Tu de ce ai vrea o astfel de revolutie si ce ai pune in loc? Si in comunism era coruptie, si in comunism aia din functii inalte pusi pe spatele partidului o duceau mult mai bine ca oamenii de rand. Nu era o egalitate corecta. Orice putere ar fi, tot va exista o inegalitate dureroasa si vor fi oameni de rand care cat ar munci, tot saraci or sa ramana pentru ca aia care ajung la putere li se urca la cap, se constituie in grupuri organizate sa puna mana sa fure ce e de furat din avutul tarii si tocmai de la ei va pleca inegalitatea si coruptia. Orice forma de politica ar guverna tara, inegalitatea si corutia nu vor disparea.
Nu ma intereseaza daca are loc o asemenea revolutie, doar m-a fascinat putin chestia asta.
"Si in comunism era coruptie, si in comunism aia din functii inalte pusi pe spatele partidului o duceau mult mai bine ca oamenii de rand. Nu era o egalitate corecta. "
In teorie statea altfel treaba.
Ai zis ca in teorie statea altfel treaba. Pai normal, in teorie doar. Dar in practica a stat cu totul altfel fata de teorie. Pentru ca oamenilor care au acaparat puterea li s-a urcat la cap acea putere. De aia teoria ramane teorie si practica e complet altceva. Pentru ca intervine interesul omului la mijloc. Care aplica teoria si o schimba in interesul lui sau a unui grup restrans. Mai citeste despre istoria conducatorilor lumii si despre grupurile restranse din jurul lor.
Ce parere aveti despre conceptul de revolutie mondiala sustinut de cei de stanga in secolul trecut?
Evident nu sunt de acord cu acest concept. Daca vrei sa justifici o revolutie trebuie sa argumentezi de ce e necesara si, dupa parerea mea, nu au un argument solid pentru intrebarea "de ce e nevoie de o revolutie?"
Cei din prezent (left wing) il sustin?
Bineinteles. Mai sunt si oameni de stanga care vor reforme treptate in opozitie dialectica cu o revolutie, dar e cam acelasi concept.
Conceptul de revoluție mondiala presupune, în gândirea marxistă, în prima fază o "conștiință de clasă" a muncitorimii, care ar determina-o sa se revolte împotriva capitaliștilor.Revolutia pe scara larga face parte din utopia comunista de transformare a întregii societăți într-un paradis comunist, lipsit de orice fel de trăire, afară de cea economica și social-egalitaristă.In contrast cu socialismul național al lui Stalin, Trostski era un adept al socialismului internațional.
Comunismul și tot ce implica el este cea mai odioasa gândire care a luat ființă pe lumea asta, de o maleficitate fără precedent, din cauza reductionismului diabolic prin care ființa umană și toată istoria omenirii sunt reduse la banale clase economice și la lupta de clasa. Omul nu mai e nici psihologic, nici religios, nici rational, nici cu propriile gânduri, sentimente, opinii, plăceri, ci el este o simpla clasa economica. Impunerea egalității între oameni și ignorarea oricarui substrat și strat ce definește un om ca individ unic în felul lui și, prin absurd considerând ca lumea se poate transforma într-o asemenea abominatie, rezultatul nefast ar fi monotonia lipsita de sens a lumii, pierderea fericirii și comunicării între oameni, o totală anesteziere a ființei umane.
Mișcările de stanga de astăzi sunt numite, nu pe nedrept, Marxism-cultural, căci filosofia lor despre om nu este cu nimic diferita de reductionismul marxist.
Un partid revoluționar, sau o situație revoluționară. Acum în America este o situație revoluționară. Doar că modalitatea de desfășurare a unei revoluții mondiale acum are alte aspecte și conotații decât cele prin care a trecut vestul în secolele trecute. Ultima revoluție cu distrugeri a fost revoluția culturală din China. Cu toate ororile ei, după ea, China a luat avântul de care beneficiaază azi.