anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt curios, "vrajile domnului" nu merg fara bani? Vad ca orice face biserica, tot cerseste bani. Cand te spovedesti trebuie bani, cand vine de anul nou sa "spovedeasca" casa trebuie bani ( si culmea ca vine an de an, parca acea spovedire are termne de expirare), duminica de duminica babele duc paine la biserica cu bani, ca altfel popa nu citeste pomelnicul. Peste tot bani si iar bani. Si totusi atei sunt facuti ipocriti, dar eu nu am pomenit in religie ca sa scrie undeva ca trebuie popa sa aiba BMW x6 sau nu stiu ce vila de pe urma prostilor. Ce credeti, pana si dzeu nu poate face nimic daca nu dai banul jos?

34 răspunsuri:
| Ben00 a răspuns:

Mie nu imi cere bani la spovedit. Tie ti-a cerut?
Legat de BMW, ca in orice profesie sunt oameni care si-au gresit vocatia; cum sunt medici care nu au nimic de medic, profesori care nu au nimic de profesori, politisti fara cinste, asa sunt si preoti fara vocatie.
Accesul este deschis tuturor, ca in oricare ocupatie.

| Doub a răspuns:

De ce il compari pe Dumnezeu cu popa? Eu in viata mea nu am fost la biserica, nu am dat nici macar un leu unui preot si totusi Dumnezeu e langa mine, deci."babele "-De ce nu respecti oamenii batrani? Aaa?laughing

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Doub):

Tass.

| Lagorúthon a răspuns:

Nu au din ce sa traiasca, de aia se cersesc bani.
Spitale - nu.
Biserici - da, asa e gandirea preotilor, mai bine investesc in biserica, decat sa ajute in spital sau o casa de copii, sa faca ceva pentru societate, ca, bisericile, mai mult i-au, decat aduc.

| SoP222 a răspuns:

Daca citeai noul testament vedeai ceva de genul (nu mai stiu exact capitolul si versetul si iti spun din ce imi amintesc ) - Isus îi alungă pe negustori din Templu, pentru că „au transformat casa de rugăciune într-o peşteră de tâlhari"
In acel templu se faceau diferite negoturi si schimburi de animale.
Iisus spunea despre rugagiune : "Cand te rogi nu fi fatarnic sa stai in picioare prin sinagogi, ci mergi in odaita ta, inchide usa si roaga-te singur."

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Doub):

Bine bine. babutele atunci.

| Doub a răspuns (pentru anonim_4396):

Asa.Suna mai bine.laughing

| 愛日本 a răspuns:

Viitoare generatie nu o sa fie la fel, doar cei indoctrinati de mici, dar putini. Profitarea de pe urma oamenilor naivi este o pasiune pentru biserica. Dumnezeu nu face nimic, daca ar face ceva, de ce e lumea asta asa cum e?

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru Ben00):

Da. cand eram mic si ma duceam cerseam mereu preotul.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru 愛日本):

Esti agnostic? crezi ca exista unul? (dzeu)

| 愛日本 a răspuns (pentru anonim_4396):

Da sunt, daca exista sau nu eu nu stiu, si nimeni nu stie exact.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru 愛日本):

"si nimeni nu stie exact." asta asa este. stiinta excule posibilitatea divinitatii si alte chestii, dar nu e ca s-a dovedit exista sau neexistenta unui zeu sau mai stiu eu ce.

| Mădă0611 a răspuns:

laughing fix asa zic si eu cu "sfintirea" casei in perioada asta. Stiai ca daca vrei sa fie pomenita o persoana din strainatate, pretul se dubleaza? Acum intrebarea e, de ce sa platesc sa ma pomeneasca popa daca statul il plateste din banii mei? Dar na, asa sunt majoritatea crestinilor, cu frica de... popă.

| milan9 a răspuns:

Spui aceste lucruri poate sub influenta vreunui filmulet din cele cateva care redau aceleasi evenimente si care tot circula de vreo zece ani incoace...

DE CE mie, care merg in fiecare duminica la biserica, NU MI S-A INTAMPLAT sa mi se ceara vreoadata ceva in nici una din zecile de biserici in care am fost pana acum, nici pentru rugaciuni, nici pentru Liturghie, nici pentru pomelnic, nici pentru aghiasma, nici pentru anafura, nici pentru Spovedanie, nici pentru sfintit casa, nic pentru consiliere, si nici pentru multe altele?

| a răspuns:

"nu stiu ce vila de pe urma prostilor"
Parintii tai au dat bani vreodata la biserica?
Dar bunicii?
Rude care iti seamana fizic au dat?

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru milan9):

Cine stie. cum tie nu ti s-a intamplat asta la altii nu ii s-a intamplat sa fie pipaiti de preoti, dar in alte biserici se intampla asta. depinde de "noroc".

| KodrutZ a răspuns (pentru Ben00):

Foarte corect, insa marea buba e ca securistul sef al bor e ciuma ciumelor. Ai vazut cum a dat-o intoarsa de alegeri? Toata campania impotriva neamtului ne-ortodox care o sa faca si o sa dreaga, si duminica la ora 7, comunicat de presa ca sa vezi chipurile dumnezo' lucreaza si prin oameni de alte natii si orientari religioase. Pe scurt, incerca sa dreaga busuiocul. Acuma vine intrebarea - de ce preotii aia care inca sint oameni cu putin respect de sine si dedicati meseriei nu se rup de CIUMA mafiota care a devenit bor?

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Nu e vorba de nici o "mafie" (asa cum le place unor neinformati si necunoscatori sa spuna...).
Biserica are anual venituri doar de vreo 28 milioane lei, si cu toate acestea poate sa desfasoare o serie intreaga de activitati caritabile, DAR, mai poate si sa construiasca "trei biserici pe zi" cum ajung unii sa exagereze cu visceralitate netemperata, sau sa-si reconditioneze patrimoniul imens aflat in paragina (care presupune costuri enorme: intretinere, restaurare, etc...).

În eparhiile Patriarhiei Române se derulau numai in 2012:
767 de proiecte şi programe sociale, din care 561 finanţate din fonduri proprii, 22 cu finanţare externă, 24 cu finanţare publică şi 160 cu finanţare mixtă.

În cadrul aşezămintelor social-filantropice şi prin intermediul programelor şi proiectelor sociale, au fost acordate 895.350 de servicii sociale unui număr de 211.495 de beneficiari unici.
Dintre acestea, 166.397 au fost servicii sociale pentru 105.717 copii din aşezămintele sociale ale Bisericii şi Statului, dar mai ales din familii sărace şi fără posibilităţi de întreţinere sau cu părinţii aflaţi la muncă în alte ţări,

40.987 - servicii sociale pentru 19.143 persoane cu dizabilităţi (deficienţe de vorbire, vedere şi auz, consumatori de droguri sau alte tipuri de dependenţe, persoane infectate cu HIV/SIDA),

640.694 - servicii sociale pentru 74.752 persoane vârstnice din aşezămintele de protecţie socială bisericeşti, din centrele sociale de tranzit şi adăposturi de noapte, bătrâni singuri, nedeplasabili, abandonaţi de familie şi cu grave probleme de sănătate,
47.272 - servicii sociale pentru 11.883 victime ale traficului de persoane, victime ale violenţei familiale, deţinuţi eliberaţi, victime ale calamităţilor naturale, şomeri.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

DAR GUVERNUL? Guvernul cu o suma DE 15.000 DE ORI MAI MARE (da, PIB-ul e de 15.000 de ori mai mare decat venitul Bisericii) cum are grija de acei saraci? Ce fel de "mafie" este guvernul?

| MskDesign a răspuns:

laughing
Mi-ai amintit de o chestie, care pentru mine a fost amuzanta.Sunt in Italia si sunt casatorit cu o femeie credincioasa.Nu facem polemici pe aceasta tema dar o data s-a intamplat ca dupa infiintarea bisericii ortodoxe romane in orasul in care ma aflu, sa imi bata preotul la usa de boboteaza.A deschi nevasta si am tacut din gura, din respect pentru ea.Le-am oferit ceva de baut si tot am vazut ca tot gaseau motive sa isi amane plecarea.La un momendat il intreb pe preot daca s-a intamplat ceva si mi-a zis ca nu.Cand,in sfarsit s-au hotarat sa plece, i-am condus eu. Dupa ce ne-am salutat am scos o hartie de 50 de euro cu mentiunea ca daca ma gasea singur acasa se alegea cu un sut in fund si nici macar nu intra.A luat cei 50 de euro sau nu?

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru milan9):

Ei nu se prefec oameni trimisi de dzeu sau prostii de genul. nu au acea ipocrizie in spate, se stie ca sunt niste nenorociti si atat.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru MskDesign):

Tare laughing

| MskDesign a răspuns (pentru anonim_4396):

Inca nu mi-ai raspuns la intrebare, a luat sau nu cei 50 de euro preotul?

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru MskDesign):

Nu cred ca i-a mai luat

| MskDesign a răspuns (pentru anonim_4396):

laughing laughing laughing
Ai vazut tu un preot care sa refuze bani?
A luat cei 50 de euro si mi-a zis Domnul fie cu tine si a disparut.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru MskDesign):

Ma asteptam sa nu ii mai ia duce ce iai spus ce i-ai spus. jigodia dracu laughing, eu ii luam banii inapoi.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru MskDesign):

App de Italia. acum cativa ani, cand ma plimbam in piaza del popolo, am vazut un preot cu barba tot imbracat in negru, care avea pe o hartie scris ca sa ii se dea bani sa ajute nu stiu ce casa pentru copii.i-am dat si eu 10 euro si am plecat. 3 zile mai tarziu l-am vaazut la tv ca a fost arestat, era un escroc rolling on the floor. pacat de banii aia, firar al naibi.

| MskDesign a răspuns (pentru anonim_4396):

Nici macar nu m-am sinchisit, dar nici nu mi-a mai batut la usa.

| MskDesign a răspuns (pentru anonim_4396):

Sunt cu droaia personaje de genul.

| Elvina a răspuns (pentru milan9):

Depinde si de localitatea in care stai, si de preotul la care mergi. Majoritatea sunt pe interes si nu fac nimic fara bani, ar daca nu le dai o suma destul de mare stramba din nas.