Rang (cum spunea cineva mai inainte) nu exista dar exista RESPECTUL Fiului pentru Tata.
Ioan 14, 8. "Doamne", i-a zis Filip, "aratã-ne pe Tatãl, si ne este de ajuns." 9. Isus i-a zis: "De atâta vreme sunt cu voi si nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a vãzut pe Mine, a vãzut pe Tatãl. Cum zici tu dar: "Aratã-ne pe Tatãl?"
Intre Dumnezeu Tatal Dumnezeu Fiul si Duhul Sfant exista o asemenea unire incat la oricare din Ei te-ai ruga te rogi la toti in acelasi timp, fiecare dintre Ei reprezentandu-i pe toti in acelasi timp.
Isus este singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni.
Ba EmaS ai rupt TPU in 2 cu intrebarile tale de genu asta... mai opreste-te dracu ca pe unde ma uit numai intrebarile tale legate de pocainta. Du-te in pestera calugarestete si lasene odata in pace.
Ba da, ma enerveaza si aia, da' la ei, faza e ca n-ai cu cine sa vorbesti, sunt prea redusi si nu ma cobor sa vorbesc cu oricine... asa ca ii las in legea lor. Esti creincioasa, bun, am inteles lucru' asta, da' prea exagerezi cu intrebarile pe tema asta serios iti zic. Eu sunt credincios asa 50% nu-s nici ateu dela care sa ma cert cu toata lumea pe tema asta da' nici sa pun 1000 de intrebari legate de religie. Eu nu merg pe principiu "daca cineva iti da o palma intoarce si obrazul celalalt" etc. Ma razbun la prima ocazie, sau "Lasa ca vede D-zeu"... Pana vede D-zeu am eu grija de el. Ma bucur de raul dusmanului etc. Acum trage si tu concluzia.
Este o singură divinitate, un singur Dumnezeu, dar care, se Tatăl, Fiul și Sfântul Duh.
Aceasta este cea mai profundă taină a creștinismului, faptul că Tatăl, Fiul și Sfântul Duh au aceeași Ființă sau natură divină. O singură natură divină care nu se împarte dar este proprie în totalitate tuturor celor trei Persoane divine!
O asemănare în ordinea lucrurilor create nu se poate găsi, decât în mod parțial și limitat!
Auzi. tocmai asta ii problema: eu recunosc ca Isus ii FIUL lui Dumnezeu. o creatura mai mica ca Dumnezeu. nu Dumnezeu. eu zic clar ca is 2 persoane total distincte. una mai mica, si cealalta Atotputernica.
ti-am zis sa imi zici cine i-a dat autoritate lui Isus? ca Isus spune: toata autoriatea mi-a fost data... de ce nu zice mi-am luat autoritatea, sau mi-am dat autoritatea?
Dumnezeu Fiul, egal și deoființă (termen consacrat, în mod special scris legat!) cu Tatăl, și-a asumat supunerea față de Tatăl doar pentru că liber, și-a asumat și rolul de "Mijlocitor", intermediar pentru oameni.
Mesajul precedent conţine o listă doar a câtorva citate în care, de data aceasta, Fiul se exprimă (sau este numit de profeţi) ca Dumnezeu, şi nu ca om!
Asa cum am vazut Isus a spus ca este Dumnezeu si adesea a actionat ca atare.Si nu numai a pretins lucrul acesta, ci l-a si dovedit prin trei dovezi fara precedent:1.A implinit numeroase profetii mesianice scrise cu sute de anul inainte.
2.A trait o viata fara pacat si a savarsit fapte miraculoase.
3.A prezis ca va invia si apoi chiar a inviat din morti.
Asa si? ce nu tepricepi din afirmatia: "Toata autoritatea mi-a fost data" cu autoritatea primita putea face asfel de lucruri.
uite ce am gasit eu:
Ioan 20:17, BC: „«Nu Mă atinge», i-a zis Isus [Mariei Magdalena], «căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu, ci du-te la fraţii Mei şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru»". (Aşadar, pentru înviatul Isus, ca şi pentru Maria Magdalena, Tatăl era Dumnezeu. Este interesant că în Scripturi nu găsim niciun pasaj în care Tatăl să-l fi numit pe Fiul „Dumnezeul meu".)
atunci explica-mi tu: de ce i-a spus Isus lui Dumnezeu sa vegheze asupra apostolilor, ca dor el fiind dumnezeu stia ca trebuie sa vegheze.
apoi explica-mi tu Ioan 14:28
apoi explicami matei 26:39, fiind o persoana, nu aveau aceiasi vointa?
apoi explica-mi marcu 1:35
si mai am si alte intrebari... dae explica-le pe astea, dar logic...
