Https://www.biblegateway.com/passage/?search=Romans%209:19-24&version=NTLR
Si ia uite si contradictiile https://www.bible.com/ro/bible/191/EPH.2.8-10.VDC si https://www.bible.com/ro/bible/191/JAS.2.24.VDC
Dap, astea tot presupun liberul arbitru. Ce ți-am dat eu nu ține cont de liber arbitru, ci afirmă predestinarea.
Nu exista liber arbitru, liber arbitru e cand o sa ma pot teleporta
Nu e o contradicție, o să joc nițel pe avocatul domnului. În primul text ne spune " sunteți salvați prin credință nu prin fapt, această salvare e un dar divin".
Al doilea text ne zice:
" Sunteți socotiți drepți prin fapte, nu doar prin credință".
Deci dacă extrapolăm totul reiese că:
Ei sunt salvați prin credință, credința fiind garantul salvări, dar să mențină acest garant al salvări valabil e nevoie de fapt. Adică prin credință capeți statutul de salvat, dar dacă dovedești prin fapte că ai respectivul statut, îl pierzi.
Vezi că în cazul lui Iacov chiar cu câteva capitole mai de vreme spune: "Credința fără fapte e moartă, dar și faptele fără credință sunt moarte." Rezumând că ambele enunțuri sunt valabile. Biblia are o grămadă de contradicții, mai ales fiind vine vorba de relatări, dar chestia asta e o discuție ideologică asupra doctrinei creștine, ca atare nu poate fi luată drept contradicție biblică.
Boss înțeleg că Biblia e o carte interpretabilă. Dar nu poți veni în atac cu ceva așa abstract taman pentru că e interpretabil.
Și nu, nu doar interpretarea mea. Ceea ce zice Iacov e o continuare la ceea ce zice Pavel. De ce zic asta: Pentru că existat în aceeași carte biblică unde scrie că prin fapte sunteți socotiți drept, același autor ne zice că faptele fără credință sunt moarte, la fel și credința fără fapte.
Cred că vorbim aceeași limbă.
Am citat din Iacov când am spus: "Credința fără fapte e moartă, și faptele fără credință sunt moarte", ceea ce vrea să însemne că atât faptele cât și credința sunt elemente complementare în ideologia creștină.
Cred ca nu ai citit versetele cum trebuie. ''Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni. Căci noi suntem lucrarea Lui și am fost zidiți în Hristos Isus pentru faptele bune pe care le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte ca să umblăm în ele.'' si ''Vedeți dar că omul este socotit neprihănit prin fapte, și nu numai prin credință.''
OctavianDanielMaria întreabă: