anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Mergi cu masina pe un drum de tara (sau gravel road, cum vreti sa-i ziceti). Pamantul e uscat, nu a plouat de cateva zile. Masina ridica in urma nori de praf. Din fata vine alta masina, care ridica si ea de asemenea nori de praf. Ati trecut unul pe langa altul. Stai acum si te gandesti. Te deranjeaza ideea ca masina ta va trece prin tot praful ridicat de cealalta. Cum sa faci sa reduci la minimum contactul cu acest praf? Ai niste optiuni: 1. ) Sa mergi incet, asteptand ca praful din fata sa se mai depuna. 2.) Sa mergi repede, ca sa iesi cat mai curand din zona cu praf. In prima varianta, mergand incet stai mai mult timp in contact cu praful. In a doua varianta, mergand repede prinzi o portiune mai lunga de praf. Care varianta este mai buna?

Răspuns Câştigător
| Inferno a răspuns:

Daca merg incet in norul de praf atunci praful va avea suficient timp sa se depuna pe capota masinii, daca accelerez atunci voi lovi cu masina multe particule de praf, iar de aceasta data praful se va depune mai mult in partea din fata a masinii.
Deci am de ales dintre a merge incet si a lua contact doar cu particulele de praf ce cad de sus si se depun pe masina sau a merge repede si a lua contact cu particulele din fata.
Cred ca viteza este solutia.

12 răspunsuri:
| harciog a răspuns:

Te va salva vintul.Intodeauna vei vedea ca din cauza lui praful o va lua intr-o anumita directie imediat in spatele masinii respective.Astfel,observind din timp, vei gasi un loc de refugiu dincolo de drum, pe partea contrara directiei vintului si vei opri pina ce masina va trece de tine.

NOname
| NOname a răspuns:

Prima. Nu rişti să pupi în viteză botul unui alt nedumerit metalic în norul de praf.

| sabin89 a răspuns:

Luam cazul teoretic. Consideram ca nu bate niciun vant. Problema e pur matematica.

| dragos9234 a răspuns:

Merg repede.

| Inferno a răspuns (pentru sabin89):

Nu prea este matematica aceasta problema, deoarece nici nu ai specificat densitatea norului de praf, viteza cu care se poate deplasa masina si cel mai important nu ai mentionat volumul anumitor parti ale masinii. De exemplu daca partea de sus a masinii este mai mica decat partea din fata atunci este mai bine sa merg incet cu masina, daca partea de sus este mai mare, atunci este mai bine sa merg repede.
In fuctie de viteza masinii de numarul de particule pe cm si de marimea norului de praf, pot calcula cam cat de mult se va prafui masina in partea din fata.

| Woodenpints91 a răspuns:

De ce să ies mai repede din praf? Maşinile prăfuite arată cu 20% mai bine decât cele curate.
Situaţia se asemană cu ce-au făcut ăia de la MythBusters (sau Braniac, nu mai ţin minte exact) mai demult, când au vrut să vadă cum e imi bine, să mergi sau să alergi prin ploaie.
Dacă ar fi după mine, aş goni prin praf cât mă ţine maşina, dacă nu vreau să mi-o prăfuiesc.

| sabin89 a răspuns:

Daca luam cazul doar teoretic, trebuie sa eliminam orice particularitate. Despre vant am spus deja ca nu bate. Ref. la raspunsul lui NOname, nu vine nimeni altul din fata. Ref. la Inferno, hai sa lasam si chestia cu partea din fata si partea de sus (care e mai mare); sa zicem ca nu e o masina obisnuita, ci o cutie dreptunghiulara care se deplaseaza pe roti.

| sabin89 a răspuns (pentru Woodenpints91):

Da, problema seamana intrucatva cu aia cu ploaia (sa mergi sau sa alergi).

| WhatheWow a răspuns:

Vroiam sa-ti raspund logic dar cand am vazut ca vorbesti de o problema strict matematica m-am pierdut in cunostinte de cand am terminat cu aritmetica. laughing

| Hombre a răspuns (pentru WhatheWow):

La capre cu tine daca nu mai stii aritmetica iar Sabin la oi ca acolo e iarba, de cand a venit cu praful asta abia mai vad tastatura. laughing

| sabin89 a răspuns (pentru WhatheWow):

Hai zi-o pe aia logica.

| WhatheWow a răspuns (pentru sabin89):

Eliminand orice particularitate, logica mea spune ca viteza mai mare determina o cantitate de praf mai mica depusa caci curentul de aer creat de masina indeparteaza, la randu-i o anumita cantitate.