| StiTuCine a întrebat:

Propun un nou subiect: NEDREPTATEA INFINITA A LUI DUMNEZEU.

Descriere:
Inainte sa intram in forta in argument,definim de la bun inceput conceptul de dreptate:
Dreptatea reprezinta principiul moral și juridic care cere să se dea fiecăruia ceea ce i se cuvine.
Ce i se cuvine unui om?
Rasplata sau pedeapsa.
Si a ti se recunoaste ca ai dreptate e practic o rasplata care te face fericithappy

Insa pedeapsa are o caracteristica foarte clara si anume proportionalitate.
(Proportionalitatea pedepsei in raport cu fapta savarsita)
De exemplu daca cineva ma injura iar eu iau un bolovan ii dau in cap,ajunge la spital in coma si nu moare dar ramane cu sechele pe viata,inseamna ca fapta comisa de mine e disproportionala cu fapta comisa de el.
(Cred ca pana aici putem fi toti de acordhappy )
Mai departe...

Dupa cum stim locul unde se duc necredinciosii la a doua moarte e focul etern al iadului.

OFFTOPIC: Aici nici nu vreau sa aud prostia aceea de teorie nou aparuta,care zice ca Dumnezeu e prea iubitor si nu poate trimite oameni la tortura vesnica,astfel incat moartea a doua e ca omul este distrus pe vecie si nu mai are constiinta(ca un mort,mort)

Problema la aceasta teorie e ca omul nu plateste pentru faptele sale, ci este distrus complet faptele sale ramanand neplatite DE CATRE EL.(om). Problema e ca cei rai scapa doar cu cateva secunde de suferinta, iar faptele lor pe pamant nu sunt platite deci e nedrept si extrem de disproportional.

REVENIND la focul etern(unica interpretare corecta a sfintei scripturi).

Iadul e etern.
Viata pamanteasca oricat de rea ar fi e limitata.

Pedeapsa lui Dumnezeu e infinita, dar faptele comise pe pamant sunt limitate.
Asadar pedeapsa lui Dumnezeu e infinit disproportionala cu faptele tale.

Cum ati combate acest argument?

Inainte de a raspunde vreau sa va arat ce argumente nu vor functiona:
1.)Cine esti tu sa te indoiesti de Dumnezeu?
Adevarat logic vorbind fata de un Dumnezeu infinit sunt nimeni, dar nu conteaza cine sunt eu caci pedeapsa e tot infinit de nedreapta.

Daca vrei sa combati argumentul trebuie sa ataci argumentul, nu persoana.happy
Daca eu sunt un sclav si regele nu imi da de mancare 1 saptamana chiar daca is un nimeni argumentul lui de a nu ma hrani e injust.

2.)Dumnezeu te a creat, deci el te detine.
Asadar are dreptul sa faca ce vrea cu tine fiindca e Dumnezeu.happy
Asta e ca si exemplul cu regele.
Indiferent daca ma detine, asta nu schimba cu nimic ca pedeapsa lui tot infinit de nedreapta e fata de fapta mea.

3.)Dumnezeu ofera atat pedeapsa infinita,dar si rasplata infinita,deci de ce m as axa doar pe partea negativa?

Pentru ca indiferent de ce rasplata au altii la curtea regelui asta nu schimba cu nimic ca fata de mine un pacatos pedeapsa lui tot infinit de nedreapta ramane,iarasi nu ataci argumentul ci doar adaugi ca la altii da rasplata.
Insa daca la altii da rasplata si cu mine ca si pacatos e nedrept rasplata data la altii nu l scuza de nedreptatea comisa.

Apropo legat de rai e prea indulgent cu rasplata infinita,pentru ca si Adam si Eva urmau s astea o infinitate in rai, deci cine ii garanteaza unui om in rai ca nu va cadea si el cum au cazut stramosii.

La aceasta mica paranteza argumentul ca omul in rai are un trup nepacatos si imposibil de a pacatui, il face pe Dumnezeu vinovat ca nu a dat acelasi trup de la bun inceput lui Adam si Eva.
UPslaughinglaughinglaughing
4.)Dumnezeu nu te trimite in iad, tu te trimiti singur.

Serios?happy

Aici pot demonstra clar prin versetele urmatoare ca nu e asa, plus un artificiu special drept bonus.
Asadar:
In Isaia cap 33:22 spune ca "Domnul este judecatorul nostru"
In Epistola a doua catre Corinteni (a apostolului Pavel)cap 5:10 "Pentru ca noi toti trebuie sa ne infatisam inaintea scaunului de judecata a lui Hristos,ca sa ia fiecare dupa ce a facut dupa trup, ori bine ori rau."

Aici nu face referire la faptul ca auzi decizia si mergi tu singur in iad, caci Dumnezeu te trimite.Si daca nu vreau sa merg? Pai ma va duce cu forta acolo prin ingeri sau printr o forta invizibila ghici ce tot de EL creata.happy
Daca decizia de a merge in iad e la mine atunci eu pot sa zic nu.E simplu.
5.)Dreptatea e in mana lui Dumnezeu El decide ce e drept si ce nu.
Bun atunci daca dreptatea lui Dumnezeu e iadul infinit pentru o viata finita,atunci irationalitatea lui va trebui sa o folosesti si tu in orice actiune din viata ta.
Va trebui la o injuratura a unui om s ai spargi capul, sau la o rabufnire a copilului tau sa l omori in bataie etc.

Ce te iei de mine crestine?
Daca asa gandes te Dumnezeu asa sa faci in orice actiune a vietii tale)))

Daca e atat de irational incat ma trimite in iad pe vecie pentru o viata "pacatoasa" limitata, inseamna ca ar trebui sa ti pui semne de intrebare daca celelalte actiuni din biblie le-a judecat corect.Nu i asa?happy

E ca un exemplu al tatalui tau, care stiti toti membrii familiei ca e nebun la cap si totusi acceptati ca el fiind capul familiei si nu femeia(sclava bibliei), el trebuie sa ia decizii importante asupra viitorului copilului.(chiar daca e nebun).

6.)Lipsa de credinta in Dumnezeu, sau faptul ca n ai avut incredere in El pe pamant e un pacat infinit si merita o pedeapsa infinit.
Da va vine sa credeti sau nu dar deja am identificat 2 persoane pe forum, cu care am intrat in discutie si care ar zice prostia astahappy

Insa nu sta in picioare:

Singurul pacat de neiertat e hulirea duhului sfant.
Mentionat clar in Luca 12:10, Marcu 3:29, Marcu 12 31:32.

Asadar exista un pacat de neiertat, insa el nu poate fi accesat de nici un om de ce?
Fiindca a necesitat :
-negarea puterii lui Dumnezeu.
-atribuirea puterii lui Dumnezeu, diavolului.
-cele 2 de mai sus IN FATA LUI IISUS.

Nu e niciun om sanatos la cap care sa spuna ca diavolul e mai puternic decat Dumnezeu, Dumnezeu fiind infinit si el finit.
Nu e nici(sper) cineva atat de prost sa zica ca un personaj negativ e responsabil de scoaterea uni personaj negativ dintr un om(scoaterea indracitului din acel om).
Nu mai e Iisus pe pamant deci acest pacat oricum nu mai poate fi repetat, caci atunci cand e Iisus nu mai ai deloc scuza.

Bun deci nu poate fi accesat de om.
Asta nu schimba problema caci in cazul celorlalte pacate pedeapsa lui Dumnezeu tot infinit disproportionala ramane in raport cu fapta comisa.

7.)Efectul fluturelui.

Cel mai bun argument al crestinilor, zic cel mai bun pentru ca e cel mai inteligent dintre toate,e efectul fluturelui.
ceva facut pe pamant da nastere la altceva si acel ceva la altceva.
>>>A-B-C-D etc.

Cam asta e definitia si scheletul.
Un rau duce la alt rau si tot asa la infinit,insa un rau poate duce si la ceva bun cum vine asta?

Sa luam ca exemplu atrocitatile comise de Hitler.
desi a omorat milioane de evrei,fapta sa a dus si la ceva bun ADOPTAREA DECLARATIEI UNIVERSALE A DREPTURILOR OMULUI ce a venit la putin timp dupa ce s-a aflat de acele atrocitati.

Deci efectul fluturelui da nastere dintr o fapta buna la un lant infinit de fapte bune si rele,iar o fapta rea va duce tot la un lant infinit de fapte bune si rele.
Iar daca pui cap la cap ce am zis asta inseamna ca orice ai face in univers va avea atat consecinte bune cat si rele asadar meriti dupa moarte atat o pedeapsa infinita DAR SI O RASPLATA INFINITA.
Iar daca o iei asa numarul de fapte bune si rele va fi egal infinit=infinit.
Asadar cu un nr egal de fapte bune si rele in balanta, sufletul tau va in IMPOSIBILITATEA de afi judecat.
Deci efectul fluturelui zice ca nu sufera nimeni dar nici nu e rasplatit nimeni.

Bun aceste sapte argumente sunt argumentele care nu vor functiona.
Am scris atat de mult pentru ca am vrut sa evit un topic cu sute de raspunsuri inutile.
Intentionat nu pun cuprinsul topicului pentru ca fiecare persoana sa aiba obligatia de a citi tot, pentru a avea dreptul de a raspunde.

Răspuns Câştigător
| halogen001 a răspuns:

Nedreptatea infinită există în poveste, pentru că povestea e falsă și absurdă, iar zeul e un personaj imaginar.
Câtă vreme personajul "atotputernic" e invizibil și mut, deci inexistent, oricine poate spune ce vrea în numele lui și atunci Dumnezeu e doar o sperietoare de tip Bau-Bau folosită cu succes pentru prostirea naivilor creduli și neștiutori.
Dumnezeu e simbolul neputinței, neștiinței, primitivismului, nimicului, înșelăciunii, nesimțirii, nerușinării și absurdului. Dumnezeu e o justificare a dorințelor și a faptelor omului mincinos, necinstit și neserios.

Dacă ar exista un zeu atotputernic, atunci pentru acel zeu omul ar avea valoarea zero, deci zeul nu ar fi interesat de om sau de ce face omul, nu l-ar ajuta, nu l-ar răsplăti și nu l-ar pedepsi pe om pentru că nu ar avea de ce. Un zeu atotputernic și rațional nici nu ar face omul și alte viețuitoare (purici, păduchi, ploșnițe, căpușe și țânțari...) pentru că nu ar avea de ce.
Realitatea arată că viețuitoarele sunt supuse selecției naturale, ceea ce demonstrează că nu există nici un zeu care să facă viața. Proprietățile materiei și evoluția ei în timp generează viața. Zeul nu are nici o contribuție fiind doar un personaj imaginar de poveste primitivă, puerilă și absurdă.

Dreptatea e a celui puternic. Cine are putere, acela are dreptate. Exemplu: E drept ca o găină să fie mâncată de un om? A greșit găina cu ceva? Nu. Omul e puternic și face ce vrea cu găina. Asta e dreptatea. Puterea e în funcție de noroc și de acțiunile viețuitoarei. Norocul (întâmplarea) are cel mai mare rol.

54 răspunsuri:
| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Recunosc ca esti primul crestin care a reusit sa dea un argument bun hai sa vedem daca face sens pana la capat.
"Pana la urma s-ar prinde", chiar dacs dupa 100 de ani nu a facut-o? Ma indoiesc!-intr o infinitate eu zic ca da.

" chiar daca el stie rezultatul-"-Man acum care rezultat ca infinitul n are capat.
Deci aici intram intr-un mega paradox, de unde stie Dumnezeu rezultatul, daca infinitul n are capat intelegi.
Aici e complex de imaginat dar sa zicem asa Dumnezeu infinit stie "capatulul infinitului", insa daca nu e un capat omul are timp infinit sa se schimbe.
Nu stiu simt ca amandoi nu putem discuta despre asta, fiindc intraram intr-un paradox.

Nu stiu cum face sens pentru tine sua pentru mine faptul ca stie capatul a ceva ce nu are capat, sau ca Un om daca ar trai infinit nu s-ar putea schimba deloc.

| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Bun raspuns bravo!

| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Statutul de junior nu mi permite sa dau mesaje in pm.
Imi dai messengerul tau?
Vreau sa ti multumesc.

| FilosofulDepresiv2022 a răspuns (pentru StiTuCine):

Ca ultim raspuns, as putea rezolva(macar partial)problema paradoxului prin urmatoarea analogie:Sa zicem ca omul ar trebui sa petreaca in iad o anumita perioada de timp pentru pacatele sale, un exemplu fiind crima! Sa zicem ca o crima=un an petrecut in iad! Sa zicem ca un om comite 100 de crime(omoruri, ca sa clarific)! Ti s-ar parea corect sa petreaca in Iad doar 100 de ani pentru cele 100 de crime si nu vesnic? Spun asta pentru ca trebuie sa te gandesti la faptul ca cei 100 care au pierit nu-si vor putea recupera viata, deci practic un omor are consecinte eterne! Iar in legatura cu infinitul, da, ai si tu dreptate aici, dar daca luam in considerare faptul ca Dumnezeu a creat totul(inclusiv infinitul), poate este o metoda de a determina daca traiectoria/destinul/comportamentul unui om se poate schimba, ceva ce noi nu putem intelege!

| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Un messenger imi poti da?

| FilosofulDepresiv2022 a răspuns (pentru StiTuCine):

Ion Cristian happy

| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Trimite link nu te gasesc

| halogen001 a răspuns:

Pentru Dragon
Dacă am un proprietar de câini de luptă care stă și se uită cum câinele lui omoară un om, atunci cine e vinovat? Câinele, omul sau proprietarul câinilor?
Evident că proprietarul câinilor e vinovat.
Așa e și cu Dumnezeu. Dacă Dumnezeu e stăpânul, creatorul omului păcătos și lasă omul păcătos să mintă, să fure, să tâlhărească, să omoare și să facă război, atunci cine e vinovat? Păcătosul sau Dumnezeu?
Dumnezeu e vinovat pentru că lasă păcătosul să omoare, să fure și nu face nimic.

Realitatea e că nu există nici un Dumnezeu. Oricine poate spune orice în numele unui personaj imaginar și atunci acel personaj devine o scuză și o justificare pentru dorințele și faptele omului mincinos care a inventat minciuna sperietoare numită Dumnezeu.

N-a văzut nimeni nici un Dumnezeu, nici un Iad, nici un Rai și nici un om mântuit și atunci pe ce se bazează credința? Pe nimic în afară de niște povești primitive, puerile și absurde care n-au nici o legătură cu realitatea.

Când e nevoie de credință? Când nu există dovezi.
Când nu există dovezi? Când e minciună.
Cine are nevoie de om și nu are dovezi pentru minciuna lui, omul mincinos sau un Dumnezeu atotputernic care ar putea produce dovezi, nu are nevoie de nimic de la om și nu are de ce să mintă?
Evident că doar un om mincinos și neputincios poate avea nevoie de om și de ce face omul și neavând dovezi pentru minciună ca să-l poată înșela pe omul naiv credul și neștiutor, are nevoie de credința omului naiv și o cere în numele unui personaj imaginar "atotputernic" de tipul Bau-Bau.
Deci credința e drumul spre minciună și dovada inexistenței dovezilor.

| FilosofulDepresiv2022 a răspuns:

Pentru Halogen:Ceea ce spui tu s-ar aplica doar in cazul in care Dumnezeu i-ar face pe oameni buni sau rai! Dar nu ne face nici cum! La nastere suntem un simplu organism care trebuie sa se dezvolte! Odata cu dezvoltarea sa este constient de mai multe aspecte ale lumii, inclusiv binele si raul, moment in care este liber sa aleaga! Omul devine bun sau rau prin propriile alegeri! Da, e adevarat ca Dumnezeu stie ce alegere va face, dar conform liberului arbitru, omul are initial dreptul la viata! Iar daca omul respectiv omoara pe cineva, ia asupra sa pacatele victimei(da, asa se intampla). Victima ajunge in Rai, iar criminalul(daca nu se curateste), ajunge in Iad! Totul este perfect logic!

| halogen001 a răspuns:

Pentru Dragon
Dacă Dumnezeu știe dinainte ce va face omul rău și e atotputernic, atunci e obligația lui să oprească răul și să nu supună la suferință omul nevinovat.
Prin urmare un Dumnezeu atotputernic care nu elimină complet răul, e părtaș la tot ce e rău.

Apoi, un Dumnezeu atotputernic invizibil și mut lasă omul bun în întunericul neștiinței să moară de boli, de frig, de foame, în sărăcie, în accidente și în războaie.

Nu e logic să supui omul bun unor evenimente negative câtă vreme știi de la început cine va fi bun și cine va fi rău. E o pedeapsă nemeritată aplicată omului bun.

| halogen001 a răspuns:

Mai pun o dată răspunsul pentru că site-ul are o latență ce împiedică vizualizarea pe loc a modificărilor aduse răspunsului.

Pentru Dragon
Dacă Dumnezeu știe dinainte ce va face omul rău și e atotputernic, atunci e obligația lui să oprească răul și să nu supună la suferință omul nevinovat.
Prin urmare un Dumnezeu atotputernic care nu elimină complet răul, e părtaș la tot ce e rău.

Apoi, un Dumnezeu atotputernic invizibil și mut lasă omul bun în întunericul neștiinței să moară de boli, de frig, de foame, în sărăcie, în accidente și în războaie.

Nu e logic să supui omul bun unor evenimente negative câtă vreme știi de la început cine va fi bun și cine va fi rău. E o pedeapsă nemeritată aplicată omului bun.

| StiTuCine explică (pentru FilosofulDepresiv2022):

Salut nu e frumos si nici normal sa dai block pe messenger pentru ceva banal cum ar fi o vocala trimisa.
Daca te am suparat cu ceva poti sa mi spui.

| doctorandus a răspuns (pentru FilosofulDepresiv2022):

"ia asupra sa pacatele victimei"--asta nu e o dogma a crestinismului, ci o superstitie populara.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Am eu o întrebare cu care poate o să te clarifici. Pe ce lume trăiești, și în ce secol? Prin secolul 11, la o universitate medievală? Acolo topicul tău ar avea relevanță și ar suscita interes, în cadrul acela de univers cultural scolastic.

| CostinAlamariu a răspuns:

De fapt tu te trimiti in iad. E adevarat ca exista o judecata de apoi si ca Dumnezeu îi judecă pe oameni după faptele lor, dar nu îi judecă independent de ființa lor. Cred că ai ratat versetele unde scrie că sufletele se vor lămuri ca prin foc, iar cele găsite vrednice nu vor fi consumate de foc. Ai interpretat gresit Biblia bazandu-te pe cateva versete scoase in context fara sa intelegi in intregime.

| andreisergiu123456789 a răspuns (pentru FilosofulDepresiv2022):

Iti raspund eu, daca initiatorul nu a putut.
OFFTOPIC:Nu rezolvasi paradoxul deloc zisasi o mare prostie, omul petrece in iad atatia ani cat mai aveau fiecare de trait la un loc.
Vieti care nu le recupereaza nicioadata? realizezi ca au un infinit de rai deci despre ce vorbesti tu, numai tu intelegi.

Revenind:
Ai zis ca omul merita o pedeapsa infinita pentru ca daca Dumnezeu l ar lasa sa traiasca vesnic omul nu s ar schimba.

Aici luam 2 caputuri ca sa zic asa, zic caputuri fiindca nu mai poti avea replica la ele, GARANTEZhappy
Omul cu viata finita vs omul cu viata infinita:
1.)Daca Dumnezeu e atotstiutor si atotputernic, pe omul cu viata finita l ar crea degeaba.
De ce? Fiindca indiferent de ce inventeaza mintea ta la o viata finita un om are un sfarsit final.
Acel sfarsit final il vede Dumnezeu.
Realizezi ca exista pentru fiecare un sfarsit final, indiferent cate interventii are pentru a ne schimba, el primeste din viitor un sfarsit finallll.

Daca acel sfarsit final indica calificativul:pacatos nempacat cu Dumnezeu, si Dumnezeu inainte de a crea omul vede acel sfarsit, atunci la ce rost sa l mai creeze?

Eu inteleg ca ti da braindamage acel SFARSIT FINAL oricate semne ar da Dumnezeu dar El exista, daca omul are viata finita.

SI

2.)Omul cu viata infinita.
O sa ti fac un bine si o sa te scot din acel megaparadox in care te ai bagat ca musca n balega.
Aici la punctul 2. ) Avem 2 situatii amandoua ducand la inexistenta unui Zeu.Cea din intai invalideaza pe cea din urma.

Prima-Dumnezeu nu exista, fiindca e vesnic(infinit) si infinitul nu are capat.Neavand capat viata vesnica a omului rezulta ca Dumnezeu nu are ce final al omului sa vada asadar daca ar lasa omul sa traiasca la nesfarsit viata omului ar fi doar un infinit sir de "ma intorc la Dumnezeu","ma las de Dumnezeu",ma intorc la Dumnezeu","Ma las de Dumnezeu". Daca omul lasat sa traiasca vesnic,nu i se poate determina un capat,ca la omul finit,atunci Dumnezeu nici el nu va sti ce sa i faca,fiindca nu va sti intr-un final ce va face omul,fiindca nu exista un final.

A doua chestie e ca teoretic infinitul exista,practic NU EXISTA.
E folosit in matematica,doar pentru ca nu se cunoaste cel mai mare numar din univers,daca s ar cunoaste, atunci limita superioara din matematica ar fi acel numar mare nu infinit.
Pentru ca infinitul practic nu poate fi atins, nici macar cu gandul ca omul moare si papa gand. Daca stai sa te gandesti si la nanotehnologiile care cica ne ar face nemuritori, ele se uzeaza in corp la un moment dat, nu ajungi la timp sa le schimbi poti sa tii faci complicatii si sa mori, poti sa mori la interventia de schimbare a acelor nanotehnologii.Concluzia care rezolva paradoxul tau infinitul nu exista, si nici nu e necesar sa existe, fiindca nu poate fi atins.

| andreisergiu123456789 a răspuns (pentru andreisergiu123456789):

Pardon cea dintai valideaza pe cea din urma la punctul 2. )*
Sper ca vezi si mesajul asta.

| halogen001 a răspuns:

Pentru HyperboreaSchizo
Depinde ce carte cu povești citești. Cartea cu povești e scrisă de om. Omul e mincinos și atunci ce facem?

| IMPERO a răspuns:

Nedreptatea infinita a dumnezeului BIBLIEI.

| pombar a răspuns:

Daca gandesti ca un om nu ai cum sa intelegi si o sa iti insusesti o atitudine gresita, sunt multe nivele de adevar si daca vrei sa treci la urmatorul atunci nu mai gandi in termeni ficsi, realitatea nu este alb sau negru, nu exista nedreptate, totul se intampla asa cum trebuie sa fie, cand apare ceva ce tu vezi ca fiind o problema iti testeaza toate alegerile pe care le-ai facut in trecut iar daca nu ai trecut-o iti propune sa inveti din esecul ei pentru ca te doare, viata e o aventura, nu stiu de ce, cand o sa inveti sa-ti accepti durerea fara sa te vaiti atunci esti pe drumul cel corect, "moartea" e continuarea, sfarsitul e un concept omenesc

| RAY a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

Ce iad, cei morti numai sunt constienti si numai vor fii vreodata

| RAY a răspuns:

Milan9 cei morti numai stiu de ei si numai vor fii stii vreodata, ca nici lazar nu a fost nici unde, nici alte pers inviate de iisus, ce tot aveti cu iadul

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Dumnezeu e drept, mai mult nu am ce spune. Fie înțelegi, fie nu