Ai doua variante - posibil sa mearga ambele, una trebuie sa mearga sigur. Ar fi trebuit sa ti se spuna care dintre ele este valabila.
1. Web-mail: iti trebuie URL de conectare (http://ceva.undeva.ro), cont, parola. E mai simplu, poti accesa de oriunde ai un browser.
2. Desktop-mail: iti trebuie instalat un client de mail (Thunderbird, Outlook, etc.). Trebuie sa stii daca e acces POP/SMTP (eventual secure) sau IMAP. Trebuie sa ti se dea exact server-ul la care te conectezi, port-uri, eventual user-ul (care poate fi diferit de adresa de e-mail), parola.
Repet, cand ti s-a dat adresa de mail ar fi trebuit sa primesti (sau sa ti se spuna unde gasesti) ghidul de acces la mail.
Daca domeniul este "students.umfiasi.ro", atunci casuta ta de e-mail atasat este de forma "numele_tau@students.umfiasi.ro".
Tu trebuia sa primesti si o parola de acces la contul de e-mail, cu care sa te loghezi.
Iata cum trebuie sa procedezi:
1. in browser-ul calculatorului /telefonului scrii in rubrica de adresa:
"mail. students.umfiasi.ro" sau "mail.umfiasi.ro"
2. La una din versiuni probabil iti vor aparea campurile de logare in contul tau
- numele /adresa ta de email
- parola primita
Daca se cere numele, scrii "numele_tau" d-inaintea semnului "@" din adresa ta de e-mail, iar daca se cere e-mail-ul tau atunci scrii intreg adresa primita "numele_tau@students.umfiasi.ro"
Dupa ce ai reusit sa intrii in contul tau, intrii in setarile contului si scrii o parola noua, cunoscuta doar de tine.
Noteaza-ti bine parola, sa n-o pierzi!
Nu uita sa iesi din contul tau (logout) dupa ce ai terminat in casuta de e-mail!
Daca nu reusesti in nici una din versiunile sus-aratate de mine, atunci cere ajutorul celui de la care ai primit casuta de e-mail, sa te indrume.
Am reușit să îmi fac cont în Outlook, dar tot nu primesc niciun email pe el...
Iar când intru în Webmail Cloud-ul de pe site-ul umfiași, sunt conectată dar îmi apare doar acest mesaj de două zile:
"Aceasta este pagina de pornire Office 365, unde puteți vedea și accesa toate aplicațiile Office 365. Dacă este goală, motivul ar putea fi faptul că vi s-a acordat foarte recent licența de utilizator. Așteptați 10 minute și reîmprospătați această pagină. Dacă tot nu vedeți aplicații, contactați departamentul IT. Acesta vă poate ajuta să începeți rapid lucrul."
Daca ai cont de Office 365, ai incercat sa te conectezi direct pe http://outlook.com (Sign In) si sa vezi daca merge asa?
Îmi arată același mesaj menționat mai sus, în care îmi spune să aștept 10 minute apoi să reîncarc
Atunci nu ai ce face decat sa contactezi departamenul IT, e posibil sa nu fi activat corect conturile, de-abia sa o fi facut sau sa fie alte probleme - oricum, doar ei te pot ajuta. Cert este ca exista contul dar are niste probleme. Alti colegi au aceeasi problema?
Am încercat să îmi întreb colegii dar ei nici măcar n-au încercat să folosească adresa de mail respectivă, n-am nicio șansă să mă lămurească
Am să îi contactez, dar voiam mai întâi să mă asigur că nu e de la mine problema ca să nu-i deranjez inutil. Oricum, având în vedere că platforma umf cade când ți-e lumea mai dragă, lună de lună, mă gândeam eu că tot de pe la ei e problema.
Mulțumesc frumos pentru timpul și ajutorul acordat!
Bafta! Daca IT-ul iti face sa mearga contul, eu cred ca nu depinzi de infrastructura UMF, poti sa te legi direct pe outlook.com cum iti sugeram mai sus. Office 365 inseamna Microsoft Cloud - totul este pe server-ele Microsoft.
Lavinia_Cristina_ întreabă: