| Nahman a întrebat:

Am 15 ani.
Si Practic un sport de 6 ani de zile aproape si de curând am inceput sa am o perioada foarte proasta.
Adica îmi ieșeau majoritatea chestiilor la antrenament doar una nu si aia e exact ce imi place mie.
De ceva timp încoace nu mi mai iese deloc... ce sa fac?
In sezon faceam puncte si eram cel mai bun iar acum... nu pot sa mai trec o minge...
Un sfat?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Trebuie sa identifici cauza, fa un deload (adica o saptamana pauza) daca e de la oboseala.
Dar poate fi si o chestie de psihologie, in mintea ta sa te focuzezi prea tare. De aceea se poate sa nu-ti iese. Sau daca nu ai boost foloseste casti cu muzica daca crezi ca te ajuta.

Poate te ajuta.
"
Ravizza (1977) a fost unul dintre primii psihologi sportivi care a descris modul în care s-au simțit sportivii în timpul celor mai frumoase momente ale lor. Interviurile cu 20 de sportivi de sex masculin și feminin care au jucat în 12 sporturi diferite au evidențiat următoarele caracteristici:
- Pierderea fricii - nicio teamă de eșec
- Niciun gând referitor la performanță
- Imersiune totală în activitate
- Concentrare îngustă a atenției
- Performanță fără efort - fără forțare
- Sentimentul de a fi complet în control
- Dezorientare spațio-temporală (de obicei încetinire)
- Perceperea universului ca fiind integrat și unificat
- Experiență temporară, involuntară, unică

Garfield (1984) a identificat opt stări mentale și fizice pe care sportivii le-au descris ca fiind caracteristice trăirilor pe care le au în acele momente în care ei au o performanță extraordinar de bună:

1. Relaxat mental. Este o stare care a fost descrisă cel mai frecvent ca o senzație de calm interior. Unii sportivi au vorbit, de asemenea, despre un sentiment al încetinirii timpului și despre un grad ridicat al concentrării. Prin contrast, scăderea concentrării a fost asociată cu sentimentul că totul se întâmplă prea repede și scapă de sub control.
2. Fizic relaxat. Senzație de mușchi lipsiți de fermitate cu mișcări fluide și sigure.
3. Încrezător / optimist. O atitudine pozitivă, sentimente de încredere în sine și optimism. Capacitatea de a-și menține echilibrul și sentimentele de putere și de control chiar și în timpul provocărilor potențial amenințătoare.
4. Concentrat pe prezent. Un sentiment de armonie care vine din trupul și mintea care acționează ca o singură unitate. Nu există gânduri despre trecut sau viitor. Corpul execută sarcinile automat, fără efort mental conștient sau deliberat.
5. Foarte însuflețit. O stare de înaltă energie descrisă în mod frecvent ca sentimente de bucurie, extaz, intensitate și ca fiind "încărcat" sau "fierbinte".
6. Conștientizare extraordinară. O stare de spirit în care sportivii sunt deosebit de conștienți de propriile lor corpuri și de cele ale sportivilor din jur. Ei povestesc despre o abilitate stranie – faptul că știu ce vor să facă ceilalți atleți și că reacționează în mod adecvat. Ei vorbesc, de asemenea, despre o senzație de armonie completă cu mediul înconjurător.
7. În control. Corpul și mintea par să facă în mod automat exact ceea ce trebuie - în lipsa sentimentului de a exercita sau de a impune un control.
8. În cocon. Sentimentul de a fi într-un plic, complet detașat de mediul extern și de orice denaturări potențiale. De asemenea, un sentiment de acces complet la toate puterile și abilitățile cuiva. Sportivii aflați "în cocon" sunt capabili să evite scăderea concentrării și trăirile impulsive, tensionate, scăpate de sub control.


Care dintre elementele stării de flux au fost confirmate de către sportivi?

Jackson (1996) a folosit "interviuri în profunzime cu 14 sportivi de elită de sex masculin și 14 de sex feminin", pentru a compara percepțiile lor cu descrierea lui Csikszentmihalyi asupra stărilor optimale. 22 din cei 28 de sportivi au confirmat paradoxul controlului (senzația de control, fără a fi nevoie să se gândească la el), reflectarea acțiunii și conștientizării (faptul că erau atât de implicați încât activitatea părea spontană și automată), dar și a concentrării (faptul că erau complet concentrați asupra sarcinii iminente).


Care sunt elementele care au fost descrise mai puțin frecvent?

Cu toate acestea, "alte dimensiuni nu au fost atât de universal aprobate". Sportivii au vorbit despre efort, nu despre lipsa efortului descrisă de Csikszentmihalyi. Mulți nu au experimentat distorsiunea timpului sau mișcarea încetinită ca efecte ale experiențelor de flux și doar o treime au aprobat descrierile lui Csíkszentmihalyi privind "echilibrul dintre provocare și calificare" (provocarea potrivindu-se perfect cu calificarea atletului) sau despre dimensiunea obiectivului (confruntarea cu un obiectiv clar).


Care este elementul cel mai des experimentat?

Elementul cel mai des experimentat este caracterul automat al stării de flux. Cu alte cuvinte, o acțiune realizată de un expert se produce fără un control conștient, detaliat, făcut pas-cu-pas. Acest lucru a mai fost discutat o dată în această carte, în capitolul 7, când am argumentat că supraînvățarea competențelor produce automatism și automatismul este necesar pentru creativitate, pentru că doar o acțiune oarecum autonomă sau independentă se poate insera în fluxul continuu al activității, producând un rezultat creativ. Nideffer (1992) scrie:

Jocul în teren necesită mai întâi un nivel de calificare fizică care îți permite să execuți fără a fi nevoie să se te gândești la asta. De exemplu, atunci când are un meci, tenismenul nu-și spune cum să joace o fază, modul în care să se situeze pentru o lovitură sau cum să lovească mingea.


Cum se schimbă nivelul discursului cu sine, din momentul în care cineva învață deprinderile de joc până în momentul în care respectivul participă la un joc?

În cursul dezvoltării și învățării de noi competențe, vorbești cu tine foarte mult. Îți reamintești de lucruri simple: "Ia-ți timp, pășește până la linia de fault și respiră adânc. Îndoaie-ți genunchii și termină ce ai început". Această discuție cu tine însuși te ajută să te dezvolți și să crești, permițându-ți să faci ajustările necesare și corecțiile din timpul procesului de învățare. Îți aduce aminte să practici același lucru, până când acesta devine automat. Această discuție cu sine este mult diminuată atunci când participi la un joc. În acest moment, încerci să utilizezi abilitățile care sunt deja dezvoltate. Când te afli în teren, nu trebuie să te gândești la tactici pentru că mișcarea potrivită este evidentă pentru tine. Aspectele precum configurarea și pregătirea fazelor ar trebui să se întâmple în mod automat.
"
http://www.scientia.ro/......-flux.html

2 răspunsuri:
| Cosmin86 a răspuns:

Antrenorul tau ce zice? Ca el e mai in masura sa-ti dea un sfat decat noi.

| Nahman explică (pentru Cosmin86):

El imi tot repeta ca nu fac bine si e o chestie implementata in capul meu...mi-a zis ca fara ajutorul meu nu am cum sa scap de prostia asta desi eu incerc sa ma concentrez si sa fac cum imi spune...