Cu siguranță nu din Biblie. În Biblie spune că de fiecare dată când poți face un bine și nu îl faci, faci un păcat.
Această gândire poate proveni de la societate. Societatea promovează individualitatea, fiecare pentru el, să nu îți pese de ce face celălalt. Asta este baza. Unii au lărgit și chiar nu le pasă deloc de ce i se întâmplă celuilalt.
Acum 1 minut | Holiday a răspuns (pentru AC4S4):
Spiridusul tau nu doar ca nu intervine, dar e si autorul moral. El a creat circumstantele: Satana, "marul", omul, liberul arbitru, etc.
Bine, strict in cadrul povestii crestine vorbim, ca realitatea e alta, dar acum despre asta e vorba.
domnul AC4S4 a afirmat ca dumnezeu poate lua viata oricand vrea el, desi omul e o papusa, o marioneta cu care el se joaca, un fel de teatru, o piesa de teatru si apoi i cantam la dumnezeu piese pe vecie
Este o diferență. Dumnezeu a îngăduit acel rău. Toate relele îngăduite au un scop. Nu știu scopul, doar Dumnezeu știe. Cum ar învăța omul să facă fapte bune dacă nu i-ai lăsa ocazii să o facă? E ca și cum nu îi dai ocazii unui șofer începător să facă o parcare laterală, ci îi parchezi tu mașina de fiecare dată. Cum va deveni un șofer bun? Trebuie să îl ghidezi la început, dacă pricepe și ascultă, va știi să parcheze. Tot așa și cu faptele bune, Dumnezeu mereu ne spune să facem binele, dacă ascultăm de El, vom deveni oameni mai buni.
Biblia este scrisă de Dumnezeu pentru oameni, nu invers. El nu îngăduie relele ca să facă El fapte bune, ci ca să învățăm noi să fim mai buni, să iubim.
Dumnezeu este bun, nu avem dreptul să negăm așa ceva.
Poate si omul ala are un scop necunoscut atunci cand o lasa pe fata sa fie violata. Un scop cunoscut numai de el prin care va face un bine si mai mare.
Deci de ce il acuzi spunand ca acel om este rau?
Ce inseamna bunatate divina? Pentru ca din conversatia noastra rezulta ca bunatatea divina are o definitie diferita de bunatatea umana. Practic e doar o coincidenta de termeni.
In scenariul prezentat de mine:
La nivel uman o dovada de bunatate ar fi ca acel individ sa intervina si sa salveze fetita.
La nivel divin se pare ca nu.
Scenarii identice rezultate diferite.
Deci e clar ca vorbim de definitii diferite ale bunatatii aici.
Si daca bunatatea divina are o cu totul alta definitie fata de bunatatea umana atunci de ce mai folosim cuvantul "bunatate" pentru a o descrie?
Pe logica asta putem inventa noi o definitie a bunatatii care il scoate sfant si pe Hitler.
P.S.: O alta eroare de logica pe care o faci este ca aplici criterii diferite pentru a evalua cele doua cazuri identice.
In situatia acelui individ te bazezi pe un verset din Biblie.
In situatia lui Dumnezeu spui ca nu mai putem utiliza tot logica astaasta deoarece Biblia e scrisa de Dumnezeu pentru oameni. Deci aplici alt criteriu de evaluare. Care o fi el nu stiu.
E clar ca daca persoana care a asistat era foarte constienta ca are posibilitatea sa faca un bine si sa o salveze dar a ales sa nu faca asta tocmai din lasitate si frica, iar astfel de persoane nu ar putea reactiona nici macar daca ar fi ele victime.
Nu sunt două cazuri identice. Chiar dacă acel om ar avea un scop bun, în cazul lui, scopul nu scuză mijloacele. Omul și Dumnezeu nu sunt identici.
O regulă de bază pentru a înțelege cum lucrează Dumnezeu este să știi că El este drept mereu, nu poate fi nedrept. Tu presupui că Dumnezeu și omul sunt la fel.
Dacă am evalua la fel cazurile, am putea spune că Dumnezeu ar trebui să ne ierte fără ca noi să ne cerem iertare, pentru că așa spune Biblia. Însă Dumnezeu nu a dat Biblia pentru El, ci pentru noi.
Dumnezeu știe când și cum să intervină, nu trebuie să Îi spunem noi.
Cand pui o intrebare formuleaza cum trebuie subiectul si predicatul.
Tu spui: "Este la locul crimei si o poti salva foarte usor insa preferi sa nu faci nimic si doar sa asisti la fapta."
De aici se INTELEGE ca pui intrebarea STRICT interlocutorului, nu cum ai vrea sa sugerezi TU, lui Dumnezeu.
Asta inseamna MANIPULARE pentru unii dar sa acceptam intrebarea ta care se REPETA de nenumarate ori si sub diferite forme. Dumnezeu nu intervine, lumea a fost DATA omului si acesta ESTE raspunzator pentru ceea ce se petrece aici, nu Dumnezeu. DACA Dumnezeu ar interveni atunci OMUL nu ar mai fi stapan in lumea lui ci doar o marioneta iar Dumnezeu ar avea functia de politist. Asumati-va crimele si pacatele, nu incercati sa va debarasati de ele aruncandu-le in spatele altora.
Însuși Hristos a spus că Dumnezeu e bun, iar eu cred asta.
Nu știu dacă sunt niște criterii prin care să evaluăm, dar luăm așa:
Dumnezeu a creat omul, care s-a răzvrătit, pedeapsa fiind moartea veșnică. Pentru a putea fi din nou în acea stare fără de păcat, El S-a întrupat, a trăit fără păcat, S-a jertfit și a luat păcatele asupra Lui. În plus, îi ajută pe credincioși prin Duhul Sfânt să rămână în credință. Da... Eu cred că Dumnezeu e bun. Un om mai în vârstă care Îl cunoaște mai bine pe Dumnezeu ți-ar putea spune mult mai multe.
Dumnezeu nu este bun si asta o spune orice om care a citit biblia si care e sincer, dumnezeu este reflectia acelor persoane care au scris biblia, iahve este un zeu razboinic care are un singur popor cel evreu, iisus ba spune ca a venit pentru oile lui israel ba ca a venit pentru toate popoarele din lume, dar este diferente intre cele doua personaje, diferenta imensa asta o recunoasteau mai mari a biserici de la inceput
Bunatatea si rautatea sunt niste caracteristici umane.
Fie Dumnezeu poate fi analizat la fel ca orice om si atunci putem determina daca el este bun sau rau.
Fie Dumnezeu nu poate fi analizat ca orice om si atunci nu se poate determina daca el este bun sau rau.
Astea sunt variantele.
Problema e ca intr-o parte spui ca Dumnezeu nu poate fi analizat ca orice alt om, iar in alta parte spui ca Dumnezeu ar avea o caracteristica umana si anume bunatatea.
Daca dumnezeu ar avea aceasta caracteristica numita bunatate, caracteristica intalnita si la oameni, atunci inseamna ca putem aplica aceeasi logica pe care o aplicam si la oameni in incercarea de a o evidentia.
Adica orice definitie ar avea aceasta caracteristica pentru om ar trebui sa insemne acelasi lucru si pentru Dumnezeu. E principiul identitatii.
Si cum are o definitie identica, caci vorbim de aceeasi caracteristica, ar trebui sa poata fi relevata de rationamente logice identice, ca doar vorbim de o singura caracteristica, nu de doua distincte.
Tu spui ca NU putem face asta. Ceea ce e lipsit de sens. Inseamna ca nu vorbim de aceesi caracteristica. Inseamna ca bunatatea divina nu este echivalenta cu bunatatea umana.
Hai serios...
Duhul Sfant mai este pe pamant si orice crestin stie ca Duhul Sfant este in cel ce crede in El(Dumnezeu/Isus ca Domn si Mantuitor).
1. Daca fata nu este crestina am incheiat discutia, logic.
2. Daca fata este crestina si totusi a fost violata va fi indreptatita.
Au fost persoane, de care vorbeste Biblia, in situatii mai rele decat un viol; sa nu mai vorbesc de Isus...