Prima mutare-> regina stanga maxim in colt, a 2-a mutare o muti pe culoarul regelui pe negru, adica jos, el oricum intre aceste 2 mutari nu poate fi miscat ca va fi in sah din toate partile, decat o patratica in stanga, deci mat garantat.
Cobori nebunul langa tura, negru va fi nevoit sa mute cu cele 3 piese ramase pentru regele nu poate fi miscat de acolo: pionii si nebunul, iar la urmatoarea mutare muti tura langa regele negru, adica o cobori o casuta, nu va avea cum sa ia vreo piesa, asta e solutia.
Cobori regele alb o casuta in fata, regele negru nu are unde sa se duca, el va muta din cele 3 piese disponibile, apoi la urmatoarea muti tura in fata lui, acum chiar nu are scapare.
Muti al 2-lea cal in fata pionului, el va mai avea posibilitatea sa mute o casuta in stanga sub cal, apoi cobori tura si acum chiat e mat.
Muti pionul in fata o casuta, va fi in sah, va mai putea muta doar in fata pionului, adica o casuta in stanga, apoi cobori tura si aia e.
Enunţul (cred că deja l-aţi ghicit): Albul la mutare, mat în două mutări.
P.s. Dacă cineva are instalat program de rezolvare, îl rog să nu posteze imediat soluţia.
Https://prnt.sc/xlakx94Y3QZB
dama la stanga, maxim, apoi jos de tot, nu conteaza ce muta negru
Https://prnt.sc/135KLHgPR1VE
doua patratele mai incoace de capat, moment in care nebunul nu se mai poate pune in fata
Nu stiu daca s-a dat raspunsul, dar, 1. Txh6 si 2 Da1, daca muta pionul, sau Th1, daca muta nebunul, sau regele.
Wow, nebun la b1, poti sa iti imaginezi asta?!?
hai sa incercam visual https://prnt.sc/16H9kJOMbAH_
Mda, gresesc, nebunul nu mai poate fi mutat, e blocat de pion, deci solutia ta e corecta
daca muta pionul mat cu regina
daca muta nebunul, mat cu tura pentru ca e protejata
daca muta regele, nu poate muta decat spre stanga, deci tura nu mai trebuie protejata si da mat
gg, esti tare
nu imi e rusine sa imi cer scuze cand gresesc
Https://www.tpu.ro/......o-br04pl3/
Parca imi era mie cunoscuta de undeva, dar oricum nu mai tineam minte cum se rezolva...:))
Https://prnt.sc/fAROFZb-1SSd
regele alb poate fi mutat, apoi regele negru e blocat
apoi, indiferent ce muta negrul, calul din stanga da sah-mat, iar negru nu poate lua tura, din cauza ca e aparata de celalt cal
Soluția e relativ simplă: întâi cobori regele alb cu un rând, apoi iei calul din stanga și-l muți deasupra turei. Voila!
Păi între timp trebuie să mai mute şi negru
Regele nu se poate muta, deoarece oriunde merge e în șah, în afară de locul unde stă. Așadar negrul își poate mișca fie pionii fie nebunul. O salvare pentru negru (pe care abia acum o observ) ar fi să ia nebunil și să-i dea șah regelui alb.
Așa că mai bine se mută întâi calul, regele mută la stânga ca să iasă din șah, apoi regele alb coboară și-i dă șah mat.
Coboară regele alb şi îi dă mat? Cu regele nu se poate da mat niciodată. Regele nu se poate apropia de regele advers.
"acum o oră | Niciunnumedeutilizator a răspuns:
Soluția e relativ simplă: întâi cobori regele alb cu un rând, apoi iei calul din stanga și-l muți deasupra turei. Voila!"
da, asta e solutia, orice ar muta negru, chiar daca ameninta calul ramas in spate, totusi, odata ce e sah cu celalt cal, nu mai poate lua calul din spate, deci e mat
Solutia este iei pionul cu regele alb si apoi il duci in colt stanga jos
e bine?
Cum aşa? Regele alb să ia pionul care e tot alb?
Pionul negru de pe al3-lea rand de sus in jos si apoi merge in stanga colt jos si gata
Tu ii spui regina(cea din dreapta colt sus)
În colţul din dreapta sus e regina, nu regele.
Da, aia e regină, în colţul din dreapta.
Dacă ai înţeles că acolo în colţul din dreapta sus e regina (deci nu regele), poate reformulezi. Care e propunerea ta?
Regina ia pionul, si a2-a mutare regina in colt stanga jos
Dacă regina ia pionul, negru mută nebunul jos pe prima linie. Albul ia nebunul şi dă mat, dar e în trei, nu ân două.
Acum te întreb eu: Dacă la prima mutare regina nu ia pionul, ci nebunul, care crezi că e răspunsul negrului?