De regulă cu cât crește viteza cu atât crește și autonomia. La viteze mici și la deal e nevoie de cuplu maxim și acolo se consumă mult curent.
Cu cat viteza este mai aproape de maxim și cu cât drumul este mai drept și suprafața este mai bună (asfalt), cu atât este mai mare autonomia.
Uite aici un grafic care explică mai bine: https://electronics.stackexchange.com/questions/222373/dc-motor-and-power
Cu cât e mai mare viteza, cu atât e mai eficient. Cel mai bine ar fi undeva la 90% din putere.
"De regulă cu cât crește viteza cu atât crește și autonomia"
La masini full electrice, aceasta afirmatie nu-i deloc adevarata.
Vezi ce-a obtinut Dan Cadar mergand pe traseul Bucuresti - Mare
cu 80km/h, apoi cu 130m/h.
Cel mai probabil nici la scootere, singura diferenta fiind totusi frecarea ceva mai mica (just 2 wheels), plus dislocarea unui volum mai mic de aer.
Eu mergeam cu bicicleta ca mi-a sarit un stalp in fata si dupa mi au furato
Noi vorbim aici de scutere electrice cu viteză maximă de 25km/h.
E bine că ai punctat asta, la mașini intervine forța de frecare cu aerul care peste 90km/h crește exponențial.
La scutere, în teorie( n-am testat), la viteză maximă curentul consumat este optim, mai mic decât curentul consumat la pornire.
La fel și la mașinile electrice, dacă neglijăm forța de frecare cu aerul( doar in scop științific), cu cât este mai mare viteza de rotație a motorului (în acest caz un motor pe inducție), cu atât este mai mic curentul, fix ca aici: http://electricalacademia.com/......ion-motor/
Viteza de rotație a motorului este invers proporțională cu curentul.
Nu sunt sigur dacă așa se întâmplă la mașini, nici nu știu ce fel de motoare folosesc (atât doar că sigur sunt cu inducție).
In ce sens stalp? te-ai lovit sau tea oprit cineva in mers