfintelor si saaduca jertfa, mai intai pentru pacatel lui apoi pentru ale poporului, Hristos nu a trebuit sa aduca jertfa pentru pacatele lui pentru ca el era fara pacat, a adus jertfa pentru pacatle noastre si asa cum spune biblia ''S-a asezat''adia nu mai este nimic de facut, El a adus jertfa suprema, nu mai este nevoie de sangele animalelor, care din nou spun, era o prefigurare a lucrurilor viitoare.
Evrei 9.27, 28: Şi, după cum oamenilor le este rânduit să moară o singură dată, iar după aceea vine judecata, aşa şi Hristosul, după ce S-a adus o singură dată jertfă (textual: fiind jertfit), ca să poarte păcatele multora, Se va arăta a doua oară, fără păcat (adică: deosebit de venirea pentru păcat, neavând a face cu păcatul), pentru mântuirea celor care Îl aşteaptă.''
Dacă chiar trăim vremurile apocaliptice, și cel mai probabil să se întâmple așa, ce te mai miră ceea ce se întâmplă în lume, serios?
"Cred că dumnezeul biblic se ospătează generos cu sutele de milioane de animale distruse în focurile din Australia. Ce zic creștinii?"
Cat de trist este sa vezi ignoranta explodand. DACA citeai Biblia aflai ca de la Hristos NU se mai fac jertfe de la moartea LUI, DAR mai aflai ceva, ca nu Dumnezeu manca jertfele ci cei care le aduceau sau o mica parte, preotii de la templu. O singura jertfa nu se manca si aia odata pe an.
In privinta animalelor moarte in Australia, samd este un lucru trist DAR in "calendarul" Terrei, se APROPIE SFARSITUL, cum crezi ca va fi, cu surle si trambite? Nu tata, cu incendi, cutremure, inundatii, mari miscari populare (vezi miscarile pentru mediu sau sindicale), razboaie, mari miscari politice, etc.
Iahve are un singur popor atat, poporul Israel nu acele popoare si iisus a spus am venit pentru oile lui israel
Faci niste blasfemi omule,e normal la voi sectancti, nici unde in vt nu scrie de vreun mantuitor care sa se nasca dintr o virgina, sa faca miracole, minuni si sa invie, inclusiv pavel spune ca iisus nu era mesia asteptat de evrei
Danut cum nu se fac, de paste se sacrifica miei ca asa scrie in vt ca trebuie facut
Draga Ray, faci o confuzie, iata ce scrie in vchiul testament in Isaia.
Isaia 7:14: "De aceea Domnul Însuşi vă va da un semn: Iată, fecioara va rămâne însărcinată, va naşte un fiu, şi-I va pune numele Emanuel."
Sa vedem ce scrie in noul testament.
Matei 1:21-23 '' Ea va naşte un Fiu, Căruia Îi vei pune numele Isus[a], pentru că El Îşi va mântui poporul de păcatele lui!"
22 Toate acestea s-au întâmplat ca să se împlinească ceea ce a spus Domnul prin profetul care zice: 23 „Iată, fecioara va rămâne însărcinată, va naşte un Fiu şi Îi vor pune numele Emanuel"[b], nume care, tradus, înseamnă „Dumnezeu este cu noi".''
Alta profetie din vechiul testament
Zaharia 9:9: "Saltă de veselie, fiica Sionului! Strigă de bucurie, fiica Ierusalimolui! Iată că Împăratul tău vine la tine; El este neprihănit şi biruitor, smerit şi călare pe un măgar, pe un mânz, pe mânzul unei măgărițe."
Sa vedem ce spune in noul testament.
(Marcu 11:5). Dar, auzind că animalele sunt pentru Domnul, ei le dau voie discipolilor să le ducă la Isus. Discipolii îşi pun mantiile pe măgăriţă şi pe puiul ei, iar Isus încalecă pe măgăruş.
Mulţimea care îl urmează pe Isus în timp ce acesta merge călare spre Ierusalim devine tot mai numeroasă. Mulţi îşi aştern mantiile pe drum''
Matei 1:23 citează secolul al II-lea î.Hr. (E) Textul grecesc al Septuagintei din Isaia 7:14:
Fecioara va fi cu copilul
și va purta un fiu,
și îl vor numi Immanu-El.
Cuvântul grecesc pentru „fecioară" atât în Septuaginta greacă, cât și în Matei este parthenos, ceea ce înseamnă o femeie virgină.
Cuvântul ebraic din Isaia 7:14 este almah. Acest substantiv rar (folosit 7x în Biblia ebraică) semnifică o tânără, o fată sau o fată necasătorită (Gen 24:43; Exod 2: 8; Isa 7:14; Ps 68:26; Prov 30:19; Cântarea 1 : 3; 6: 8). Concentrația almah este asupra tinereții, nu a virginității.
betulat
Cu toate acestea, etosul spiritual și moral din cultura ebraică presupunea că tinerele fete necăsătorite nu aveau experiență sexuală. Se presupunea că o almah era virgină.
Ce este o Almah?
Rădăcina verbală a substantivului almah [alam] înseamnă adesea să fie ascunsă, ascunsă sau acoperită.
De exemplu, Dumnezeu își ascunde ochii să nu privească păcatele poporului său (Isaia 1:15). Dumnezeu ascunde anumite fapte de profetul său (2 Regi 4:27). Iar psalmistul întreabă de ce Dumnezeu se ascunde în vremuri de necaz (Ps 10: 1).
Sora lui Moise, Miryam, este o almah sau „fată" (Exodul 2: 8) care a urmat coșul-coș al fratelui ei în josul Nilului. Biblia nu spune cât era mai în vârstă decât Moise, dar povestea implică că Miryam nu era încă o adolescentă care ajunsese la pubertate. Se presupune că era o fecioară, ascunsă de familia ei din experiențe nepotrivite înainte de căsătorie.
Chiar după ce l-a ucis pe Goliat, băiatul păstor David este numit elem, forma masculină de almah (1 Sam 17:56). Biblia engleză redă cuvântul „tânăr, tinerețe, coleg tânăr, îndrăgostit [adolescent]". Dacă cuvântul, în cazul bărbaților, denotă virginitatea nu este clar. Dar conține o măsură de inocență sau lipsă de experiență pentru adulți, poate chiar în luptă.
De două ori, traducătorii evrei care au produs Septuaginta greacă (LXX) în secolul al II-lea î.e.n. au făcut ca almah să fie parthenos:
betulat
Gen 24:43 - Viitoarea soție a lui Isaac Rebeca este numită „fetița / fecioara" [Evrei. ha'almah]
Isa 7:14 - mama lui Immanu-El este „fetița / fecioara" [Evrei. ha'almah]
În celelalte cinci apariții ale almah, traducătorii LXX au folosit neanis (fată tânără) (Exod 2: 8; Ps 68:26; Prov 30:19; Cântarea 1: 3; 6: 8).
[Faceți clic pentru un text complet PDF Septuagint. Este 2, 7 MB!]
La Isaia 7:14, Marele Scroll Isaia (ilustrat în partea de sus) citește ha'almah harah, "fetița a conceput" sau "va concepe" [perfect profetic]:
fluxuri
[Sus]
Este un Almah un Parthenos?
Geneza 24 descrie tânăra, pre-căsătorită Rebeca, folosind trei termeni ebraici.
Iar fata [na'arah] era foarte frumoasă, o fecioară [betulah],
și niciun bărbat nu a avut relații cu ea. (v. 16a)
... fetița [almah] care iese să tragă (apă) (v. 43a)
Dar în aceste două versete, Septuaginta scrie: "" Partenerii erau foarte frumoși... era un partener, un bărbat nu o știa...; partenenii care ies să tragă apă ".
În ebraică, există diferențe semantice între cele trei cuvinte folosite pentru Rebeca:
• fată (na'arah) - se referă la sex
• fecioară (betulah) - se referă la experiența sexuală
• fată (almah) - se referă la statutul căsătoriei
Aceste substantive descriptive pentru Rebekah sunt conceptuale identice: un na'arah este un betulah este un almah - și este (în greacă) un partenen.
[Sus]
Cine este Almah în Isaia 7:14?
Discuția completă a acestei profeții despre Almah care va purta un fiu este dincolo de scopul acestui studiu de cuvinte. Dar contextul său contra nu este demn.
În capitolele 7 și 8, citim că soția lui Isaia îi oferă doi fii cu nume simbolice, profetice:
Shear-Yashuv - o rămășiță va reveni (7: 3)
Maher-Shalal-Hash-Baz - Rapid spre jefuire, rapid spre prada (8: 3).
Poate că almah din 7:14 care poartă fiul pe nume Immanu-El [Cu noi este Dumnezeu] este și soția lui Isaia, deși definiția obișnuită pentru almah ca femeie necăsătorită nu se aplică pentru ea. Textul spune că a fost o „profeție" (Nevi'ah, 8: 3): un declarant al cuvântului lui Dumnezeu, iar fiii ei erau semne profetice sau mesaje pentru Israel.
Dacă soția lui Isaia este almah în 7:14, fiul ei Immanu-El nu s-a născut dintr-o mamă virgină.
Desigur, Isaia ar fi putut descrie o altă almah, care era într-adevăr o betula. Traducătorii evrei ai Septuagintei au crezut că este. Nașterea ei la un fiu ar fi într-adevăr un „semn" miraculos (ot).
Dar profeția de aici nu face ca identitatea ei să fie clară. Acesta este motivul pentru care comentatorii diferă în continuare despre semnificația almah în acest pasaj.
S-ar putea ca soția lui Isaia să prefigureze sau să imagineze pe cealaltă Almah în acest moment de cotitură din istoria națiunii. Soția sa poartă doi fii cu nume pertinente din punct de vedere istoric. Almah poartă un nume și mai semnificativ, deoarece afirmă o promisiune străveche, de lungă durată, a prezenței loiale a lui Dumnezeu în rândul poporului său.
A se vedea studiul sondajului „Immanu El: o promisiune continuă.
[Sus]
Evoluția în traducerile evreiești din Isaia 7:14
Comentatorii evrei moderni subliniază că verbul harah („a fi cu copilul") este într-o încordare perfectă și ar trebui redat „ea a conceput" sau „este cu copil" - nu „va concepe".
În al doilea rând, b qara't ("apel") este, de asemenea, perfect (lit. "ea a sunat"). Astfel, spun ei, mesajul lui Isaia se referă la soția sa și fiul ei, nu la o figură mesianică viitoare, cum ar fi Yeshua din Nazaret.
Rețineți această redare în ediția din 1985 a Tanakh de către Jewish Publication Society:
În mod sigur, Domnul meu vă va da un semn din acordul Lui!
Uite, tânăra este cu un copil și este pe cale să nască un fiu.
Lasă-l să-l numească Immanuel [cu noi este Dumnezeu].
Comparați-o cu societatea de publicare evreiască originală din 1917 Sfintele Scripturi:
De aceea Domnul Însuși vă va da un semn:
iată, tânăra va concepe
și poartă un fiu,
și îi va chema numele Immanuel.
De asemenea, notați traducerea Sfânta Biblie de către Rabinul Isaac Leeser din 1845:
Iată, această tânără va concepe și va naște un fiu,
și ea îi va chema numele „Immanu'el, (Dumnezeu cu noi).
Traducătorii evrei mai vechi au văzut formele verbale perfecte ca imperfecți.
[Sus]
Forme verbale profetice
Multe pasaje din profeți folosesc ceea ce gramaticienii numesc „perfect profetic".
Aceasta înseamnă că verbele existente în textul ebraic ca perfecțiuni (desemnând, de regulă, acțiune trecută), pot fi redate ca imperfecți (acțiune incompletă sau viitoare). Adică, o profeție, pentru că provine de la Dumnezeu, este atât de sigură că se împlinește că se face - în mintea lui Dumnezeu, pe scara Lui de timp.
Astfel am putea citi Isaia 7: 14a: „ea va concepe".
În al doilea rând, verbul de mijloc din pasaj, yoledet („a naște") este un participiu prezent feminin încordat, nu unul perfect sau trecut. Poate fi citit ca „ea naște" sau chiar „ea va naște".
Prin urmare, Domnul Însuși vă va da un semn:
Fecioara va concepe, va purta un fiu și îl va numi Immanu-El.
Interesant este că verbul „a chema" din Scrollul mare Isaia (arătat în vârf) este un perfect masculin [qara], însemnând „el a numit" sau „el va striga" (perfect profetic). Aceasta implică faptul că tatăl lui Immanu-El, la porunca lui Dumnezeu, numește băiatul.
[Sus]
Miryam: Almah și Betulah
Ca și soția lui Isaia, mama lui Yeshua a fost și o profetă, în sensul că și ea a declarat mesajul lui Dumnezeu. Luca 1: 46-55 conține cuvintele crescânde de laudă ale lui Miryam pentru loialitatea lui Dumnezeu față de promisiunile legământului său către Avraam și copiii săi, față de semenii ei evrei.
Deoarece Miryam era o profetă (ca și soția lui Isaia), Fiul ei a fost și un semn profetic pentru Israel.
Nici ea, nici altcineva din NT nu l-au numit Immanu El („cu noi este Dumnezeu"). Numele său dat de înger a fost Yeshua („Domnul mântuiește") - un nume simbolic care descrie ce a presupus prezența lui pe pământ pentru poporul lui Dumnezeu: „el își va salva poporul de păcatele lor" (Matei 1:21). (Vezi Shem Yeshua Mashiach: Rădăcinile ebraice ale „Isus Hristos".)
Trebuie să ne amintim punctul evident despre povestea lui Miryam (Mat. 1, Luca 1).
Ea a fost literalmente o Almah - o tânără necăsătorită - în cadrul căreia Dumnezeu a creat, prin Duhul său, embrionul masculin care a crescut pentru a deveni copilul ei numit Yeshua. Era o fecioară ebraică necăsătorită care a rămas însărcinată, nu de soțul ei, Joseph.
Cu alte cuvinte, ea a îndeplinit atât cuvântul profetic ebraic potrivit căruia o almah va purta un fiu, cât și profeția biblică greacă despre un băiat care va fi născut de un partenen.
Reprezentativ, mama lui Yeshua ar fi Fecioara Israel, mireasa credincioasă, nesuferită a lui Dumnezeu, care ar purta un fiu pentru Domnul ei. (Vezi legăturile dintre Israel și Miryam: Betulat Yisrael: Fecioara Maica Domnului.)
Capitolele 1-39 din Cartea lui Isaia sunt alcătuite dintr-un număr de unități mai mici dintr-o varietate de ori. [9] Isaia 7: 1–8: 15 aparent datează de la începutul domniei lui Ezechia (sfârșitul secolului al VIII-lea), în timpul vieții lui Isaia, iar scopul său era să-l convingă pe Ezechia să nu se alăture unei alianțe în rebeliune împotriva Asiriei. Un secol mai târziu, pe vremea lui Iosia, profeția a fost revizuită pentru a-l prezenta pe Ahaz drept rege credincios, care a respins promisiunea lui Dumnezeu de protecție pentru Ierusalim și casa lui David, cu rezultatul că Dumnezeu a adus Asiria pentru a devasta țara până la un nou și rege credincios (probabil Iosia) avea să apară pentru a restabili pacea. [10]
Isaia îi promite lui Ahaz că Dumnezeu îi va distruge dușmanii și îi spune să-i ceară lui Dumnezeu un semn că aceasta este o adevărată profeție. Un semn, în acest context, înseamnă un eveniment special care confirmă cuvintele profetului. [11] Semnul lui Ahaz va fi nașterea unui fiu la o almah. Cuvântul almah nu are echivalent exact în engleză: probabil a însemnat o fată sau o femeie tânără care încă nu născuseră un copil. [12] Deci semnul este că:
O fată tânără va concepe (sau posibil a conceput și este deja însărcinată, ebraica este ambiguă) și va naște un fiu;
Ea trebuie să-l numească pe băiatul Immanuel, adică Dumnezeu este cu noi (gramatica ebraică este clar că numirea va fi făcută de mama copilului); și
Dumnezeu va distruge vrăjmașii lui Ahaz înainte ca copilul să poată spune ce este rău. [13]
Almah a fost identificată fie ca mama lui Ezechia, fie fiica lui Isaia. [14] Există, totuși, probleme cu ambii candidați: Ezechia s-a născut cu mult înainte de începerea războiului cu Efrem și Siria și, deși almah nu înseamnă în mod specific virgin, probabil înseamnă o fată care încă nu a avut un copil și Isaia are deja un fiu. În orice caz, semnificația semnului Immanuel nu este identitatea copilului și a mamei sale, ci semnificația numelui („Dumnezeu este cu noi") și, cel mai important, rolul pe care îl joacă în identificarea duratei de timp înaintea lui Dumnezeu va distruge coaliția Efraimite-Siria (înainte ca copilul să învețe corect de la rău). [12]
Isaia transmite mesajul lui Dumnezeu lui Ahaz și îi spune să ceară un semn pentru a confirma că aceasta este o adevărată profeție (versetul 7:11 ). Ahaz refuză, spunând că nu îl va testa pe Dumnezeu ( 7:12 ). Isaia răspunde că Ahaz va avea un semn indiferent dacă îl cere sau nu, iar semnul va fi nașterea unui copil, iar mama copilului îl va numi Immanuel, adică „Dumnezeu cu noi" ( 7: 13-14) ); până când pruncul „învață să respingă răul și să aleagă binele" (adică, este suficient de bătrân ca să știe bine de la rău), va mânca coacăze și miere, iar Efrem și Siria vor fi distruși ( 7: 15-16 ) :
07:11 יא שְׁאַל-לְךָ אוֹת, מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ; הַעְמֵק שְׁאָלָה, אוֹ הַגְבֵּהַּ לְמָעְלָה.
"Cere un semn de la Domnul, Dumnezeul tău, de pe cel mai jos din Șeol sau din cerul cel mai înalt."
07:12 יב וַיֹּאמֶר, אָחָז: לֹא-אֶשְׁאַל וְלֹא-אֲנַסֶּה, אֶת-יְהוָה.
Dar Ahaz a spus: „Nu voi cere și nu voi testa Domnul".
07:13 יג וַיֹּאמֶר, שִׁמְעוּ-נָא בֵּית דָּוִד: הַמְעַט מִכֶּם הַלְאוֹת אֲנָשִׁים, כִּי תַלְאוּ גַּם אֶת-אֱלֹהָי.
Apoi a răspuns: "Ascultă, casă a lui David! Nu este suficient să încerci răbdarea oamenilor? Vei încerca și tu răbdarea Dumnezeului meu?"
07:14 יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם - אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל.
de aceea Domnul însuși vă va da un semn: fetița este cu copil și va naște un fiu și îi va chema numele Immanuel.
07:15 טו חֶמְאָה וּדְבַשׁ, יֹאכֵל - לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע, וּבָחוֹר בַּטּוֹב.
Până când va învăța să respingă răul și să aleagă binele, va mânca caș și miere.
07:16 טז כִּי בְּטֶרֶם יֵדַע הַנַּעַר, מָאֹס בָּרָע - וּבָחֹר בַּטּוֹב: תֵּעָזֵב הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה קָץ, מִפְּנֵי שְׁנֵי מְלָכֶיהָ.
Căci înainte ca copilul să știe să respingă răul și să aleagă binele, dezolarea va veni pe țara celor doi regi în fața cărora acum veți tăia. "
Isaia 7:14 este un verset din capitolul al șaptelea din Cartea lui Isaia în care profetul Isaia, adresându-se regelui Ahaz al lui Iuda, îi promite regelui că Dumnezeu îi va distruge dușmanii; ca semn că oracolul său este unul adevărat, Isaia spune că o almah specifică („tânăra femeie") [1] a conceput și va purta un fiu al cărui nume va fi Immanuel, „Dumnezeu este cu noi", [1] și că amenințarea din partea regilor inamici va fi încheiată înainte ca copilul să fie înțărcat. [2] Autorul Evangheliei după Matei a folosit-o pentru a sugera că Isus a fost născut dintr-un partener, o fecioară. [3] [4]
Noi am defrisat toate padurile si am eliminat riscul de incendii, sa mai zica cineva ca romanii sunt prosti.
Nu este vina lui Dumnezeu pentru toate aceste lucruri scapate de sub control din diferite cauze (incalzirea globala, defrisari, poluare intensiva). Imi suna ca fiind abuzuri umane si nu... divine.
De ce Dumnezeu nu poate chiar asa tam nesam sa protejeze lumea ca un personaj Marvel de orice rau? Nu stiu. Libertatea umana? Legi pro avort precum cea data in septembrie de australiei (pana in momentul nasterii!).
Atunci de ce creștinii zic că soarta ne este scrisă și că totul este deja predestinat? Ar fi adevărat de vreme ce creștinii cred că Yahve este, după cum am fost spălați pe creier de la școală, citez: "omnipotent, omniprezent și omniscient". Păi înseamnă că Yahve știe de toate astea, el a făgăduit ca aceste dezastre să existe, și tot el în biblie cerea sacrificii umane și animale. Se leagă.
DAR în același timp, alți creștini printre care și tu, vin și spun că omul are liber arbitru de la Yahve, că omul are control asupra propriului destin. Păi ori e albă ori e negră? Întrebarea este, și copiii care mor la naștere au avut libertatea să-și controleze destinul? Sau a fost totul scris?
Sau alta mai bună, popii vinovați de pedofilie și abuzuri sexuale au fost predestinați să fie niște violatori și pedofili sau au luat decizia asta singuri? Nici nu te-ar mira de vreme ce și în biblie există acte de violuri și pedofilie săvârșite de tribul lui Israel cu acordul lui Yahve despre care voi ziceți că îi iubește pe oameni la infinit, numai că din câte se pare în biblie îi iubea numai pe evrei și-i ajuta să măcelărească popoare gentile/păgâne/non-evreiești.
Cât o să vă mai mințiți singuri?