A, vrei sa iti spun daca, cred ca sunt niste prostii? Da. Cum sa fie SFANTA TRADITIE?
De ce scrie acolo despre Iisus ca a dat "sfintele taine" bisericii "sale" ortodoxe? Iisus este unul singur. Dumnezeu este unul singur. BISERICA SI RELIGIA ORTODOXA sunt creatii ale oamenilor. Deci cred? Sincer nu am citit tot ce ai scris, dar presupun ca majoritatea sunt baliverne.
Sunt mai credincios ca tine, chiar daca nu impartasim aceleasi credinte!
NU exista necredincios! Credinta faca parte din natura noastra umana.Doar un om mort este necredincios.
Trebuia sa specifici exact ca intrebarea este adresata crestinilor ortodocsi daca nu vrei sa auzi pareri negative...
Orice ultilizator este liber sa raspunda la orice intrebare din orice domeniu atata timp cat raspunsurile sale respecta regulile TPU.
Stiu ca sunt singurul care a avut rabdarea sa citeasca tot, si iti spun sincer ca nu tot ce ai scris este fals!
Restul..."Dumnezeu cu mila"!
Multa sanatate!
Salut,
Imi cer scuze anticipat pentru faptul ca nu am citit tot.
Parerea mea este ca Dumnezeu i-a facut pe oameni, iar acestia au facut Biblia. Fara nici un fel de ajutor.
Simbolistita asta a Sfintelor Taine, e destinata credinciosilor, nu lui Dumnezeu.
Cred ca el acolo, sus, are lucruri mai importante de facut.
Nu condamn crestinismul, si eu sunt credincios.
Doar ca ne-am agatat prea mult de ritualuri, de obiceiurile astea de altfel laice, si am uitat ca Dumnezeu este Iubire.
Atat ne-a cerut, sa ne iubim aproapele.
Daca papam anafura si mergem regulat la impartasanie, doar ca sa ne dam in cap dupa ce trecem de poarta bisericii, nu cred ca suntem oameni buni in fata Lui.
Va multumesc.
Cu stima,
Neo
Nu vad unde e intrebarea dar poate asta e intrebarea ta de fapt convingerea ta....nu pot sa cred in sfanta treime cum ii zic multi pentru ca ar fi sa accept trinitatea care este un pacat si o minciuna in primul rand sa zic ca fiul tatal si duhul sfant sunt 3 pers....am trait sa o vad si pe asta talal e mai mare ca fiul da daeci avem doua persoane aici atunci ce e cu spiritul? asta e forta lor activa cu care actioneaza sa duca la indeplinire ce si-au propus
Andrada_2796, nu trebuie să te justifici prin prea multe cuvinte! Însuşi faptul că aparţii de un cult care s-a dezis de 2000 de creştinism, explică totul. Însuşi faptul că faci parte dintr-un cult ai cărui membri recunosc ei înşişi că nu sunt creştini, spune multe. Nu e de3 mirare că nu accepţi o mare parte din învăţăturile apostolice...
Revelaţia prezintă clar în egală măsură TRINITATEA dar şi UNITATEA: Trinitatea Persoanelor (3 persoane) într-o unitate desăvârşită a Aceleiaşi Fiinţe divine. În cadrul divinităţii se păstrează o Unitate absolută...
Am subliniat faptul că este un adevăr revelat de Dumnezeu dar neexplicat procesual de Acesta, întrucât cunoaşterea detaliată nu este esenţială şi nici direct necesară pentru mântuire...
Pentru "ilustrarea" NATURII DIVINE, cel puţin la nivel intuitiv, nu este pe deplin relevant nimic din lumea materială. Nu există o materie sau un sistem care să poată fi considerat "un model" prin reducţie. Natura spirituală şi cu atât mai mult cea divină, transcede orice algoritm, orice prototip, orice "ikon".
Nu se poate da orice exemplu stupid, mundan, empiric, material, de genul Ghiţă, Vasile şi Petrică, de genul mama, tata şi fiul, etc… Fiinţa sau Natura divină este "numitorul comun" a trei ipostasuri sau manifestări spirituale distincte.
Învăţătura despre Sfânta Treime este, între toate tainele din învăţătura creştină, cea mai profundă şi mai ascunsă curiozităţii profane, mai mult decât oricare alta.
Pentru o palidă exemplificare am putea să ne imaginăm trei lumânări distincte aprinse, care stau foarte apropiate una de cealaltă. La un moment dat apropiindu-se la maxim, ele se comportă ca şi o singură lumânare mai mare, în cadrul căreia ESTE IMPOSIBIL SĂ STABILEŞTI UNDE ESTE DELIMITAREA celor trei flăcări iniţiale corespunzătoare celor trei lumânări, sub aspect energetic, caloric, sau al radiaţiei de lumină.
Flacăra unică formată reprezintă pentru cele trei lumânări "un punct" de unitate perfectă - Natura sau Fiinţa dvină. Acest "punct comun" face ca Divinitatea să nu fie separată în trei, ci rămâne o singură Divinitate.
Nu există o comparaţie perfectă între materie şi lumea spirituală, dar, dacă în spaţiul fizic, limitat, putem întâlni astfel de "compatibilităţi", de ce am pune la îndoială PUTEREA ŞI TAINELE lui Dumnezeu de a fi putut face posibilă REALITATEA SA TREIMICĂ, exact aşa cum a fost revelată de El Însuşi pe tot parcursul Sfintei Scripturi.
Materia nu poate urma modelul, dar dacă o FLACĂRĂ poate (flacăra unică formată reprezintă pentru cele trei lumânări "un punct" de unitate perfectă), de ce nu s-ar putea în planul divin, despre care nu putem avea nici o pretenţie de exhaustivitate a cunoaşterii, de stabilire cu aroganţă umană a "incompatibilităţilor" sau certitudinilor în afara Revelaţiei!
Dumnezeu Fiul este egal cu Tatăl, nicidecum inferior sau supus Tatălui.
Prin Întruparea Sa, Mântuitorul Hristos, păstrându-și divinitatea, și asumându-și de bunăvoie şi firea umană, El și-a asumat și "slăbiciunea" acestei firi în relația cu oamenii dar și cu Tatăl. Jertfa Sa după Întrupare, El a adus-o în relație cu Tatăl, ca jertfă a naturii umane (deși era Dumnezeu), și atunci, în mod absolut logic, termenii care exprimă o aparentă inferioritate în relație cu Dumnezeu Tatăl, de fapt se referă la ’’partea umanității’’ (pe care El și-a asumat-o în mod liber în relație cu Tatăl, din cauza Întrupării, deși Fiul este egal cu Tatăl).
În "rolul" temporar de om (în acelaşi timp rămânând și Dumnezeu), El S-a jertfit și S-a smerit, în fața tuturor, a oamenilor, dar se pare că și a Tatălui, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanități asupra lui.
Dumnezeu Fiul, egal și deoființă (! termen special scris legat) cu Tatăl, și-a asumat supunerea față de Tatăl doar pentru că liber, și-a asumat și rolul de "mijlocitor", intermediar pentru oameni.
DeProfundis99 întreabă: