Ma pricep la chestii din astea destul de bine. nu stiu ce sa zic incearca asa, daca nu baga-l la 230 v. Daca nu ia un motov mai mare si baga-l la trifazic si face treaba. Succes
Iti dau un link. E in germana, dar iti traduc pe scurt.
http://www.elemot.de/xtra/ratgeber/klemmbr...klemmbrett.html
Esti in cazul ultimei figuri de jos. Ai doua posibilitati: motorul se va invarti spre dreapta (figura din stanga) sau spre stanga (figura din dreapta). Calculul condensatorului:60-80uF/KW. Adica daca ai 2.2kW, vei avea un condensator de 132-176uF. Valorile sunt standardizate, deci trebuie sa cauti ceva in gama de mai sus. Atentie, momentul fortei va fi altul, si anume cel mult 1/2 din momentul fortei daca motorul ar fi fost la trifazic. Curentul creste de 1.73 ori. Daca motorul porneste greu, atunci in paralel cu condensatorul tau vei pune un altul, cu intreruptor, adica il conectezi doar la pornire. Acest al doilea condensator va avea o valoare de 120-160uF/kW, deci va rezulta o gama de 264-352uF. Deci verifica ce fel de condensatori ai acolo. Daca nu mai stii cum sa conectezi, iei un ohmmetru si vezi ca intre cate unul din fire si toate celalalte trei trebuie sa ai aceeasi valoare. Acela va fi N. Celalate L. Cu sensul, e empiric, trebuie sa experimentezi.
La un motor asa mare ar trebui un condensator de peste 200uf. Dar oricum un motor trifazic legat la o sursa monofazica nu mai are aceiasi putere.
FloFlorentina întreabă: