Eram, pana le-am dezlegat pe toate. Acum traiesc in absurd ca nimic nu mai are fascinatie.
Da, așa cum toți oamenii sunt. Curiozitatea este în natura umană. Iar, din când în când, un geniu se ivește și rezolvă unul dintre acestea.
Chiar pe toate? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tamam_Shud_case
Am fost interesat, intr-o oarecare masura, dar acum nu mai prezinta interes pentru mine.
Nu prea...
https://m.adevarul.ro/......6x404.html
https://m.youtube.com/watch?v=tbTC4n34Do4&list=PLB839B3175FA72E44
Da de tainele lui Dumnezeu (vezi 1 corinteni 4:1).
Descartes spune ca Dumnezeu a pus o lege armonica in natura noastra (asa cum putem gandi imoral sau contra ratiunii, asa putem simti si innatural sau contra sufletului/corpului).
Daca cunoastem aceasta Lege Naturala armonica, putem gasi ceea ce epicureismul intelege prin ataraxie sau placerea nu a ratiunii ci a corpului si a sufletului. Omul este imaginea lui Dumnezeu nu doar ca intelactualism ci si ca sensibilitate. Asa cum ne straduim sa gandim sanatos, asa trebuie sa ne straduim sa simtim sanatos (de exemplu agape este mai sanatos decat eros). Sanatatea este o stare de echilibru sau armonie.......afectiunile sau bolile sunt o stare de dezechilibru.
Epicureismul spune sa traim portivit naturii(placerea corpului) ci nu contra ei…. pentru a gasi fericire, armonie, sanatete, etc. (inteligenta EMOTIONALA nu cea rationala).
Si atomismul vorbeste de aceasta armonie care este pusa de Dumnezeu in natura noastra. Democrito spune sa cautam virtutea "eutimiei" si sa evitam tot ceea ce o perturbeaza. Stiinta inainte vorbea de aceste lucruri insa acum neaga pentru ca vrea sa ii perturbeze pe atei.
Tu-mi dai mai multă bucurie* în inima mea (Psalmi 4).
Fericiti cei blanzi ca aceia vor mosteni pamantul (Matei 5, 5)
O inimă veselă este un leac minunat, pe când un duh fără curaj usucă oasele
8. Cel ce nu iubeşte n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire.
16. Şi noi am cunoscut şi am crezut iubirea, pe care Dumnezeu o are către noi. Dumnezeu este iubire şi cel ce rămâne în iubire rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu rămâne întru el.
https://poruncaiubirii.agaton.ro/......ivin%C4%83
https://cdn.uav.ro/......UMAT-2.pdf
În gândirea Sfântului Maxim Mărturisitorul
întâlnim învățătura despre raționalitatea cosmosului și a
omului. Sfântul Părinte vorbește despre rațiunile,
paradigmele sau gândurile eterne ale lui Dumnezeu care
prin Logosul divin și prin Duhul Sfânt au fost semănate în
creație, în făpturile inteligibile și sensibile, în cuvintele
Scripturii și prin întrupare, în ipostasul divino-uman al
Mântuitorului Iisus Hristos, iar ca o continuare și
prelungire în istorie, în Biserică și în cultul liturgic, până
la adunarea sau recapitularea lor desăvârșită în eshaton,
prin îndumnezeirea cosmosului creat. Dacă în concepția
lui Origen, rațiunile sunt spirite preexistente în henada
primordială, unite ființial cu Dumnezeu, pentru Sfântul
Maxim, rațiunile sunt gânduri ale Presfintei Treimi,
conform cărora aduce creația și făpturile în existență prin
hotărârea voinței Sale.
N u m-a interesat niciodata, cand n-am ce face ma simt obligata sa-mi pese.