Sunt icoane si desene, icoanele tot timpu reprezinta sfinti, si unele desene reprezinta unele intamplari.
Mie mi se pare foarte ciudat cum pot exista ''sfinti'' pe pamant, deoarece viata sfanta a avut numa Isus, un pamantean nu creca poate sa fie sfant, Isus nu era un om obisnuit, si daca ar fi fost un om obisnuit merita sa fie Dumnezeu.
Cica, era un nene la inchisoare care nu isi vazuse familia de mult timp si intr-o zi a primit o fotografie cu ea, a inceput sa planga, s-o stranga la piept si s-o pupe. Cam asa privesc ortodocsii icoanele, ferestre catre cei "dragi", doar ca lor le sunt dragi, daca le sunt, din interes, obligatie.
Icoana nu are identitate de „persoană", este doar un instrument, o „FEREASTRĂ" prin care privirea şi gândul nostru trec mai departe spre eistenţa reală a persoanelor doar „amintite în icoane".
„Ochii care nu se văd se uită", de aceea avem fotografii ale persoanelor dragi, un „pretext" de aducere aminte!
O parte din culte, necunoscând situaţia, vin asupra Bisericii cu acuzaţii false referitoare la icoane, nu pentru că nu înţeleg problema! 70% din acele acuzaţii false, se întorc chiar împotriva lor! Pentru că şi ei au cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"! Diferenţa este dată de un "rest" de 30 %, cel al argumentelor logice pe care ei înşişi le înţeleg dar pe care se încăpăţânează să nu le accepte!
De ce spun că au şi ei cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"? Pentru că în fiecare cult creştin există "reprezentări", „imagini" ale lui Hristos, în cărţi, reviste, biblii, pliante, postere, filme, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli?
La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!
Icoana nu primeşte "personalitate proprie", ea are doar „funcţia" de „reprezenta" o persoană reală (care există în realitate, în afara icoanei), are funcţia de a aminti persoana reprezentată, aşa cum cărţile, bibliile şi revistele oricărui cult amintesc de persoanele biblice! Gândul de respect sau cinstire care însoţeşte privirea icoanei se îndreaptă spre personele respective, cu existenţă reală!
Nu este deloc corectă exprimarea "închinare la icoane"! Este vorba doar despre "cinstirea icoanelor"! Cinstirea lor nu este mai mult decât o formă de respect, care, trece dincolo de imagine, spre persoana reală (aşa cum raza de lumină trece dincolo de sticla transparentă) şi ajunge acolo unde trebuie să ajungă!
Se mai scoala cite un adormit si pune si el vechiul refren vis a vis de Sf Icoane din Sf Biserici Ortodoxe.Hai sa fim seriosi era sub demnitatea ta sa dai o cautare pe gogu si sa gasesti singur raspunsul
Icoanele si reprezentarile grafice de pe peretii bisericilor nu sunt altceva decat imagini din Biblie. Pe vremea cand nu toti aveau scoala, aceste imagini ii ajutau sa inteleaga cuvintele din Evanghelia pe care o citea preotul.
anonim_4396 întreabă: