Da, si ce Isus a declarat in sinoptice ca nu face, aproape doar aia face in Evanghelia dupa Ioan.
Plus ca asertiunea cu care s-a laudat intr-o evanghelie este considerata marturie mincinoasa la procesul sau din alta evanghelie.
Sa dau detalii: in Evanghelia dupa Marcu, apostolii nu-l pot intelege pe Isus, ci doar niste personaje marginale. In sinoptice Isus nu face minuni decat in sila si le cere celor miluiti astfel sa pastreze secretul, nu dezvaluie cine este el si nici ce misiune are. Si promite ca nu va face minuni pentru a se preamari si ca nu va da semne publicului despre cine este el.
In Evanghelia dupa Ioan Isus vorbeste aproape tot timpul despre cine este el si ce misiune mareata are, iar minunile le face in mod deschis, in scopul precis de a fi recunoscut drept personaj divin de catre public.
Intr-o evanghelie Isus se lauda ca daca ei vor darama Templul, el il va reconstrui in trei zile, in timp ce in alta evanghelie asta este o acuzatie mincinoasa rostita de un martor platit la procesul impotriva lui Isus.
,, în niciuna dintre Evangheliile sinoptice nu se regăsește nimic din ceea ce scrie în Evanghelia după Ioan ''. Nu înțeleg exact la ce te referi prin asta, de exemplu întâmplări precum Învierea lui Iisus și lepădarea lui Petru se găsesc.
Depinde de unde ai auzit că Evanghelia după Ioan ar fi Gnostică. Așa teorii,, conspirationale '' cum că (de exemplu) Iisus ar fi avut o relație cu Maria Magdalena și etc se pot face ușor. Am căutat pe google despre asta și am găsit doar că povestea cu femeia care a făcut adulter s-ar putea să fi fost adăugată după (în manuscrisele mai vechi de fiind).
Nu ar cădea chiar 100% dogma Trinității dar ai dreptate ar fi mai șubredă. Eu unul nu văd motive să fie scoasă.
Evanghelia Ioanică și Apocalipsa au fost considerate apocrife mult timp, apocalipsa nici n-a fost inclusă de primul Sinod, ci ulterior.
Cam fortezi nota spunand ca in evangheliile sinoptice nu se regaseste nimic din ce scrie in Evanghelia dupa Ioan, poate ai vrea sa le recitesti pe toate patru.
Sunt multe relatari care se regasesc doar in Evanghelia dupa Ioan pentru ca el era un apostol care a fost in apropierea lui Iisus si a fost martor la scene care nu s-au petrecut in public, de exemplu intalnirea cu Nicodim.
Ceilalti evanghelisti s-au documentat pe cont propriu despre viata lui Iisus pe cand Ioan a fost martor in prim plan.
Oricum Ioan il prezinta pe Iisus asa cum il prezinta si ceilalti evanghelisti: ca Mesia cel profetizat in Vechiul Testament, Fiul lui Dumnezeu si imaginea Tatalui pe pamant.
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: