| ThePathWalker a întrebat:

Masa unui corp scade in raport cu creșterea vitezei (apropiată de viteza luminii) conform teorii relativitatii?

| i86e2 a răspuns:

Păi masa de repaus rămâne la fel, evident, dar după cum bine știi, E=mc^2. Energia cinetică, adică mișcarea, e tot energie și după vestita ecuație, energia e egală cu masa, crește energia, crește masa, simplu, nu? Bine, chestia e mai complicată de atât, dar dacă vrei să te afunzi în ecuații, ai un link:

Bosonul Higgs are o certitudine de sigma 5, adică șansele să nu existe sunt de 1 la 3, 5 milioane.

Dacă masa ar scădea când crești viteza, ar trebui să fie tot mai ușor să capeți viteză mai mare, ceea ce înseamnă că nu ar exista limită de viteză, ceea ce e greșit. Viteza luminii e viteza maximă tocmai fiindcă masa crește și e tot mai greu să accelerezi corpul. Teoretic, la viteza luminii un corp are masă infinită și ai nevoie de infinit de multă energie pentru a o atinge.

Vezi și acest link pentru calcule, ecuații și detalii:

| WhatheWow a răspuns (pentru RAY):

Adica ce vrei sa spui prin demonstrata?

Sa demonstrat prin eclipsa din 1928 plus satelitul trimis pe orbita pamantului

| WhatheWow a răspuns (pentru RAY):

Si existenta lui Dumnezeu a fost demonstrata, de ce nu crezi in El?

Unde e fost demonstrata?

| WhatheWow a răspuns (pentru RAY):

Isus Cristos e una dintre dovezi; au existat martori.

| RAY a răspuns (pentru WhatheWow):

De ce minti? chiar si un preot spune ca nici cei care au scris biblia nu lau cunscut pe isus

| WhatheWow a răspuns (pentru RAY):

Deci, nu ma lua cu chestii de genul asta ca oricum nu cred in ele. Eu ti-am spus de Dumnezeu tu mi-ai spus de demonstratia cu spatiul curbat; cum poti curba un spatiu tridimensional?

| RAY a răspuns (pentru WhatheWow):

Mai cauta si tu eu ies bine tot ignorant vei vi fata de stiinta pa

| TychoB a răspuns (pentru WhatheWow):

Tu nu 'crezi'? Daca ma lasi, iti voi prezenta cate un argument in favoarea lui Einstein (de parca ar avea el nevoie de ajutorul meu). Linkul de mai jos prezinta o supernova din 1987 in care a fost detectata o emisie de neutrinos (neutrini? cum se zice in romana?) cu 2h inainte de a detecta lumina emisa de la explozie. Experimentele ( Michelson Morely) ne spun ca viteza luminii este maxima si constanta (in vid), neutrinos si photonii veneau cu acceasi viteza => lumina a venit pe un drum mai lung. Lumina se curbeaza dupa o galaxie (gravitational lensing) dar neutrinos interactioneaza foarte (foarte) putin cu materia si din aceasta cauza au fost detectati mai repede.

Sper sa te ajute acest exemplu, el tine de teoria relativitatii generalizate (gravitatie) dar pot sa iti dau exemple si din teoria relativitatii restranse.

| WhatheWow a răspuns (pentru TychoB):

Deci, pentru a intelege mai bine : nu e adevarat ca neutrinii pot depasi viteza luminii?

| TychoB a răspuns (pentru WhatheWow):

Mda... mass media e de vina. Cand a fost declaratia initiala pe toate canalele vedeai ca Einstein a gresit. Dupa 3 luni cand au zis ca au gresit si ca aparatul de masura a dat gres, mass media ramane tacuta pentru ca nu e 'senzational'.

Neutrinii nu pot depasi viteza luminii.

| WhatheWow a răspuns (pentru TychoB):

Bun, atunci nu inteleg care e explicatia faptului ca lumina de la SN 1987A a ajuns cu intirziere fata de neutrini.

| TychoB a răspuns (pentru WhatheWow):

"A gravitational lens refers to a distribution of matter (such as a cluster of galaxies) between a distant source (a background galaxy) and an observer, that is capable of bending (lensing) the light from the source, as it travels towards the observer. This effect is known as gravitational lensing and is one of the predictions of Albert Einstein's general theory of relativity."

Pe romaneste, teoria in care nu crezi tu poate chiar functioneaza. In exemplul cu neutrinos vroiam sa iti zic ca lumina a facut un drum mai lung pentru ca a fost influentata de gravitatie: spatiu-timp curbat.

-de pe pagina de wiki

| WhatheWow a răspuns (pentru TychoB):

Bun, dar daca scoatem " observatorul " din ecuatie, cit de valabila ramine atunci Teoria Relativitatii?

| WhatheWow a răspuns (pentru TychoB):

Uite, eu am sa te rog sa citesti putin din cartile acestui om : http://www.reciprocalsystem.com/dbl/ Eu acum am descoperit aceste lucrari si se apropie mai mult de convingerile mele; e fizica pura.

| WhatheWow a răspuns (pentru TychoB):

Cred ca stii ca Relativitatea ca idee nu-i apartine lui Einstein si nici Teoria Condensarii, ca ecuatiile care au dus la constructia primei bombe atomice au fost dezvoltate oarecum de Einstein insa tot in urma calculelor facute de un savant ungur daca imi aduc bine minte.

| TychoB a răspuns (pentru WhatheWow):

Imi pare rau dar nu voi putea citi cartea lui Dewey, nu am timp nici pentru cartile pe care le am deja in biblioteca. Am dat un search pe google si se pare ca dansul este un inginer semi-necunoscut care nu si-a publicat 'teoria' in jurnale peer review. Daca gasesti un articol sau ceva scris de el care sa nu fie mai lung de 2 pagini am sa citesc.

| hellchild a răspuns:

Masa creste odata cu viteza

Scade sau creste sau ramane acceasi...nu sunt experiente sau formule pentru asa ceva si o intrebare ipotetica da un raspuns ipotetic...se mai poate discuta mult fara rost pe tema asta

| Kiragagash2012 a răspuns: