Impartirea cu un nr mai mic ca 1 va duce întotdeauna la un rezultat mai mare decat numarul care se imparte.
De exemplu daca imparti 5 mere la 10 copii nu poti sa le dai un mar intreg la fiecare ci câte o jumatate de măr. Rezultatul obtinut va fi mai mare decat numarul de impartit pentru ca acum nu mai ai 5 mere ci 10 jumatati de mere.
5: 0.5=10
Explicatia este simpla si se traduce asa:
Rezultatul indica: de cate ori impartitorul incape in de_impartit-ul.
Daca impartinatorul este subunitar (mai putin de 1), atunci incape de mai multe ori.
De exemplu:
Cate paini se pot face din 2Kg de faina, daca pentru o paine sunt necesare 0.2Kg de faina?
Daca imparti o bucata de pizza in bucati o sa obti mai multe sau mai putine bucati de pizza?
Cu cat imparti pizza in bucati mai mici, cu atat o sa obtii mai multe bucati, nu?
Pe acelasi principiu, cu cat imparti la numere mai mici (0, 00000... ) o sa obtii un rezultat mai mare.
Daca nu ai treaba cu subiectul discutiei, de ce mai raspunzi? La fel ai raspuns si la alte intrebari, cel putin din partea mea. Nu te inteleg.
Pentru ca asta nu e site de teme, simplu. Ai chef sa faci teme uita-te pe brainly.
Nu era o tema, ci o intrebare de mate. Problema era deja terminată. Nu orice situatie de mate face referire la teme. Matematica este o stiinta, deci intra in categorie, deci intrebarea e acceptabila.
(1) Poti sa imparti un mar la mai multi oameni, ca sa vezi in cate bucati trebuie marul taiat.
sau
(2) Poti sa imparti un mar la numarul de bucati in care a fost taiat, ca sa vezi cati oameni vor primi cate o bucata.
Expresia matematica 6 ÷ 2 =3 poate avea doua interpretari:
(1) Impart 6 mere la 2 oameni si fiecare om primeste cate 3 mere.
sau
(2) Impart 6 mere in perechi de 2 mere pe care le voi da la 3 oameni.
Deci din exemplu tau ai 3.5 si vrei sa afli cate bucati, unitati de 0.3 sunt acolo in acel numar 3.5.De cate ori 0.3 se afla in numarul ala de 3.5.
Cu merele impartite la copii mai rau te incurci, mai ales cand e vorba de zecimale.
Mai simplu ar fi cu lungimea.
Ai o scandura lunga de 3.5 m.
Tu ai nevoie sa stii cate bucati de 0.3 m ai obtine din scandura aia lunga de 3.5.
Deci tai scandura in bucati de 0.3 m si obtii un nr ok? O sa ai bucati mai mici dar mai multe.
Ce multi is nedumeriti, este pentru ca se gandesc ca se obtine ceva mai mult, doar ca nr obtinut arata de fapt altceva, nu arata ca 9 ar fi mai mare ca 3.5, arata ca 9 sunt de fapt repetitii ale altei cifre mai mici, de cate ori cifra mica aia 0.3 ar incapea in cifra mai mare aia 3.5
Deja te-am dat gata, te lamurii bustean Dar mie explicatia aia cu merele nu mi se pare destul de convingatoare, ori n-a fost bine explicata.