Bateria are in interior acid sulfuric. Cand o incarci iar cure ntul trece prin acest acid o parte din el este transformat în gaz. Când nivelul de gaz este mai mare ca nivelul acidului în proporție de 50% atunci bateria este descărcată și nu mai poate fi încărcată. Nu se poate strica dar la un moment dat o să vezi că o încarci și degeaba o încarci că te ține undeva la câteva ore și de la câteva ore se ajunge la câteva minute până când nu mai poti să o folosești
Am inteles, dar cum pot preveni asta? Bateria este noua, nu vreau sa ajung aici.
Am spus ce am facut timp de 3 ani cu o baterie de 50w uneori am folosit o prea mult incat nu mai pornea nici masina, un Logan 1.4? o impingeam, o porneam si asa are acea baterie 4 ani?
Pai nu te gandi ca, chestia asta se intampla instant. Asta este modul in care o baterie se duce in timp. In functie de cat de buna este bateria, poate dura de la 5 ani la 10. Am avut o baterie Varta Blue de 100 care m-a tinut 10 ani pusa pe un Hyundai. Daca bateria indica pe ampermetru jumate dupa o folosire normala, atunci da, este aproape dusa. Ideea e ca, te iei dupa volti. Daca bateria este de 24 volti, 12 volti este jumate. 6 este un sfert, si asta nu arata ca se va strica arata doar faptul ca trebuie incarcata. Daca tu ai baterie de 24 de volti si dupa o incarcare totala, iti arata 20 de volti, insemna ca deja incepe sa se duca din acidul ala si sa nu mai poata fi incarcata total. Cum poti preveni asta? Pai asta este procesul normal al unei baterii, cu timpul tot se va strica.
Ampermetrul măsoară amperi. Volți poți măsura cu voltmetrul.
Bateria de 12 V care mai are doar 6 e foarte aproape de moarte. Au spus bine cei care recomandă descărcarea doar până la 12 V.
În plus, de ce folosești un bec de 45 W când un led de 5 W face la fel de multă lumină (cel puțin)?
Tensiunea se masoara cu un voltmetru, se poate accepta o descarcare chiar di de 75% asta insemnand o tensiune la borne de 11, 9V.
Cand acumulatorul este complet descarcat are 11, 8V.
Daca nu o incarci rapid se va sulfata si treptat isi va pierde din capacitate.
Cand este incarcata complet are 12, 7V, acumulator in repaus nu legat la redresor la o temperatura de 20 de grade.
Este util un aparat din ala cu 3 leduri care indica starea de incarcare si descarcare.
Daca tensiunea scade sub 11, 8V apare un fenomen ireversibil de sulfatare si incepe deteriorarea capacitatii si marirea rezistentei interne.O data pe luna trebuie verificat gradul de incarcare.
Iar SuNaM bate campii ca de obicei.
Nu se strica imediat, dar capacitatea de a scoca energie se va degrada si va descreste semnificativ.
Nu se recomanda sa descarci bateria de tot. Asa cum bine spunea cineva mai sus, incearca sa folosesti consumatori de generatie noua (in speta becuri cu LED).