| Apostu_Denisa_1983 a întrebat:

Un antrepenor are un camion ce poate transporta 5 tone de materiale de constructii. Cate drumuri trebuie sa efectueze pentru a tronsporta: 2m cubi de ardezie cu densitatea de 2700kg/m cub; 1, 2 m cubi de gresie cu densitatea 2500 kg/m cub si 5 m cubi de grinzi de lemn cu densitatea 700 kg/m cub? Coroana!

10 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Patru drumuri.
Ardezia necesita 2 drumuri, restul cate un drum.

| Holiday a răspuns:

Ai 2700x2+ 2500x1.2+700x5=11900kg
Cum camionul poate transporta maxim 5 tone, trebuie sa faca 3 drumuri.

Bula
| Bula a răspuns (pentru Holiday):

Ardezia cu ce vei amesteca? Cu gresia sau cu lemnele? :O
Ca vor arata foarte bine dupa big grin

| Holiday a răspuns (pentru Bula):

Bineinteles ca langa un palet de ardezie poti pune si 2-3 mc de grinzi, sau 100 de cutii de gresie. Sau ma rog, orice alte combinatii. Ce treaba are asta cu amestecatul? Ca doar nu pui grau vrac si nisip vrac...

Bula
| Bula a răspuns (pentru Holiday):

Da, daca iei pur matematic, atunci "merge" si asa.
In practica insa ardezia pui cu paleti (nu pe bucati), iar lemnele intregi (nu taiate bucatele).
Si asa, nu vad bine sa transporti lemnele sau ardezia impreuna cu gresie, fiindca spargerile pot fi mai costisitoare decat un drum suplimentar.
In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!

| Holiday a răspuns (pentru Bula):

Discutam degeaba. Daca citeai, vedeai ca am zis "un palet de ardezie", tocmai ca sa nu-mi vii cu din astea, in plus nici ardezia nu e sticla sa se sparga daca o atingi putin, iar langa paletul ala poti pune lemne cate vrei. Niciun transportator cu mintea intreaga nu va face 4 drumuri pentru materialele alea. In ce priveste incarcarea maxima, nici in 3 drumuri nu ajunge masina la capacitatea maxima de transport, ci doar la 4 tone pe transport. Si "in practica", cum spui tu, se incarca autocamioanele la capacitate maxima. Oricum, acea capacitate maxima de fapt nu e maximul pe care il poate transporta acel vehicul, ci doar maximul care asigura conditii optime de siguranta. Iar marja e destul de mare. Adica un camion incarcat la capacitatea nominala n-are nici o problema in a transporta incarcatura.
Oricum intrebarea fie ca e o problema de matematica/fizica, sau una de eficientizare a transportului are acelasi raspuns: 3

| sabin89 a răspuns (pentru Bula):

In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!







Utilizator


In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!



In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!








In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!







"In practica, NICIODATA nu se incarca un camion pana la limita maxima admisa de sarcina, mai ales daca printre marfuri sunt si unele casante, iar drumul poate fi accidentat!"
In practica. Dar problema e matematica.

Bula
| Bula a răspuns (pentru sabin89):

Daca e problema matematica, atunci n-are ce cauta pe TPU (conform regulamentului TPU).
Deci, eu l-am considerat de practica.

Bula
| Bula a răspuns (pentru Holiday):

Asa cum vrei tu sa transporti, te vor injura toti muncitorii implicati:
- la incarcare-descarcare, fiindca va trebui sa manipuleze manual, pe bucati sau pachete de gresie, greu asezabile in echilibru. Iar spargerile nu vor fi vina lor, ci a Sefului care a dat ordin
- la transport, soferul, fiindca masina nu va putea fi echilibrat, iar un curbe, gropi, etc. va trebui sa mearga ca melcul, sa nu se deterioreze marfa.
Din aceste motive, munca manuala si durata transportului va creste semnificativ, iar costul total va depasi costul celei de a 4-a curse.
De siguranta circulatiei si protectia muncii nici nu mai vorbesc.

| xtjgfk a răspuns:

Deci tu poti transporta 5 tone ( 1 tona =1000kg)
Iar tu ai de carat 2700x2+2500x2+700x5 = 13, 900 kg adica 13, 9 tone deci ==> 13, 9/5=2 rest 3, 9. Deci ai nevoie de 3 drumuri!