Din păcate la noi conceptul de nastere acasa e abia la început si din ce am inteles e ori considerat ilegal si riscant ori nereglementat. Din păcate nu poti cere sa nasti acasa si sa poti solicita la nevoie o ambulanta. Sunt fete care fac eforturi mari pe aceasta latură și chiar au și câteva materiale informative (filme documentare) despre naștere, alăptare, tot. Îmi pare rau ca femeile consideră că dacă nasti acasa înseamnă că esti o specie inferioară de primată care încă n-a coborât din copac. Dar nici nu se face lobby pentru normalizarea si popularizarea conceptului în România...
In Romania nu mai prea exista conceptul de moasa. Sunt Asistente medicale peste tot, pentru ca decat sa angajezi o moasa si o asistenta, moasa sa stea doar la nastere si asistenta sa dea medicamente, mai degraba angajezi o asistenta care stie sa si "moseasca" lucru care nu e atat de complicat. Nu zic ca nu ar fi mai bine sa existe oameni pentru toate, insa in Romania nu se intampla asta.
In Romania abia acum se incearca sa se implementeze asistenta bolnavului la domiciliu (de asistente fara medic) insa e abia in primul stadiu, insa salariile sunt cam mici pentru toata umblatura si nu se inhama nimeni (din cate am inteles). Iar pentru nasteri la domiciliu sunt aproape sigur ca inca nu se poate practica "legal" cu asistenta sau moasa langa tine, o femeie poate sa aleaga sa nasca la domiciliu insa nu exista protocol pentru asa ceva iar o asistenta sau moasa care ar merge acolo fara sa apartina de o institutie si ai aiba un "back-up" foarte bnu risca sa dea cu subsemnatul si sa faca si cativa ani de inchisoare daca ceva nu merge bine. In plus nu oricine poate sa nasca la domiciliu, sarcina trebuie sa fie dispensarizata, sa nu fie cu probleme, si doar apoi... Insa inca nu avem asa ceva.