L-aș împinge...
Ambele alegeri au ca urmare moartea copilului, în acest punct NU am cum altera rezultatul, prin urmare analizez problema având ca punct de plecare consecințele. În niciun caz NU comit 10 crime, fie ele comise mai degrabă de ALEGEREA mea, decât de mâinile mele.
Cei 10 deținuți sunt diferiți de fiul meu prin simplul fel în care s-au,, așezat" relațiile de rudenie, în ESENȚĂ sunt toți oameni- povara iminentă a morții acționează și zdrobește în același mod, așadar CUM ar fi faptul că nu sunt EU acela să tragă scaunul de ajuns pentru a justifica, sau cel puțin a întrece pe scara valorică evitarea MORȚII a 10 oameni?
În cazul în care moartea copilului NU este de neclintit, bine-nțeles că nu-mi mai permit să judec la rece, alegând viața propriului fiu în detrimentul vieții celor 10.
Ai atins un caz deosebit de sensibil, o problemă EXCELENT pusă în scenă, care de altfel dă naștere unor frustrări, care au la bază strict o oarecare impotență în a ajunge la un răspuns curat d.p.d.v. moral. Ăsta e motivul pentru care numărul ofenselor aduse nu atât ideii, cât ȚIE, autorului, este substanțial... dezamăgitor, though.
Oricum fiul e condamnat la moarte indiferent cine ii trage scaunul, deci constietizand asta e de preferat salvarea celorlalti.
Nu inping niciun scaun. Incerc sa dau o spaga gardianului. Daca nu accepta (putin probabil, un asemenea om cum ai descris tu este cel mai probabil materialist) caut alta solutie. (eventual, ii iau gatul)
Constiinta ma mustra, insa cred ca-mi voi lasa fiul sacrificat
Scenariu' nu-i departe de realitate...
Un parinte nu va renunta niciodata, asa ca nu as face ce-mi cere gardianul si as incerca sa fac ceva ca sa-i distrag atentia si sa trag de timp, sperand ca se intampla o "minune" si fiul va scapa.
Cine naiba esti? Jigsaw? Ai lucrat pentru el? Normal ca prefer ca altii sa fie ucisi decat sa fiu eu un criminal. Oricum cei 10 ar fi murit si fara "ajutorul" meu.
Ar trebui sa depind cumva si de mediul din care fac parte.Ca doar nu sunt intr-un desert.
Depinde, sunt multi factori de care trebuie sa depinzi. Daca gardianul are o anumita arma, etc.
Nu as fi detinuta in lagar, deoarece nu m-ar lasa constiinta. As distruge astfel de imaginatii cu toate fortele, asa mi-ar dicta constiinta.
Răspunsul este că nu voi împinge scaunul, în felul acesta 10 dintre deținuții acelui lagăr de concentrare vor fi omorâți, prin urmare îi voi scăpa de chinurile prin care trec zilnic în acel lagăr.
Oricine din acel lagăr ar prefera să moară decât să fie chinuit și experimentat pe el!
De unde ai tu certitudinea că nu s-ar fi numărat printre supraviețuitori?
Dacă VOR să trăiască?
Dar e...ridicol de absurd. Cu câtă nonșalanță iți arogi dreptul asupra vieților lor. Și câtă siguranță pe tine că le-ai face un bine. Mai că te-ai aștepta la aplauze și mulțumiri călduroase din partea lor, convins fiind că asta și-ar fi dorit și ei, adică să moară.
ORICINE? E cam mult spus...nu crezi? Am citit la viața mea mărturiile MULTOR persoane care in pofida condițiilor mizere și al tratamentului inuman pe care il primeau au dovedit că...DORINȚA de a trăi, de a supraviețui, de a ieși victorioși against all odds persistă in ființa umană. UNII, poate chiar MAJORITATEA și-ar fi dorit să moară la un moment dat. Dar NU toți, NU ORICINE.
Ok și?! E a nu știu câta întrebare de logică pe care o pui și arunci lumii în față cu cuvinte.
Fiecare interpretează cum vrea, ce vrea!
Auzi domnisoara stie tot, nu te mai da mare ca ai IQ-ul unei veverite stricate, nu are rost sa il contrazici pe dansul pentru ca gandeste de 10 ori mai mult ca tine, ce pana mea ai cu tipul? Mergi la papusi, TPU e pentru oameni seriosi, incearca sa rezolve problemele nu sa comenteze fara rost.
Hahahahaha,BURN.
De la mine tot respectul pentru afirmație.
Pai sa stii ca "Zana Zanelor" are si ea 13 ani si se da mare la lume ca cine stie ce e ea.Ar trebui sa se lase de meserie si sa puna burta pe carte.
PS: ai citit cam multe carti cu Sven Hassel nu?
Crede-ma, viata intr-un lagar de munca silnica ( sau concentare, totuna) este extrem de dura. Toti nefericitii din acel ''locas al mortii'' isi doresc moartea cu tot sufletul.
Deci, ori pe cine-as alege, toti ar dori moartea: atat fiul, cat si cei 10 detinuti.
SI da, mai bine mort, decat sa trateze pe altii in cel mai injositor mod.
,,TOȚI nefericitii din acel ''locas al mortii'' isi doresc moartea cu tot sufletul.''
Extraordinar...
TOȚI? Chiar nu vezi cât de irezonabilă e o astfel de afirmație? Ai discutat tu cu fiecare in parte? Mă indoiesc. Ai făcut o deducție ținând cont de considerente precum,, viața exrem de dură'' din lagăre, presupun. Oricum, TOȚI e mult prea mult spus.
MAJORITATEA? Bine, primesc, cel mai probabil. DAR MULȚI și-ar fi dorit să supraviețuiască in pofida condițiilor mizere și al tratamentului inuman pe care il primeau. Instinctul uman de autoconservare, dorința efectivă de a TRĂI sunt uimitor de puternice in ființa umană.
Refuz sa imping scaunul. De ce? Pentru ca nu conteaza ce fac eu, oricum vor muri toti in scurt timp pentru ca sunt prizonieri de razboi. Asta e scopul fiecarui razboi, de a elimina in totalitate cei care ti se opun.
Fratele meu.
Rogu-te, citește cu atenție scenariul.
1. DACĂ impingi TU personal scaunul de sub picioarele fiului tău, ucigându-l, salvezi viața a 10 deținuți nevinovați.
2. DACĂ REFUZI să impingi scaunul de sub picioarele fiului tău, gardianul il va ucide atât de el, cât și alți 10 deținuți nevinovați pe lângă.
Spune-mi acum. Vezi diferența?
Dacă e lagăr ori cum mor toți.Dar eu personal l-aș omorâ pentru al salva de la chinuri, indiferent dacă e viața cuiva în joc pe lângă cea a fiului.Decât să-l văd în chinuri sau să-i dau satisfacție paznicului mai bine îl zugrum.
,,Dacă e lagăr ori cum mor toți.''
De SUPRAVIEȚUITORI ai lagărelor de concentrare ai auzit?
(și,, oricum'' se scrie legat, e adverb de mod. FYI.)
Drăguță,ești obsedată de corectură? Ți se pare că sunt mașină?
Sunt om greșesc.
Să-ți spun o mică chestie.
Dacă tu ți-ai vedea propriul fiu,bătut,plin de păduchi,boli,slab, în chinuri, înghețat de frig, cu riscul de a fi făcut scrum și pe urmă săpun.Tu crezi că gândești la fel?
Toți suntem tari când vorbim dintr-un loc sigur fără griji.Dar când te afli într-o situație dramatică, credemă ca nu gândești ca acum.Ai face orice pentru fiul tău, bag mâna în foc.
Supraviețuitori au fost oameni norocoși nimic mai mult, voința de a trăi, basme.Gardieni au grijă să te scape de ea.
Așa-i, ai dreptate. Este foarte posibil ca aflată la fața locului, in situație, să acționez altfel decât susțin că aș face-o acum, din confortul unui fotoliu.
Insă după cum observi, am pus două intrebări:,, Cum procedezi?'' și,, Care e varianta corectă din p.d.v. MORAL?''.
Am ințeles răspunsul la cea dintâi: nu putem știi cu siguranță cum am proceda decât dacă ne-am afla in situație, efectiv. Și sunt de acord.
Bun. Acum iți voi răspunde la cea de-a 2-a intrebare, și anume care cred eu că e varianta corectă din p.d.v. moral: Cred cu tărie că NU ar fi corect MORAL ca eu să iau viața fiului meu. Indiferent de implicații. NU mi-aș ucide fiul. ORICE ar fi, EU, cu mâinile MELE, nu aș impinge scaunul de sub picioarele fiului MEU, ucigându-l.
Poate va supraviețui. Poate nu. DAR POATE se va număra printre norocoși. POATE va fi unul dintre cei care vor relata altora despre ororile trăite. Poate ar muri intr-un final. Dar eu, cu mainile mele, nu i-aș lua viața.
In ambele cazuri, fiul meu moare. Diferenţa dintre cele 2 e că dacă nu imping eu scaunul, mor incă 10 persoane nevinovate. Situaţia are o incărcătură emoţională destul de mare, dar oricât de greu mi-ar fi, aş impinge scaunul. Pentru că moartea fiului meu e iminentă, oricare ar fi decizia mea. Deci mai bine ştiu că am salvat 10 vieţi, decât să am pe conştiinţă moartea lor.
Am si posibilitatea sa ma cred Jean Claude Van Damme pentru un moment, sau mai misuna si alti sobolani (a se citi gardieni) prin preajma, iar "combinatia" mea e sortita pieirii inca din fasa?
On-topic acum.Aleg sa-l omoare pe fii-meu, daca nu exista absolut nicio fereastra pe care s-o folosesc in cazul de fata si sa nu ma uit cand se consimte actul, sau sa caut un sis prin lagar.Cantitatea de suferinta dintr-un lagar cred ca e cea mai apropiata de "tavan", daca privim la un fel de tabel virtual in care sa cuantificam cata suferinta poate cadea asupra omului si/sau la cata suferinta poate fi acesta martor. Unii ar apela la fraze, precum "ce mai conteaza suferinta a 10 oameni in plus,cand mor acolo sute de mii",dar acolo,suferinta,desi e stratosferica,mereu se adauga la acea suferinta cate ceva si nu as vrea sa fiu cauzator direct al multiplicarii acestei stari.
Off-topic : Presupun ca ai auzit de Valeriu Gafencu si tovarasii lui,fie din Fratii de Cruce, fie "externi", cum ar fi Ioanide, Maxim, Wurmbrand, Papacioc etc. care au tot fost plimbati prin lagare si tabere de concentrare.Chestia urmatoare am auzit-o din gura parintelui Papacioc, cat inca mai era in viata.Ei erau pregatiti de moarte (fie, era si un caz mai special la ei, fiind exponentii unei comuniuni cu Divinitatea ireprosabila si greu de inteles) mai mult decat de viata.Erau impacati cu ideea mortii, a uneia mizere, tratate cu indiferenta si mai presus de toate, acceptata, inainte nu le mai era viata, ci Dumnezeu.Si oricum,viata cat de pretioasa ar fi ea,in genere,pentru cei ce au apucat sa traiasca de acolo,restul ei s-a petrecut aproape jalnic, mai putin pentru Wurmbrand, care s-a ajuns cat de cat, pe cand Virgil Maxim a ajuns ceva maistru tamplar, cand avea in el un potential enorm, gen patriarh al tarii.Am deci o intrebare pentru tine,daca nu te superi...
Ce prevaleaza intr-o astfel de imprejurare,ca cea a unui lagar,certitudinea si iminenta mortii sau firul de par de care te agati agonizant, care semnifica viata? Ce poate fi in capul unor astfel de oameni, cand - stiu din surse confirmate - e un amalgam de credinta, semi-delir cauzat de conditiile din lagar si semi-constienta in capul lor, cum se mai distinge dorinta apriga de a ramane in viata sau dorinta de a se incheia totul cat mai repede?
LE : Vezi ce patesti daca pui la avatar o poza cu o fata tanara,fie ea tu sau una luata din online, sau daca ai fata mai tanara decat varsta?
Greu de ales, domne, greu de ales. Am două variante şi o semi-variantă deloc neverosimilă a.k.a atacul asupra gardianului. Reluând :
1. Împing scaunul, ştiind că aşa-zisul meu fiu nu ar avea de suferit şi asigurându-i o moarte uşoară, în acelaşi timp, asigurându-le celorlaţi deţinuţi o moarte cât se poate de grea, care din oricare punct de vedere, nu mi-ar displace deloc. Nu e ca şi cum am fi toţi la un dineu şi aş fi pusă în situaţia dacă să torn otravă în paharele celorlaţi, în cazul ăsta intervenind şi,, Poliţia ce va constata? ". Acolo e un lagăr, unde nu vor exista consecinţe privind decizia mea de a-i omorî indirect prin decizia mea pe cei 10.
2. Nu împing scaunul, omorând astfel 11 oameni, asigurându-le o moarte uşoară, ceea ce e greşit.
Dat fiind că în ambele cazuri, băiatul moare, aleg varianta 1. Nu am vreo obligaţie privindu-i pe ceilalţi, probabil nişte străini, aşa că puţin îmi pasă dacă au o moarte lentă şi dureroasă sau o moarte rapidă, deci aleg varianta mai rea. Pentru ei.
Nu doar ca am citit despre aceste lagare,dar am si fost intr-o excursie cu
cateva clase din scoala,la sfarsitul lui Noiembrie,in Polonia. Excursia era pentru Cracovia, dar pe drum era si Auschwitz(si Birkenaau-doar ca acolo nu am fost, se facuse deja tarziu).
Te asigur, cum intri la Auschwitz, te cuprinde panica.Eu m-am pus in locul unui om obisnuit, care mergea acolo, sperand la o viata mai buna.Pai,gandeste-te tu:parca 2 sau 3 randuri de garduri de sarma ghimpata, gherete peste tot, curtea..nu mai zic.
Ok,sa raspund la intrebare:Nu ai ce face. Daca tu presupui ca ai citit atat de mult,afli ca nimeni nu a scapat de asa ceva. Daca intri la un lagar,oricare ar fi el, stii ca nu ai avea cum sa iesi, nici sa scapi! Fiecare om era inregistrat! Nu ai auzit povestile de la Auschwitz, daca un om lipsea dimineaza de la munca, omorau alti 10 in loc! Pricepi? Nu ai cum, totul era monitorizat.
Tot la Auschwitz, am vazut si spanzuratorile.Defapt,era..ca o poarta de fotbal, mai inalta si mai lunga, cu cateva bare pe lateral, de care se agata franghia.
In primul rand:zona ar fi fost impanzita de gardieni, nu aveai ce face.Trebuia sa te conformezi, oricum tie iti venea randul, ca era fiul tau, nu?
2:Oricum erai trimis la moarte.
3:Oricum omorau inca 10-100 a 2-a zi.
Deci,dpdv moral,iti salvai fiul, nu?
Inca ceva:un gardian nu avea voie sa omoare singur pe cineva.
Oricum, sper ca si tu sa ajungi sa vizitezi un lagar, poate nu toate arata chiar la fel, dar de la Auschwitz..frate,NU AVEAI CUM SA SCAPI!
Am fost la Auschwitz. De 2 ori.
Dar. Parol dacă ințeleg ce relevanță are ceva din ce-ai inșirat tu mai sus la scenariul prezentat de mine și la intrebarea mea.
,, Daca tu presupui ca ai citit atat de mult, afli ca nimeni nu a scapat de asa ceva.''
De,, Evadare de la Auschwitz'' de Andrei Pogojev, ai auzit? Presupun că nu. Ți-o recomand.
Era EXTREM de dificil să evadezi de acolo, da. Unde am contestat eu asta? Iar apoi, nici măcar NU am afirmat in scenariu că cineva ar fi evadat. Fiul a INCERCAT să evadeze, insă a fost PRINS. Așadar, contrazici...CE? Citește cu atenție sporită, te rog.
Bine, oricum omorau oameni. Ăsta era jobu' lor. INSĂ eu te intreb pe TINE dacă TU, cu mâinile TALE ai fi impins scaunul de sub picioarele fiului TĂU, ucigându-l, salvând astfel viața a 10 deținuți. Care deținuți poate ar fi supraviețuit, cine știe?
SAU ai refuza să faci asta, asistând la moartea fiului tău și a celor 10 deținuți uciși de gardian.
Alege acum, te rog.
Daca nu as fi avut de ales, da, l-as fi impins.Cei 10 oricum mureau..anyway.
Ok..scuze..nu,nu am auzit de acea carte, doar am auzit ca nimeni nu a scapat niciodata.
Cele spuse de mine mai sus au legatura, deoarece vazand Auschwitz mi-am dat seamace inseamna un ''lagar de concentrare''. Poate voi citi acea carte-repet:am citit si auzit ca nimeni nu a scapat vreodata.
Eu ti-am zis ce imagine mi-am facut despre Auschwitz in legatura cu evadarea.Sau despre orica lagar.
Intelege si tu ca acest scenariu ar fi fost imposibil.
Daca ar fi fost sa se intample, ti-am zis:impingeam scaunul. Oricum erau sanse ca eu, fiul meu sau ceilalti 200.000 de detinuti sa scape TOTI cu viata ar fi fost de 1 la 3.000.000.Adica,daca fiul meu fura, murea oricum.La o spanzuratoare asista mai multi oameni, deci sanse sa scape..sa zicem 0.5%.Exclus.Oricum muream, daca eram din acelasi neam, zic eu.
Inca o data, imi cer scuze pentru fraza''Daca tu presupui ca ai citit atat de mult, afli ca nimeni nu a scapat de asa ceva.''-nu vreau acum o discutie idioata.In caz ca te-ai simtit jignit/a.
Măi fetițo, te rugăm noi termină astfel de afirmații, fiecare va răspunde ce va crede de cuviință. Nu trebuie să stai să ne faci pe toți inculți, necitiți, irensponsabil sau mai știu eu cum.
Te crezi prea deșteaptă și ai grijă, în viața de zi cu zi nu ai să faci față cu o astfel de gândire.
Poate nu am inteles eu ghine.
Ai scris: "Eu m-am pus in locul unui om obisnuit, care mergea acolo, sperand la o viata mai buna."
Crezi ca acolo mergeau evreii de placere?
Sa stii ca majoritatea asa erau convinsi.Si nu toti erau evrei, sa fim seriosi.
1:Eram sigur, din cauza celor citite/auzite.
2:Sunt baiat.
3impotrivă. Sadismul gardienilor era animalic. Dacă și-ar fi dorit să se distreze pe seama unui tată indurerat și disperat punându-l intr-o astfel de situație, ar fi făcut-o, fără,, doar și poate''.
--Disagree.La un scenariu de genul ar asista mai multi gardieni, unul singur nu avea voie..ma refer ca imi era tot una sa imping scaunul, pentru ca oricum NU AVEA CUM SA SCAPE.
Oh, sper ca intelegi..
O seara placuta si o noapte alba si tie..
Nu mai vreau sa continuam discutia.
Imi cer scuze in numele celor care iti spun ca esti prost/proasta.Nu mi se pare corect sa se ajunga la asa ceva..nu sunt eu foarte cuminte, dar, nu respect asa ceva.Nu te cunosc, sa imi pot permite, dar recunosc ca poate intrebarea e putin stupida, la un anumit punct de vedere.Pentru ca nu ne putem simti ca o victima, nu putem descrie situatia.
Inca o data, nu e posibila.
Nu vreau sa mai continui subiectul.
Realitatea diferă enorm de teoria și logica acestei întrebări...
Ok,e adevarat.Am zis si eu asta...
Eu ziceam ca nu mi se pare drept sa faci pe cineva prost pentru asa ceva.Nu sunt sfant, dar imi place sa fiu politicos.
Hmm...de unde le scoti p-astea asa dramatice?!
pai...nu cred ca este ceva mai presus decat copilul tau; nici macar tu ca parinte si deci prin urmare nu as putea face asa ceva propriului meu copil chiar daca ar muri 100 de oameni, printre aceia si eu, si totusi fiind constient ca va muri si el :-((
Bune intrebarile tale Nu as impinge scaunul scutesc 10 oameni + 1 de chin
Din pdvd moral cea mai corecta varianta ar fi sa nu il lasi sa moara. Trebuie sa fii puternic in lagar...e legea junglei acolo si trebuie sa-ti aperi tot ce ai acolo. Mananca sau vei fi mancat
Într-adevăr, față de PROPRIUL copil, efectiv un,, tu" în miniatură, ai o datorie care transcede, realmente, regulile și principiile morale, o nevoie instinctuală, primordială, intensă. Nici n-am renegat acest lucru, ÎNSĂ, faptul că tu ai față de EL responsabilitatea aceasta, și nu față de un altul, care ar fi putut la fel de bine să-ți fie odraslă, este efectul felului în care s-au așezat relațiile de rudenie. Evident, relația de rudenie aduce după sine puternica nevoie de a-ți proteja copilul. Orișicât, asta nu alterează în niciun fel alegerea, nu se află pe lista aspectelor de luat în considerare, a fost un paragraf inutil din partea mea.
În cazul meu, instinctul parental își spune cuvântul în pofida codului moral ATUNCI când mai există o șansă, oricât ar fi de infimă- o șansă la viață. Știu că moralitatea dictează condamnarea fiului, și implicit a sinelui în favoarea unui car de viață, dar aleg, totuși, varianta dictată de... sentimente (consider că a acționa în favoarea societății per ansamblu este comportamentul invocat de moralitate). Nu am tăria de a mă sacrifica în numele moralității, în această situație activez pe baza empatiei și a stimulatorilor de fericire.
În caz de final identic pentru fiu, simțul și datoria morală preiau controlul, întrucât partea afectivă este complet zdruncinată, no matter what.
Plăcerea a fost de partea mea, citind un răspuns inteligent ȘI elocvent.
,,Nici n-am renegat acest lucru, ÎNSĂ, faptul că tu ai față de EL responsabilitatea aceasta, și nu față de un altul, care ar fi putut la fel de bine să-ți fie odraslă, este efectul felului în care s-au așezat relațiile de rudenie.''
Corect. INSĂ,, aşezarea'' aleatorie a relaţiilor de rudenie NU anulează această obligaţie pe care o ai faţă de fiul tău. Doar pentru că oricare alt deţinut ar fi putut la fel de bine, vorba ta, să iţi fie copil, NU diminuează câtuşi de puţin responsabilitatea ta in calitate de părinte faţă de ACEL copil şi nu altul. E fiul TĂU şi asta implică automat un anumit angajament aparte faţă de el din partea ta. Da, legătura de sânge e poate aleatorie (sau nu, dacă privim lucrurile din prisma concepţiei creştine, copilul acela e fiul TĂU şi nu al altuia in urma orânduirii divine), insă asta nu are relevanţă.
Asta aşa, for argument's sake. (Pentru că eu am inţeles că ordonarea aleatorie a gradelor de rudenie dintre oameni ar diminua, din perspectiva ta, obligaţiile parentale, pentru simplul fapt că,, oricine altcineva mi-ar fi putut fi copil in locul lui''; am inţeles greşit?).
Mai mult de atât, cred că această datorie parentală NU transcende principiile morale, ci dimpotrivă, reprezintă in sine o datorie profund morală faţă de copilul tău (cel puţin in acest caz; a nu se inţelege că legăturile de sânge permit prin insăşi natura lor incălcarea preceptelor etice, sau că le-ar transcende prin definiţie, nu; mă refer strict la scenariul de faţă).
In rest, perfect d'accord. Subscriu.
,,Pentru că eu am inţeles că ordonarea aleatorie a gradelor de rudenie dintre oameni ar diminua, din perspectiva ta, obligaţiile parentale, pentru simplul fapt că,, oricine altcineva mi-ar fi putut fi copil in locul lui''´´.
Chiar deloc! Dar faptul că oricine altcineva ar fi putut fi în locul său este un apel la a nu ignora obligația morală în calitate de OM. De acord că, această obligație pe care o ai față de fiecare om în parte, față de copilul tău se amplifică, ÎNSĂ este important de amintit că în urma amplificării datoriei față de copil NU se nulifică datoria față de restul oamenilor. Așadar, când faci alegerea este esențial să nu iei în calcul DOAR datoria părintească, uitând astfel de o altă datorie majoră (subjugată, de acord, de cea parentală, dar oare rămâne așa atunci când chemarea datoriei în calitate de OM nu se dublează, nici măcar nu se triplează, se... ÎNZECEȘTE? ).
Întrece datoria ta față de copil datoria ta față de cei 10 oameni? În numele moralității, al binelui general. Eu (but it´s just me for now) spun, răspicat, că nu. Alegerea fiului în detrimentul celor 10 mulțumește strict două persoane: părintele și copilul. În rest, din punctul de vedere al unui om neimplicat, raționamentul de tip 1 > 10 contravine normelor morale, căci moralitatea este un produs al grupului, prin urmare funcționează în favoarea grupului. Datoria morală vizează binele colectivului, nu cel personal. Este INSTINCTUL parental cel ce îți spune ´´no, not the ten, save the little one, it´s YOUR effing SON´´. Și cred cu tărie că este majoritar acel grup de oameni ce și-ar alege fiul, prin urmare ar încălca codul moral și ar urma ceva atât de blamat de moralitate, împotriva căruia s-au depus atâtea eforturi de a-l inhiba, și anume... instinctul.
Mornaila_Victor_1990 întreabă:
Furnicuta000 întreabă:
LisaJulie întreabă: