In vremea aceea, pedeapsa cu moartea exista in toate tarile. Ea exista si in Israel, asa cum, dealtfel, exista si acum in aceasta tara.
Dumnezeu S-a facut om ca sa rascumpere pacatele oamenilor. Inainte, toti oamenii mosteneau situatia de sclavi ai lui Satan. Stramosii lor intrasera in sclavia pacatului, iar urmasii unui cuplu de sclavi sunt la randul lor sclavi inca de cand vad lumina zilei. Oamenii care sunt sclavi pacatului nu pot acumula merite, oricat ar fi de buni, talentati, etc, deoarece sclavii nu au nimic al lor. Ca sa se elibereze sclavii, ei trebuie rascumparati de un om liber, care sa plateasca pretul in locul lor. Dar nimeni nu putea face asta, fiindca toti oamenii impartaseau acelasi statut: un sclav nu poate rascumpara un alt sclav.
Si atunci, Dumnezeu S-a facut om ca sa plateasca acest pret. Dar cum poate, un singur om, oricat de bogat, sa plateasca un pret suficient de mare incat sa rascumpare pe toti sclavii? Poate numai daca e Dumnezeu, fiindca, in acest caz, valoarea suferintei Lui este infinita. Intuitiv, intelegem asta daca ne gandim ca o palma data de un copil parintelui lui este incomparabil mai grava decat invers. Suferinta data de o palma e aceeasi in ambele cazuri, dar "valoarea" ei nu mai e de loc aceeasi. La fel, codul penal e MULT mai aspru la articolul "lovirea unui superior" decat la articolul "lovirea unui inferior". Daca cel care primeste o palma este chiar regele, vorbim deja de o crima, numita lezmaiestate. Dar daca nu e vorba de generalul care conduce o armata, nici chiar de regele care conduce o tara? Daca e vorba de cineva nu numai mai inalt, ci INFINIT mai inalt? Atunci, avem ceea ce matematicienii ar numi un "fenomen de limita": valoarea suferintei lui Dumnezeu este infinit de mare.
Deci, Isus ar fi putut la fel de bine rascumpara pacatele lumii si daca nu ar fi fost condamnat la moarte. Era suficienta, nici macar biciuirea, era destul sa i se stranga degetul cu usa. Sau sa fie scuipat.
Atunci, se naste intrebarea: in conditiile date, daca Isus putea sa faca fix acelasi lucru cu o suferinta incomparabil mai mica, de ce a ales, totusi, tortura si moartea pe cruce? Raspunsul cel mai scurt si mai simplu acesta este: ca sa credem in El. Chiar si asa, multi nu cred: oare cum ar fi fost daca s-ar fi marginit la strangerea degetului mic cu usa?
Era mai mult o intrebare de logica. Nu vad de ce te-a deranjat.
Te salut nu m-a deranjat dar nu am vazut sensul.Sa nu te superi dar aceste tipuri de itrebari sunt cam asa.Dar daca cand am esit din casa cadea un bolovan si ma raneam grav sau ceva de genu. Orcum imi cer scuze. Exista lucruri care le putem aduce la o filozofie care nu are rost.
"Dumnezeu S-a facut om"... deci cand a fost pe cruce cui s-a rugat? Cum e cu "doar prin mine ajungeti la TATA"... care "tata" daca el este fix dumnezeu? Din moment ce s-a intrupat NU exista tatal si fiul, exista doar un singur personaj. (si pot sa-ti dau multe exemple de genul)
N-ar mai fi existat crestinismul probabil. Sau si daca exista poate era ceva diferit de genul: "Cat a suferit el in inchisoare pentru noi" Sau mai stii, poate murea acolo si tot aici ajungeam.
Stimabile, asta nu e nici macar explicatie hazardata, e batut campii. Majoritatea teologilor crestini ar fi de acord cu mine, deoarece este scris ca fara varsare de sange nu exista iertare.
" fara varsare de sange nu exista iertare"... afirmatia asta e valabila doar pentru crestini. Hinduismul poate sa ierte si fara varsare de sange. La fel si Budismul si multe alte religii.
Intrebari simple pentru tine : poti sa ierti pe cineva FARA "varsare de sange"? Daca poti, atunci zeul tau de ce nu poate? Daca zeii altora pot, al tau de ce nu poate?
Vorbeam de ce considera teologii crestini, nu ca as fi eu crestin.
Pai, venerabile, oare nu ti-e clar ca se refera la jertfa de sange adusa in Templu, adica la sangele vitei (sau pasarii), iar nu la sangele criminalului?
Se refera la sangele lui Isus. Daca Isus nu murea ca jertfa, nu se mantuia nimeni, afirma teologia crestina.
Ar fi iesit din inchisoare, dar daca n-ar fi inviat zadarnica ar fi credinta noastra
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: