| AvalohAlyn a întrebat:

Daca e adevarata teoria evolutiei de ce omul nu mai evolueaza in altceva si s-a oprit totul la om? Adica maimutele sunt evoluate din ceva, noi suntem evoluati din maimute iar omul a ramas, asa, neevoluat sa zicem.De ce?

Răspuns Câştigător
| EmaS a răspuns:

Exact aceeasi intrebare puneam si eu celor ce cred in teoria evolutionista.Sau de ce acum maimutele nu se mai transforma in oameni? Este clar ca noi suntem creati de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Lui.

82 răspunsuri:
| Hombre a răspuns:

Si noi si maimuta avem stramos comun. La felul in care aratam azi avem in trecut mai multe faze de evolutie si din multitudinea de hominizi noi ne tragem din homo sapiens iar procesul de evolutie nu este incheiat el continua numai ca se desfasoara pe parcursul milioanelor de ani.

| EmaS a răspuns:

@Ice Shadow
Multumesc. Daca ai fi foarte inteligenta nu te-ai exprima asa.Da, scuze am gresit vroiam sa spun teoria evolutiei.

| EmaS a răspuns:

Nu are rost sa -ti raspund dupa cum meriti.

| Vizitiul a răspuns:

Nu stiu daca evolutia presupune schimbari la nivel de aspect fizic. Cred ca se refera la creier. Din creier pleaca toate (diferite inventii etc.), si se vede ca omul primitiv a disparut si i-a luat locul cel modern. Poate gresesc, iar daca gresesc, inseamna ca n-am evoluat.

HepHap
| HepHap a răspuns:

Eu stiu ce ma intreb? Daca Teoria Creatiei e adevarata si Omul e o fiinta rationala prin daruirea lui Dumnezeu, de ce perseveram in prostie? Zic si eu asa, ca sunt deja surprins de faptul ca toti marii adversari ai evolutionismului nu stiu de fapt mai nimic despre acesta. Cum ar fi faptul ca evolutia omului inca continua.

HepHap
| HepHap a răspuns:

Uff, jignirile astea sunt ca un meci de badminton. Daca iei una si n-o arunci inapoi, esti fraier. Draga Ema, fiecare are un rost in lumea asta. Si chiar oamenii fara Dumnezeu pot ajunge sa il propovaduiasca pe Dumnezeu. Cel mai mare apostol al Crestinismului a fost initial un persecutor al crestinilor. Nu esti proasta (raspunsul tau era prost, fara indoiala, dar toti mai dam si raspunsuri gresite) si nici IceShadow nu e cretina. Let's kiss and make up.

| AvalohAlyn explică:

Lasati(unii dintre voi) ironiile cu intrebarea stupida sau cu acuzele asupra unora.Nu faceti decat sa va aratati partea negativa si nu partea pozitiva precum vreti sa o aratati.(e doar pentru unii mesajul)

| Alphawolf a răspuns:

Unii oameni ar vrea sa vada evolutia. Destul de interesant! Evolutia nu poate fi vazuta, ea poate fi doar inteleasa!

| Alphawolf a răspuns:

Hai sa-ti dau un exemplu. Te uiti oameni si vezi diferenta de capacitate si interes, apoi te uiti la animale... si poti trage concluzia ca nu toti oamenii sunt la aceeasi distanta de animale.
Totul difera la noi: imunitate, sentimente, caracter, capacitate.

Apache
| Apache a răspuns:

Fiindca acest proces nu apare peste noapte! ci in zeci de mii de ani!
si 2) ...la cat de lenes a devenit omul ...nici nu vreau sa stiu in ce vom evolua!

| wales a răspuns:

Tocmai pentru ca omul a fost creeat de Dumnezeu, nu a evoluat din alta specie.

| wales a răspuns:

Draga Ema, nu pune la suflet toate nimicurile, chiar biblia ne invata:
'' Fiindca propovaduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzarii; dar pentru noi, care suntem pe calea mantuirii, este puterea lui Dumnezeu. (1Cor.1:18)
Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt o nebunie; si nici nu le poate intelege, pentru ca trebuie judecate duhovniceste. (1Cor.2:14)''.

| MeScorpion a răspuns:

Omul e cel mai evoluat animal.
Si probabil o sa evolueze la infinit pana la autodistrugere.

| carpediem a răspuns:

Nu a evoluat omul din maimuta, ci au un stramos comun. Apropo de veriga lipsa. Si va urma...peste cateva milioane de ani, daca nu distrugem planeta si specia intre timp.

| YourDailyApple a răspuns:

Dar cine ti-a spus ca evolutia s-a oprit? Ea dureaza milioane de ani, nu e ca la pokemon straight face

| Pomar a răspuns:

@Ema,nu m-am legat ca ai spus "teoria evolutionista" ci pentru raspunsul tau "De ce nu mai evolueaza oamenii din maimute?" Este o intrebare cretina si daca nivelul tau este atat de jos macar nu ma raspunde, de cat sa te faci de ras cu asemenea intrebari...

| Pomar a răspuns:

1.Sunt baiat, nu fata; in fine asat nu conteaza.
2.@Ema considera micul nostru "conflict"incheiat, nu am ce discuta cu oameni de nivelul tau.

| Pomar a răspuns:

@unuu nu am degand sa mai jignesc pe nimeni, dar daca chiar vrei ca lumea sa te ia in serios trebuie sa mai citesti foooooaaaaarte mult pana la elaborarea unei asemenea teorii. Dinozaurii au disparut acum 65 de milioane de ani iar omul a aparut acum 4.
Teoria ta este neplauzibila, mail mult ca sigur incorecta si fara nici un argument care sa o confirme.
@deejay cum pot ajunge oamenii in halul tau?

| Andrei7520152 a răspuns:

Am mai spus'o asta odata, si ma repet. Oamenii au o intelegere foarte simplista a ceea ce spune teoria evolutionista. Tot ce desprind e ideea ca 'zice ca vin dintr'o maimuta'...sigh. dar de fapt, daca acei oameni ar face un minim efort de a cunoaste teoria pe care o neaga cu atata frenezie, poate nu vom avea confuzii de genu aluia care l-a confundat pe Darwin cu Davinci cu cateva threaduri in urma (XD!). Macar stiti despre ce e vorba; si argumentati ca lumea... fiecare habarnist care are vreo opinie despre evolutie fie nu cunoaste teoria, fie nu vrea sa o cunoasca, pentru ca le contesta religie. observ ca asta infirma teoria prin default in mintea unora. unii sunt mult prea inchisi la minte)

| Andrei7520152 a răspuns:

MeScorpion gresit. toate animalele din lume au evoluat (aproape) in egala masura pana azi. Doar pentru ca omul are benificiul unui creier f mare nu inseamna ca celalalte animale ne sunt net inferioare, sau ca ar fi mai putin evoluate. mai pe scurt "evolution isn't a ladder"

| Andrei7520152 a răspuns:

@Ionutz
ai de capul tau! ce ar fi sa numeri cate coaste are o femeie vs cate coaste are un barbat. sau e prea complicat? tongue de ce comentezi daca esti total pe langa?

| WR104 a răspuns:

Ce intrebare stupida, da normal ca se vede.Tu ai auzit de recorduri? Recordul de viteza la 100 metri.recordul la saritura in inaltime sau lungime.in toate sporturile omul face record dupa record. oare ce o insemna asta? Ca nu evoluam din punct de vedere fizic? ok atunci ce zici despre faptul ca acum 100 ani nu puteam sa ne imaginam ca o sa construim masinile cu viteze de peste 300 km/ora sau calculatoarele sau megaconstructiile cum ar fi zgarie norii sau podurile suspendate si multe altele.da bine inteles ca daca esti ignorant nu ai cum sa stii nimic din toate astea si te astepti ca prin "evolutie" sa capeti puteri supranaturale. Evolutia este foarte lenta la nivel fizic si psihic mai ales si trebuie sa fi destul de interesat ca sa vezi de unde am plecat acum 2000 de ani si unde am ajuns.aa ca nu ne-a mai crescut inca o mana sau par pe limba asta e altceva si nu cred ca in modul de viata in care traim acum am avea nevoie de asa ceva. Pofta buna.

| Azm a răspuns:

Evoluam, cine a spus ca nu evoluam. Dar evolutia asta dureaza milioane de ani. Oricum, deja la specia umana se vad progresele, evoluam si ne transformam in homo agramaticus egoisticus snobus ipocriticus cretinicus...
...din pacate.

| Furculingură a răspuns:

Eu sunt Homo Ludens si evoluez laughing

| NOBODY a răspuns:

Cine a spus că nu evoluăm?
*se transformă în Godzilla*

| Gregory a răspuns:

Salutare tuturor ! Omul se trage din maimuță - una dintre cele mai stupide teorii de pe acest pământ ! Iubiții mei frați întru Hristos, NU trebuie să credem o astfel de aberație. Ea vine de la diavol, fiind o strategie care încearcă să ne îndepărteze de Dumnezeu, și implicit să ne abatem de la drumul spre mântuire. Vrăjmașul știe foarte bine cine este puterea supremă (Dumnezeu), și îi este frică de El, așa că vicleanul încearcă să ne ademenească pe noi oamenii în mrejele sale, ca să ducă sufletele noastre la pieire, și totodată încearcă să se răzbune pentru a-și atinge diabolicele scopuri. Pe lângă această aberantă teorie, el mai încearcă să ne prostească și cu faptul că oamenii se reîncarnează în maimuțe ori în alte vietăți, și cu alte numeroase idei numai bune de aruncat la coșul de gunoi. Oamenii mor o singură dată, după care sunt judecaţi de către Dumnezeu, în funcţie de faptele lor, NU se reîncarnează, pentru a mai avea posibilitatea să moară încă o dată. Sfântul Apostol Pavel o spune foarte clar: „Este rânduit oamenilor o dată să moară, iar dupa aceea să fie judecata" (Evrei 9, 27).

Preaiubitul nostru Dumnezeu ne-a lăsat liberul arbitru în alegerea a două căi cât se poate de simple: binele sau răul (El nu ne obligă; alegerea ne aparține). Și pentru acest lucru nu este necesar să fim doctoranzi în teologie.
Dacă ne raportăm strict la termenul „evoluție" vom constata că, din punct de vedere tehnologic, la acest capitol stăm destul de bine. Însă, dacă analizăm în detaliu situația existentă, vom constata cu stupoare că avem parte de un paradox, datorită faptului că evoluția se manifestă mai mult în plan material, și nu în cel spiritual, acesta fiind principalul aspect care ar trebui să ne intereseze cel mai mult. Multitudinea păcatelor noastre ne îngreunează, pe zi ce trece, comunicarea cu Creatorul tuturor celor văzute și nevăzute. Culmea este că în prezent avem atâtea mijloace de informare prin care putem a ne culturaliza și avansa, dar drăguții de noi tot dezinformați suntem, și ca un adaos la acestea mai apelăm și la indiferență. Monahul Nicolae Steinhard ne sfătuiește că „nicăieri și niciodată nu ne-a cerut Hristos să fim proști" (așa cum își dorește necuratul să fim), ci să cunoaștem adevărul absolut, calea cea dreaptă a mântuirii și a fericirii veșnice. Aceasta se poate obține prin citirea cărții de căpătâi a omului (Sfânta Scriptură sau Biblia), unde descoperim cu exactitate ceea ce este indicat să facem cu viața noastră. Pe lângă ea, scrierile Sfinților Părinți atestă și ele, la rândul lor, că respectarea legilor lui Dumnezeu și punerea în practică a învățăturilor ortodoxe ne sunt utile pentru îndreptarea noastră, alături de participarea și implicarea directă, prin rugăciuni, la Sfintele Slujbe și Taine Bisericești, însoțite de milostenie, post și alte fapte constructive.

Pentru bine trebuie luptat ! Să nu fim lași, și să lăsăm răul să ne acapareze ! Credința ne ajută să trecem peste toate, iar dragostea, respectul, bunătatea și celelalte sentimente nobile și mărețe nu fac altceva decât să arate faptul că suntem oameni, iar dacă le avem pe acestea atunci putem afirma cu adevărat că sutem și evoluați.

Revenind la teoria darwinistă, iubitorul de Dumnezeu, Sfântul Arsenie, susținea cu fermitate că cel care crede că se trage din maimuță să aibă grijă să nu ajungă ca ea. Sfânta Scriptură prezintă, negru pe alb, ceea ce trebuie să luăm aminte: «Apoi a zis Dumnezeu: „Să scoată pământul fiinţe vii, după felul lor: animale, târâtoare şi fiare sălbatice după felul lor". Şi a fost aşa. A făcut Dumnezeu fiarele sălbatice după felul lor, şi animalele domestice după felul lor, şi toate târâtoarele pământului după felul lor. Şi a văzut Dumnezeu că este bine. Şi a zis Dumnezeu: „Să facem om după chipul şi după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peştii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietăţile ce se târăsc pe pământ şi tot pământul !" Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat şi femeie. Şi Dumnezeu i-a binecuvântat, zicând: „Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l supuneţi; şi stăpâniţi peste peştii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietăţile ce se mişcă pe pământ şi peste tot pământul !" Apoi a zis Dumnezeu: „Iată, vă dau toată iarba ce face sămânţă de pe toată faţa pământului şi tot pomul ce are rod cu sămânţă în el. Acestea vor fi hrana voastră. Iar tuturor fiarelor pământului şi tuturor păsărilor cerului şi tuturor vietăţilor ce se mişcă pe pământ, care au în ele suflare de viaţă, le dau toată iarba verde spre hrană". Şi a fost aşa. Şi a privit Dumnezeu toate câte a făcut şi iată erau bune foarte. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a şasea (Facerea 1, 24-31)».

În vremurile acestea, unii dintre noi, suntem așa de mândrii de stadiul în care ne aflăm încât am ajuns să ne idolatrizăm. Ne pierdem timpul cu diverse obsesii legate de aspectul nostru, de imaginea noastră... dar ce realizăm dacă numai ambalajul este cât se poate de frumoas, iar conținutul stricat ? Vrem să avem toată lumea la picioare, dar cu ce folos dacă ne pierdem sufletul ? Frații noștrii japonezi, cu toată tehnologia lor de ultimă oră, nu au putut opri furia dezlănțuită a naturii. «„Pământul va fi pustiit – avertizează profetul Isaia poporul plin de păcate – pământul este în chin şi sleit (…) Pământul este pângărit sub locuitorii lui, căci ei au călcat legea, au înfrânt orânduirea şi legământul stricatu-l-au în veci ! Pentru aceasta, blestemul mistuie pământul şi locuitorii îndură pedeapsa lor" (Isaia 23, 3-6). „Pământul se sfărâmă, pământul sare în bucăţi, se clatină pământul (…) Păcatele apasă asupra lui" (Isaia 24, 19-20). Cutremurul din Japonia şi alte dezastre ale stihiilor naturii sunt şi un avertisment adresat omenirii pentru a se întoarce cu faţa către Dumnezeu. Prin Biserică se oferă lumii posibilitatea primenirii ei pe dinlăuntru prin credinţa în Întruparea, Moartea şi Învierea lui Hristos. Pământul, apa, văzduhul „aşteaptă, după cuvântul Sfântului Apostol Pavel, cu nerăbdare să se izbăvească de robia stricăciunii" (Romani 8, 19) şi a păcatelor noastre. Este necesar să primim în sufletul nostru pe Hristos Dumnezeu, pentru ca El să ia chip în noi şi să ne mântuiască. Altfel, nu se ştie ce dezastre vom plânge în viitor. Orice zâmbet plin de tandreţe adresat nefericiţilor acestei lumi, orice atitudine de iertare pentru cel ce ne-a greşit, orice mângâiere pentru bătrânul răvăşit, orice copil nou născut, orice rugăciune pentru cei ce „ne iubesc şi pentru cei ce ne urăsc pe noi", orice experienţă a prezenţei lui Dumnezeu în viaţa noastră se transformă în binecuvântare pentru noi, pentru ceilalţi şi pentru întreaga creaţie» (Mitropolitul Teofan). Iată o bună dovadă că fără Dumnezeu suntem nimic !

Și dacă tot se vrea o schimbarea a omului (o așa-zisă „evoluție"), se intenționează să ni se implanteze acele oribile cip-uri, ca să devenim niște roboți (marionetele diavolului). Chiar așa de rău vrem să ajungem ? Vrem să-l lăsăm să ne distrugă de tot ? Mulți dintre noi susținem că este prea mult rău în lume, și ne plângem că nu putem face nimic, dar ne înșelăm. Deși avem multe porniri spre rău, să nu uităm că omul în esența sa este bun. Și dacă fiecare dintre noi și-ar da silința să sporească zilnic un minim de bine, de fapte bune, cu siguranță am putea rosti cu satisfacție și împlinire sufletească: DA, am evoluat !

Încercând să demonstreze că teoria darwinistă este total absurdă, mulți oameni de știință și Sfinți Părinți au alcătuit ample documentații, cu scopul de a scoate la lumină purul adevăr. Printre cei mai de seamă, încadrați în această categorie, se numără și Sfântul Serafim Rose. Și iată ce prezintă studiul său (în interpretarea ieromonahului Damaschin de la mănăstirea Sfântul Gherman din Alaska):
«Teoria evoluționistă = un rod al imaginației:

Cândva am crezut total în evoluție. Încă îmi mai amintesc cum profesorul meu de zoologie din anul întâi divaga asupra mărețelor idei ale omului. Pentru el, cea mai măreață idee pe care omul o născocise vreodată era ideea de evoluție, o idee mult mai măreață, credea el, decât ideea de Dumnezeu. „Pe scurt, triumful darwinismului implica moartea lui Dumnezeu, pregătind înlocuirea religiei biblice cu o nouă credință întemeiată pe naturalismul evoluționist. Noua credință urma să devină temei nu doar al științei, ci si al guvernării, legii și moralei. Urma să fie filosofia religioasă oficială a modernității" (Phillip E. Johnson-"Defeating Darwinism by Opening Minds").
Câțiva dintre cei mai străluciți savanți ai lumii - de la Richard Owen și Louis Agassiz în anii 1860, până la Richard Goldschmidt și Otto Schindewolf în anii 1940 - au arătat comunității știintifice stânjenitoarele dificultăți ale teoriei proclamate la Centenarul Darwin, dar acești savanți fuseseră ridiculizați iar obiecțiile lor, cu totul întemeiate, fuseseră respinse cu promptitudine. Pe lângă aceste critici cu glas tare, a existat și un grup tăcut de savanți ce dezaprobau teoria evoluționistă, dar se temeau să atace concepția dominantă despre lume. Fie că fuseseră reduși la tăcere sau au ales să rămână tăcuți, numeroșii savanți ce au pus la îndoială darwinismul nu au fost auziți de poporul american. Prin urmare, când Sfântul Serafim a început să studieze știintele naturale în liceu și în facultate, la începutul anilor cincizeci, i s-a spus că evoluția întregii vieți dintr-o supă primordială era o realitate incontestabilă și de neatacat, la fel de sigură (după cuvintele lui Julian Huxley) ca și faptul că pământul se rotește în jurul soarelui.
Părintele Serafim a absolvit Pomona College în 1956, continuând studierea vechii limbi și filosofii chineze la Academia de Studii Asiatice din San Francisco iar mai târziu la Berkeley University din California. Pe când se afla la Academie, a descoperit scrierile metafizicianului francez din secolul al XX-lea René Guénon, un tradiționalist ce căuta răspunsuri la întrebările ultime în formele vechi, ortodoxe ale religiilor lumii. Guénon a limpezit și a preschimbat perspectiva intelectuală a Sfântului Serafim. Mai târziu el scria: „Guénon a fost cel care m-a învățat să caut și să iubesc adevărul mai presus de toate, și să nu mă mulțumesc cu nimic altceva".
În primii ani de după convertirea sa de protestantism la ortodoxism, Părintele Serafim a făcut o cercetare minuțioasă, din care trebuia să reiasă un studiu intitulat „Împărăția omului și Împărăția lui Dumnezeu".
Filosofia evoluționistă a ridicării din animale pare desigur de neîmpăcat cu concepția creștină a căderii din Rai, și întreaga noastră concepție asupra istoriei va fi negreșit determinată de felul în care credem !
Modelul de gândire chiliasto-evoluționist a fost acela care a produs mișcări politico-religioase precum socialismul internațional (globalismul) și ecumenismul. Toate aceste mișcări împărtășesc același țel chiliast: o „nouă ordine" viitoare unde toate rânduielile anterioare, privite ca având legătură cu o anumită treaptă a procesului, vor fi în întregime schimbate. La fel cum în ideea evoluției biologice orice deosebiri între organisme sunt estompate - întrucât organismele se transformă din unul în altul în perioade de milioane de ani - tot așa toate deosebirile între națiuni și religii se estompează în „noua ordine mondială" a chiliasmului.
În prima jumătate a secolului al XX-lea, savanții se fereau să pună la îndoială modelul evoluționist. Testau orice altă ipoteză, în afară de aceasta - căci pe ea se sprijineau toate celelalte, întreaga clasificare a noțiunilor lor. Cei câțiva savanți - printre care unii foarte însemnați - ce îndrăzneau să submineze această dogmă erau socotiți „eretici" și puși pe lista neagră.
După anii cincizeci situația a început a se schimba. Unul câte unul, „opozanții tăcuți" pomeniți la Centenarul Darwin începură să iasă la iveală. Savanți reputați începură să ridice serioase îndoieli asupra evoluției, și erau de-acum prea mulți pentru a mai fi reduși la tăcere. Progresele „știintelor grele", ale geneticii moleculare, embriologiei etc., puneau mari dificultăți savanților în a împăca datele lor cu modelul neodarwinist. Au apărut cărți știintifice ce criticau teoria lui Darwin, printre care „Implicațiile evoluției" de G. A. Kerkut, profesor de fiziologie și biochimie la Universitatea Southampton, Anglia, și „Evoluția organismelor vii" de Pierre P. Grasse, unul dintre cei mai mari biologi în viață, fost președinte al Academiei Franceze de Științe.
În dorința sinceră de a ști ce avea de spus știința modernă despre evoluție - ce anume era într-adevăr dovedit și ce anume era speculație - Sfântul Serafim a studiat principalele lucrări științifice, ca și lucrările de popularizare asupra „dovezilor" evoluției și originii omului. A stat de vorbă și cu savanți ce lucrau în instituțiile cele mai importante, care i-au spus că până și între adepții evoluției mulți admiteau că nu există de fapt dovezi pentru aceasta, ci doar că „este mai logică" sau că „alternativa ei este de neconceput" - adică facerea lumii de către Dumnezeu. Pentru un savant autentic, susțineau ei, simpla teorie a evoluției este un mijloc destul de convenabil de clasificare, iar un alt model la fel de știintific ar putea fi tot atât de acceptabil.
De la adorimrea întru Domnul a Sfântului Serafim au apărut o mulțime de cărți foarte bune, care au adus la cunoștința publicului erorile neodarwinismului. Evenimentul cel mai important și mai neașteptat în dezbaterile asupra evoluției din ultimii ani a fost apariția unui profesor de știinte juridice, Phillip E. Johnson, ca unul dintre principalii critici mondiali ai darwinismului. Johnson, care predase dreptul la Berkeley University din California vreme de aproape treizeci de ani, spune că una dintre specializările sale este „analizarea logicii argumentelor și identificarea presupunerilor aflate îndărătul acelor argumente". În 1987, citind argumentele în favoarea evoluției din cartea lui Richard Dawkins, „Ceasornicarul orb", a observat că ele se întemeiau mai curând pe retorică decât pe știința exactă.
Johnson a observat și felul cum răspundeau colegii săi din domeniul știintei atunci când le punea întrebări dificile despre darwinism: „în loc să ia în serios problemele intelectuale și să le riposteze, ei răspundeau de obicei prin tot felul de divagații și un limbaj imprecis, ceea ce făcea cu neputință discutarea obiecțiilor reale față de darwinism. Este exact felul în care vorbesc oamenii ce încearcă cu tot dinadinsul să nu înțeleagă un lucru. Un alt mod de a evita problema era marele contrast pe care l-am observat între tonul extrem de dogmatic folosit de darwinisti când se adresau publicului obișnuit și recunoașterea pe față, în cercurile științifice, a serioaselor dificultăți ale teoriei..." În 1991 profesorul Johnson a scos cartea „Darwin sub acuzație". Limpezimea gândirii sale în străbaterea retoricii darwinismului și expunerea temeiurilor logice ale controversei i-au adus rapid respectul creaționiștilor și necreaționiștilor deopotrivă, ca și resentimentul evoluționiștilor înrăiți, care nici până azi n-au reușit să-i respingă nici măcar unul din argumente.
Lucrarea lui Johnson a dat imbold mai multor savanți să dea la iveală propriile întrebări dificile despre teoria evoluției. Cel mai renumit dintre ei este profesorul de biochimie Michael Behe, care în cartea sa din 1996, „Cutia neagră a lui Darwin" arată că uimitoarele descoperiri recente ale biochimiei nu se împacă cu nici un fel de darwinism. El înfățișează dovezi din domeniul său, conform cărora mecanismele biochimice interdependente trebuie să fi fost proiectate, deși, nefiind creaționist, nu-l identifică în mod direct pe Proiectant.
Anul 1998 a adus publicarea unei alte contribuții majore: „Deducerea existenței unui Plan" de William A. Dembski, profesor de matematică și filosofie si proaspăt convertit la ortodoxie. Întemeindu-se pe probabilitatea matematică, Dembski demonstrează în chip hotărâtor că niște cauze naturale nedirijate nu pot da seamă de complexitatea biologică.
Sfântul Serafim prevăzuse aceste schimbări. În scrierile și în convorbirile sale spunea că ateismul și agnosticismul din știința și filosofia modernă, întemeiate din plin pe teoria lui Darwin, vor intra inevitabil în declin. Acest fapt va fi un avantaj pentru creștinii tradiționaliști și pentru căutătorii adevăratului Dumnezeu; dar pe ceilalți, spunea sfântul, îi va duce la un deism nedeslușit și la feluritele nuanțe de panteism ce vor caracteriza amăgitoarea „religie a viitorului".
Phillip E. Johnson, creștin aflat în primele linii ale dezbaterii creație-evoluție, este de acord cu prognoza făcută de Sfântul Serafim Rose în urmă cu peste douăzeci de ani. „Tocmai asta discutam cu toți prietenii mei", spunea el „materialismul științific se află în declin, dar locul lui e luat în mare măsură de formele unei religii nesănătoase".
Avem un sistem de gândire străin. Există enorm de multă confuzie în legătură cu evoluția. Unii zic: „creștinii ortodocși nu se ceartă cu evoluția" sau doar folosesc sintagma „evoluția călăuzită de Dumnezeu". O asemenea înțelegere a evoluției este destul de primitivă: presupune considerarea ei ca „realitate științifică" de tipul heliocentrismului. De fapt, cei ce se opun evoluției sunt adeseori asemuiți cu biserica romano-catolică împotrivindu-se lui Galilei, ba chiar unii creștini ortodocși se tem să nu fie socotiți „naivi" sau să rămână în urma curentelor intelectuale sau modelor timpului.
Dar întreaga doctrină a evoluționismului este mult mai complexă decât un simplu „fapt știintific" sau chiar o „ipoteză". Ea este o doctrină - o credință care cuprinde multe domenii ale gândirii, și nicidecum doar știință; și este destul de coerentă spre a putea vorbi despre ea ca despre o doctrină mai mult sau mai puțin închegată. Ea este o concepție cu totul aparte asupra realității, cu propriile premise și deducții filosofice și teologice aparte. În special în teologie ea oferă o alternativă deliberată la creștinismul ortodox în privința mai multor dogme cheie.
Greșita înțelegere a evoluției din partea unora dintre creștinii ortodocși vine dintr-o lipsă de cultură filosofică:
1. Nu au o atitudine critică față de „descoperirile" știintifice (deși, în deplin acord cu spiritul modern, au o atitudine critică față de Sfânta Scriptură !) și nu pricep natura „dovezilor" știintifice despre care se presupune că vin în sprijinul evoluției, nici nu știu cum să deosebească faptele de filosofie. Ei sunt intimidați fără motiv de „experții științifici" și nu-și dau prea multă osteneală să cerceteze problema ei înșiși;
2. Nu înțeleg „duhul vremii" care a dat naștere evoluției, primind deci în chip naiv „realitatea științifică" a evoluției, dar respingând culminarea filosofiei evoluției, precum la Teilhard de Chardin, nevăzând că ele formează un întreg; fără filosofie nu ar fi existat niciodată „realitatea de fapt" a evoluției;
3. Nu înțeleg filosofia Sfinților Părinți - întreaga lor perspectivă asupra firii și asupra unor probleme aparte, precum natura lucrurilor individuale.
Întreaga filosofie evoluționistă ce-i prinde astăzi pe oameni îi face să creadă, adesea inconștient, într-o concepție despre creație și viață ce este exact opusul învățăturii creștine: simplul devine complex, sălbăticia „evoluează" spre civilizație, nedesăvârșitul face să apară desăvârșirea, „progresul" etc. În concepția Ortodoxiei, ceea ce este desăvârșit cade în nedesăvârșire (Raiul, în lumea căzută; și chiar istoric, Sfinții Părinți observă căderea omenirii în general, până la venirea lui Hristos - Sfântul Simeon Noul Teolog și Sfântul Grigorie al Nyssei), iar omul din zilele de pe urmă va fi mult mai jos duhovnicește decât în Biserica primară (prorocia Sfântului Nil Izvorâtorul de Mir și a Sfântului Nifon al Constanțianei); nestricăciunea și nemurirea preced stricăciunea și moartea.
Sfântul Nil Izvorâtorul de Mir (†1651), arătându-se după moarte călugărului căzut Theofan din Muntele Athos, în anul 1817, a prorocit despre starea omenirii în vremurile din urmă: „Lumea din vremea aceea se va schimba și se va face de nerecunoscut. Când se va apropia vremea venirii lui antihrist, se va întuneca mintea omului din vremea aceea de patimile cele trupești ale curviei și foarte mult se va înmulți necredința și fărădelegea. Atunci lumea va deveni de nerecunoscut, schimbându-se fețele oamenilor, și nu vei mai cunoaște fețele bărbaților de ale femeilor pentru nerușinata îmbrăcăminte și a părului din cap. Oamenii din vremea aceea se vor purta fără cuviință, fiind sălbătici și cruzi ca niște fiare, din cauza ispitelor lui antihrist. Nu vor da respect părinților și celor mai bătrâni, dragostea va pieri. [...] Atunci vor schimba obiceiurile și predania creștinilor și a Bisericii. Cuviința și curăția vor pieri de la oameni și va stăpâni fărădelegea. Minciuna și iubirea de arginți va ajunge la cele mai mari trepte. (...) Curviile, preacurviile, sodomiile, hoțiile, omorurile vor fi pe toate drumurile în vremea aceea. Bisericile lui Dumnezeu se vor lipsi de preoți credincioși și evlavioși".
Prorocia Sfântului Nifon, Episcopul Constanțianei Ciprului (sec. al IV-lea), spune astfel: „Până la sfârșitul veacului acestuia nu vor lipsi nici prorocii Domnului Dumnezeu, și nici slugile diavolului. Dar în vremurile din urmă, cei ce vor sluji cu adevărat lui Dumnezeu vor reuși să se tăinuiască de oameni și nu vor făptui printre ei semne și minuni, ca în timpurile noastre, ci vor merge pe calea faptelor și a smereniei, iar în Împărăția Cerească vor fi mai mari decât Părinții ce s-au proslăvit prin semne. Căci în acea vreme nimeni nu va face minuni în fața oamenilor, care să-i aprindă, insuflându-le dorința nevoințelor ascetice. Mulți, aflându-se în neștiintă, vor cădea în prăpastie, abătându-se întru lățimea căii largi și întinse" (Sfântul Serafim Rose-„Ortodoxia și religia viitorului").
Scopul principal al „filosofiei evoluționiste" este răsturnarea perspectivei creștine, întemeiate pe Dumnezeu care face totul precum voiește El, punând în locul ei ceva mai „pe înțelesul" omului căzut - raționalism, umanism. Iată de ce „evoluția" a fost dezvoltată treptat de filosofia modernă agnostică, atee și deistă, înainte de a se găsi măcar o dovadă „științifică". Perspectiva creștin-ortodoxă (Raiul, scurtimea timpului acordat lumii acesteia etc.) este o perspectivă cu totul nouă pentru cei prostiți de moderna filosofie „luministă", al cărei produs-cheie este evoluția».

Și închei cu versurile autorului A. Dumitru:
„O dată o maimuță din evul anecdotic,
Venind la sfat pe creangă de arbore exotic,
A zis: Atenţie! Sunt foarte ofensată…
...Circulă-n lume vorba, deloc adevarată,
Că omul ar descinde din buna noastră rasă…
Însăşi ideea asta îmi pare odioasă…
Aţi pomenit vreodată divorţuri printre noi,
Copii lăsaţi pe drumuri sau imnuri de război ?
Cine-a văzut în hoardă la noi bolnavi mintali,
Drogaţi, lacomi de cărnuri şi homosexuali,
Escroci, bandiţi, gherile sau vreo tutungerie ?
În neamul nostru nobil nu vezi aşa prostie.
Noi nu avem mafii crude în stirpea noastră aleasă,
Nici terorişti, manele, nici luptele de clasă !
Cât am bătut eu jungle, scuzaţi, n-am observat
În obştea de maimuţe, cocotier privat,
Nici garduri şi nici paznici, nici pui murind de foame
Sau omorâţi în taină de aşa-zise „mame"...
Nu veţi vedea vreodată cât soarele și luna
O minte de maimuță dospind în ea minciuna !
Chiar de aş fi silită de vreun laborator,
N-aş deveni port-bâtă şi nici informator.
Şi iată încă una din lumea cea de jos:
La noi nu se întâlnește urmă de om puturos
Nici chefuri după care să ne culcăm în şanţuri
Şi nicio îndoială ce duce la ateism,
Nici ordini materiale, nici materialism…
E adevărat că omul a apărut ca soi,
Dar să fim rezonabili: n-a evoluat din noi;
Dumnezeu l-a făcut pe el și ne-a făcut și pe noi".

Îmi cer scuze pentru lungimea acestui răspuns, dar am considerat necesar a fi punctate mai multe aspecte ale întrebării și implicit ale discuțiilor create. Dumnezeu să ne ierte și să ne îndrepte pe toți spre cele bune. Slavă Lui pentru tot și pentru toate !

| Astaeparereamea a răspuns:

si eu imi puneam intrebarea de ce piciorul drept mi se transforma in roata, daca nu erai tu muream prost, evolutia domnule evolutia, maine poimaine ma strigi pe nume mai tramvai rolling on the floor

| RS4 a răspuns:

Omul evolueaza si acum! daca diferente mari nu se vad la nivel fizic (corporal), evolutia se poate vedea cel mai bine prin gandirea lui si prin ce construieste in ziua de azi, dau cateva exemple:
coliba - acum palate, turnuri, zgarie-nori
o carpa la mijloc - acum haine sofosticate
faclia ca si lumina - acum becuri, neoane, xenoane
tobe primitive - acum combine si mixere performante
porumbei voiajori? - telefonia mobila e la moda
cutite si topoare facute din piatra? - arme cu o precizie de invidiat
primele masini atingeau 40-60 km/h - veyronuri si zonde de 400! happy
Exemplele pot continua, dar ma opresc aici! evolutia nu e vazuta doar de cei ce nu vor sa o vada sau sa o inteleaga!
Si omul a ajuns la un stadiu apropiat de maxim (din punct de vedere fizic-zic eu), nu are nevoie de aripi, pentru ce e un biped care se descurca in ziua de azi asa cum e, nu are nevoie de pene, pentru ca are haine groase!
Bafta la toti care incercati sa ajutati pe acest site!

| 0marry0 a răspuns:

Omul inca mai evolueaza, de aceea ne tot schimbam de la homo sapiens la homo sapiens sapiens...
Si conform ultimelor cercetari, vor aparea cat de curand homo sapiens sapiens sapiens.
Si daca te referi la exterior (hairy => not so hairy) sa stii ca oamenii au devenit mai putin maimute (strict d.p.d.v. fizic) de-a lungul a o gramada de secole...