| Dandanache a întrebat:

"Mergeţi în toată lumea şi predicaţi evanghelia la toată făptura. 16 Cine va crede şi va fi botezat se va mântui; iar cine nu va crede va fi condamnat. 17 Acestea sunt semnele care îi vor însoţi pe cei care cred: în numele meu vor alunga diavoli, vor vorbi limbi noi, 18 vor lua şerpi în mână şi, dacă vor bea ceva aducător de moarte, nu le va dăuna. Îşi vor pune mâinile peste cei bolnavi şi ei se vor vindeca".

Apostolatul crestin a propovaduit nu doar cuvantul, ci si miracolul. Cei care promovau evanghelia erau taumaturgi, facatori de minuni, pentru ca puterea credintei sa fie evidenta si in ochii celor mai mari necredinciosi.

Mai au apostolii din zilelele noastre, misionari ai credintei intr-o societate atee, aceasta putere? Cum ar putea ei convinge necredinciosii doar prin cuvant? Unde este impedimentul de fapt: in natura ateilor, care nu vor sa accepte credinta, sau in natura credinciosilor, care nu mai au puterea apostolica de a-si intari cuvintele prin minuni?

17 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

Biserica se inmulteste cu ajutorul Duhului Sfant. Observam o crestere spectaculoasa a bisericii botezata cu Duhul Sfant.http://crestintotal.ro/......http?/

| Gutman a răspuns:

Poi vezi?
Uite cum ai pus chiar tu mana pe rana!
Poi daca Isus i-a lasat Apostolului Petru sa "Lege si sa dezlege in ceruri si pe pamant" in locul sau, atunci din ce cauza Evanghelia lui Petru a fost trecuta la "apocrife" si nu a fost introdusa in Biblie?
Dar culmea prostiei au aparut in Biblie evangheliile unor agarici care nu l-au vazut sau auzit niciodata pe Isus?
A spus cumva Isus sa urmam evangheliile agaricilor aflati in slujba dusmanilor sai?
Poi atunci de ce sa nu propovaduim chiar Evanghelia lui Petru, pentru ca acestui Petru el Isus i-a lasat mostenirea sa... si nu unor agarici ca Luca si Marcu care trag din fund cu arcu si tu ai impresia ca fasaitul pe care-l auzi se numeste Evanghelie?

| Dandanache explică (pentru EmaS):

Adica a penticostalilor? Pentru ca altfel, ca si concluzie generala, "toate religiile sunt în pierdere de aderenți ". Oricum, "crestere spectaculoasa au si ateii". Semn ca Duhul sfant, atat de vizibil pentru penticostali, e invizibil pentru ei. Ceea ce ma face sa revin la intrebare. Aveti voi, in cazul de fata, penticostalii, puterea reala sa convingeti ateii? Cuvant si minune?

| EmaS a răspuns (pentru Dandanache):

Este o diferenta considerabila intre credinciosi si atei! Semnele si minunile sunt ale lui Dumnezeu nu a oamenilor.

| Dandanache explică (pentru EmaS):

Da. Dar Hristos le-a dat apostolilor puterea sa faca minuni in numele lui.

| EmaS a răspuns (pentru Dandanache):

Este scris despre starea de necredinta a oamenilor din vremea de pe urma.,, Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele.
2 Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie,
3 fără dragoste firească, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine,
Rom 1.31; Rom 1.31; 2Pet 3.3;
4 vânzători, obraznici, îngâmfaţi; iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu;
5 având doar o formă de evlavie, dar tăgăduindu-i puterea.,,

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca zeul vostru e acelasi pentru toti dar sub alt nume, ce rost au acele cuvinte? Ce rost are raspandirea religiei X?

Daca oamenii vor fi judecati dupa fapte nu dupa credinta, ce rost are raspandirea religiei X?

| Aiwendil a răspuns:

Am mai spus asta la un alt user.Asta insemna credinta.Sa crezi in Dumnezeu pentru ca asa simti, nu pentru ca asa zice Biblia sau preotul sau mama ta.N-am citit in viata mea Biblia si cred in El fara sa citesc niste povesti care ar putea fi adevarate sau nu.Iar minunile se intampla si in alte religii, nu numai a noastra. Minunile sunt o dovada pentru cei necredinciosi, nu pentru credinciosi.

| Dandanache explică (pentru EmaS):

Nu vorbeam de necredinta oamenilor din urma, ci de scepticismul uman, indiferent de contextul istoric. Acum doua mii de ani, propovaduirea evangheliei era sustinuta de miracole personale, necredinciosii putand fi convinsi cu usurinta. Evanghelia e propovaduita si astazi, doar ca taumaturgii sunt tot mai rari, anonimi si vizibili doar unui public restrans, insa in niciun caz ateilor (ex: preoti care oficiaza exorcizari in unele manastiri)

| Dandanache explică (pentru Aiwendil):

"Minunile sunt o dovada pentru cei necredinciosi, nu pentru credinciosi. "

Chiar despre necredinciosi era vorba in intrebare. Despre ei intrebam cum pot fi convinsi astazi, avand in vedere ca necredinciosii din epoca crestinismului apostolic descopereau nu doar Evanghelia, ci si mari minuni.

| EmaS a răspuns (pentru Dandanache):

Credinta este o conditie pentru a experimenta o minune. Chiar daca unii nu au cunostinta, si in zilele noastre se intampla minuni, poate nu in acelasi numar ca pe vremea Domnului Isus. Stii din ce cauza Domnul Isus nu a facut multe minuni? Din pricina necredintei lor. Vezi Matei (13:54-58)

| Dandanache explică (pentru EmaS):

Te abati iar de la subiect. Nu vorbeam de minunile revelate credinciosilor. Credinciosii vad minuni si atunci cand nu sunt. Vorbeam de minuni personale, de netaguit, de taumaturgi capabili sa convinga si necredinciosii. Biblia are exemple de minuni ale misionarilor care conving si necredinciosii.

| EmaS a răspuns (pentru Dandanache):

Se intampla minuni in fiecare zi. Daca tu nu esti martor ocular asta nu inseamna ca ele nu exista.

| Dandanache explică (pentru EmaS):

Nu am zis ca nu sunt, eu vreau sa descopar taumaturgi si minuni personale. Se spune ca Arsenie Boca era facator de minuni.

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

Salut.
Motivul pentru care primii creştini au primit puteri miraculoase a fost acela de a demonstra că Dumnezeu a acceptat adunarea creştină ca popor al său în locul israieliţilor. Dar odată ce acest lucru avea să fie demonstrat suficient aceste daruri aveau să înceteze. Aceasta e în armonie cu ceea ce a spus apostolul Pavel în 1 Corinteni 13:8 : Dar, dacă sunt daruri de profeţire, vor fi înlăturate, dacă sunt limbi, vor înceta.

| EmaS a răspuns (pentru Dandanache):

Prin credinta chiar tu personal poti sa experimentezi una sau mai multe! http://www.speranta.ro/....../index.php

| Dandanache explică (pentru Someonewhoappreciatelife):

Salut.

Interpretarea cuvintelor lui Pavel ar trebui sa se faca in intregul cuprins al epistolei. Darul glosolaliei era foarte ravnit de primii crestini, dat fiind ca apostolii fusesera binecuvantati cu acesta. Ce incearca Pavel sa le spuna corintenilor este sa nu isi doreasca atat de mult acest dar, cat mai ales harul preotiei. Cel care vorbeste in limbi se ridica pe sine, cel ce profetizeaza (talmaceste profetiile si scripturile, si indruma credinciosii), zideste Biserica. De altfel, Pavel chiar spune ca le doreste tuturor sa vorbeasca in limbi, insa cu atat mai mult sa profetizeze. El vorbeste si de o ierarhie: apostoli, profeti si invatatori, si de faptul ca doar unii sunt taumaturgi si vindecatori (Corinteni 12, 28-30). Asadar, taumaturgii nu dispar, doar ca darul facerii de minuni, a vindecarii, a glosolaliei este al celor putini, al celor alesi. Glosolalia ramane dezirabila prin utilitatea ei indiscutabila: aceea de a putea convinge prin cuvant si minune necredinciosii, insa cu rol secundar pentru credinciosi, care au nevoie in primul rand de talmacirile facute prin harisma preotiei (Corinteni 14, 23).

Asadar, taumaturgi ar putea fi si astazi, si traditia aminteste de ei. Nefericirea face ca minunile lor sa fie revelate doar comunitatii crestine, cei care nu mai au nevoie sa fie convinsi.