O asemănare în acest sens s-ar putea găsi cu următorul exemplu:
Dacă am avea trei lumânări aprinse (distincte) dar pe care le ținem foarte apropiate una de alta (strânse la un loc), s-ar forma o singură flacără, unică, imposibil de delimitat pe criteriul surselor. Este imposibil să delimităm, să trasăm limite: de
unde până unde ține flacăra de la lumânarea 1, de unde până unde ține flacăra de la lumânarea 2, de
unde până unde ține flacăra de la lumânarea 3!
Flacăra ar fi astfel un simbol al unității de "de neseparat", deși, sunt trei surse.
În cazul divinității, există o singură "Sursă", o singură natură divină, manifestată prin trei "ipostasuri" sau Persoane, clar prezentate în Sfânta Scriptură: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt.
Prin Întruparea Sa, Fiul lui Dumnezeu şi-a asumat de bună voie ’’rolul’’ temporar de om, pentru mântuirea oamenilor (în acelaşi timp rămânând și Dumnezeu). Doar în virtutea acestui "rol", atunci când Fiul se adresa Tatălui, se exprima prin el şi "umanitatea" asumată de El, o relaţie de inferioritate APARENTA, pentru că "rolul" asumării umanităţii trebuia dus până la capăt!
Doar "umanitatea" care se exprima astfel, lăsa aparenţa unui alte raportări faţă de Tatăl.
Mai ce aberatii, de unde le nascocesti fratee? adu si dovada biblia la asta: ca Dumnezeu si-a asumat rolul de om o perioada, si in virtutea faptului ca in perioada respectiva era om, se ruga la el ca tot in perioada respectiva era o persoana spiritulala, infinit de puternica in cer. ma doare mintea...
Dumnezeu si-a asumat de bunăvoie rolul de "om". Prin Întrupare, Şi-a asumat umanitatea pentru a plăti preţul răscumpărării în locul oamenilor. Un om a adus căderea în robia păcatului şi a morţii (Adam) şi tot un om (Dumnezeu întrupat de bunăvoie) trebuia să ridice firea umană din păcat!
Câteva citate care vorbesc despre rolul asumat de Dumnezeu Fiul prin Întrupare:
Ioan 1, 14: "Şi Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr."
15. "Ioan mărturisea despre El şi striga, zicând: Acesta era despre Care am zis: Cel care vine după mine a fost înaintea mea, pentru că mai înainte de mine era.(din veşnicie)"
16. "Şi din plinătatea Lui noi toţi am luat, şi har peste har." (lui Hristos I se atribuie plinătatea harului);
Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi prin Care a făcut şi veacurile; (dacă prin El a făcut veacurile- El este Creator; dacă prin El a făcut veacurile înseamnă că nu a fost dintotdeauna aşa cum îţi imaginezi tu, cu trup omenesc! Trecerea aceasta de la "existenţa Sa cerească" la asumarea umanităţii se cheamă Întrupare dacă nu ştiai.) Nu este vorba de nici o etapă de "metamorfoză", de nici o obligaţie ci de asumarea liberă a unui "rol" de Răscumpărător!
Evrei 1, 3. "Care, fiind strălucirea slavei şi chipul fiinţei Lui şi Care ţine toate cu cuvântul puterii Sale, după ce a săvârşit, prin El însuşi, curăţirea păcatelor noastre, a şezut de-a dreapta slavei, întru cele prea înalte"
Spui că te doare mintea! Pe bună dreptate, când tu ceri citate pentru ca apoi să le nesocoteşti şi să pretinzi că Dumnezeu în loc de 3 mărturii, trebuia să-ţi dea ţie special 300, atunci e normal să te doară mintea!
Pentru cine s-a spus oare "Vă rătăciţi neştiind scripturile NICI PUTEREA LUI DUMNEZEU? "(Matei 22, 29). Ai fi vrut să-ţi explice Dumnezeu ţie în mod exclusiv, procesul "tehnologic" în detaliu, cum a făcut pentru. a se întrupa? Asta ca să nu te mai doară pe tine mai puţin mintea? Nu ceri prea mult? Nu satisfacerea capriciilor a fost scopul mesajului Bibliei, ci modestia acceptării prin credinţă a unor realităţi total transcendente.
Aşa cum 2 cercuri concentruce, unul mic, şi altul extins la nesfârşit, pot avea acelaşi centru, se pot roti simultan în jurul aceluiaşi ax (teoretic), fără să se "transforme" "Cercul mare" în cel mic, la fel, Dumnezeu nu S-a transformat în om, renunţând la divinitate, ci şi-a "arogat" şi firea umană, pe lângă cea divină. Scopul l-am subliniat deja de mai multe ori.
Doamne iarta-ma da cum poti sa crezi ca Dumnezeu s-a facut om?
imi tot arati 3-4 versete din ioan, care le intelegi gresit. dar is alte 1001 care arata ca Isus nu ii Dumnezeu. cum le explici?
uite un exemplu:
In 1 Corinteni 15:24 se spune ca Isus va preda in final regatul sau Imparatia lui Dumnezeu, tatal sau.
de ce nu spune isi va preda imiparatia?
al ex: cand Dumnezeu a spus: stai la dreapta mea pana ii voi pune pe dusmanii tai scaunel pentru picioarele tale.
de ce nu o spus, stau la dreapta mea pana ii pun pe dusmanii mei scaunel pentru picioarele mele
alt ex: Ioan 20:17, BC: „«Nu Mă atinge», i-a zis Isus [Mariei Magdalena], «căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu, ci du-te la fraţii Mei şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru»". (Aşadar, pentru înviatul Isus, ca şi pentru Maria Magdalena, Tatăl era Dumnezeu. Este interesant că în Scripturi nu găsim niciun pasaj în care Tatăl să-l fi numit pe Fiul „Dumnezeul meu".)
alt exemplu: matei 26:39 de ce ii spune Isus lui Dumnezeu sa vegheze asupra continuatorilor sai? el fiind dumnezeu, nu stia ce trebuie sa faca?
tu, poti ca persoana unica, sa vrei 2 sa vrei sa faci sau sa nu faci un lucru in acelasi timp? ori vrei ori nu vrei, nu se poate aman2 deodata.
alt exemplu: DUMNEZEU nu are inceput nici sfarsit. despre Isus se spune ca este inceputl creatiei lui Dumnezeu coloseni 1:15.
vezi, eu vin tot cu alte dovezi, tu tot cu ioan, in rest bagi aberatii complicate si intortochiate din top. daca te mai intreb odata pun pariu ca nu mai stii sa zici la fel.
Nu satisfacerea capriciilor a fost scopul mesajului Bibliei, ci modestia acceptării prin credinţă a unor realităţi total transcendente.
FALS. dumnezeu vrea sa ajungem la cunostinta exacta despre el, cunosinta care sa ne duca la viata vesnica conform spuselor lui isus.
cum sa asimilam cunostinta exacta daca aceptam asa idei care nu le intelegem? 1timotei 2:4
ca si cum ti-as zice eu adresa mea:
eu ma numesc Xulescu si stau in |Romania. te astept la mine!
nu as vrea sa imi explice mie Dumnezeu in mod exclusiv procesul de intrupare in detaliu.
vreau sa imi explici tu ideea asta:
Ioan 20:17, BC: „«Nu Mă atinge», i-a zis Isus [Mariei Magdalena], «căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu, ci du-te la fraţii Mei şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru»". (Aşadar, pentru înviatul Isus, ca şi pentru Maria Magdalena, Tatăl era Dumnezeu. Este interesant că în Scripturi nu găsim niciun pasaj în care Tatăl să-l fi numit pe Fiul „Dumnezeul meu".)
si CREDINTA NU INSEAMNA CREDULITATE.
Noul Testament atestă în mod transparent divinitatea fiecăreia din cele trei persoane divine: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt! În acest sens există sute de versete în Noul Testament!
Iată doar o mică parte din citatele care atestă spre exemplu, divinitatea Fiului, a doua Persoană din Sfânta Treime:
Ioan 1, 23 – "El a zis: Eu sunt glasul celui ce strigă în pustie: "Îndreptaţi calea Domnului", precum a zis Isaia proorocul.,, Domnului" este aici traducerea pentru Iahve, Dumnezeu! Isaia Îl identifica pe Mesia (Mântuitorul Hristos) cu Dumnezeu.
Ioan 1, 34 – "Şi eu am văzut şi am mărturisit că Acesta este Fiul lui Dumnezeu. " Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (Mântuitorul Hristos) -,, Dumnezeu-Tare, Domn al păcii, Părinte al veacului ce va să vină’’
Sfântul Ioan Evanghelistul spune despre Mântuitorul Hristos: Ioan 1, 3 -,, Toate prin El s-au făcut şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut’’. El nu face parte din "creaţie", pentru că El este "Creatorul"!
Facere 1, 1 - "La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul. În textul ebraic original, Dumnezeu este numit printr-o formă de plural, Elohim. Acest plural este întâlnit în Vechiul Testament în sute de locuri! Şi ştim foarte bine că deşi evreii nu ştiau că pluralul se referă la treimea de Persoane divine, ei nu au îndrăznit să modifice Revelaţia lui Dumnezeu!
Matei 28, 19 - "Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh’’. Fiului şi Duhului Sfânt Ii se acordă aceeaşi importanţă ca şi Tatălui.
Evrei 1, 1 - "După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. - În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi prin Care a făcut şi veacurile;"!
Evrei 1, 3 - "Care (Fiul), fiind strălucirea slavei şi chipul fiinţei Lui şi Care ţine toate cu cuvântul puterii Sale (!), după ce a săvârşit, prin El Însuşi, curăţirea păcatelor noastre, a şezut de-a dreapta slavei, întru cele prea înalte,"
Evrei 1, 4. - "Făcându-Se cu atât mai presus de îngeri, cu cât a moştenit un nume mai deosebit decât ei.
Evrei 1, 5. Căci căruia dintre îngeri i-a zis Dumnezeu vreodată:; şi iarăşi:?"
"Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut" (Psalmul 2, 6) şi "Din pântece mai înainte de Luceafăr Te-am născut!" (Psalmul109, 3) conţin un limbaj figurat şi se referă la Dumnezeu Fiul. "Astăzi" şi "mai înainte de Luceafăr" sunt două expresii care, aşa cum reiese din contextul lor original, se referă la veşnicie!
Cum ma dumnezeu tatal si dumnezeu fiul? de ce mai ii tata si fiu daca sunt aceiasi persoana?
"Sfântul Ioan Evanghelistul spune despre Mântuitorul Hristos: Ioan 1, 3 -,, Toate prin El s-au făcut şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut’’. El nu face parte din "creaţie", pentru că El este "Creatorul"!"
asta in fals fals fals!
coloseni 1:15 spune ca Isus ii inceputul creatiei lui Dumnezeu, apoi spune ca prin el s-ai creat toate lucrurile, nu el a creat.
iar Creatorul este Dumnezeu, nu fiul. (apocalipsa 4:11)
Spune in apocalipsa ca "Tu" ai creat TOATE lucrurile, si vii tu si zici ca Isus este creatorul
imi place de tine
Aţi nenorocit Biblia transformând-o după cum aţi vrut. Cum sună Ioan 1, 3 în "varianta" traducerii tale?
Iată textul mai jos:
Ioan1, 1:"La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul."
Ioan 1, 2: "Acesta era întru început la Dumnezeu."
Ioan 1, 3: "Toate prin El s-au făcut; şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut."
Ce poţi înţelege tu prin ultimul verset?
Din ultimul vrestet? adica din ioan 1:3?
inteleg ca Isus a participat la toata creatia, fiind oarecum co-creator.
dar tu cum intelegi Apocalipsa 4:11?
si referitor la ioan 1:1 "Demonstrează Ioan 1:1 că Isus este Dumnezeu?
Ioan 1:1, BC: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era Dumnezeu" (vezi şi BG, BS, SS 1874). NE spune: „ceea ce era Dumnezeu era [şi] Cuvântul". Mo spune: „Logosul era divin". AT şi Sd spun: „Cuvântul era divin". Redarea interliniară ED spune: „un dumnezeu era Cuvântul". NW spune: „Cuvântul era un dumnezeu". NTIV foloseşte aceeaşi redare.
Ce anume din textul grecesc i-a determinat pe unii dintre aceşti traducători să evite construcţia „Cuvântul era Dumnezeu"? Când apare prima dată în acest verset, cuvântul theós (Dumnezeu) este precedat de articolul hotărât, dar când apare a doua oară, articolul lipseşte. Forma articulată a substantivului indică o persoană, o fiinţă, în timp ce numele predicativ la singular, nearticulat, dinaintea verbului (conform topicii greceşti), indică o calitate. Prin urmare, versetul nu vrea să spună că Cuvântul (Isus) ar fi fost Dumnezeul cu care era el, ci spune că acest Cuvânt era asemenea lui Dumnezeu, adică divin, un dumnezeu (vezi Traducerea lumii noi, Apendicele 6, p. 1.690, 1.691).
Ce a vrut să spună apostolul Ioan prin cuvintele din Ioan 1:1? A vrut el să spună că Isus este Dumnezeu însuşi sau că Isus formează împreună cu Tatăl un singur Dumnezeu? În acelaşi capitol, în versetul 18, Ioan a scris: „Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu [dumnezeul unic-născut, NW], care este în sânul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut" (BC). L-a văzut vreun om pe Isus Cristos, Fiul? Desigur! Voia deci Ioan să afirme că Isus era Dumnezeu? Categoric, nu! Spre sfârşitul Evangheliei sale, Ioan concluzionează, spunând: „Dar acestea au fost scrise pentru ca voi să credeţi că Isus este Hristosul, [nu Dumnezeu, ci] Fiul lui Dumnezeu". — Ioan 20:31, BC.
Când a scris Evanghelistul Ioan aceste cuvinte (Apocalipsă 4, 11), Mântuitorul Hristos se afla deja înălţat la cer "pe tronul slavei Sale" de vreo 60 ani aproape! Lui I se adresează cei 24 de bătrâni, indiferent cum aţi introdus traduceri greşite şi înlocuiri de cuvinte în sute de locuri în Noul Testament, desfigurând textul sacru! Întreg Noul Testament îl prezintă pe Mântuitorul Hristos ca fiind Judecătorul de la sfârşitul lumii, Cel care stă pe acel tron!
Apocalipsă 4, 11: "Vrednic eşti, Doamne şi Dumnezeul nostru, să primeşti slava şi cinstea şi puterea, căci Tu ai zidit toate lucrurile şi prin voinţa Ta ele erau şi s-au făcut."
Iar se potriveşte "Vă rătăciţi neştiind scripturile NICI PUTEREA LUI DUMNEZEU (şi nici planurile Lui) "(Matei 22, 29).
„Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu" în deplinătatea atotputerniciei Sale. Cum poţi ca om exagerat de limitat fizic şi psihic, să vezi, să surprinţi pe Cel Ce a creat Universul?
Prin Întrupare însă, trupul Mântuitorului nu a fost decât un "mijlocitor", o interfaţă, prin care să deducem prin credinţă pe Dumnezeu.
Probabil ţi-ai dat şi tu seama că scopul lui Dumnezeu nu a fost să convingă cu forţa, ci s-a lăsat enorm spaţiu libertăţii oamenilor şi credinţei.
Dacă Dumnezeu i-ar fi lăsat pe oameni să vadă adevărata slavă, nu ar fi existat nici unul care să se "îndoiască"! Dar spaţiul libertăţii a fost mai important, şi "camuflarea" smerită, modestă, în chipul omului, prin Întruparea lui Dumnezeu de bunăvoie, a lăsat spaţiu suficient libertăţii omului! Aceasta a fost intenţia!
Continuare:
"de ce nu o spus, stau la dreapta mea pana ii pun pe dusmanii mei scaunel pentru picioarele mele"
Pentru că aici sunt două persoane distincte: Tatăl şi Fiul. Nu este un monolog ci este un dialog. Vei avea mereu ceva de comentat pentru că nu reuşeşti să înţelegi ceea ce înseamnă Sfânta Treime, natura divină în trei Persoane distincte: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh!
Tatăl spune despre Fiul:
8. "Iar catre Fiul: "Tronul Tău, Dumnezeule, în veacul veacului; si toiagul dreptatii este toiagul imparatiei Tale."
9. "Iubit-ai dreptatea si ai urat faradelegea; pentru aceea Te-a uns pe Tine, Dumnezeule, Dumnezeul Tau cu untdelemnul bucuriei, mai mult decat pe partasii Tai".
10. Si: "Intru inceput Tu, Doamne, pamantul l-ai intemeiat si cerurile sunt lucrul mainilor Tale;
11. Ele vor pieri, dar Tu ramai, si toate ca o haina se vor invechi;
12. Si ca un pe un vesmant le vei strange si ca o haina vor fi schimbate. Dar Tu acelasi esti si anii Tai nu se vor sfarsi".
Continuare:
Până în ultima secundă în care Mântuitorul a fost în această lume, El a avut de dus "povara" umilitoare a întrupării, a "rolului" de asumare a umanităţii pentru răscumpărarea omenirii! Este inutil să întrebi de ce se aşează într-o anumită relaţie faţă de Tatăl!
Doar "umanitatea" asumată de el, lăsa aparenţa unui alte raportări de inferioritate faţă de Tatăl. "Rolul" trebuia dus până la capăt, şi ceea ce n-ai înţeles deloc, acest rol nu era asumat în faţa şi în ochii oamenilor, ci în faţa Tatălui! SUPUNEREA, UMILINŢA, JERTFA, SUFERINŢA, PREŢUL RĂSCUMPĂRĂRII trebuiau aduse DOAR în faţa TATĂLUI, şi nicidecum a oamenilor!
Şi atunci tu mai poţi încă întreba de unde venea SUPUNEREA? N-ai înţeles nimic din "misiunea" de RASCUMPĂRĂTOR asumată de Dumnezeu, pentru că oamenii nu se puteau salva singuri.
Dumnezeu Insusi Il adevereste pe Isus ca pe Fiul Sau (Matei 3:17) pe muntele schimbarii la fata: (Mc.9:7 ) si ingerul Ii vesteste nasterea ca Fiul Celui Preainalt (Luca 1:32).Domnul Isus Se declara pe Sine la interogatoriul lui Pilat (Matei 26:63-64 ) si inaintea lui Caiafa ( Luca 22:70 ) ca Fiul lui Dumnezeu si la fel adeveresc femei si barbati din Biblie.Ca Isus este Fiul lui Dumnezeu, aceasta a fost odinioara pentru farisei si marii preoti (Mc.14:53-65), ca si pentru poporul atatat (Io.19:7) o pricina de poticnire, si pana azi le este evreilor si musulmanilor ca un spin in ochi. Dar El nu poate fi salvatorul si Mantuitorul nostru, daca nu a fost decat frate (Salom Ben Chorin) ''fiu intre fii'', un om bun sau un reformator social, ci ne e Mantuitor numai prin aceea ca El este cu adevarat Fiul Dumnezeului Celui viu (Matei 16:16)
Vezi ca aici, in citatul asta, ai pus ceva in plus, ca sa iti aperi ideea.
ai pus in versetul 8 "iar catre fiul" ca si cum Dumnezeu i-ar spune fiului: "Ttonul Tau, Dumnezeule..." adica vrei sa scoti in evidenta ca Dumnezeu Tatal il numeste pe fiul sau, Isus, Dumnezeu. ceea ce nu apare in biblie, interesant ca numa fiul ii spune Tatalui Dumnezeu. de ce?
1. eu nu am intrebat de unde venea supunerea, ci de unde venea autoritatea,
apoi tu te contrazici. daca ar fi asa, Dumnezeu sa fie Isus, iar cand a fot pe pamant, sa fie Dumnezeu intrupat in om, cu "misiunea" de a salva omenirea, iar apoi de a se inalta la cer sa ii prezinte Tatalui jertfa care insemna salvarea omenirii, intrebarea mea ii:
cui sa o prezinte, el fiind dumnezeu stia deja ce a facut, ca a salvat omenirea, si gata.
tu daca mergi la magazin sa cumperi paine, vii acasa si iti demonstrezi ca ai cumparat? nu stii pana la magazin si inapoi ca ai cumparat? numa acasa iti demonstrezi? ce zici tu nu are logica.
dar ma bucur ca ai inteles ca Dumnezeu Tatal, si cu Fiul nu sunt o persoana. ci 2. evident Tatal fiind mai mare. (ioan 14:28)
Bine. sa fie ala textul original. asa ii!
dar ma bucur ca textul original te-a ajutat sa intelegi ca Isus nu ii Dumnezeu, ci sunt 2 persoane, si intre timp, trebuie sa recunosc, cu ajutorul lui EmaS am mai gasit o dovada ca este cum spun eu:
Faptele Apostolilor 7:54, 55
cate persoane vede Stefan?
1? (isus Dumnezeu si Duhu sfant adica 3 in 1?
3? (Isus, Dumnezeu, si Duhu Sfant, 3 personane diferite? )
S inca ceva, de ce nu zice Stefan: vad pe Duhul Sfant langa Isus, sau ceva, ca il vede pe Duhul Sfant?
iti zic eu, ca ii invizibil Duhul Sfant, ca Nu ii o creatura spirituala, ci forta activa a lui Dumnezeu, puterea lui de actiune!
Există multe concepţii eronate legate de identitatea Duhului Sfânt. Unii văd Duhul Sfânt ca pe o forţă mistică. Alţii înţeleg Duhul Sfânt ca pe puterea impersonală pe care Dumnezeu o pune la dispoziţia celor ce Îl urmează pe Hristos. Ce spune Biblia despre identitatea Duhului Sfânt? Pe scurt – Biblia spune că Duhul Sfânt este Dumnezeu. Biblia spune de asemenea că Duhul Sfânt este o Persoană, o Fiinţă având raţiune, emoţii şi voinţă.
Faptul că Duhul Sfânt este Dumnezeu este arătat clar în multe pasaje din Scriptură, inclusiv în Faptele Apostolilor 5:3-4. În acest verset, Petru îl confruntă pe Anania întrebându-l pe acesta de ce a minţit pe Duhul Sfânt şi spunându-i: "N-ai minţit pe oameni, ci pe Dumnezeu". Aceasta este o declaraţie fermă asupra faptului că a minţi pe Duhul Sfânt înseamnă a minţi pe Dumnezeu. De asemenea, ştim că Duhul Sfânt este Dumnezeu pentru că El are atributele sau caracteristicile lui Dumnezeu. De exemplu, faptul că Duhul Sfânt este omniprezent este arătat în Psalmul 139:7-8: "Unde mă voi duce departe de Duhul Tău, şi unde voi fugi departe de Faţa Ta? Dacă mă voi sui în cer, Tu eşti acolo; dacă mă voi culca în locuinţa morţilor, iată-Te şi acolo." Apoi în 1 Corinteni 2:10, vedem atributul omniscienţei Duhului Sfânt: "Nouă însă Dumnezeu ni le-a descoperit prin Duhul Său. Căci Duhul cercetează totul, chiar şi lucrurile adânci ale lui Dumnezeu."
Ştim de asemenea că Duhul Sfânt este o Persoană deoarece El are raţiune, sentimente şi voinţă. Duhul Sfânt gândeşte şi cunoaşte (1 Corinteni 2:10). Duhul Sfânt poate fi întristat (Efeseni 4:30). Duhul Sfânt mijloceşte pentru noi (Romani 8:26-27). Duhul Sfânt ia decizii conform cu voia Sa (1 Corinteni 12:7-11). Duhul Sfânt este Dumnezeu, a treia "Persoană" a Trinităţii. Fiind Dumnezeu, Duhul Sfânt poate cu adevărat să îndeplinească rolul de Mângâietor şi Călăuzitor despre care Iisus a promis că va fi (Ioan 14:16, 26; 15:26).
Ştim de asemenea că Duhul Sfânt este o Persoană deoarece El are raţiune, sentimente şi voinţă. Duhul Sfânt gândeşte şi cunoaşte (1 Corinteni 2:10). Duhul Sfânt poate fi întristat (Efeseni 4:30). Duhul Sfânt mijloceşte pentru noi (Romani 8:26-27). Duhul Sfânt ia decizii conform cu voia Sa (1 Corinteni 12:7-11). Duhul Sfânt este Dumnezeu, a treia "Persoană" a Trinităţii. Fiind Dumnezeu, Duhul Sfânt poate cu adevărat să îndeplinească rolul de Mângâietor şi Călăuzitor despre care Iisus a promis că va fi (Ioan 14:16, 26; 15:26).
Ok. sa spunem ca ii asa, cum zici tu. de ce stefan nu a vazut 3 persoane?
ca ma gandesc ca spunea ceva de genu: vad pe tatal pe fiul si sfantul duh. de ce a mentionat numai 2?
si cand intalnesti in biblie expresia s-au umplut de duh sfant? cum explici?
persoana in cauza s-a umplut cu alta persoana? a 3-a din trinitate?
Asta-i raspunsul tau final?
de fapt raspunsul pastorului.
conform cu evrei 11:1 credinta inseamna demonstrarea evidenta la lucrurilor care nu se vad, nu care nu se pot explica logic.
acum ce crezi? Dumnezeu si Isus si Duhul Sfant sunt o persoana?
cand raspunzi tine cont de ce a zis stefan ca a vazut in cer.
si mai mult, tu accepti asa tacit anumite idei care sunt sigur ca nu le poti intelege, in virtutea credinte-i. adica, ma, daca nu inteleg, nu mai cercetez, las asa, nu ma aflu eu in treaba sa cercetez, ma las credula.
credinta nu ii credulitate. si ceva ii adevarat cand nu mai apar si alte intrebari fara raspuns. iar raspunsul tau, ca sunt firesc arata cate stii tu din biblie: cateva versete care le poti numara pe degetele de la o mana la care iti lipseste 3 degete, si care aparent lasa impresia ca Isus ii Dumnezeu.
spune-i pastorului sa iti explice, ce a vazut stefan, ce a zis Isus Martei: ca are pe dumnezeu in ceruri, spune-i sa iti explice cine este dumnezeul lui Isus din efeseni 1:17. vad ca tu nu stii, tu stii ioan 1:1 si 10:30.
sincer mi-e mila de tine!
Adica Isus. nu?
Duhul sfant ii o persoana care ii apartine lui Isus? ca ma gandesc ca asa trebuie sa fie din moment ce o spus cine n-are Duhul MEU...
si referitor la ioan 10:30 ca numa versetul asta il stii citeste asta:
Ioan 10:30
Prin cuvintele: „Eu şi Tatăl una suntem", a vrut Isus să spună că el şi Tatăl erau egali? Unii trinitarieni spun că da. Însă, în Ioan 17:21, 22, Isus s-a rugat cu privire la continuatorii săi: „Ca toţi să fie una" şi a adăugat: „ca şi ei să fie una în Noi,... cum şi Noi suntem una". În toate aceste cazuri, el a folosit acelaşi cuvânt grecesc (hen) pentru „una". Este clar că discipolii lui Isus nu aveau să devină o parte a Trinităţii. Dar ei urmau să aibă o unitate de scop cu Tatăl şi cu Fiul, acelaşi fel de unitate care există între Dumnezeu şi Cristos.
Dovada biblica?
pai daca asta inseamna ca "Eu si Tatal una suntem" inseamna ca si continuatorii lui Isus fac parte din trinitate.
de ce iei numa ce iti place din ioan? de ce nu iei si Ioan 17:21, 22: "ca şi ei să fie una în Noi,... cum şi Noi suntem una"
De ce stefan nu o vazut Duhul in cer? numa pe tatal si pe fiul? de ce nu imi raspunzi la intrebarea de mai sus: Este persoana Duhul sfant al lui Isus, ca sa poata spune cine nu are duhul meu?
iti zic eu, pentru ca depaseste cu mult sfera de influlenta a citatului: Eu si Tatal una suntem. si mai departe nu mai stii.
aa si acum imi veni in minte, de ce cand Isus a zis "Eu si Tatal una suntem" nu pomeneste nimic de Duhul sfant? de ce nu formuleaza ceva de genu: Eu si Tatal si Duhul sfant, una suntem in 3 persoane diferite.
EmaS, trebuie sa recunosti ca ai multe intrebari fara raspuns, dar accepti sa fii credula. sa nu cercetezi.
si observa, ca eu iti dau replica numai din versetele tale, tu nu ai alte dovezi, in schimb eu, tot cu altceva vin care sa dovedeasca ca Tatal este atotputernic, Fiul este prima lucrare de creatie, si implicit mai mic, si o persona total diferita, si Duhul sfant nu este o persoana, ci Puterea de actiune a lui Dumnezeu.
Dumnezeu este CREATORUL a tot ce are viata inclusiv al lui Isus Cristos (apocalipsa 4:11 si coloseni 1:15)
apoi Isus insusi a afirmat ca "Tatal este mai mare decat mine" Ioan 14:28b si in Filipeni 2:5-8 spune clar ca Isus nu s-a gandit sa fie EGAL cu Dumnezeu ci sa umilit.
iar in ce priveste rugaciunea, cui trebuie adresata, Biblia ne invata ca numai lui Iehova Dumnezeu, care este Dumnezeul cel viu si de temut, care, conform cu Psalmul 65:2 mai este numit si Ascultatorul rugaciunii.
Chiar si Isus s-a rugat. nu inteleg, ce sustii tu, emaS, cum s-a rugat Isus lui insusi? si nu ma aburi ca Isus ca om sa Rugat la Dumnezeu Tatal care de fapt ii aceiasi persoana cu el numa ca era in cer. nu ii valabila explicatia asta.
Te afli intr-o oarecare confuzie, nedorita, dar confuzie. Dumnezeu Tatal este tatal Dumnezeului Fiu, pana aici este corect dar faci cateva confuzii (probabil datorita "orientari" spirituale). Creatorul a vietii pe pamant, Iehova cum Il numesti tu ESTE ISUS HRISTOS si nu Dumnezeu Tatal. Deci atunci cand te rogi lui Isus te rogi si Tatalui. Dumnezeu Tatal nu a fost niciodata pe planeta noastra, numai Dumnezeu Fiul a fost. Studiaza Biblia si vei vedea cat de simplu si usor este sa descoperi adevarul. EmaS are dreptate, Isus s-a rugat Tatalui cat a fost pe pamant deoarece avea doar natura umana cat a fost aici. SImtea nevoia unei continui comunicari cu Tatal Sau si totodata si al nostru. Explicatile sunt valabile atata timp cat sunt CONFORME cu Biblia.
Ca tot spuneai de explicatii din biblie... Isus spune tatal este mai mare ca mine ioan 14:28 si despre Isus se spune ca nu s-a gandit sa fie egal cu Dumnezeu filipeni 2:5-8 si vii tu si spui ca Iehova ii Isus.
cum sa fie Isus creatorul?
Apocalipsa 4:11 spune ca Iehova Dumnezeu este creatorul si el merita toata cinstea si gloria din partea noastra, nu Isus, nu "sfintii" nu maria, nu preotii sau alte personaje. cum vii tu si spui lucrurile astea. inseamna ca voi nu ganditi logic, voi ganditi abstract. aaa
stiai ca mai nou 4+4=7?
Nu este vorba de trei Dumnezei diferiti, ci despre un triplu acord de vointa, actiune si esenta a lui Dumnezeu.,, Sunt felurite daruri, dar este acelasi Duh;
5. sunt felurite slujbe, dar este acelasi Domn;
6. sunt felurite lucrari, dar este acelasi Dumnezeu, care lucreaza totul in toti.,,
sau Efes.1:17,,. Si ma rog ca Dumnezeul Domnului nostru Isus Hristos, Tatal slavei, sa va dea un duh de intelepciune si de descoperire, in cunoasterea Lui,,
sau Evrei 9:14,,. cu cat mai mult sangele lui Hristos, care, prin Duhul cel vesnic, S-a adus pe Sine insusi jertfa fara pata lui Dumnezeu, va va curata cugetul vostru de faptele moarte, ca sa slujiti Dumnezeului celui Viu!,,
Da este spirit. asta se stie... dar nu poti trece peste vresetele din biblie in care Isus face referire la Dumnezeu ca la o a-2A persoana, cu alte verste pe care tu le intelegi gresit, gen ioan 1:1
nu mi-ai raspuns: cine ii Dumnezeul lui Isus? ca ai folosit versetul asta mai sus, efeseni 1:17?
Crestinismul este o religie monoteista.la ora de istorie am invatat ca Iisus Hristos este cel caruia trebuie sa ne rugam.sincer nu stiu raspunsul exact dar eu cred in Dumnezeu.acuma ai sa vezi "inteligenti" care iti dau citate din bibilie dar nici ei nu stiu raspunsul cel corect, deoarece nimeni nu cred ca il stie."Cui trebuie sa ne rugam?"
complicat..in unele rugaciuni incepem cu "Tatal nostru care este in ceruri"
"Doamne Isuse Hristoase Tu Cel Ce Esti Fiul Lui Dumnezeu" dupa cum poti observa uneori chiar si religia se contrazice.religiile sunt facute pentru.a manipula o masa de oameni.numai bine! nimeni nu iti va da un raspuns corect dar fii buna la suflet si crezi in Creator deoarece nu suntem singuri!
Dumnezeu e Dumnezeu tatal iar Iisus este Dumnezeu fiul, iar in cea ce priveste rugaciunea cred ca important e sa te rogi orcaruia dintre Ei. Si din nou doar parerea mea este ca nu exista un rang intre ei doi
Tu pui numai intrebari atat de tempite? Serios..am vazut de la tine o groaza de intrebari. Dumnezeu exista si trebuie sa credem in El.Nu mai pune intrebari de genul! Stii deja raspunsul!
anonim_4396 întreabă:
PorumbRodica1965 întreabă:
DeProfundis99 întreabă: