Din punctul meu de vedere nu ar fi tragic deloc. Așa cum viața unui singur om nu contează pentru întreaga umanitate nici pentru univers umanitatea nu este importantă, este mai degrabă ca un fir de păr printre nenumărate alte fire de păr, insignifiantă și neimportantă. Dispariția noastră nu i-ar provoca nici măcar un căscat acestui univers imens în care trăim.
Dar el conteaza enorm pentru noi. De ce ne comportam ca si cum ar fi invers?
Oamenii sunt niste chestii foarte arogante. Multa vreme am crezut ca soarele se invarte in jurul nostru, ni se pare ca daca cineva ne face rau karma (universul) ne va razbuna, credem ca daca extraterestrii ar exista ar veni sa se prezinte si sa dea mana cu presedintele.
In realitate existenta noastra este atat de nesemnificativa pentru univers ca pana si gandacii din bucatarie sunt mai relevanti pentru noi decat suntem noi pentru univers.
Realitatea este ca suntem irelvanti dar ne vine greu sa credem asta cand mai nostru ne-a crescut spunandu-ne ca suntem speciali, cand toate terapiile new-age ne spun ca suntem unici si ca putem face orice daca vrem.
Pentru că, la bază, omul este o ființă egoistă și meschină. Omul ar face orice să-și prelungească existența, să câștige câțiva ani sau chiar câteva secunde prețioase care pentru el înseamnă totul însă pentru restul e nimic. Nici nu e de mirare că nu ne pasă căci de ce ne-ar păsa când nu există speranță? Indiferent că ne place sau nu omul va dispărea la un momentdat, chiar și universul va avea aceeași soartă. Până acum câteva sute de ani omul credea că este în centrul lucrurilor, că soarele și restul universului se învârte în jurul pământului și că omul este cel mai important lucru de pe suprafața acestuia. Omul se crede așa de important, își dă aere, crede că poate schimba totul și că totul i se cuvine, omul crede că el e stăpânul, că e bossul suprem și toți și toate ar trebui să i se supună lui dar universul continuă să-i dea cu tifla și să fie indiferent.