Este bine sa fie cât mai ușoară. Cu cât este mai grea, cu atât tu depui mai mult efort să o ții în mișcare.
Aluminiu găsești la preț ok. Next level: carbon.
In ce sens inertie buna? Cu cit greutatea e mai mare, cu atit inertia, in caz de accident, va provoca mai multe pagube.
Inertia e buna doar cand pedalezi si vrei sa te opresti din pedalat, si te folosesti de inertie ca sa mergi cit mai mult, in cazul asta e ceva sa fie bicicleta grea. Sau cand cobori la vale si mai apoi ai de mers pe plat, daca te lasi sa mergi cu viteza, poti profita de inertie ca si pe o portiune de plat sa mergi usor cu viteza. Eu ma folosesc de asta mereu. Dar doar pentru atit e buna inertia.
Ideea e simpla: cu cit e mai greu un obiect, cu atit mai multa energie e necesara pentru a il deplasa. Deci, dincolo de inertie, o bicicleta grea cere mai multa energie, mai multa forta din partea biciclistului pentru ca sa se deplaseze cu ea. Eu de aceea zic ca e mai bine ca bicicleta sa fie mai usoara.
Exact la asta m-am referit. Sa te ajute sa atingi o viteza mai mare si sa o pastrezi cat mai mult timp.
Inertia nu te ajuta sa atingi o viteza mai mare. Dat fiind ca ai stat pe loc, luind viteza, inertia te va trage inapoi, de aceea e atit de greu sa misti un obiect greu, mai ales daca trebuie sa o faci incetul cu incetul. Aplicind o forta mare si rapida, scapi de efectul inertiei. Cu o bicicleta grea, datorita inertiei atingerea vitezei maxime se face mai greu. Beneficiul e la deplasarea fara pedalare, atunci te tine mai mult pana sa se opreasca cu totul. Dar toata energia care deplaseaza atunci bicicleta tu trebuie sa o acumulezi cand pornesti, deci va fi mult mai greu, cu cit bicicleta e mai grea.